Man5ons bild

Bara ett avsnitt kvar nu av säsong tre av True Blood. Very excite in my backpussy! Pepp pepp.

Last chance to lose control

Alexanders bild

Från och med idag till och med pilotavsnittet av nya Dextersäsongen är det 27 dagar. :love:

prismas bild

Den 19 September är det dags att åter igen fastna i en ny serie :love:

Senast ändrad av prisma, 1 september, 2010 - 21:41.

Du är bäst!

Lars Jensens bild

Såg precis sista avsnittet av Heroes säsong 3. En bra säsong faktiskt, men den slutar lite... märkligt. Undrar hur fan de ska lyckas få till det i säsong 4. Fast iof. Det har de ju redan fått till med tanke på att säsongen sänds just nu...

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Man5ons bild

Lars Jensen skrev:
Heroes

Heroes är för mig ett av de största...byxbajsningarna ever i tvserieväg. Jag står stenhårt fast vid åsikten att ungefär första halvan, säg de tio första avsnitten av säsong 1 är bland det mest underhållande som någonsin producerats för tv. Jag var så fullkomligt kär i serien inledningsvis att det knappt visste några gränser. Men sen, jag vet inte, nånting hände och jag tycker det blev helt och totalt värdelöst. Men dom där första avsnitten, så snyggt, så brilliant. Hiro, Claire och gänget, bad romance! :love:

Man5ons bild

Och på tal om KOMMANDE serier så drar ju The Walking Dead igång på halloweennatten. Älskar förövrigt startdatumet! Baseras på den populära comicen med samma titel.

Regi av Frank Darabont (The Mist, The Green Mile, The Shawshank Redemption) och för produceringen står Gale Anne Hurd (Aliens, Terminator). Se gärna den matiga pilot-trailern nedan.

Andreas Bergs bild

Man5on skrev:
Jag var så fullkomligt kär i serien inledningsvis att det knappt visste några gränser. Men sen, jag vet inte, nånting hände och jag tycker det blev helt och totalt värdelöst. Men dom där första avsnitten, så snyggt, så brilliant. Hiro, Claire och gänget, bad romance!

Jag håller med dig. Första halvan av första säsongen var fantastisk. Framförallt fanns ett potential till något helt enormt bra i längden. Har bara sett till och med slutet av andra säsongen men det är ju dessvärre rent skräp i mitt tycke. Har tänkt att någon gång se klart hela serien ändå, men har ingen förhoppning om att de kan rädda den helt efter det störtdyk den tog mot slutet av första säsongen.

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Lars Jensens bild

Man5on skrev:
de som någonsin producerats för tv. Jag var så fullkomligt kär i serien inledningsvis att det knappt visste några gränser. Men sen, jag vet inte, nånting hände och jag tycker det blev helt och tot

Andreas Berg skrev:
äp i mitt tycke. Har tänkt att någon gång se klart hela serien ändå, men har ingen förhoppning om att de kan rädda den helt efter det störtdyk den tog mot slutet av första säsongen.

Alltså, Heroes är lite märkligt på det sättet. Det är jävligt underhållande, men det är sällan vi känner att vi måste se ett avsnitt till. Men fortfarande en serie jag kommer att fortsätta köpa. Men nu är det ju Lost säsong 6 som gäller! Snart på DVD nära mig!

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Thyzons bild

Nästa vecka så börjar säsong tre av Sons of Anarchy, äntligen.

För er som missat serien så r den helt klart bland det bästa jag sett, handlar om Mc klubben Sons of Anarchy och dess medlemmars personliga öden och missöden samt klubbens öden och missöden, riktigt gripande och mer av en drama än en action serie även fast det skjuts lite och några dör och slåss så är det faktiskt den härliga känslan som får en att fortsätta titta.

aldrig stött på en serie där "bara ett avsnitt till mentaliteten" har varit så stark, tittar just nu igenom från början igen, rekomenderas starkt

känd från GP som Deadnight

Man5ons bild

Galet avsnitt av Entourage igår! John Cleese och en fistfight mellan Vince och Eminem. :D

Carefaces bild

Har man fått veta något mer om "the cape" ? :O

Man5ons bild

Sista avsnittet av True Blood säsong 3 var oändligt fett :love:

Man5ons bild

Då var säsong två av Glee igång. Sisådär första avsnitt kan jag tycka, men man måste älska nya karaktären Sunshine Corazon (Charice). Duetten med Rachel när de sjöng Telephone var epic!

Ollebros bild

Lars Jensen skrev:
Undrar hur fan de ska lyckas få till det i säsong 4.

pengarna tog slut och serien lades ned så nae, de får inte till det alls. skippa S4 skulle jag säga, den sämsta i serien.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Ollebros bild

såg nyss första avsnittet av S7 House MD, var väll bra kanske. såg nya Two And A Half Men med, det var kul! true blood tittar jag på, är på S2. känns bara inte som serien någonsin kommer igång. typ inget som händer. känns som om jag tittar på vänner eller nått.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Man5ons bild

Oh herre jisses vad s04e01 av Big Bang var asbra! Klart bättre än samtliga säsong 3-avsnitt, undantaget bollhavsavsnittet som var epic. Lovar helt cpgott inför resten av säsong 4.

tiathins bild

Detroid 187 började för nån dag sen. Riktigt schysst polis-serie ser det ut som. Lite Uppdrag Mord-känsla med skakig handkamera och grejer. Rekommenderas!

Jottas bild

Man5on skrev:
bollhavsavsnittet

Awsåméh! :party:

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

TTV
TTVs bild

Skönt att serierna börjar dra igång igen. Glee's första program levererade tack vare sina sångnummer som är lika bra som alltid. Ska bli intressant hur serien blommar ut nu i andra säsongen eller om det blir första säsongen all over.

Alexanders bild

Imorgon sänds ju första avsnittet av Dexter*. Jag antar att majoriteten av serieälskare här i tråden laddar ned avsnitten med tanke på hur lång tid det tar innan det sänds i Sverige, och för att inte tala om hur lång tid det tar innan de släpps på DVD/Blu-Ray. Nu en fråga till er mer erfarna; Hur lång tid brukar det ta efter sändning, innan ett avsnitt finns tillgängligt med undertexter? Just Dexter har jag sett igenom med min flickvän och vi ser mycket fram emot den nya säsongen, men då hon inte känner sig lika bekväm med att lyssna på engelska helt utan undertexter som jag gör så blir det nog till att vänta lite... Tills det finns undertexter på engelska, eller till och med svenska.

Tillägg: *säsong 5, så klart.

Senast ändrad av Alexander, 25 september, 2010 - 19:55.
prismas bild

Boardwalk Empire började lovande :love:

Du är bäst!

Ollebros bild

Alexander skrev:
undertexter

ett par dagar till en vecka.

Reyqunes bild

Alexander skrev:
men då hon inte känner sig lika bekväm med att lyssna på engelska helt utan undertexter

:tard:

Alexanders bild

Reyqune skrev:
:tard:

Vad tardar du åt? Förtydligande; hon kan engelska men föredrar undertexter om hon ska titta avslappnat på en serie eller film för nöjes skull, då hon känner att hon annars måste anstränga sig lite för att hänga med i allt de säger, är det så konstigt? :tard:

Reyqunes bild

Alexander skrev:
men föredrar undertexter om hon ska titta avslappnat på en serie eller film för nöjes skull, då hon känner att hon annars måste anstränga sig lite för att hänga med i allt de säger, är det så konstigt?

Ja, för det är inte speciellt jobbigt eller ansträngande att se på en film/serie som är på engelska utan undertexter. Det enda jag förstår att man skulle behöva undertexter till, skulle vara ifall man såg på en film/serie som var på ett språk som man inte förstår.
Fast ifall man har dålig hörsel, så kanske det inte är så konstigt att man behöver undertext.

Senast ändrad av Reyqune, 26 september, 2010 - 10:18.

Alexanders bild

Reyqune skrev:
Ja, för det är inte speciellt jobbigt eller ansträngande att se på en film/serie som är på engelska utan undertexter. Det enda jag förstår att man skulle behöva undertexter till, skulle vara ifall man såg på en film/serie som var på ett språk som man inte förstår.
Fast ifall man har dålig hörsel, så kanske det inte är så konstigt att man behöver undertext.

Men herregud, det har inte med dålig hörsel att göra heller. Att du inte kan förstå att man kan vara vara olika bra på ett språk och känna att man kan titta mer avslappnat med subs än utan subs. :tired: Du verkar ha en tendens att blåsa upp småsaker som egentligen är orelevanta och fokusera diskussionen på dem istället för trådarnas och inläggens egentliga innebörd.

Jimmy Petterssons bild

Jag är på tjejens sida där. Kör alltid med engelska subs om det finns. Inte för att jag inte förstår engelska, jag lyssnar på typ 2-3 timmar med engelskspråkiga podcasts varje dag, utan för att det blir mycket lättare att hänga med i handlingen.

Boardwalk Empire hade jag aldrig hört talas om, men den verkar ju sjukt lovande. Måste kollas upp.

Kick 'em in the nuts!

Reyqunes bild

Alexander skrev:
mer avslappnat med subs än utan subs.

Okej, tycker nästan det är tvärtom.

Alexander skrev:
Du verkar ha en tendens att blåsa upp småsaker som egentligen är orelevanta och fokusera diskussionen på dem istället för trådarnas och inläggens egentliga innebörd.

Någon annan som kollar på Fringe?

Senast ändrad av Reyqune, 26 september, 2010 - 15:57.

Carefaces bild

Supernatural S.06E.01 kom upp i förrgår. :)

Carefaces bild

Supernatural S.06E.01 kom upp i förrgår. :)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.