Gustav Granlunds bild

Verkar vara säsongsavslutning av Breaking Bad som är en väldigt sevärd serie. Har iofs bara sett två säsonger, men hittills älskar jag den.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Andreas Ljungströms bild

Gustav Granlund skrev:
Breaking Bad

Hade tänkt att börja kika på den inom kort. Känns som det är tv-serien som får motta mest hyllningar just nu. Ser fram emot att ta reda på om det är befogat eller inte.

Började kika på American Horror Story igår för övrigt. Det kan vara det mest urflippade jag sett på länge i tv-serie-väg. Kanske inte för att den på nåt sätt är unik utan för att skräckserier är ovanliga nu för tiden och för att den förmodligen innehåller varenda kliché som överhuvudtaget är möjligt. Utan att avslöja för mycket så känner man igen sig om man sett sin beskärda del skräckfilmer från 80- och 90-tal. Skräck-elementen staplas bokstavligen på varann.

Men trots det så gillade jag verkligen pilotavsnittet. De flesta skådespelarna presterar bra och stämningen är rätt så obehaglig och hoppa-till-momenten blandas med en del mer psykologisk skräck-känsla. Det är skönt att någon vågar satsa på en renodlad skräckserie av klassisk karaktär och jag hoppas verkligen den får överleva åtminstone en hel säsong. Det är den värd utan tvekan om det fortsätter i samma sköna stil kommande avsnitt.

Andreas Bergs bild

Ännu en fantastisk (och kort) serie från Storbrittanien är Sherlock som under nästa år kommer med sin andra säsong. Första säsongen är tre avsnitt lång och varje avsnitt är 1,5h. För att snabbt förklara vad det rör sig om är det Sherlock Holmes fast i modern tappning, och det görs helt fantastiskt bra. Det första avsnittet är kanske det bästa jag har sett på tv. Rekommenderas!

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Andreas Ljungströms bild

Andreas Berg skrev:
Sherlock

Beställd!

Passade på att beställa första säsongen av Breaking Bad också.

Starfighter Johanssons bild

Breaking Bad är värd det den får. Lite utdragen stundtals men i övrigt fantastisk. Jag såg sista avsnittet (dvs slutet på säsong 4) för en tid sedan och det känns som något fattas mina dagar nu.

Andreas Ljungströms bild

Andreas Berg skrev:
Sherlock

Sett ett och ett halvt avsnitt nu (dvs halva första säsongen), bra grejer! Underbar tolkning av den klassiska detektiven, tack för tipset! :)

Andreas Bergs bild

Andreas Ljungström skrev:
Sett ett och ett halvt avsnitt nu (dvs halva första säsongen), bra grejer! Underbar tolkning av den klassiska detektiven, tack för tipset!

Kul att du gillar den! Ska bli härligt att se den återvända nästa år också :D

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Lars Jensens bild

Någon som sett Pan Am? Är den något att bry sig om?

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Andreas Ljungströms bild

Lars Jensen skrev:
Är den något att bry sig om?

Njae, har bara orkat kolla på ett halvt avsnitt iofs.

Det här är goda nyheter för övrigt - Stephen Kings Det Mörka Tornet blir tv-serie på HBO!

Perggs bild

Hur är det med Terra Nova nu efter några avsnitt? Något att se eller ska man hoppa över den?

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

Andreas Ljungströms bild

Pergg skrev:
Hur är det med Terra Nova nu efter några avsnitt?

Har fortfarande inte sett mer än första avsnittet men tänker inte ge det mer chanser än så.

Har utöver det sett de fyra första avsnitten av Breaking Bad nu och kan bara stämma in i hyllningarna, den är riktigt, riktigt bra.

Perggs bild

Okay, hoppa över den då med andra ord :p

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

Andreas Ljungströms bild

Har sett klart första säsongen av Breaking Bad nu och även om den slutade rätt abrupt (tror det hade att göra med manusförfattarstrejken, rätta mig om jag har fel) så var den helt jävla lysande i övrigt. Tar en liten paus från den just nu men kommer givetvis införskaffa resterande boxar så fort ekonomin tillåter. Först ska jag avverka ett gäng andra serier jag inte ens packat upp än. Först ut blir nog tredje säsongen av Being Human.

Andreas Ljungströms bild

Ja, just jävlar! Stephen King's Bag of Bones hade premiär igår. Benragel är en av de bättre spökhistorier jag läst, hoppas miniserien är lika bra.

Ska definitivt spana in. Tyvärr har ju Kings tv-serier en tendens till att suga i de flesta fall men trailern såg iaf lovande ut.

Andreas Ljungströms bild

Såg klart tredje säsongen av Being Human häromdan. Känns som den tappat lite av sin charm från tidigare säsonger, den här säsongen är den allvarligaste hittills utan tvekan. Jag vet inte om jag uppskattar den approachen faktiskt.

Being Human har för mig alltid varit en rätt lättsmält och mysig serie att återvända till efter att jag tagit mig an något av tyngre slag. Jag gillar den fortfarande och efter det haktappande slutet av säsong tre måste jag givetvis kolla vidare men inte med samma entusiasm som tidigare.

Andreas Ljungströms bild

Börjat kolla på Bored to Death sist av alla typ och gillar den! Jävligt synd att HBO valde att lägga ner serien. :cry:

Fick för övrigt hem The Pillars of the Earth och säsong ett och två av Misfits häromdan också. Ser fram emot att grabba tag i dessa så fort jag är klar med andra säsongerna av Breaking Bad och Carnivale som jag hoppar mellan just nu. Vansinnigt bra serier båda två för övrigt om det undgått någon! :beer:

Andreas Ljungströms bild

Alla bör se Äkta Människor som hade premiär på SVT i söndags! De två första avsnitten finns att kika på i efterhand på SVT Play. Det är svinkul att svensk tv vågar visa nåt annat än kriminalserier och annat trams. Allt är visserligen inte helt klockrent men premissen och de charmiga hubotarna (ja, de kallas så) väger upp det. Som sagt, skitskoj med en svensk sci-fi-serie, jag ska fortsätta kolla! :)

OhNoSpywares bild

Alla bör se Äkta Människor som hade premiär på SVT i söndags!

Jag blev helkär direkt, mycket för att Utopis senaste nummer handlade om just detta och jag redan "kommit in i det".
Jag är ingen kritiker och ser inga fel hittills ;D Bara tittar och följer med. Ignorance is bliss, lite så.

Senast ändrad av OhNoSpyware, 24 januari, 2012 - 18:13.
Andreas Ljungströms bild

Den andra säsongen av Sherlock var awesome! :love:

Jobbigt att behöva vänta på nästa nu bara. :cry:

Andreas Ljungströms bild

Inte så långt kvar nu...

Det firar vi med en ny trailer. :)

Andreas Ljungströms bild

Två serier som hade premiär på sexan igår, Erik & Mackan knäcker den manliga koden och Den sista dokusåpan.

Gillar Erik och Mackan så såg fram emot deras nya serie. Tyckte den var riktigt bra men det känns inte som de någonsin kommer toppa Hela och rena eller Snygga och smärta. Så länge de ändå gör kul program i närheten av nyss nämnda serier så överlever jag, ska definitivt fortsätta titta.

Den sista dokusåpan missade jag, någon som såg? Upplägget låter i vilket fall helt vansinnigt, jag räknar dock med att man behöver plocka fram skämskudden på regelbunden basis under avsnitten...

Andreas Bergs bild

Den andra säsongen av Sherlock var awesome!

Jobbigt att behöva vänta på nästa nu bara.

Indeed. Fantastiskt bra serie det där men fan vad jobbiga slut det är på säsongerna :p

På tal om jobbiga slut kollade jag nyligen igenom säsong 6 av Dexter. Ett klart lyft från säsong 5 och nu jävlar börjar det koka inför ett avslut på denna fantastiskaste av fantastiska serie.

VodkaCitrons bild

Och där har South Park börjat!

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Starfighter Johanssons bild

Jag sitter mest och väntar på att femte säsongen av Breaking Bad ska sändas, den började spelas in nu i januari vad jag har hört.

Tobias Jensens bild

Den sista dokusåpan missade jag, någon som såg?

Såg halva andra avsnittet, och visserligen är väl tanken att det inte ska vara direkt bra, men jag tyckte det inte ens var dåligt på ett kul sätt. Det märks att det inte är skådisar som är med i serien och det känns inte som att konceptet kan hålla en hel säsong ens.

Är det något som sett Falling Skies? Är det något att ha?

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Andreas Ljungströms bild

Tobias Jensen skrev:
Är det något som sett Falling Skies? Är det något att ha?

Jag tyckte det sög stenhårt! Har visserligen bara sett de tre första avsnitten men av dem att döma så är det ingenting man bör investera tid i. Jobbiga karaktärer av stereotypt slag, fula aliens och en trist plot. Blä.

Andreas Ljungströms bild

OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG!

Andreas Bergs bild

OMGOMGOMGOMGOMGOMGOMGOMG!

Det där kan faktiskt bli hur bra som helst. Tappade intresset för Caprica och har ingen aning om ifall den fortfarande går men det går inte lång tid mellan varven då jag verkligen saknar Battlestar Galactica. Kommer Blood & Chrome i närheten av BG blir jag överlycklig :bigsmile:

Andreas Ljungströms bild

Andreas Berg skrev:
Det där kan faktiskt bli hur bra som helst.

Det här gjorde mig lite ledsen i ögat. :cry:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.