anddom82s bild

Jag har förlorat några människor omkring mig som jag har spelat ihop med. Av olika skäl som flytt och barn och familj så har jag tappat dem. Jag skulle gilla att lära känna några som finns i sthlm för lite lokalt spelande och även andra intressenter för ev non lokalt spelande online :)

Jag har en känsla att ju mer man kastar sig in i Internet och communities desto svårare att börja lära känna människor irl .

Det påminner mig om hur det var att komma från en mindre stad till sthlm. Det var svårt att lära känna människor och till och med en motvilja till att ge utrymme för nya människor pga att de redan har sina sociala liv och nätverk redan klara. Svårt att ta sig in då. Det lär flera känna igen sig i :)

Gustav Granlunds bild

Jag har inte direkt några planer att någonsin bosätta mig i Stockholm, men spela något är vad gör jag gör stora delar av min fritid så lite sånt är jag gärna på. Har lite användarnamn till olika speltjänster på min sida här på Skillpoint, även om jag spenderar mest tid på Steam i dagsläget. :beer:

Varmt välkommen, förresten! :)

Skillpoint.se - Be there or be sär

VodkaCitrons bild

Ja förfan! Jag är sjukt utåtriktad på det sättet och pushar verkligen för att Skillpoint ska ge sig ut och fixa saker!

Jag bor i sthlm iaf! :) (Skillpoint chefen gör det även)

Men jag rekommenderar dig att annars på olika slags konvent! Där finns det alltid massa folk att spela med! Jag vet att vi är en del från sidan som åtminstone drar till GameX (Kista), där har de vissa turneringar och det finns mycket man kan spela ihop. Nu i år så kanske man kan dra hem till någon efter under dagarna och bara lira? :) Liten Skillpointträff maybe? ;D

Absolut - För män som kan sätta gränser.

anddom82s bild

Gustav Granlund skrev:

VodkaCitron skrev:

Trevliga typer ni båda :)

Gustav, det går bra att bo var som och skulle gärna snacka vidare om spel och liknande. :)
Jag heter Andreas och bor i Solna. Jag har som sagt förlorat spelkompisar och söker nya. Var bor du själv?

Herr vodka :) var bor du själv? Jag var första året på gamex men känner ingen så var svårt att hänga. Spela hemma hos är coolt. Är ni ett gäng då? Vilka är ni?

Christian Håkanssons bild

Det låter trevligt :)

OhNoSpywares bild

anddom82 skrev:
spelande online

Bor i norrland (så det är ju en bit från den kungliga hufvudstaden) och är inte intresserad av att träffa folk IRL. Har dock inget emot att spela online med folk :)

Om du har lust att spela online något så lägg till mig på Steam, den som har.

=)

VodkaCitrons bild

anddom82 skrev:
Herr vodka :) var bor du själv? Jag var första året på gamex men känner ingen så var svårt att hänga. Spela hemma hos är coolt. Är ni ett gäng då? Vilka är ni?

Söderort, 25min ifrån dig med pendel :3
Jag har faktiskt alltid hittat någon från Skillpoint att hänga med lite på GameX, så lär nog bli så i år med, då kan du hänga på ;D
Nja alltså jag har ju ingen enda vän 0:) Så jag har ju ingen att hänga med på det sättet alls. Men jag pushar verkligen för sånt och jag tjatar på folk att åtminstone spela online!

Jag spelar mest online på Playstation 3:an, men kör även lite League of Legends och dylikt på PC!

anddom82s bild

Christian Håkansson skrev:

OhNoSpyware skrev:

VodkaCitron skrev:

Ja Christian det låter trevligt :) var bor du själv? tyvärr eller vad jag ska säga har jag aldrig spelat eller snarare lyckats få mig att spela på pc så för min personliga del har jag bara 360. Men är gärna intresserad att vara med och hänga med i spelande online offline både hos mig och hemma hos andra :)

Herr oh no, att bo i norrland är coolt och inte vilja träffas irl är också coolt eller ok. Vad har du för maskiner du spelar på?för andra och mig själv att veta :)

Mr vodka. Jag hade inte känt igen varken dig eller ngn annan på gamex för vet ju inte vilka ni är ;) men tycker det vore kul att ha någon att hänga med och froda intresset med :) precis så ovanligt som det låter.
Jag kör boxen och du ps3 så vi kan ju kolla på när den andre spelar. Och gå och förkovra oss i butiker.
Heter Andreas och är 30 år :)

VodkaCitrons bild

anddom82 skrev:
Mr vodka. Jag hade inte känt igen varken dig eller ngn annan på gamex för vet ju inte vilka ni är ;) men tycker det vore kul att ha någon att hänga med och froda intresset med :) precis så ovanligt som det låter.
Jag kör boxen och du ps3 så vi kan ju kolla på när den andre spelar. Och gå och förkovra oss i butiker.
Heter Andreas och är 30 år :)

Nej men som sagt i år :) Jag brukar vara ganska aktiv i GameX-tråden när det börjar bli dags (Jag går även runt med Skillpoint-tisha och har alltid gjort!). Förhoppningsvis fixar Skillpoint ett ordentligt bord nu eller dylikt under mässan. Om det nu händer så kommer vi ju vara minst runt 10 pers som springer omkring ;D (Du kan skicka iväg mail och spamma Sebastian om det)

Jora, jag har inget emot 360 direkt. Förutom att det amerikanskt SKIT!! Nämen XD Jag spelade det iaf under tiden jag var på konvent nyss, men problemet ligger fortfarande i att jag får kramp i händerna =/

Vodka, 22 ;) Men jag har inget problem med ålderskillnader tydligen. Pratade flytigt med 29åringar under Närcon och spelade även emot en liten 8a åring och gick med i turneringar med en 11åring som kompanjion :) Varav inga jag kände sen tidigare.

anddom82s bild

VodkaCitron skrev:

Trevligt. Jag var där första året men inte nu senast. Är det återigen i november i år?
Vad har Sebastian för titel och ansvar när du säger så? :)

Du är en människokännare :) en diplomat. Jag har inga problem med ålder heller. Hur gammal är du då förresten? Pluggar eller jobbar du?

Konvent? Why where ? Kramp av vilken anledning och varför på boxens kontroll?

Andreas Bergs bild

VodkaCitron skrev:
Förhoppningsvis fixar Skillpoint ett ordentligt bord nu eller dylikt under mässan

Lite off-topic men på tal om detta, har du någon koll vad för typ av bås/bord och liknande som finns att tillgå på Gamex? Kikade lite snabbt på hemsidan men blev inte riktigt klok på vad för alternativ som finns. Blir det aktuellt tar vi såklart kontakt med Kista-mässan, men jag är lite nyfiken ändå ^^

Annars så ska jag göra allt i min makt för att vara på plats på Gamex oavsett vad för närvaro Skillpoint som sajt har. Det hänger såklart lite på plugget men jag hoppas innerligt att det inte krockar med något väldigt stort, i värsta fall dyker jag upp över helgen.

Lång historia kort så är jag på att spela online också, ska försöka dra igång en satsning där vi spelar med jämna mellanrum på flera olika format, och i övrigt måste vi ju garanterat försöka anordna någon form av mer officiell Skillpoint-träff framöver också :)

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

anddom82s bild

Andreas Berg skrev:

Hej. Tack för ditt meddelande :)
Jag kan inte svara på ditt meddelande men tycker det är bra att hålla ögonen öppna till när det är dags.
För övrigt är det skoj att du är intresserad av att träffas / spela ;)
Vår välgörare / mecenat till hemsida kan nog tänka sig vara intresserad på något vis skulle jag tro

VodkaCitrons bild

Andreas Berg skrev:
Lite off-topic men på tal om detta, har du någon koll vad för typ av bås/bord och liknande som finns att tillgå på Gamex? Kikade lite snabbt på hemsidan men blev inte riktigt klok på vad för alternativ som finns. Blir det aktuellt tar vi såklart kontakt med Kista-mässan, men jag är lite nyfiken ändå ^^

Hmm... Ja det är nog mer att man får en yta att vara på. Men bord och så känns som det är något man får i och med att man betalar. Sen får man pynta och hålla på av eget behov. Men Gameplayer och liknande hade ju inte bara två bord som stog på en plan yta. Utan det var en liten inhängnad som avskärmade allt annat. Så det är nog ungefär fixat och klart när man anländer, tror jag.

Ta jätte gärna kontakt med dom och tjata på Sebastian som fan! Jag skulle även kunna befinna mig där varje dag som "arrangör" om det skulle behövas liksom.

Men kom ihåg att fixa allt i god tid (typ nu) så det inte blir som förra året, när ni ville fixa men att det var försent :p

VodkaCitrons bild

anddom82 skrev:
Trevligt. Jag var där första året men inte nu senast. Är det återigen i november i år?
Vad har Sebastian för titel och ansvar när du säger så? :)

Du är en människokännare :) en diplomat. Jag har inga problem med ålder heller. Hur gammal är du då förresten? Pluggar eller jobbar du?

Konvent? Why where ? Kramp av vilken anledning och varför på boxens kontroll?

Sebastian Magnusson - Chefredaktör

Börjar plugga i November igen, inget direkt roligt.
Nu har jag hållt på med lite andra "projekt". Om du tittar runt på sidan så märker du nog vad jag hållt på med under sista tiden ;3 Har nämligen arbetat på Närcon - Lindköping i en vecka!
Nu kanske man ska söka lite jobb, men i och med att jag ska sitta hundvakt och börja plugga snart så jag vet ikke :3
Sj?

Konvent finns lite överallt i landet. Närcon, Lincon, Kultcon, Kawaiicon. Alla likasinnade konvent brukar nästan alltid ha ett stort spelrum med ett flertal turneringen där man kan vara hela dagarna om man känner för det!

8) Bra pushing Vodkacitron.. ;)

Andreas Bergs bild

VodkaCitron skrev:
Ta jätte gärna kontakt med dom och tjata på Sebastian som fan! Jag skulle även kunna befinna mig där varje dag som "arrangör" om det skulle behövas liksom.

Men kom ihåg att fixa allt i god tid (typ nu) så det inte blir som förra året, när ni ville fixa men att det var försent

Ja, finns resurser och möjlighet är det något som ska tas tag i nu. Ska undersöka saken vidare när Sebastian dyker upp från sin sommardvala ;)

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

VodkaCitrons bild

Andreas Berg skrev:
Ja, finns resurser och möjlighet är det något som ska tas tag i nu. Ska undersöka saken vidare när Sebastian dyker upp från sin sommardvala ;)

*Like*

anddom82s bild

VodkaCitron skrev:

I see. Jag har aldrig hört talas om dessa cons :) jag får helt enkelt börja spela med och mot andra på olika vis :)

Vad pluggar du? Du kanske redan har sagt det.
Jag är en avdankad nästan färdigutbildad gymnasielärare men hoppade av med två termkner kvar. Jag sadlade om till att bli undersköterska och där i mellan sitter jag i min kammare på egen hand och spelar och försöker att odla mitt spelintresse.
Det vore kul att träffas för en fika på lämplig plats och gå till webhallen och visa oss intresserade :) ett humble förslag i all enkelhet :p

mrkndrs bild

anddom82 skrev:
intresserade ett humble förslag i all enkelhet

Känner igen mig lite i det hela. Jag har precis flyttat till Jönköping, och känner inte speciellt många där. Sen saknar man lite personer att kunna spela med/mot i olika spel. Jag hakar gärna på att lira något, är själv mycket snart 30 år. Däremot har jag en ps3 som jag lirar för det mesta på, men kan även lira på en dator (om det inte är allt för tungt spel).

Ni som vill får gärna adda mig på ps3, heter mrkndr där.

Andreas Berg skrev:
Ja,

Kör ni fortfarande WoW? Inte för att jag kommer att göra comeback, men det var en trevlig att få lira med er :).

Andreas Bergs bild

mrkndr skrev:
Kör ni fortfarande WoW? Inte för att jag kommer att göra comeback, men det var en trevlig att få lira med er .

Det är en definitionsfråga :p Får nog återkomma när Mists of Pandaria släppts och varit ute ett litet tag, men just i detta nu är det inte många alls i guildet som spelar, jag likaså ^^

Men ja, det har varit många trevliga stunder både med folk från GP och vidare :)

Senast ändrad av Andreas Berg, 3 augusti, 2012 - 14:40.

VodkaCitrons bild

anddom82 skrev:
Vad pluggar du? Du kanske redan har sagt det.
Jag är en avdankad nästan färdigutbildad gymnasielärare men hoppade av med två termkner kvar. Jag sadlade om till att bli undersköterska och där i mellan sitter jag i min kammare på egen hand och spelar och försöker att odla mitt spelintresse.
Det vore kul att träffas för en fika på lämplig plats och gå till webhallen och visa oss intresserade :) ett humble förslag i all enkelhet :p

Random kurser på gymnasienivå XD Pluggar utan mål, det är mer att man ska få CSN medan man strävar efter annat :3

Är du intresserad om oss här på Skillpoint så finns det nu en liten "podserie", Lär Känna ...

Sen finns även Podradion, där dom går igenom saker som hänt på sidan och dylikt. Skillpod

anddom82s bild

mrkndr skrev:

Tja killen :)
Ja i alla sammanhang kan det bli knepigt att komma in i nya gemenskaper. Det är än idag svårt att hänga och umgås med nya människor tex i sthlm för att många är inte villiga att utöka den krets man har. Det känner du också igen märker jag.
Hur trivs du där nu?
Jag spelar gärna med och mot dig där det är möjligt och jag saknar också någon att dela intresset med.
Jag har endast en 360 och en netbook så inget tungt spel bara :)
Msn kanske går bra om intresse finns

VodkaCitrons bild

Men som sagt alla Playstation 3 ägare, fixa Duke Nukem nu för in i helv ;D
19:- Kick ass edition till PS3 (Fraktfritt)

Även om de nu "suger" så är det rätt roande att spela online, så det hade varit riktigt kul om typ alla ägde det spelet, för då kunde man dra ihop och bara lira. Onlineläget är i princip en usel version av Quake. Men det funkar liksom!

Sen om du nu hatar spelet och vi slutar lira online, så tja...Då har du iaf ett tomt fodral samt 3D glasögon och 19:- för det är inte helt fel heller ;)

VodkaCitrons bild

Jag kanske även kan hålla en mindre spelträff hos mig i början av september, vi får se ^^
Försökte ju en gång förut när Skillpoint var helt nystartad
http://www.skillpoint.se/blogg/vodkacitron/speltr%C3%A4ff-hos-vodka

anddom82s bild

VodkaCitron skrev:

trevligt :)
vad för spel och maskiner skulle det tänkas kunna handla om så jag ser om jag platsar :p

VodkaCitrons bild

anddom82 skrev:
trevligt :)
vad för spel och maskiner skulle det tänkas kunna handla om så jag ser om jag platsar :p

Spelträff? Blir det av så blir det nog allt isåfall. PS3, 360, Wii och dylikt. Spel finns ju, men folk får ju såklart ta med sig saker om det nu emot förmodan skulle bli av XD

anddom82s bild

VodkaCitron skrev:

vad skulle krävas i form av sällskap för att du skulle tycka det värt mödan? eftersom du nämner ifall det blir av :)
undrar vilka förutsättningar du tänker dig
jag skulle tycka det var kul att träffas för några timmar för de som vill

VodkaCitrons bild

anddom82 skrev:
vad skulle krävas i form av sällskap för att du skulle tycka det värt mödan? eftersom du nämner ifall det blir av :)
undrar vilka förutsättningar du tänker dig
jag skulle tycka det var kul att träffas för några timmar för de som vill

Ja alltså idag är jag väll inte på något toppenhumör i och med att min hårddisk inte vill funka :( aka mitt liv.

Men sen innebär det massa slit för mig. Dra hit helt okända personer, dra fram TV-apparater, kanske att nån/några ska sova över och ja. När jag annars har pushat för sånt så har det ändå inte blivit något i slutändan :p

Men jag slänger upp ett blogginlägg lite senare, med info, om och men.
Finns intresse och man blir sådär 5+ pers så ska det väll gå!

8) Sweet Potato..

anddom82s bild

VodkaCitron skrev:

oj det låter för mig som ett stort företag allt det där. de gånger jag slängde ihop kompisar var med lokalt goldeneye spelande :) det var tider och numera länge sedan.
jag hade ju inte tänkt att orsaka så stora plågor för dig med min närvaro men vore ju kul och bekvämt kanske för den stundande spelranchägaren att få hjälp av de ev besökarna :)

jag kan tänka mig i framtiden mottaga i solna om det faller väl ut på något vis och man lärt känna varandra eller har träffats på.
jag tycker väl vi borde nå kvalgränsen för minimiantal, hoppas jag.
annars kan vi kanske ta en första träff på sveavägens webhallen för lämplig diskussion och inspiration haha

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.