Andreas Ljungströms bild

Första avsnittet av den andra säsongen av Game of Thrones ska strax ses. Teh hype! Tror inte jag varit så peppad på fortsättningen av en tv-serie sedan jag såg igenom Twin Peaks för första gången. :love:

Gyuumis bild

Såg näst sista avsnittet av 30 grader i februari idag och det gör ont att de är så många som missat den. Väldigt välgjord svensk serie som finns på SVT Play. Handlar om svenskars lycksökande i Thailand. De olika karaktärerna är bland annat en man som desperat vill skaffa barn. En man som sitter i rullstol och en mamma som är arbetsnarkoman. Intressanta ämnen tas upp, såsom prostitution, läggningar och hur polisen agerar.
Försök undvika reklamen då den spoilar fram till näst sista avsnittet... :(

Andreas Ljungströms bild

Gyuumi skrev:
Såg näst sista avsnittet av 30 grader i februari idag och det gör ont att de är så många som missat den.

Jag såg de första två avsnitten och det lovade mycket gott. Ska definitivt spana in den i efterhand.

Såg för övrigt första det avsnittet av Game of Thrones andra säsong igår. Hade glömt hur förbaskat snygg den serien är! Fantastiska vyer och scenarion. Kanske inte riktigt den kicka arsle-premiär som jag hade förväntat mig men bra och välspelat var det.

Spoiler: Highlight to view
Mådde lite dåligt av det sista som hände dock.

VodkaCitrons bild

YOU BASTARDS!!!!

South Park <3 Förövrigt har den här säsongen varit bland dom sämsta hittils, men det här avsnittet blev rätt roligt när de tog fram liveaction biten ^^

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Andreas Ljungströms bild

Såg första delen av Black Mirror igår. Fantastiskt! Måste vara bland det mest ångestladdade och gastkramande jag sett. Alla måste se!

Första avsnittet finns på SVT Play tills det andra, av totalt tre avsnitt, dyker upp nu på söndag.

Andreas Ljungströms bild

Andra avsnittet av Black Mirror var också riktigt bra och kände att jag var tvungen att ge mig på en av Charlie Brookers tidigare tv-serier - Dead Set - i väntan på den tredje och sista delen. Har haft den hyllade miniserien liggandes här hemma under en lång tid och konstigt nog har jag inte sett den förrän nu. Det visade sig föga oväntat vara en riktigt välgjord och bra zombie-serie som alla med en fäbless för levande döda bör spana in.

Tobias Jensens bild

Nu när jag kollat klart på sex säsonger av Criminal Minds så ska jag ta tag i Walking Dead, Game of Thrones och Big Bang Theory igen...

Men nu blev jag även sugen på Dead Set!

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Furios bild

Räknas Portlandia fortfarande som aktuell, månntro? Hursomhelst så gav jag mig på första och andra avsnittet igår och jag blev ju inte besviken. Underbar serie om hipsters i Portland som åtminstone jag skrattar högt åt :bigsmile:!

Senast ändrad av Furio, 4 maj, 2012 - 17:35.

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

Andreas Bergs bild

Måste bara få utlopp för hur jävla fantastiskt skitbra Game of Thrones är. I andra säsongen så har serien än så länge växt så pass att jag inte kan sluta tänka på den ständigt :p Om serien fortsätter så här kommer det nog sluta som min absoluta favoritserie genom alla tider. Det firar vi med några versioner av det makalösa temat!

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Andreas Ljungströms bild

För alla som gillade hur postapokalypsen såg ut i Enslaved kommer nu NBC:s nysatsning Revolution. Ser lovande ut! :)

Furios bild

Andreas Ljungström skrev:

Oh, spännande! Gillade verkligen Enslaved och dess miljöer så jag kanske tar mig en titt på den där serien.

Pilko

Andreas Bergs bild

Ser lovande ut!

Får vibbar av tidiga Jericho (typ första avsnittet) vilket gör mig väldigt intresserad och samtidigt livrädd att det ska finnas fler likheter serierna emellan :p

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

OhNoSpywares bild

Andreas Berg skrev:
några versioner av det makalösa temat

Min favvo är

(båda är riktigt bra för sig också, speciellt Jason)

Men jag tycker outroversionen av låten är bättre än introt :)

Så himla störigt att behöva vänta till nästa år för att få se säsong två O:

Senast ändrad av OhNoSpyware, 15 maj, 2012 - 21:25.
Andreas Ljungströms bild

Sett de tre första avsnitten av Luther som jag ramlade över av en slump på TV4 Play. Riktigt bra grejer, ska bli spännande att se upplösningen i den avslutande delen. Älskar BBC och deras ofta förekommande miniserie-format, ibland är det skönt att slippa plöja sig igenom tonvis med episoder som allt som oftast håller varierad klass i ett vanligt säsongsupplägg. Andra gånger inte visserligen men skönt att kunna ta del av både och.

Andreas Berg skrev:
serier

Har för mig det var du som tipsade om den?

EDIT: Här är den för er som är intresserade. Verkar som man behöver ha Premium för att se alla dock. För egen del har jag det tydligen på köpet via Telias Digital-TV vilket jag inte hade en aning om. :p

Senast ändrad av Andreas Ljungström, 16 maj, 2012 - 16:13.
Andreas Bergs bild

OhNoSpyware skrev:
Min favvo är

Den är jäkligt fin. Jag skapade en playlist på youtube efter att jag skrev mitt förra inlägg :p http://www.youtube.com/playlist?list=PLA398066BD4FDFD17

Har för mig det var du som tipsade om den?

Stämmer bra! Gillar både första och andra säsongen skarpt, även om övergången säsongerna emellan är lite skum :p

Alexanders bild

Game of Thrones är den serie vi följer här hemma just nu, awesomeness. :) :beer:

Andreas Ljungströms bild

Fy fan vad anskrämligt avsnitt 19 i den andra säsongen av Fringe var. Jävla smörja! |(

Kändes som serien började bli lite intressant (äntligen) men med de senaste avsnitten har den gått ner sig igen. :cry:

Många påstår att den ska lyfta sig rejält i säsong tre vilket jag hoppas på.

Alexander skrev:
Game of Thrones är den serie vi följer här hemma just nu, awesomeness.

Fantastisk serie! Jag kommer vänta med att se säsong två tills den släpps som box den här gången dock. :)

Andreas Ljungströms bild

Okej då, de sista två avsnitten av Fringes andra säsong vägde upp det lite. Är rätt peppad på att ta reda på vart det hela barkar nu. :)

Furios bild

Finally så har jag hoppat på the bandwagon och börjat följa Game of Thrones. Och vilken jävla serie det är. Det tog lite drygt fyra dagar att plöja den första säsongen och idag ska plöjandet av säsong två påbörjas. Helt otroligt beroendeframkallande.

Pilko

Sebastian Magnussons bild

Furio skrev:
Det tog lite drygt fyra dagar att plöja den första säsongen och idag ska plöjandet av säsong två påbörjas. Helt otroligt beroendeframkallande.

Välkommen till den långa väntan på S3 :p

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Furios bild

Sebastian Magnusson skrev:
Välkommen till den långa väntan på S3 :p

Haha, serieabstinens är fan inte att leka med. Försöker undvika att kolla på serier innan de tar slut, just på grund av abstinensen som kan uppstå. Men jag kunde inte hålla mig undan längre :).

Pilko

Andreas Ljungströms bild

Färdig med första säsongen av Rome. Älskar den här typen av svulstig, storslagen och intrigpackad drama. Välspelad, snygg och händelserik. Visst, kan man störa sig på att allt från galler, romare till egyptier snackar engelska men känns som en petitess.

Nu blir det Generation Kill och har än så länge hunnit avverka de två första avsnitten. Krig, machokillar och realism står på agendan. Verkar riktigt bra och Alexander Skarsgård är riktigt bra som tuff, men sympatisk, amerikansk soldat.

Andreas Ljungströms bild

Här var det länge sen man postade nåt märker jag. Så kan vi ju inte ha det!

Sprang på en trailer för en ny kommande sci-fi-serie från Syfy, Defiance. Känns som den kan bli både bu och bä. Det som talar för den är att den produceras av Michael Taylor (Star Trek: Deep Space Nine, Battlestar Galactica).

Synopsis:
Set on a future Earth, Defiance introduces players and viewers to a world where humans and aliens live together on a planet transformed by decades of conflict. The show weaves the rich tapestry of the world into a series with the scope, characters, and drama of a classic sci-fi epic. Because they exist in a single universe, the show and the game will influence each other and evolve together over time, with actions in both mediums driving the overall story of Defiance.

Andreas Ljungströms bild

Jaha, då har man skaffat HBO via Telias digital-tv-tjänst. Är inte överdrivet imponerad hittills.

Vad man får är en HD-kanal och en SD-kanal som visar filmer och serier som vilken tv-kanal som helst. Man får dessutom tillgång till ett play-alternativ.

Dessa serier finns tillgängligt i play-biblioteket som det ser ut nu:
Angry Boys S01
Big Love S01
Boardwalk Empire S01-S03
Bored to Death S01-S03
Carnivale S01-S02
Curb Your Enthusiam - S08
Eastbound and Down S01-S03
Enlighted S01
Entourage - S01-S08
Flight Of the Concorde - S02
Game Of Thrones - S01
Generation Kill S01
Girls - S01
Head Case S02
House of Saddam S01
How to make it in America S01
Hung - S01-S03
In Treatment - S01-S03
John Adams S01
John From Cincinatti - S01
Little Britain - S01
Luck - S01
Magic City - S01
Mildred Pierce S01
Rome S01-S02
Six Feet Under S03-S05
Sparcatus - S01
Strike Back - S01
Tell me you love me S01
The Newsroom - S01
The Ricky Gervais Show - S03
The Sopranos - S01 - S03
Treme - S01-S03
True Blood - S01-S05
Veep - S01
ZRock - S01

Telia säger att utbudet kommer att växa inom kort. Saknar för egen del serier som The Wire, Band of Brothers, The Pacific, Oz och Deadwood. De två sistnämnda kommer inte komma alls om jag fattat allt rätt. Skitsynd, då det är två av de bästa serierna från HBO anser jag. Filmutbudet är dessutom väldigt skralt. Gammal skåpmat och få titlar.

Övriga minus. Allt i play-biblioteket är i SD-kvalité som det är just nu (vissa serier kommer att visas i HD i framtiden enligt Telia). Som Telia-abonnent kommer man inte få tillgång till HBO:s webbtjänst när den lanseras. Telia kommer lansera en egen webb och app-tjänst för att kolla på PC, Mac och mobiler i framtiden. Appar för spelkonsoler och andra enheter verkar inte vara aktuellt just nu i alla fall. Det hela känns framstressat.

Om de fyller på med fler serier och film, snyggar till gränssnittet och lanserar på fler plattformar i framtiden kan det säkert bli bra. HBO har ju en del fantastiska serier att se igenom. Jag har dessutom tjänsten i ett halvår utan kostnad så kan hinna bli övertygad på den tiden. Vi får se. Inte övertygad än dock.

Andreas Ljungströms bild

Såg säsongspremiären för andra säsongen av Girls i måndags. Jag Gillade första säsongen överraskande mycket och föll verkligen pladask för de karismatiska karaktärerna. Andra säsongen börjar bra och det känns lika älskvärt och opretentiöst som senast.

Jobbigt att följa det tablåvis denna gång dock. Den första säsongen malde jag igenom i ett svep via Telias HBO-bibliotek. Jag älskar att kunna plöja serier på det sättet. Vill se mer nu ju!

Nate Travellers bild

Jag älskar att kunna plöja serier på det sättet. Vill se mer nu ju!

Agreed. Jag ser inte längre på TV. Jag följer serier via DVD-boxar eller streamingtjänster helt numera så att jag just kan plöja igenom en hel säsong på en gång. vårt att se hur jag skulle kunna återgå till att bli begränsad av ett bolags sändningsschema. Hellre väntar jag ett år på boxen.

OhNoSpywares bild

Köper också mest boxar. Streamingtjänster har jag inte gett mig in på än då jag har en stor backlog att ta tag i först.
Jag ser dock en del på SVT Play om de har nåt jag gillar. Betalar ju faktiskt för SVT så det är ju dumt att betala igen för samma sak ;D Har ingen brådska med att se stuff heller.
Game of Thrones första säsong följde jag på SVT Play vilket fungerade utmärkt, och nu på måndag ska jag börja göra samma sak med säsong två. Gengångare går ju just nu också och jag skulle ju visserligen kunna vänta till dess de släppt alla avsnitt men... näh. Funkar bra i avsnittsdoser varje vecka ^^
Klart mycket trevligare att få välja själv när man vill se, men lite mysigt med en-gång-i-veckan-serier också ibland :)

Furios bild

Håller på att plöja The Walking Dead. Har bara några få avsnitt kvar av säsong tre. Sällan har en serie fått mig så oerhört frustrerad. Jag gillar ju serien, samtidigt som jag hatar den. Vissa av karaktärerna vill jag bara spy på, för att i nästa stund bita på naglarna för att jag tror att dom är på väg att dö. Conflicting emotions, minst sagt...

Pilko

Sebastian Magnussons bild

Varför har ingen berättat för mig att Amy Sherman-Palladino faktiskt kommit igång med sin nya serie? Sett första avsnittet av Bunheads nu och den har samma kombination av mänsklig värme och Whedon-aktig supersnabb och supersmart dialog som gjorde Gilmore Girls så genial.

Senast ändrad av Sebastian Magnusson, 18 januari, 2013 - 01:01.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.