Andreas Ljungströms bild

Filmåret 2011 är snart till ända och jag kan inte påstå att jag blivit tagen med storm. Visst har det dykt upp en del bra rullar men inga extraordinära filmupplevelser på något sätt. Åtminstone inte för egen del. Därför känns det skönt att 2012 ser så lovande ut på förhand.

Nolan avrundar sin Batman-trilogi, Jackson tar sig an The Hobbit, Whedon ska få mängder med superhjältar att samsas i The Avengers och Ridley Scott återvänder till läskiga sci-fi-miljöer med Prometheus. Jag är dessutom nyfiken på Tarantinos western-hyllning Django Unchained, rebooten av Spider-Man, den underliga versionen av Snövit i Snow White and the Huntsman och World War Z där bland annat Brad Pitt tar sig an en zombie-invasion.

Idag släpptes för övrigt den första ordentliga The Dark Knight Rises-trailern officiellt.

Vilka filmer ser ni fram emot under 2012?

Sebastian Magnussons bild

Andreas Ljungström skrev:
Whedon

All I needed.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Nate Travellers bild

Sebastian Magnusson skrev:
All I needed.

+1!

Crimson Thunders bild

Andreas Ljungström skrev:
Idag släpptes för övrigt den första ordentliga The Dark Knight Rises-trailern officiellt.

:love:
Det är den film jag ser absolut mest framemot nästa år. Sen längtar jag också löjligt mycket efter American Reunion. Förövrigt har jag inte så bra koll på kommande filmer.

PSN: Mr_jump

VodkaCitrons bild

Hobbit!! Lär vara skit mysig ju! :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Linnea Hummels bild

"Brave is an upcoming American 3D computer-animated fantasy adventure film. In the film, the skilled archer Merida (voiced by Kelly Macdonald) defies an age-old custom, unleashing chaos in the kingdom. After consulting a wise old woman (voiced by Julie Walters) for help, she becomes cursed and is forced to undo the spell before it is too late."

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Andreas Ljungströms bild

Ser fett med episk ut! :love:

Crimson Thunders bild

Jag höll ju på att glömma denna!

PSN: Mr_jump

Andreas Ljungströms bild

OMGOMGOMGOMGOMG! :love:

Perggs bild

Hungerspelen ska komma under 2012 också, vad tror ni om den?

Bara sett en kort trailer än så länge. :)

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

VodkaCitrons bild

Roligt filmår lär det ju iaf bli :) Även om det kanske inte släpps nya direkt bra filmer.

Hobbit
Men in Black III
Resident Evil: Retribution
7500

Var det inga fler än de? Nåväl, lär väll komma något annat också som inte är utannonserat än ;)

Blir väll även skönt att Batman slutar och det ska tydligen komma flera animerade filmer med halloweentema och det är ju kul, även om jag inte kommer se de :p

Furios bild

Batman, Prometheus, The Hobbit och Expendables 2 är de filmer jag på rak arm kan säga att jag ser framemot.

Sen får vi väl se om Lincoln-filmen hinner släppas i år. Världens bäste skådespelare Daniel Day-Lewis som Abraham Lincoln får det att vattnas i munnen på mig iallafall.

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

VodkaCitrons bild

Silent Hill: Revelation 3D*

Silent Hill: Revelaiton 3D*

Starfighter Johanssons bild

Silent Hill...? Ge mig!!

Sen undrar jag vad som hände med skräckfilmerna. Var är skit-jävla-ner-dig-skräckisarna? Nu pratar jag inte om nån halvdan thriller med billiga hoppa-till-scener utan psykologiskt nedbrytande helvetesfilmer som får mig att ifrågasätta om det är värt att fortsätta leva och lämnar mig i spastiska spillror och en nerkissad soffa. I wantz it!

OhNoSpywares bild

Var tvungen att kolla upp Silent Hill: Revelation för jag hade faktiskt glömt att det redan direkt efter förra filmen pratades om att det skulle bli en till. Försökte förstå hur de lagt upp berättelsen denna gång men blev bara förvirrad... som med första filmen :D Nåja. Ettan var inte hemskt dålig. Hoppas denna blir okej. Intressant med Kit Harington (som förstås bara är Jon Snow i mitt huvud) som Vincent :tard:

Ska bli åsm att se The Dark Knight Rises, men jag gillar verkligen inte de trailers som släppts. De visar på tok för mycket utan att egentligen berätta nånting (om ni förstår vad jag menar). De spoilar, helt enkelt. Urk.

Tobias Jensens bild

Nya disneyfilmen Wreck-it verkar ju bli riktigt skön. Speciellt för oss tv-spelsnördar. ;)

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.