Igår när jag skulle sätta på datorn pep datorn..
Ett långt och tre korta.. Det blev heller ingen bild på skärmen..
Kollade upp vad det kunde vara och det verkade ju vara nå vajsing med grafikkortet va... Så jag tog ut det.. stoppade in.. provade att starta datorn... Utan resultat.. gjorde om det typ... 4 gånger.. men näe..
Så jag bara antar att mitt grafikkort har gått sönder. Nu behöver jag ett nytt..
Men jag har ingen som helst koll på grafikkort, så jag tänkte att någon snäll person kunde hjälpa mig att hitta ett..
Moderkortet jag har är ett Asus P5B.
Grafikkortet som sitter i är ettt geforce 7800gt
Vill ha så billigt grafikkort som möjligt, men jag vill kunna spela Starcraft 2.
(Om det nu är grafikkortet det är fel på...?)
Tack o hej!
Ska du ha billigt och bra grafikkort är Radeon HD5770 ganska bra, kostar runt tusenlappen.
Nu är jag själv förespråkare av nVidia, men de har liksom inga kort som täcker ditt StarCraftbehov och ligger i så lågt pris.
Ska du ha ett allmänt bra kort är GTX460 att rekommendera, ligger på typ 1400 i pris dock.
Sen, tillbaka till problemet, har du kollat koder för rätt BIOS, för antingen är det dina RAM-minnen som har havererat, eller så är det ditt grafikkort.
Jag antar att du kollade upp koderna för din Biostillverkare.
I alla fall, du kan ju alltid pröva kortet i en annan dator om du har möjlighet, för att se om det är datorn eller kortet.
Och ska du köpa nytt, vill ha ett kort som tar StarCraft 2 bra, och tar de flesta spel allmänt bra och inte kostar så mycket, köp ett HD5770, går att få för runt tusenlappen.