Andreas Ljungströms bild

Strafer skrev:
Klipp

Kollade faktiskt på den också tidigare idag. Kan bli riktigt bra med lite tur. Känns som det är mycket spännande grejs på g i höst och nästa vår. :D

Man5ons bild

Andreas Berg skrev:
Alltså blir serien flera snäpp bättre efter de första fyra-fem avsnitten eller är det bara jag som inte alls föll för den?

Nja, inte nämnvärt. Som allra bäst skulle jag säga att det är runt avsnitt 9-10, men på det stora hela en rätt jämn nivå säsongen över. Så gillar du inte det så är det nog bara att kolla på nåt annat istället! :)

Last chance to lose control

Man5ons bild

...och angående 'The River' så är det väl den och 'Falling Skies' som jag personligen ser som mest lovande nya serier i år. Lite chansning, men fingers crossed etc.

Andreas Ljungströms bild

Man5on skrev:
...och angående 'The River' så är det väl den och 'Falling Skies' som jag personligen ser som mest lovande nya serier i år.

Samma här, dem två och Awake. Är inte helt hundra på om det är en höst- eller vårrelease dock. Kan bli fantastiskt bra.

EDIT: Med tanke på att den benämns som "Coming soon" så antar jag att det rör sig om en höstrelease.

Senast ändrad av Andreas Ljungström, 20 maj, 2011 - 11:10.
Man5ons bild

Andreas Ljungström skrev:
Samma här, dem två och Awake.

Den har jag minsann helt missat. The River och Falling Skies har jag ju puffat för sen i höstas men Awake hade jag aldrig hört talas om. Såg lite halvflummig ut på trailern, mycket typ "Okej vi vet att det här är helt ologiskt, men vi kan göra coola plots om ni bara accepterar just att det är helt ologiskt i grund o botten utan att klaga"-känsla, vilket inte behöver vara dåligt. Kände igen kiddet från Let Me In för övrigt. Får bli till att kolla upp.

In other news...

Sista avsnittet av säsong 4 av The Big Bang Theory var inatt för övrigt, och det var en bra avslutning. Lite lagom cliffhanger och en lika underbar Sheldon som alltid.

Andreas Bergs bild

Man5on skrev:
Så gillar du inte det så är det nog bara att kolla på nåt annat istället! :)

Tack för infon, det var nog ingen serie för mig helt enkelt :)

Andreas Ljungström skrev:
Samma här, dem två och Awake. Är inte helt hundra på om det är en höst- eller vårrelease dock. Kan bli fantastiskt bra.

Holy crap, den där ser ju ut att kunna bli helt fantastisk!

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Man5ons bild

Oj oj, säsongsfinalen av SNL med JT och Lady Gaga var utan något tvivel säsongens bästa avsnitt. Kvalité rakt igenom!

Man5ons bild

Nej alltså, säsong 2 av Glee var ingen höjdare. Säsongsfinalen igår bara understryker detta faktum. Jag vet inte exakt vad det var som gick fel, men precis allting tog ett steg bakåt och blev lite sämre jämfört med säsong 1. Det märktes VERKLIGEN att det är ett gäng bögar (no offence etc.) som styr showen. Kurt med alla hans kärleksproblem, Warblers, mobbaren och Santana som inte vågar komma ut med sin homosexualitet och allmänt en homo underton hela säsongen igenom. Det blir too much, samma sak med True Blood där också högsta hönset i produktionen är en flamboyant bög, då är det plötsligt tvunget ska ett av huvudteman ska vara ett bögpar som går igenom problem. Det är minst sagt lite tramsigt när dessa producenter och manusförfattare känner att de måste skina igenom så mycket. Det är lite trist när det sabbar seriernas helhet.

Även låtvalen i säsong 2 har ju varit oändligt mycket sämre än säsong 1. Vad hände med alla bra alternativa låtar, 60-tals-låtarna och allt det goa från förra säsongen? Varför i helvete ska dom envisas med att skriva originalmusik?!! För att dra in mer deg på soundtracken eller? Återigen...helheten drabbas. Idioti.

Andreas Ljungströms bild

Homeland ser lite intressant ut. Kommer sändas på Showtime i höst.

Reyqunes bild

Någon hemsida med lista över och info om serier som börjar i år?

Man5ons bild

Nu när alla bra serier är slut för den här säsongen så bestämde jag mig för att kolla ikapp Game of Thrones "eftersom alla säger det är så bra". Det bör väl återigen påpekas att jag hatar fantasy i alla instanser som inte berör tv-spel. Precis, jag gillar inte LotR-rullarna överdrivet mycket. Sci-fi och cyberpunk skaré va, tomtar o troll kan dra åt skogen (höhö).

Jag blev som väntat inte överförtjust i de 6 avsnitten av Game of Thrones som finns ute. I princip alla karaktärerna förrutom dvärgen känns trista och förutsägbara. Sean Bean's karaktär är ju så träig att det växer mossa på mina högtalare. Ja, Dynaeris (stavning?) är sanslöst het, men det finns många heta blekblonderade brudar i världen.

Sen gillar jag verkligen inte att de tvunget ska visa tuttarna hela tiden, varför denna ständiga anspelan på porr o snusk? Känns så jävla effektsökande och sanslöst meningslöst. Osmakligt är ordet. På tal om osmakligt så vill jag dock plusa för det tämligen välgjorde våldet. DET är iaf inte trött och segt gjort, utan faktiskt med viss finess.

Det osar om välgjordhet runt hela serien så klart, men nja...jag är ju helt fel målgrupp. Det känns inte SPÄNNANDE för fem öre. Inte en enda gång kastade jag mig över nästa avsnitt bara för att jag "måste se vad som händer". Det är segt och för mycket jidder som inte leder nånvart imo. Blah blah conspiring blah blah tuttar. Blir väl att kolla vidare dock, är väl inte så många avsnitt inspelade?

Andreas Ljungströms bild

Började kika lite på Fringe häromdan då flickvännen ligger efter och är tvungen att komma ikapp mig i vårt Carnivale-tittande. Kändes inte så het som jag förväntade mig. Arkiv X-doftande bakfylleunderhållning med töntig premiss typ. Ska växa och bli bättre har jag hört iofs. Bara sett två avsnitt än så länge.

Carnivale är däremot riktigt bra. Fantastiskt karaktärsgalleri med många skumma filurer, får ständiga Twin Peaks-vibbar. Sett åtta av första säsongens tolv avsnitt än så länge, andra säsongen är beställd.

Andreas Ljungströms bild

Nä, Falling Skies var verkligen ingen höjdare. Lite trist, hade rätt stora förhoppningar på den. Korkad dialog och usla skådisar med ett klyschigt rymdinvasionsupplägg. Blä.

Ser hellre fram emot andra säsongen av The Walking Dead som har flera beröringspunkter med nyss nämnda serie i så fall.

Alexanders bild

The Walking Dead säsong 2 har väl premiär 16:e oktober i USA? Någon som vet när den har premiär i Sverige?

Andreas Ljungströms bild

Alexander skrev:
Någon som vet när den har premiär i Sverige?

TV 11 kommer även sända säsong 2 av vad jag har förstått, de har dock inte avslöjat nåt exakt datum utöver "hösten 2011".

Gustav Granlunds bild

Vill man ha något lättsmält kan jag rekommendera Hung. Tror att den är inne på tredje säsongen i USA, eller om den precis är avslutad.

EDIT: Jag hade jättefel. Den tredje säsongen börjar i oktober i USA. :p

Senast ändrad av Gustav Granlund, 1 september, 2011 - 21:16.

Skillpoint.se - Be there or be sär

HerrOlssons bild

Har inte hängt med i den här tråden alls men jag måste bara tipsa alla om Mad men! precis färdig med fjärde säsongen nu och det är såå jävla bra! Det är en serie om 1960-talets reklamare i New York.

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Gustav Granlunds bild

HerrOlsson skrev:
Har inte hängt med i den här tråden alls men jag måste bara tipsa alla om Mad men! precis färdig med fjärde säsongen nu och det är såå jävla bra!

Instämmer. Ruggigt bra serie och förmodligen en av de snyggaste jag sett.

Såg precis piloten av nya Thundercats och vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det känns ganska fjantigt på många håll men ändå underhållande.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Andreas Ljungströms bild

Gustav Granlund skrev:
Såg precis piloten av nya Thundercats och vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det känns ganska fjantigt på många håll men ändå underhållande.

Åh! Har den visats? Skoj! Måste kika! :D :love:

TTV
TTVs bild

En lista för mig själv:

Family Guy börjar @ 25 september

Glee börjar @ 20 september

How i met your mother börjar @ 19 september

The Big Bang Theory börjar @ 22 september

- - - - - - - - - - - - - - - -

Btw. Detta ska bli intressant. Undra om serien kommer kunna leva igenom det.

Andreas Ljungströms bild

TTV skrev:
Btw. Detta ska bli intressant. Undra om serien kommer kunna leva igenom det.

Har aldrig gillat serien innan. Kanske blir bättre nu. Troligtvis inte.

TTV
TTVs bild

Glee premiären var inte mycket att hänga i julgranen. Tror dom kom upp till ungefär fyra låtar igenom hela programmet och dom var inte speciellt bra. Detsamma med How i met your mother avsnitten. Inget att hänga i julgranen dvs fast det hade man kanske förväntat sig. Att han ständigt säger att dom inte ens är nära slutet på historien är lite oroväckande också..

Andreas Ljungströms bild

Beställde precis tredje säsongen av Being Human och första säsongen av Primeval, trots att folk varnat mig för dess uselhet, 40 spänn är inte mycket och lite bakfylleunderhållning borde den kunna bistå med i alla fall.

Är för övrigt lite peppad på att se gårdagens premiäravsnitt av Terra Nova. Någon som hunnit se än?

Reyqunes bild

The big bang theory utan laugh track.

Senast ändrad av Reyqune, 27 september, 2011 - 14:03.

Carefaces bild

Allt dom gjorde var att muta alla ljud ellerhur?

Andreas Ljungströms bild

Terra Nova var inget mästervek precis. Lite för mycket famlijeäventyrskänsla för min smak. Jag gillar visserligen de storslagna miljöerna och den pampiga musiken. Sen är ju dinosaurier alltid mysigt. Kommer glo vidare men inte med en överdriven entusiasm.

Nåt som jag kommer följa med större intresse dock:

Andreas Bergs bild

Brittiska Luther är en serie som jag rekommenderar starkt. Får vibbar av såväl Dexter som The Shield men serien känns i sig väldigt unik och är dessutom snygg och oerhört välspelad. Två säsonger på 6 respektive 4 avsnitt finns ute, osäker på om det blir mer men säsongerna är tillräckligt separerade från varandra för att utgöra fullständiga berättelser i sig.

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Andreas Ljungströms bild

Andreas Berg skrev:
Två säsonger på 6 respektive 4 avsnitt finns ute

Ah, skönt! Gillar korta serier. Många av dagens tv-serier som består av många avsnitt per säsong blir oftast mer ojämna. 6-12 avsnitt per säsong är precis lagom imo.

Andreas Bergs bild

Vill även slå ett slag för True Bloods fjärde säsong. Lite (med betoning på lite) mindre sex men framförallt har de tagit sig i kragen gällande det omotiverade våldet. Det är fortfarande en våldsam serie med många karaktärer som beter sig som kaniner, men det har börjat falla in lite i bakgrunden till förmån för mer intressanta intriger och serien börjar äntligen faktiskt bli bra på riktigt. Upptrappningen inför säsong 5 får mig också att hoppas att de nu på allvar kommer att ta tag i "huvudhandlingen".

Andreas Ljungströms bild

Den här verkar ju lite härligt vrickad. Renodlade skräckserier hör inte till vanligheterna numera och ska definitivt ge det hela en chans. Piloten sändes nyligen.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.