Man5ons bild

Första avsnittet av The Walking Dead lovar riktigt, riktigt gott. Så påkostat, så bra.

Last chance to lose control

VodkaCitrons bild

Referenser till Totoro ^^

Cthulhu, Cthulhu!

Tråkigt att man får vänta flera månader igen när denna bit har slutat. Två episoder kvar av säsongen, nästa kommer vara part 3, följt av möjligtvis en part 4 (vilket aldrig har hänt tidigare).

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Man5ons bild

"He recommended that I'd go see the third Matrix movie because it was, and I quote, "Just as good as the first one!"."

Sheldon :love:

Man5ons bild

Även avsnitt två av The Walking Dead punade rejält. Tror det här blir en bra liten serie.

Jag kände för övrigt att jag ville ha en ny actionserie att följa och valet föll på nya Nikita-serien, med Maggie Q och Lyndsy Fonseca. Har hört mycket bra (finns åtta avsnitt ute så här långt), och såg precis piloten som jag tyckte var väldigt bra. Sen har jag ju så klart en minicrush på Lyndsy sen långt tidigare, vilket så klart tiltar mitt omdöme åtminstone en smula.

Men men.

Vilket optimalt tillfälle att fläka ut lite pics på, you got it, Lyndsy Fonseca!

Helt unbiased vill jag påstå att hon var höjdpunkten i piloten! :love:

Vargavakas bild

Efter två avsnitt känns The Walking Dead klart sevärd. Än så länge är det inte mycket till karaktärsutveckling men i ärlighetens namn, där de är efter två avsnitt är bara en liten bit in i första boken. De ändrar lite här och var men det gör det lite mer oförutsebart så jag klagar inte. Får väl se om alla nya karaktärer bara är där som zombiemat eller om de fyller någon större roll.

Det enda som jag stör mig lite på är att zombierna inte följer en tydlig skola. I mångt och mycket är de av Romeros sort (vilket stämmer bra med förlagan) men då och då gör de helt random grejer som känns out of character (hämtar en sten för att slå in en ruta, klättrar över ett stängsel, klättrar på stegar).

Man5ons bild

Har nu sett ikapp alla åtta avsnitt av nya Nikita-serien, ikväll är det nytt avsnitt (s01e09), och jag är mycket glatt överraskad över seriens kvalitét. Påkostat, väldigt solida skådisar och spännande i största allmänhet. Jag gillar även det upplägget de kör, dvs att "varje avsnitt är en avslutad historia", samtidigt som det ändå löper en röd tråd genom hela serien som liksom hela tiden fortsätter och för serien framåt så den inte stagnerar.

Finner väldigt många tematiska liknelser med gamla goa Miami Vice, som f.ö. var "min" första polisserie som jag följde när den gick första gången. Miami Vice är för den delen FORTFARANDE också den bästa polisserien, om jag får säga mitt. Måndagar 21:35 på SVT 1 var det som gällde då, 198X. Konstigt att man minns. Minns även att vi hade ett tv-rum och att det var varma mackor som gällde varje gång Don Johnson var på plats i rutan.

I tidningen minns jag så väl att det stod att "Don Johnson är fyllda 36, men ser redan litet sliten ut, men det hör till hans image. Det framhävs med två dagars skäggstubb. Philip Michael Thomas är jämngammal men ser fräschare ut tack vare den gyllenbruna hyn.". Seriöst.

En vacker dag ska jag komma underfund med varför jag minns sånt 25 år senare.

Men iaf, nya Nikita. Inte sällan avslutas ett avsnitt med att en populär modern låt spelas som enda ljudslinga över en dramatisk scen, EXAKT så som så många Miami Vice avsnitt slutade. Men ja, dom har flera likheter med varann, ostighet och en sorts naiv styrka och tro, som gör sig bra i tv-format.

Rekommenderar starkt denna serie om man gillar lite lättsmält och strömlinjeformad action med en god dos spänning. Och Lyndsy Fonseca.

Lars Jensens bild

Jag har börjat titta på OZ, är på tredje säsongen. Fan vad den är bra men så oerhört jobbig och hemsk. Jag blir illa berörd hela tiden och går konstant runt med en klump i magen. :S

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

TTV
TTVs bild

Bra Glee denna vecka. :beer:

Carefaces bild

Vargavaka skrev:

Håller med, The Walking Dead är helt klart värt att följa.
Har för lite just nu, skönt att The Cape drar igång i Januari.
How I Met Your Mother.
Two and a Half Men.
The Big Bang Theory.
Supernatural.
The Walking Dead.
Cougar Town.
One Tree Hill.
Chuck.
Dexter.
Är det enda jag följer som är igång just nu.. Drygt faktiskt.

Man5ons bild

GLEEEEEEE. Två sinnesbra nummer igår, Time of My Life och framförallt DOG DAYS ARE OVER! :love:

Reyqunes bild

Surt att Caprica har lagts ner. :(

Senast ändrad av Reyqune, 1 december, 2010 - 22:26.

Man5ons bild

Så var säsong 1 av The Walking Dead slut. Har varit riktigt bra rakt igenom får man ändå ge det, men vi får väl se om det blir mer av det goda nästa år.

eskimås bild

Man5on skrev:
Så var säsong 1 av The Walking Dead slut. Har varit riktigt bra rakt igenom får man ändå ge det, men vi får väl se om det blir mer av det goda nästa år.

När kommer säsong 2?

Blev chockad när jag hörde Kick-Ass-musiken rulla igång under avsnitt fem. Sen hittar jag, ironiskt nog, följande artikel.

http://splashpage.mtv.com/2010/08/10/the-walking-dead-score-bear-mccrear...

:bigsmile:

c",

Ollebros bild

sedan Julia Stiles dök upp i Dexter har serien gått från helt underbar till ännu mer helt underbar! gillar henne överlag och hon passar faktiskt in riktigt bra i rollen som

Spoiler: Highlight to view
sidekick åt dexter

two and a half men går fortfarande utför, skoj då och då men inte i närheten av dess storhetstid när jake var en liten skit.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Man5ons bild

eskimå skrev:
Blev chockad när jag hörde Kick-Ass-musiken rulla igång under avsnitt fem. Sen hittar jag, ironiskt nog, följande artikel.

Hur menar du då?

eskimås bild

Man5on skrev:
Hur menar du då?

"It’s outstanding. It’s everything you’d expect from Frank Darabont and Gale Anne Hurd and Robert Kirkman, and I’m going to write some kick-ass music.”

I det här sammanhanget menar han ju inte specifikt just Kick-ass-musiken, utan han menar att han ska skriva musik som kickar ass, om man säger så. :p Och vad händer? Musiken från Kick-ass kommer med.

Senast ändrad av eskimå, 8 december, 2010 - 03:23.

c",

KidCactuss bild

Peep Show har ju börjat med en ny säsong nu, två avsnitt har gått än så länge (Channel 4, på fredagar). :party:

Psykisk sjukmänniska

Andreas Ljungströms bild

Man5on skrev:
Så var säsong 1 av The Walking Dead slut.

Härligt! Då kan jag börja kolla nu då. :)

TTV
TTVs bild

Mys-Glee denna vecka. Julkänsla i 180. :santa:

Vargavakas bild

Nu har även jag sett det sista avsnittet (av den första säsongen) av The Walking Dead. Lite upp och ner men på det stora hela tycker jag att de har gjort ett bra jobb. De har ändrat en hel del från serien och alla nya scener är inte lika träffsäkra. Hela episoden med...

latino-gänget som tog hand om gamlingar

...var helt uppåt väggarna malplacerat och tillförde ingenting och jag tycker även att det var ett litet lustigt tidsskutt i den femte episoden. Däremot är biten med...

snubben de lämnade på taket

...intressant, lite beroende på vad de gör av den. Dessutom var den allra sista episoden riktigt bra.

Man5ons bild

Åh gudars så bra Big Bang var igår. Bästa avsnittet för säsongen. Howard i röda tajts :love:

Man5ons bild

Nikita verkar ta paus nu efter ett helt sinnessjukt bra avsnitt igår. Jag rekommenderar STARKT att ni kollar ikapp de 11 avsnitt som finns tillgängliga innan det drar igång igen nästa år.

På TV.com, som är lite som tvseriernas IMDb kan man säga, så rankas Nikita otroligt högt. Nästan alla avsnitt snittar över 9.0. Fortfarande lite underskattad serie i mina ögon som fler borde kolla in. Jag är villig att påstå att det är en av de bättre action/thriller-serierna på väldigt länge.

:love:

KidCactuss bild

Falling Skies, som kommer till sommaren, verkar ju väldigt lovande måste jag säga. :love:

Psykisk sjukmänniska

Andreas Ljungströms bild

KidCactus skrev:
Falling Skies, som kommer till sommaren, verkar ju väldigt lovande måste jag säga.

Verkligen! Hörde talas om den igår för första gången. Har dessutom haft ögonen på kommande fantasy-serien Game of Thrones. Ser förvånande välgjord ut.

Vargavakas bild

Såhär i juldagarna har jag kollat igenom miniserien Dead Set vilken beskriver zombieapokalypsen (igen).

Den här gången är platsen där skiten möter takfläkten inspelningsstudion för Brittiska Big Brother, samt själva huset där de ovetande dokusåpadeltagarna befinner sig. Serien är bara en 5-6 avsnitt men produktionen är påkostad och platsen det utspelar sig på bäddar för en del speciella situationer. Helt klart sevärd, även om slutet kanske är lite abrupt.

Andreas Ljungströms bild

Vargavaka skrev:
Dead Set

Fick precis nys om den via en kompis. Ska definitivt spana in den så snabbt som möjligt. Såg på tal om zombies klart The Walking Dead i dagarna och är kanske inte lika eld och lågor som alla andra verkar vara men gillade den trots allt. Jag hoppas att kommande säsonger (om det blir några?) ger oss mer karaktärsutveckling och djupare intriger, tyckte det hela kändes aningen lamt framåt slutet på den första säsongen.

Andreas Ljungströms bild

Någon som sett Being Human btw? Tänkte skicka efter lite nya serier (Dead Set tex) och ramlade över denna, som jag har för mig att jag sett något avsnitt av och gillade. Är den bra?

Carefaces bild

Jag totalt älskar "No Ordinary Family", kollade ikapp de tio avsnitt som finns igår och det rekommenderas starkt. :)

Man5ons bild

Undrans hur många avsnitt till The Cape får innan de lägger ner den serien :bigsmile:

In other news; Nikita drar igång igen på torsdag :love:

Carefaces bild

Man5on skrev:
Undrans hur många avsnitt till The Cape får innan de lägger ner den serien

Har du sett alla avsnitt hittills? Det blir bättre och bättre iaf. Även om första avsnittet var ett stort skämt.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.