KidCactuss bild

Andreas Ljungström skrev:
Skönt att höra att fler än jag gillar Erik och Mackan.

Jag gillar dem också. Kollade avsnittet igår och det var i alla fall hyfsat underhållande.

Psykisk sjukmänniska

Lars Jensens bild

I helgen kom jag och frugan äntligen att se Mad Men, säsong 1. Första avsnittet kändes hur trist som helst och vi antog att vi inte skulle se ett till, men det smög sig på ett sug och nu har vi sett fem avsnitt. Serien är intressant och underhållande, men vi vet inte riktigt varför. Vi får se hur det artar sig.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Alexanders bild

Väntar på ny säsong av Dexter och Walking Dead...

Instämmer i att Erik och Mackan är kul att se på. :beer:

Senast ändrad av Alexander, 3 april, 2011 - 16:14.
Man5ons bild

Är det bara jag, eller är det väldans kul att nästa avsnitt, episode s04e20 dvs, av Big Bang heter "The Herb Garden Germination" :bigsmile:

Last chance to lose control

TTV
TTVs bild

Bara jag som ser fram emot den kommande serien Game Of Thrones som har premiär den 17 april på HBO i usa? Den verkar intressant.

Man5ons bild

"Shut. Your. ASS!"

Oh Big Bang you so random :party:

Sundance Kids bild

Såg första avsnittet av Chaos. CBS nya serie. Ett avsnitt har släppts än så länge. Var en trevlig bekantskap, ska nog ta och fortsätta att slökolla på den.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Andreas Ljungströms bild

Någon som glodde på Game of Thrones i helgen? Kommer själv vänta med att börja kolla förrän merparten av avsnitten har släppts men vore kul att höra lite intryck. :)

TTV
TTVs bild

Denna veckas Glee var ett av det bättre på länge.

Man5ons bild

TTV skrev:
Denna veckas Glee var ett av det bättre på länge.

Jag håller personligen inte med, iaf inte ur ett musikperspektiv. Både showtunen när Finn skulle dansa och den direkt efterföljande femminuters solosången av Kurt är den typ av inslag som får mig att vilja snabbspola, eller nästan till och med stänga av. När det dessutom i samma avsnitt är Warblers-sång i trappan...nej då vrider sig mina inälvor. Avslutningsnumret, Born This Way, var ju så klart mycket bättre men inte direkt strålande eller nyskapande det heller. Att de körde Duck Sauce var ju kul, men en bra låt är det ju då rakt inte. Nu låter jag väldigt neggig känner jag, men well, det var verkligen inte min musik i detta avsnittet. Det ska dock sägas att jag tycker hela säsong 2 varit myyyycket sämre än första.

Dramabiten av avsnittet var väl däremot helt okej. Om än något överdrivet påtryckande i sina åsikter som vanligt. Väldigt bra budskap, men jag vet inte varför de ska trycka ner det i halsen på en om och om igen.

:)

TTV
TTVs bild

Man5on skrev:
Det ska dock sägas att jag tycker hela säsong 2 varit myyyycket sämre än första.

Det håller jag med om och detta var väl ett av få program jag faktiskt kände att det var något att hänga i granen ifrån denna säsong. The Warblers har jag i och för sig inte något emot heller och jag gillade hela Duck Sauce-montaget plus Quinn och Rachels duett var heller inte så dålig. Men Finn har ju varit fruktansvärt blek hela andra säsongen så honom har jag slutat hoppats på och stänga automatiskt av öronen på.

Samt att, likt dig, tycker jag dramabiten var bra. Även fast detta med baldrottning samt kung börjar bli en aning överdrivet och tråkigt.

VodkaCitrons bild

Japp, South Park är igång igen sen igår!

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Man5ons bild

"You may have gone to Cambridge, but I am an honorary graduate of Starfleet Academy!"

:party:

Loijfen_s bild

VodkaCitron skrev:
Japp, South Park är igång igen sen igår!

TACK! Har jag helt missat :tard:

Wesker was a sensitive man

Andreas Ljungströms bild

Såg piloten av Game of Thrones i helgen. Känns som det kan bli riktigt bra. Visst, man kan alltid gnälla på omotiverade nakenscener och överdrivet brutala händelser men jag gillade den nakna, lite skitiga stilen. Ska bli spännande att se var allt leder och jag kommer definitivt fortsätta att följa serien.

Man5ons bild

Nu är det dags att verkligen hylla nya The Killing. Gårdagens avsnitt (s01e06) var klart bästa hittills och nu har bollen sannerligen kommit i rullning. Har inte sett originalserien, danska Forbrydelsen, så för mig är det olidligt spännande.

Seriens hemsida

Värt att påpeka att svenske Joel Kinnaman (från Snabba Cash) har en av de två huvudrollerna här i amerikanska remaken.

The Killing utspelar sig i Seattle och handlar om efterspelet till mordet på 17-åriga Rosie Larsen. Inte alls olikt Twin Peaks fast utan det övernaturliga mumbojumboset. Mycket bra skådisar, invecklad intrig och en nerv och spänning som hela tiden är påtaglig. Får hoppas det fortsätter!

Appropå Twin Peaks, som hade taglinen "Who Killed Laura Palmer?", så undrar jag om det är en homage att The Killing har taglinen "Who Killed Rosie Larsen?"... :D

Nu lite bilder från serien:

Jag rekommenderar varmt att man tittar ikapp dessa sex avsnitt som finns ute. Serien går söndagkvällar på AMC (samma som står för bl.a. The Walking Dead och Mad Men) och ja, jag tycker den är riktigt, riktigt bra.

Man5ons bild

Även om ni inte följer Saturday Night Live slaviskt (det gör inte jag heller för den delen, ser egentligen bara när det är nån go som medverkar nu för tiden) så iaf...försök titta nu på lördag. Inte för att hosten är en världsnyhet (Tina Fey, igen) men för att Ellie Goulding är artisten. Hon har varit i ropet i UK i ett år eller så, men håller på att breaka på andra sidan pölen. Hennes första framträdande på amerikansk mark var på Kimmel nu i april och det blev omedelbar succé. Så klart, kanske bör tilläggas, något annat hade varit jävligt oväntat.

Som det stod på ents24 att; "From hushed recordings with EMI in Germany, to working in Reykjavik with Bjork's producer Valgeir Sigurdsson, to holing up with in a dark Seattle studio with Minus The Bear, Ellie Goulding can't be kept a secret for much longer." och det är ju bara att hålla med till punkt och prickar. Hennes röst är ruggigt vacker i kompani med de lite quirky Björk/Amy Mac/Duffy/Diana Vickers-liknande popslingorna.

Om hon ändå kunde komma till Svea Rike i sommar...sommarkrysset kanske hade passat? 8)

Senast ändrad av Man5on, 4 maj, 2011 - 23:52.

Sundance Kids bild

Senaste avsnittet av Glee var det bättre på länge. Riktigt bra musik

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Man5ons bild

Sundance Kid skrev:
Senaste avsnittet av Glee var det bättre på länge. Riktigt bra musik

Svårt att gå fel med Fleetwood Mac. Bästa var nog Rachel's rendition av 'You Can Go You Own Way'. Sen hade jag iofs gärna sett (och hört) att de gjorde 'The Chain' istället för att bara spela en snutt av originalet när de satt i bilen, men men, man kan ju inte få allt man vill ha :)

Andreas Ljungströms bild

Hell on Wheels, ny västern-serie från AMC (The Walking Dead, Breaking Bad och Mad Men). Ser riktigt lovande ut!

Man5ons bild

Omfg...jävla Nikita, det är så sanslöst bra och nu är det bara ETT avsnitt kvar. Sob sob :cry:

Hands down, 2010/2011's bästa tv-serie. På tv.com så ligger 18 av 21 avsnitt på över 9.0 i snittbetyg...det är helt sick.

TTV
TTVs bild

Glee denna vecka höll typ samma nivå som förra programet. Go your own way var nog ett av det bättre musikinslagen vi har fått på ett tag, älskar tjej-kören i den. Men Glee är fortfarande sämre än förra säsongen.

Man5ons bild

Nyaste Saturday Night Live-avsnittet (som jag puffade för hårt några inlägg ovanför det här) var tyvärr ingen höjdare igår. Ellie sjöng dessutom inte ens Starry Eyed... :cry:

Så mjeh, det är knappt värt besväret om ni inte kollat det än. Nästa lördag så är iaf Ed Helms där och hostar, DÅ lär det iaf bli sjukt kul.

The Killing nu ikväll, missa INTE.

Josef Diktatorns bild

Såg piloten av Game of Thrones i helgen. Känns som det kan bli riktigt bra.

Har själv sett två avsnitt och tyckte det var fantastiskt bra avsnitt och en stark början på något som kan bli grymt bra. Tyckte Snow (bastarden) var en riktigt intressant karaktär.

F.K... in the coffee...

Limbos bild

Josef Diktatorn skrev:
Har själv sett två avsnitt och tyckte det var fantastiskt bra avsnitt och en stark början på något som kan bli grymt bra. Tyckte Snow (bastarden) var en riktigt intressant karaktär.

Sitter och väntar på avsnitt fyra nu. Jag har ingen som helst koll på böckerna sedan tidigare, men jag kan tänka mig att bokhandlar världen över kommer få bråda dagar med att beställa in extra exemplar av dem nu.

Som Andreas säger kan man tycka vad man vill om de oligatoriska nakenscenerna och brutaliteten, men jag kommer inte ifrån att det känns... verkligare... att titta på sån här fantasy än saker som Legend of the Seeker, där folk knappt ens blöder när de slåss med svärd och yxor.

Grymt bra serie hittills hur som helst.

-----------------

Förra veckan snubblade jag över en serie på SVT som heter Bored to Death. Jason Schwartzman spelar huvudrollen som en antagligen rätt medioker författare/journalist som när hans flickvän dumpar honom försöker tjäna lite extra pengar som (olegitimerad) privatdetektiv. Kul serie med ett lite sävligt tempo och skönt kvasiintellektuella karaktärer. Två säsonger har sänts hittills i USA. SVT sände första avsnittet av första säsongen i onsdags, så det är lätt att komma ikapp om man inte vill titta på det moderna sättet. Korta avsnitt (halvtimmesserie) och säsonger (åtta avsnitt per säsong) gör att det är lätt att plöja den om man är mer modern av sig.

Man5ons bild

Såatteh...ABBA och Adele i Glee :party:

Såatteh...Friday i Glee... :tard:

Man5ons bild

Nikita säsong 1 är över. Håller tummarna för att det blir en säsong 2. Helt sanslöst bra serie.

Andreas Ljungströms bild

Den här såg lite lovande ut. - Terra Nova. Dinosaurier is teh shit! :love:

Andreas Bergs bild

Man5on skrev:
Nikita säsong 1 är över. Håller tummarna för att det blir en säsong 2. Helt sanslöst bra serie.

Alltså blir serien flera snäpp bättre efter de första fyra-fem avsnitten eller är det bara jag som inte alls föll för den? Tyckte att den på sin höjd var en okej actionserie men egentligen rätt så genomkass, att döma av de fyra-fem första avsnitten det vill säga då jag gav upp.

Den här såg lite lovande ut. - Terra Nova. Dinosaurier is teh shit! :love:

Det där kan ju bli hur bra som helst! Eller hur dåligt som helst, men låt oss hoppas på det förstnämnda ^^

Senast ändrad av Andreas Berg, 19 maj, 2011 - 17:43.

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Strafers bild

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.