Fast... du skapar ju inte... du kopierar ju bara.
Så om man avbildar saker så skapar man inte?

Jag inser för övrigt att jag har glömt Denon-loggan, får ta och fixa sen.
Fast... du skapar ju inte... du kopierar ju bara.
Jag inser för övrigt att jag har glömt Denon-loggan, får ta och fixa sen.
Så om man avbildar saker så skapar man inte?
Gillade iaf din nya Mac Mini, skicka in den till Apple!
jag menade då skapa eget
Skapade Da Vinci något eget då han avbildade Mona Lisa?
Men nu är du bara petig, du förstår vad jag menade!
Slänger för övrigt upp psd-filen lite senare, när jag fixat några detaljer.
Den färdiga versionen + psd-filen (över hundra lager slutade det på):
Helt seriöst trodde jag inte att man kunde göra så snygga (=verklighetstrogna) bilder på det sättet. Jag är oerhört imponerad.
Vad kostar en såndär ritplatta kaktusen, och hur/vad skiljer en dyr respektive billig åt?
Helt seriöst trodde jag inte att man kunde göra så snygga (=verklighetstrogna) bilder på det sättet. Jag är oerhört imponerad.
Vad kostar en såndär ritplatta kaktusen, och hur/vad skiljer en dyr respektive billig åt?
Den jag har är en skärm som man ritar direkt på, billigare plattor har ingen skärm utan fungerar som ett underlägg för pennan man använder och sen ser man det man gör på sin vanliga skärm istället.
billigare plattor har ingen skärm utan fungerar som ett underlägg för pennan man använder och sen ser man det man gör på sin vanliga skärm istället.
Tycker du att det är lättare att rita direkt på skärmen?
Än med en vanlig platta? Definitivt. Jämfört med papper? Det beror på vad man ska göra
Ja, jag hade ju tänkt att fråga om hur det kändes i jämförelse med den andra plattan, men det här svaret var ännu bättre.
Jag fattar ingenting.
Så det är helt upp till var oc en.
Jag fattar ingenting.
Du får det att låta som om det inte är kul att skapa saker.
nu blev jag deprimerad...
nu blev jag deprimerad...
bara att jag vill kunna så mycket och planera kan jag inte så det slutar med att jag spelar spel hela dagarna ändå fast det finns minst lika roliga andra saker att göra som man kan lära sig och blir bra på.
Kaktusen: äre bara Photoshop och sånt som gäller här eller kan man lägga upp teckningar och dylikt också?
eller kan man lägga upp teckningar och dylikt också?
Receivern är väldigt imponerande, det är nog enbart på fötterna och skuggan på "marken" som jag kan se att det inte är ett foto. Tack för att du även laddar upp .psd-filen, jag är allt lite nyfiken hur du gjorde vissa effekter.
Igen mest för att få lite kläm på ritbordet gjorde den här, en liten Cave Story/Resident Evil cross-over inspirerad av omslaget på PS2-versionen av RE4. Träden behöver fortfarande mer grenar och jag funderar även på om jag kan komma på ett smidigt sätt för att lägga in vegetation och oroväckande moln i Illustrator.
Någon här som kan Autodesk 3DS Max och/eller Mudbox?
Tack för att du även laddar upp .psd-filen, jag är allt lite nyfiken hur du gjorde vissa effekter.
en liten Cave Story/Resident Evil cross-over inspirerad av omslaget på PS2-versionen av RE4.
Vill bara tipsa om WoW's fanart, sjukt begåvade flickor och pojkar.
http://eu.blizzard.com/en-gb/community/fanart/index.html#158
http://eu.blizzard.com/en-gb/community/fanart/index.html#126
Gullig! Också gjort i Photoshop och sen Live Paint i Illustrator?
Mjoe, och sedan lite tweakande med penn-verktyget i Illustrator. Det hade egentligen varit mycket bättre att rita träden var för sig men jag planerar inte sådana här grejer i förväg, jag bara börjar med något och ser vad det blir.
Hur gör ni med era snygga Photoshop-bilder? Skissar ni på papper först eller kör ni bara på direkt i programmet?
Ryan Giggs, från Manchester United (inte för att jag håller på dem). Blev helt okej, även om jag nu lekt lite i Photoshop. Kan med andra ord bli bättre på själva pappret.
Referensbild:
När man ställer dem sida vid sida såhär upptäcker man lite olikheter som t.ex. att munnen är lite för mycket öppen på min bild och att det vänstra ögat kunde gjorts bättre.
Ännu en fotbollsbild... Torres!
Sen har vi Alf Guy:
Lekte lite med perspektiv för ett par månader sen:
En sådan skulle jag köpa direkt
"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs