VodkaCitrons bild

Tråd dedikerad till Manga/Anime.

Crunchyroll
MyAnimeList

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

Är ju riktigt många serier som slutar just nu =/ Såg just klart på Tegami Bachi Reverse, andra säsongen av Tegami Banchi eller "Letter Bee" och nej, det finns inget avsnitt där huvudpersonen inte gråter.

Så nu har alltså dessa serier slutat.

Level E
(Serie om utomjordingar som kommer till jorden)
Tegami Banchi Reverse (Säsong två av Letter Bee, ganska så intetsägande handling dock)
Hourou Musko (Barn som utforskar sina läggningar, huvudpersonen vill vara en tjej, hans polare e homo etc. Väldigt intressant, men man bör nog vara säker i sin läggning om man ska se detta ^^)
Dragon Crisis! (Handlar främst om drakar, som dock besitter en mänskligform)
Kore wa Zombie Desu ka? (Handlar inget om zombisar egentligen, förutom att huvudpersonen är en, han ser ut som en helt vanlig person bortsett ifrån att han inte kan dö, blir lätt uttorkad av sol m.m Som sedan pucklar på vampyrninjor och annat skumt)
Toaru no Majutsu no index II (Säsong två av Index, vilket är en av mina favoritserier, som vanligt är den uppdelad i flera handlingar som är oberoende utav varandra)

Men slutade gjorde också även Bleach, åtminstone handlingen från kapitel 1 till 400, eller något liknande.
Nu handlar det ju istället om att han förlorat sina krafter, möter folk med ”sword release” som ska hjälpa honom att återfå dom... Nu vet man ju att Bleach iaf kommer leva som ett varumärke i 10år till. Lär ta 3år innan han får sina krafter igen, eller något dylikt och sen när han väll fått dom, så måste ju serien fortsätta...Animen har ju dock en filler nu som lär vara på 1år -.- Jag är en som inte är emot filler, tvärt om, jag älskar dom. Men när det kommer till Bleach så är dom allmänt tråkiga och hjärndöda. Nån badguy är pissed off och det slutar med att den personen får spö.

Det är ju inte som Naruto, där fillerna öppnar upp världen genom att visa sånt som har hänt, men som aldrig har visats upp i mangan. Hur alla svansade blev tillfångatagna och hur vissa mindre byar fungerar m.m

Bleach kan ju tex ha visat hur Ichigo's far blev en Shinigami. Men nix.

Men hur som helst, finns väll nån intressant serie som börjar nu, när dom flesta har slutat.

Ser fram emot Ao no Exorcist som börjar om cirka två veckor. Atmosfären påminner nog lite om Soul Eater och är nog i samma anda som filmen Constantine. Det handlar om två dimensioner, helvetet och den mer vanliga världen. Demonerna kan inte vandra emellan världarna men det kan inte heller människorna, demonerna kan dock manipulera människorna genom att besitta dom och dylikt. Där kommer huvudkaraktären in, som är en exorcist.

Senast ändrad av VodkaCitron, 5 april, 2011 - 03:02.

narutoloves bild

har typ aldrigt hört elr sett nån av dom där serien men men KATEKYO HITMAN REBORN VA INTE MED! allafall den tog ju slut förra året för nåt som jag inte vet :tired: vet du vf? det skulle du ha med...

VodkaCitron skrev:
Bleach

håller med jag tycker ochså att BLEACH filler ÄR ASSSSSAAA TRÅGIGA som du skrev dom slås och sen vinner ici (ichigo)....
men naruto kommer väl inte ta slut elr nåt sånt på länge elr??? :cry:

orka -.-

UfU__Xs bild

Tipsa mig om någon bra serie, gärna sci-fi och inte övermånga avsnitt. :beer:

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

VodkaCitrons bild

narutolove skrev:
vet du vf? d

Ja, Hitman Reborn har jag sett klart. Men det kommer en säsong två nån gång framöver, mangan rullar ju på, men vet inte hur mycket material de har att arbeta med just nu när det gäller anime. Kan väll kanske tänkas komma i höst eller i början av 2012 ^^

narutolove skrev:
naruto

Nja, snart och snart. Just nu är det "4th ninja war" och efter det lär de förmodligen bara vara Naruto VS Sasuke kvar. Men de kommer såklart försöka förlänga kontraktet med Kishimoto, Shippuuden var inte ens planerat från första början. Men Kishi har även blivit en "slacker" han är trött på serien vid det här laget och man ser att mangan blir slarvigare och slarvigare. Han har ju sagt att han inte ville att serien skulle bli en sån som fick massa merchandise, gick ju någorlunda bra :p

Även om det nu slutar, så lär de komma nytolkningar,spinoffs och dylikt.

UfU__X skrev:
gärna sci-fi

Verkligen inte min genre. Men såg ju precis klart på Level E, riktigt spännande, börjar med att man får se en utomjording kraschlanda på planeten i flykt från sitt "kungadöme". Som då är huvudstoryn, sen får man se olika sidospår som oftast är ett avsnitt långt, där man lär känna andra utomjordingar, både fredliga och mer offensiva såna.

Serien är bara 13avsnitt, det som enligt mig gjorde serien sämre var de 4-5 avsnitt där det enbart handlar om en "power rangers" parodi.

Annars rekommenderar jag verkligen Bokurano, om du inte redan sett den. Handlar om ett gäng ungdomar som får befälet över en jätte robot, där deras uppdrag är att ta kål på de "utmanare" som ploppar upp runt i världen.

Må se ut som en rolig mecha serie, men det är helt fel och därför rekommenderas serien för 17+, riktigt tragisk serie. Finns en stor nackdel till att vara piloten över fordonet.

-----

Just nu ser jag verkligen fram emot den uppkommande filmen, Onigamiden. Ser ju riktigt riktigt lovande ut :) Det osäkra är ju om handlingen kommer vara något att ha, kan ju vara någorlunda likt princess mononoke :)

Trailer

UfU__Xs bild

VodkaCitron skrev:
Verkligen inte min genre.

Inget av det du nämnde har jag sett i alla fall och den där Mecha-serien lät intressant även om grundpremissen verkar oerhört generisk. :)

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

VodkaCitrons bild

UfU__X skrev:
Inget av det du nämnde har jag sett i alla fall och den där Mecha-serien lät intressant även om grundpremissen verkar oerhört generisk.

:) Ja, du får väll kolla lite och se om du finner det intressant. Level E går rakt på, så du vet redan efter ett avsnitt om du känner för att se vidare. Bokurano har lite mer av en seg start och tar sådär 3 avsnitt innan det börjar bli någorlunda intressant.

Men kom även på en serie nu som jag älskar och det är ju Casshern Sins (senaste versionen).

-----

Steins;Gate började idag vilket är "fortsättningen" på ChäoS;HEAd, eller tja, nytolkning kanske det är. Men wow, de hade verkligen roligt med titlarna. Hur som helst så ska det funnits en Xbox version på detta, så tidigt som 2009, sedan till PC och nu i vår kommer det till PSP, Japan exklusivt. Vilket då spelas som en visual novel. Har alltid velat ha något sånt till PS3 =/ Det är ju som en interaktiv bok i princip.

Men annars så verkar handlingen vara rätt så hjärndöd
"Steins;Gate is about a group of friends who have customized their microwave into a device that can send text messages to the past. As they perform different experiments, an organization named SERN who has been doing their own research on time travel tracks them down and now the characters have to find a way to avoid being captured by them."

Chaos är på 12 avsnitt medan Steins är på 24, Crunchyroll har ju inte Chaos, iaf inte längre. Så det kan ju dock bli svårare att hitta dock och jag ser ju hellre den, hmm.

-----

HERREGUD!!!! Jag misstolka det här förut totalt. När jag läste nyheter om detta så trodde jag det handlade om att de skulle börja med en ny manga. Men det var tydligen en anime uppdatering av serien!

Eller visst, såg den på Spring Anime 2011 listan, men den första som kom var ju så fejk, med ny Sailor moon och allt ^^

Ny säsong av Kaiji :bigsmile: Sänds idag!

En av mina favoritserier, älskar även liveaction filmen som kom för 2 år sedan :) Men Kenichi Matsuyama hade ju huvudrollen i den filmen, så det var ju förståligt att den blev som den blev ^^ (Samma person som spelade L i Death Note filmen)

Man får hoppas att denna kommer bli bra. Karaktärerna från den första serien tycks vara med iaf, om man går på bilden.

-----

Deadman Wonderland
:beer: Ikonen. Haha!

narutoloves bild

VodkaCitron skrev:
han är trött på serien

mmmm.... ska gå banka huved på honom så han fattar att andra kanske gillar naruto fotfarande... :cry:

orka -.-

VodkaCitrons bild

Kaiji var ju hemsk. Från första början så sätter han sig in i en värre situation än vad han någonsin har gjort tidigare och blir en slavarbetare i ca 60år -.- Såklart blir han beroende och spenderar upp alla sina besparingar på öl och snacks. I nästa avsnitt lär han även spela upp sin inkomst i förskott! Arrgh...

Vad gäller Naruto, så skulle jag helst vilja spara in en del avsnitt, så man kan se hela Kisame vs Killer Bee delen i en hel veva. Tyvärr så pallar jag inte mentalt att vänta i ca 2månader på att se serien :( Det här är ju trots allt

Spoiler: Highlight to view
den näst sista striden för

Kisame och han är ju den enda favoritkaraktären som är kvar i serien. Yugao kan ju dock få en liten roll i kriget som sker nu men.

Såg sammanslagningen av One Piece och Toriko igår.

Vilket är inledningen för den nya Shonen Jump serien Toriko som börjar sända 10:e April.

En timmes avsnitt där One Piece går ombord på en ö, för att leta föda och resurser. Där springer Luffy på karaktären Toriko som är på jakt efter nya smaker. Tillsammans springer dom runt, dödar ätbara djur och äter praktiskt taget hela ön.

Toriko verkar vara ganska så trevlig att kolla på när det gäller animering. Lär väll se något avsnitt av serien, men den verkar inte så givande, ser mest ut att vara så att Toriko springer runt och spöar upp monster och liknande, samt äter dessa, ger utsökt mat åt rika och får betalt. Verkar ju även ha en transformerings sekvens (Sailor Moon) som lär ta upp 10-20sekunder av varje avsnitt, vilket jag tycker är jobbigt. Det är ju kul någon enstaka gång men -.- Jag ger tack till alla ingredienser i denna värld! Itadakisamu! Kifeu! Forku! Gochisousama deshita.

Sen verkar supportkaraktärerna vara riktigt ointressanta och var och en specificerar nog sig på ett område för att fånga in mat, sömnpulver,gift m.m

Nåväl.

Nu till det häftiga.

Idag har Maria Holic: Alive sänts i Japan :bigsmile:

För de som inte vet vad Maria Holic så är det en komedi serie som kretsar först och främst runt en homotjej som är perv NR1. Hon söker och blir intagen i en av de lyxigaste flickskolorna (enda anledningen till att hon vill in dit är för att tja, leka perv). Där får hon en rumskamrat vilket är Mariya, som styr skolan och är en av de kändaste och snyggaste "tjejerna" där, som såklart huvudkaraktären blir vrål kåt på. Vilket senare visar sig vara en kille, förklädd till tjej och han är sadistisk och utnyttjar huvudkaraktären på alla möjligt sätt (ok inte sexuellt). Det är ju så att "Mariya" har slagit vad med sin tvillingsyster om att de ska gå i sitt motsatta köns skola i 3år utan att bli påkomna. Den som lyckas med detta kommer då få styra båda skolorna.

Första serien var skit rolig, så ser ju fram emot detta :) Dock missade jag det sista avsnittet, pga att den var någorlunda korrupt. Så jag vet inte hur serien slutade. Serien har ju även en av dom snyggaste öppningssekvenserna någonsin!

Deadman Wonderland

Där har vi flickan med SPoobs. Synd att Skillpoint inte kunde få ha henne som maskot :(

Senast ändrad av VodkaCitron, 8 april, 2011 - 16:24.

VodkaCitrons bild

Virtual Boy har blivit riktigt poppis i Japan, kan dock inte säga att jag vet varför. Har sett den i cirka 3 olika animeserier dom senaste 6 månaderna.

Nichijou

-----
11 April 2010 - 11 April 2011

18 dagars anime tittande. Rätt så lite, får se om det blir mer eller mindre till nästa år :) Våren börjar ju iaf riktigt hårt, ser just nu på dessa seier som sänder.

Naruto
Bleach
Fairy Tail
One Piece
C*
Deadman Wornderland*
Kaiji: Hakairoku Hen
Maria Holic: Alive
Nichijou
Toriko
Ao no Exorcist*

* = Sänds inte än, men börjar i April.

Sen vet jag redan i förväg att det åtminstone kommer nått intressant i sommar. Tex Natsume Yuujinchou San, som förmodligen kommer vara lika bra som första och andra säsongen.

VodkaCitrons bild

TV4 - 22 April
06:10 Pokémon: Zororark - illusionernas mästare
Pokémon Zoroark - master of illusions. Japansk animerad film från 2011. De är dags för den årliga Pokémon-världscupen och hundratals beger sig till Crown city för att titta på de spännande tävlingarna. När de tre legendariska pokémonerna Raikou, Entei och Suicune plötsligt dyker upp i staden är det upp till Ash och hans vänner att stoppa de mörka krafterna. Frågan är om de har tillräckligt med mod och styrka för att rädda Crown city.

Sverige är duktiga på det här med sändningstider :) Premiär för Pokemon filmen klockan 6 på en fredag? Förvisso har dom flesta påsklov då, men ändå. Man tycker ju att licensen borde kosta en del och därför bör den vara ganska prio. Vilken unge är uppe 6? Varför ens köpa licensen och hyra in dubbare, om de sen inte ens tänker visa filmen på rätt sätt? Lär förmodligen komma på nån amerikansk barnkanal framöver. Men ...

Sen kommer vanliga Pokémon 07:00 på Söndag...

Det här var ju förjävligt som liten. Jag minns att jag varje lördag var tvungen att springa ner och slå på TVen, samt köra in en VHS och trycka record klockan tja halv 8a kan det väll ha varit? På den tiden var ju Pokémon verkligen the shit, ledande bland leksaker,spel,filmer. Ja det fanns även en Pokéliga i min ort. Så varför kan de fan inte skaffa en vettig tid? 10? Då skulle varje unge kunna sitta och titta...Vill de inte ha fler tittare?

Ajja jag är iaf glad över att veta redan nu att jag ALDRIG kommer betala en TVavgift så länge jag lever. Jag har faktiskt inte hört radio eller sett TV på 4a år. Slipper man köra upp ungen klockan 5 varje tisdag för att den vill se något barnprogram. Om man nu får en sån.

-----
[C] The Money of Soul and Possibility Control

Har premiär om 2timmar.

VodkaCitrons bild

Nu är den plågsamma nyårsväntan över och det öppnar upp med fillerfri Naruto <3

GuZ
GuZs bild

Känns som att jag har en del trevligt tittande att ta igen ^^ Lär ta ett jäkla tag med mina värdelösa hastigheter :p

Long you live and high you fly and smiles you'll give and tears you'll cry
and all you touch and all you see is all your life will ever be.

VodkaCitrons bild

GuZ skrev:
Känns som att jag har en del trevligt tittande att ta igen ^^ Lär ta ett jäkla tag med mina värdelösa hastigheter

Haha nice! Men du borde se Fate/Night istället för Stay Night, säsong två kommer i April!

GuZ
GuZs bild

VodkaCitron skrev:
Haha nice! Men du borde se Fate/Night istället för Stay Night, säsong två kommer i April!

Okej! Låter bra det :) Lade även till GTO och Baccano!.
Såg nyss klart på Clannad: After Story (grinade som fan) och School Days (blev frustrerad och sur som fan) så behöver även någon lätt humor. Blir väl Gintama eller K-On! typ.

Perggs bild

Varit riktigt sugen på att börja kolla på någon anime-serie i någon vecka nu.
Något tips på va man ska starta med?

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

GuZ
GuZs bild

Pergg skrev:
Varit riktigt sugen på att börja kolla på någon anime-serie i någon vecka nu.
Något tips på va man ska starta med?

Har du några som helst önskemål när det gäller genre och åldersgruppsinriktning?

Perggs bild

Hmm bra frågor men något som passar en 23-åring som uppskattar action/äventyrsfilmer och serier. :)

Per Gustafsson

GuZ
GuZs bild

Fullmetal Alchemist: Brotherhood (action, adventure, fantasy)
Monster (mystery, thriller, seinen)
Cowboy Bebop (sci-fi, action, adventure)
Rurouni Kenshin: Tsuiokuhen (action, historical, romance)
Code Geass (action, mecha, military)
Berserk (action, horror, fantasy, seinen)
Hajime no Ippo (action, sports, drama)
Legend of the Galactic Heroes (sci-fi, drama, military)

Här är ett par som kanske passar av mina favoriter i alla fall. Välj någon som verkar intressant :) Har en hel drös fler förslag om så önskas.

Senast ändrad av GuZ, 21 januari, 2012 - 18:35.

Perggs bild

Perfekt :D Tack så jättemycket! Ska se vad det blir, kul att testa lite!

Per Gustafsson

GuZ
GuZs bild

Någon som har tips på anime som pågår just nu? Har nämligen sett igenom de flesta tidigare sända som jag hade på listan :(
Ser för tillfället redan på:
Amagami SS+ plus
Nisemonogatari
Gintama
Mirai Nikki
Bakuman 2
Shakugan no Shana III

Såg även att de skall lägga ner Bleach i slutet av mars: http://myanimelist.net/forum/?topicid=406747
Väldigt intressant om det stämmer. Nu när mangan faktiskt går in i slutskeded trodde jag att de skulle hålla ut; trots att det gått väldigt dåligt för dem de senaste åren.

Senast ändrad av GuZ, 24 februari, 2012 - 15:14.

VodkaCitrons bild

GuZ skrev:
Någon som har tips på anime som pågår just nu?

Tyvärr inte. Alla jag ser nu är A-titlar som du bör känna till, men jag kan skriva dom ändå!

Naruto
One Piece
Bleach
Toriko
Hunter X Hunter (2011)
Fairy Tail
Beelzebub

2012 har inte blivit intressant än i mina ögon ^^

GuZ
GuZs bild

VodkaCitron skrev:
Tyvärr inte. Alla jag ser nu är A-titlar som du bör känna till, men jag kan skriva dom ändå!
Naruto
One Piece
Bleach
Toriko
Hunter X Hunter (2011)
Fairy Tail
Beelzebub

2012 har inte blivit intressant än i mina ögon ^^

Mjo, av dem har jag nog kollat in allihop jag är intresserad av.
Får helt enkelt fortsätta leta gamla grejor medan jag väntar tills vårsäsongens sändningar som börjar i april:

Inte alltför många som lockar såhär på förhand; skall dock se till att hålla ett extra öga på:
Tasogare Otome x Amnesia
Sankarea
Zetman
Jormungand
Kore wa Zombie desu ka? 2
Fate/Zero 2

I sommar skall de även börja sända Sword Art Online vilket jag hoppats på länge! :>

Linnea Hummels bild

Jag gillar Mumin.

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

VodkaCitrons bild

GuZ skrev:

Av de på vårlistan så är jag nog endast hypad över Naruto spinoffen ;)

Men lär även kolla på Kore Wa Zombie och Fate/Zero, eftersom jag såg första serierna när de pågick. Kore Wa är dock bara helt acceptabel medan Fate/Zero är rätt bra, bara att den är så jävla seg!

Linnea Hummel skrev:
Jag gillar Mumin.

Snufkin

VodkaCitrons bild

Det är ju bekräftat att Bleach ska sluta sända :cry: Hoppas den kommer tillbaka snarast. Det kanske inte är världens bästa serie, men jag älskar verkligen hur striderna är uppbygda och serien är väldigt viktig för oss animeintresserade. Speciellt när det kommer till merchandise och cosplay, för serien har ju en hel del bra shit ;D

Dummaste anledningen till att det lägger ner är väll att det har sålt dåligt i ett år -.- Men ffs...Senaste året har bara varit FILLER, självklart går det dåligt då :p

Naruto spinoffen ska tydligen fylla tidsrummet istället, vilket är SJUKT komiskt ^^

VodkaCitrons bild

Idag hatar jag kvinnor -.-
Women’s Marathon på FujiTV = Ingen One Piece, Hunter X Hunter den här veckan.
FFS Hunter X Hunter sände inte för 2 veckor sen heller!

Edit: What the..Hunter X Hunter kom visst trots allt. Nu är kvinnorna förlåtna, One Piece är ändå överskattat och det kan man klara sig utan i nån vecka ;)

Senast ändrad av VodkaCitron, 11 mars, 2012 - 07:09.

VodkaCitrons bild

Jag har sett på alldeles för lite anime på sistone. Har inte orkat se mer än dom som sänder varje vecka. Så här har det sett ut i statistiken för mig annars.

Time (Days) 40.0 (15 Augusti 2009)
Time (Days) 50.0 (22 November 2009)
Time (Days) 60.0 (11 April 2010)
Time (Days) 70.0 (5 Augusti 2010)
Time (Days) 80.0 (16 Maj 2011)

Snart gått ett år och jag har bara sett 9 dagar sammanlagt, vilket är riktigt lite ^^

Så letade upp nån skaplig serie man kunde se på.

Och det fick bli Initial D!

Riktigt spännande, även om det nu handlar om street race vilket inte är något jag finner intressant annars.

Sen är det tänkt att man ska importera spelet till PS3 och testa på ;) Har ju trots allt inget bilspel alls denna generation, bortsett ifrån Mario Kart och Wipeout. Hade ju förvisso Forza 2 då man hade en 360, men det var inget som jag direkt spelade ^^

VodkaCitrons bild

Bleach

Episodes: 366
Status: Finished Airing
Aired: Oct 5, 2004 to Mar 27, 2012

:cry:

Andreas Bergs bild

VodkaCitron skrev:
Status: Finished Airing

Var det inte på tiden då? :p Tycker att allt man hör om serien post säsong 2 (typ) är att det är mer filler än riktiga avsnitt. Men jag har å andra sidan bara sett första säsongen, som var väldigt bra ^^

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

VodkaCitrons bild

Andreas Berg skrev:
Var det inte på tiden då? :p Tycker att allt man hör om serien post säsong 2 (typ) är att det är mer filler än riktiga avsnitt. Men jag har å andra sidan bara sett första säsongen, som var väldigt bra ^^

Det är riktigt mycket fillers i den serien ja och dom är riktigt riktigt dåliga. Vilket är en del av att serien fått gå off air eftersom försäljningssiffrorna har varit rätt taskiga det senaste året. Men som sagt, det som inte är filler är ju oftast riktigt bra och det är förmodligen den bästa actionserien jag har sett.

Sen har ju serien varit bland top 3 under flera år när det kommer till anime.
Så det är ju skit synd att inte få se serien i fokus, det är rätt svårt att släppa taget då jag har följt serien varje vecka i säkert 4år. Det är som att Nintendo skulle göra halvdanna Zelda, Mario titlar nu (utan Miyamoto)och sen tacka för sig. Det skulle ju vara enormt trist att se Nintendo försvinna i tomma intet och sen låta något nytt företag fylla Nintedos plats i spelvärlden.

Sen gav animeserien en fillerending såklart. Det är ett helt arc kvar i mangan som åtminstone lär pågå i 100-200 kapitel. Så det är också sjukt tråkigt att allt inte blev klart. Serien kan ju faktiskt komma tillbaka vid ett senare tillfälle som anime eller i OVA-format och då köra helt fillerfritt. Men jag älskar varumärket och vill verkligen se merchandise, nya spel och att folk pratar om serien helt enkelt.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.