Andreas Ljungströms bild

Nu för tiden är det många saker som får mig att bli hypad och peppad. Det kan vara allt ifrån en efterlängtad resa till kommande spel och episka filmtrailers.

I den här tråden skriver vi därför om sånt vi just nu är sjukt hypade inför. Gärna med lite finess. Sätt igång! :beer: :party:

Joakim Wigholms bild

Jag är sjukt hypad inför den kommande bredbandsinstalleringen. För att göra en evighetslång historia kort har jag inte haft tillgång till bredband sedan för-somras. Jag har under tiden bland annat flyttat till den sista Sovjetstaten i väst - Norge. Här är allting bakvänt, dyrt och allmänt retarderat. Vi snackar en nivå som bara skogstroll kan hålla. Så låg är den. Service är ett koncept som är fullständigt främmande i det här landet.

Jag lägger en beställning på bredband via kabel från den enda leverantören som kan ge mig bredband i den kåk jag bor i. Det låter bra och det tar som mest två veckor innan en montör kan "installera" det åt mig. "Installera?" utbrister den svenska krigsgeten. "Två veckor!?" är nästa spontana och gurgelliknande ljud jag lyckas få ut ur min sönderrökta hals. Installationstid två veckor. Aja, eftersom mitt andra val är mobilt bredband (och alltså fullständigt värdelöst om man lirar online) så får jag köpa det. Men ändå, två jävla veckor för att någon tomte ska komma hit och trycka på en knapp...

... ett par dagar senare får jag allt jag behöver i form av modem och annat tjafs. 8 dagar kvar till montör. Jag räknar minuterna och har under tiden enbart tillgång till internet via mobiltelefonen. En tjänst som kostar mig 20 norska om dagen. Varje dag. Hastigheten ligger på ungefär 5kb/s. Misär total.

8 dagar går. Ingenting händer. Jag ringer deras kundtjänst för att höra vad det är som pågår. Får information om att det kommer dröja ytterligare två veckor. Irritationen stiger i min skröpliga lekamen och svettdropparna börjar tränga sig fram på pannan. Jag tar i bruk av det ordet alla norrmän använder sig av för att få sin vilja igenom: Angrefrist (ångerrätt). Jag vet om att jag är i underläge då mitt enda alternativ är mobilt bredband. Jag får till svar att kundbehandlaren ska försöka skynda på det och att han återkommer.

En timme senare får jag ett sms där han beklagar och menar på att datumet står fast. Aja, det är bara att bita i det sura äpplet och vänta..

.. och vänta får jag göra. 14 dagar kommer och går. Ingen jävla montör! Skandalen är total! ANGREFRIST vrålar jag högt i telefonen när jag ringer in igen. ANGREFRIST! KOMPENSATJION! ANGREFRIST! DRITTE-NORGE!

Besked: Om två veckor kommer montör.

Där är jag nu. Om två veckor.... Jag håller tummarna. Jag saknar mitt Street Fighter-lirande online. Jag saknar det så mycket att det gör ont i själen.

HYPE!

Senast ändrad av Joakim Wigholm, 14 oktober, 2011 - 22:24.

“Some may never live, but the crazy never die”

Linnea Hummels bild

Joakim Wigholm skrev:
norge

Whoa.

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Joakim Wigholms bild

Linnea Hummel skrev:
Whoa.

Så är det. Total Antihype. ;)

“Some may never live, but the crazy never die”

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.