Andreas Ljungströms bild

För information om Indieklubben besök den här tråden.

Folket har sagt sitt! The Binding of Isaac it is! The Binding of Isaac är ett slumpmässigt genererat action-rpg med roguelike-liknande inslag från Edmund McMillen, som tidigare också legat bakom spel som Super Meat Boy och Time Fcuk för att nämna några.

Spelet kostar cirka 50 spänn på Steam (om man missat chansen att plocka upp det i någon av alla indiebundles det vill säga). Era intryck lämnas som vanligt i den här tråden och vi vill ha dem innan den 24 juli.

Omröstning: 
Spelat klart? Betygsätt The Binding of Isaac här!
Andreas Bergs bild

Värt att nämna är att Steams sommar-rea börjar med allra största sannolikhet nästa vecka och eftersom mer eller mindre varenda spel på Steam då reas kan det vara värt att ha is i magen om man känner att 50 kronor är för mycket :p

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Andreas Ljungströms bild

Andreas Berg skrev:
Steams sommar-rea börjar med allra största sannolikhet nästa vecka

Aha! Ja, skulle det visa sig att det är så och att någon eller några känner att det blir tajt om speltid och vill förlänga deadlinen (24 juli) är vi säkert inte omöjliga. :beer:

Gustav Granlunds bild

Andreas Berg skrev:
Värt att nämna är att Steams sommar-rea börjar med allra största sannolikhet nästa vecka och eftersom mer eller mindre varenda spel på Steam då reas kan det vara värt att ha is i magen om man känner att 50 kronor är för mycket

Den var väl sannolik att börja för typ två veckor sen? Oavsett är det inte så mycket pengar med tanke på hur mycket man får. Å andra sidan kan det som du säger kännas lite tufft med femtio spänn på stubben. Spelet kräver dock inte särskilt mycket speltid innan man kan vara med och ha en åsikt om The Binding of Isaac. :)

Skillpoint.se - Be there or be sär

OhNoSpywares bild

Gustav Granlund skrev:
Den var väl sannolik att börja för typ två veckor sen?

En, faktiskt. Förra och förrförra året började sommarrean den sista torsdagen i juni. Kan börja ikväll eftersom massor med nya paket lagts in i registret senaste dagarna, men devs har sagt nästa torsdag så det är vad rätt många gissar på.

Ska bli skitkul att höra vad folk tycker om detta spel. Har spelat det i 3 timmar men inte nått slutbossen. Ska försöka göra det innan jag uttalar mig :D

Starfighter Johanssons bild

Det ser ut och låter som att vara ett aptråkigt spel som jag kommer hata, men jag ska fan inte döma på förhand! Bring it on...

Edit: Okej så när man dör är det bara att börja om helt från början? Not cool. Skulle ju precis få se slutbossen! Aja, tur att det gick fort. :)

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 5 juli, 2012 - 14:53.

Starfighter Johanssons bild

Nej, det här skiter jag verkligen i. Starfighter out.

VodkaCitrons bild

Här ska det spelas! :D

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

Jag tycker iaf att det är jätte roligt ;) Lite svårt i början bara, jag vet ju liksom inte vad sakerna gör så jag använder dom på helt fel ställen och slösar. "Jag spar den här till bossen, den e nog bra" "Poff, en slotmaskin -.-"

Har kört tills jag dött 3 gånger och lyckats komma till näst sista? bossen!

VodkaCitrons bild

Klarat! Tog drygt 3timmar och jag har inte spelat det förut så allt var ju nytt ;) Sa ju det! Ett snabbt roligt lir!

3/5 - Ett bra spel som var väl värt min tid. :)

Lär nog spela lite till men iaf :)

VodkaCitrons bild

Bestämde mig för att ta an Wrath of the Lamb ;)
Jaha, tog väll strax en timme, klarade det på första försöket :p

Lite tips.
ANVÄND INTE DENNA

Katten gör så att man får 9 liv, men bara ett hjärta per liv. Vilket gör det omöjligt att ta död på dom senare bossarna. Blir du nuddad en gång så åker du ur rummet och får göra om -.- Jag fick på mig den direkt före slutet.

NVM jag sa fel. Det är den här katten som är värdelös :3

Om du ser den här spaden, ta den! Den gör så att man kan hoppa direkt till nästa nivå och den fungerar flera gånger, men du måste dock charga den först.

Så här såg man ut när man klarade Lamb åtminstone :)

Spoiler: Highlight to view

Skit lätt spel faktiskt, bara man får rätt saker så. Hittar man ett item som gör att man kan flyga så har man redan vunnit i stort sett ^^

Senast ändrad av VodkaCitron, 6 juli, 2012 - 07:12.

VodkaCitrons bild

Har ni hittat något item som passar er smak riktigt mycket? :)
Min favorit är

My Little Unicorn! Vilket gör att man blir en enhörning som blinkar i regnbågens alla färger! Då är man odödlig i ett par sekunder och kan stånga allt man ser vilket tar enorm stor skada! Kan i vissa falla döda en hel boss!

Gustav Granlunds bild

Spelet finns nu riktigt billigt på Steam. Rean är igång. :)

Skillpoint.se - Be there or be sär

VodkaCitrons bild

The Binding of Isaac 2,49€ (22:-*)
Binding of Isaac: Wrath of the Lamb 1,49€ (13:-*)

Fram till den 23:e Juli!

Senast ändrad av Andreas Berg, 13 juli, 2012 - 19:12.

OhNoSpywares bild

Kan komma upp som Flash Sale eller Daily Deal så om man vill spara liiite mer pengar rekommenderar jag att man väntar några dagar till ;)

Andreas Bergs bild

The Binding of Isaac 1,24€ (ca 11kr)
Binding of Isaac: Wrath of the Lamb 0,74€ (ca 7kr)

Bara idag och imorgon lördag! Skynda fynda!

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

OhNoSpywares bild

Som jag sa :D Köp, köp! Klart värt :)

Andreas Bergs bild

En rekommendation är att inte installera Wrath of the Lamb direkt utan spela det vanliga spelet ett bra tag först. Har man väl köpt expansionen och lagt till den i sin samling på Steam kan man aldrig återgå till originalversionen. Gjorde själv misstaget att köpa Wrath of the Lamb nu trots att jag knappt spelat originalet och tycker att allt blev oerhört mycket rörigare med expansionen installerad. Antar att det blir bättre om man faktiskt har koll på originalspelet innan man ger sig på expansionen.

Ett tips för de som vill passa på att köpa när det är billigt är att köpa spelen men välja "purchase as a gift" och sedan placera dem i ditt inventory. Därifrån kan man lägga till bara själva spelet i sin spellista och sedan vänta med att lägga till Wrath of the Lamb när man känner sig "klar" med originalspelet. Själv tappade jag suget nästan helt i och med mitt misstag :(

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.