Reyqunes bild

http://www.pcgamer.com/2010/11/11/retailers-say-steam-is-killing-the-pc-...

PC Gamer skrev:
UK Retailers are claiming that Steam’s online dominance is killing competition, saying that Steam’s integration into major games such as Call of Duty: Black Ops freezes out other digital distributors, and encourages gamers to buy through Valve instead of returning to stores. Some UK retailers are even threatening to stop selling products that use Steam, demanding that publishers release Steam-free versions of their games.

Make.Senses bild

Steam förstör allt. Gillar det inte, har aldrig gillat det och kommer förmodligen aldrig att gilla det. Det förstör så oerhört mycket, nu senast BlackOps, går det spela Co-oP Offline? Nej, för man måste vara inloggad på Steam. Går det spela något Offline? Nej, för då har man ingen anslutning till Steam och får inte spela. Och så är fallet med många spel. Att man sen inte kommer åt en tjänst som Steam på många ställen är oerhört irriterande. Kommer t.ex. inte åt det från skolan, och eftersom vi har fått Laptops av skolan som inte är helt åt helvete kassa så finns det spel vi gärna skulle spela, men vi kommer inte åt steam och kan därför inte.

Sen gillar jag inte tjänster som körs i bakgrunden såsom Steam.
Det drar i princip ingen kraft alls, men ändå. Jag gillar inte steam, men marknaden tvingar på mig det. :|

VodkaCitrons bild

<3

Jo Steam kan vara väldigt jobbigt. Man är ju tvungen att logga in för att komma åt spelen.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Ollebros bild

The Ultra skrev:
Steam förstör allt

DRM förstör allt. inte steams fel.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

UfU__Xs bild

Som Ollebro säger så är det ju inte Valves fel att utgivarna väljer paranoida drm-skydd till sina produkter. Det finns ett offlineläge till steam som fungerar bra för de flesta spel, eller i alla fall alla som jag någon gång prövat.

Jag gillar tjänsten men det kan ju i längden inte vara helt ensidigt positivt med deras monopol på den digitala marknaden. Även om jag som konsument inte ser några som helst problem med den i dagsläget.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

VodkaCitrons bild

UfU__X skrev:
et finns ett offlineläge till steam som fungerar bra för de flesta spel, eller i alla fall alla som jag någon gång prövat.

Hur aktiverar man det? :p Säger alltid BIP couldnt connect to Steam server bla bla, så fort nätet är urkopplat och kommer inte längre än så.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

UfU__Xs bild

VodkaCitron skrev:
Hur aktiverar man det?

Längst upp till vänster i menyraden, Steam --> Go Offline.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.