Mathias Novaks bild

Jag har många tankar, åsikter och förslag. Men känner mig för snäll för att yttra dem.

Något jag skulle rekommendera är ett akut byte av färgschema. Skillpoint är inte ögats bästa vän.

VodkaCitrons bild

Att kunna radera blogginlägg och när man ändå är igång, kunna radera bloggkommentarer.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

Betyg
- Användarbetyg 0-5 (nu är det 1-5)
- Fixa en "top 10" när det gäller användarbetyg och betygsättningar i allmänhet

Blogg

- Användarbloggar (privat) dvs opubliserade.
- Ha valet att radera blogginlägg samt bloggkommentarer
- Uppdatera "specialare", just nu har man valet gamescom/viftvecka, vart tog "spelhörna" vägen?
- Användarna ska endast kunna ha ett blogginlägg åt gången som visas under "användarbloggar". Vill man nu blogga flera gånger om dan så känner man sig riktigt pinsam och bumpar ner alla andras inlägg. Iaf viktigt ifall forumet växer.

Övriga Funktioner
- Välja färgschema på forumet (genom inställningarna på profilen)
- Antal visningar (nyheter,blogg,profil)

Hade några fler förslag, men kommer inte på dessa i nuläget.

Men hur ligger det till forums sektioner? Ni skulle väll ta upp det igen innan årsskiftet, hur gick det? Jag tycker iaf att de skulle få forumet att växa, jag skulle åtminstone ha flera trådar att posta. Köra en liten test iaf? Påverkar som sagt inte de som redan kör listat, men blir bättre för oss som vill ha det riktigt indelat.

Om det verkligen är ett sånt stort tabu. Kan man inte då fixa så att man får valet att lägga till "konsol" breve rubriksnamnet? Om de inte var för att jag kommer se hela E3 streamat, så skulle jag vara tvungen att gå in i varje ny tråd och kolla med wikipedia vilket format spelet kommer till :p Förumet är lite förvirrande.

Andreas Ljungströms bild

Tack för din feedback! Många bra förslag där. :)

VodkaCitron skrev:
Användarna ska endast kunna ha ett blogginlägg åt gången som visas under "användarbloggar".

Det är något jag vet att vi (läs Sebbe) jobbar på att åtgärda.

Sebastian Magnussons bild

VodkaCitron skrev:
- Användarbetyg 0-5 (nu är det 1-5)

Mjo, men hur sjutton klickar man på en nolla? :p

VodkaCitron skrev:
- Fixa en "top 10" när det gäller användarbetyg och betygsättningar i allmänhet

Vi kommer eventuellt se över hur speldatabasen presenteras framåt sommaren. Då är det något som kan tänkas ingå.

VodkaCitron skrev:
- Användarbloggar (privat) dvs opubliserade.

Kan eventuellt vara lite lurigt, men jag tänker inte avskriva det. Har mest prioriterat annat för att det inte känts superviktigt, men jag kanske har fel.

VodkaCitron skrev:
- Ha valet att radera blogginlägg samt bloggkommentarer

Menar du andras kommentarer på din blogg eller dina på andras? Det förra är jag inte så mycket för, det senare är mer troligt.

VodkaCitron skrev:
- Uppdatera "specialare", just nu har man valet gamescom/viftvecka, vart tog "spelhörna" vägen?

Har nog aldrig haft "spelhörna" som specialare faktiskt. Men E3 2011 tillkom idag åtminstone.

VodkaCitron skrev:
- Användarna ska endast kunna ha ett blogginlägg åt gången som visas under "användarbloggar". Vill man nu blogga flera gånger om dan så känner man sig riktigt pinsam och bumpar ner alla andras inlägg. Iaf viktigt ifall forumet växer.

Håller helt och hållet med. Lade ner en helg häromveckan på att försöka fixa det, men visade sig ologiskt nog vara omöjligt i vårt publiceringssystem. Vi får skriva om koden för det manuellt, och det kommer också göras, men inte så snart som jag hade önskat.

VodkaCitron skrev:
- Välja färgschema på forumet (genom inställningarna på profilen)

Något jag bollat runt med sedan lanseringen, tror det skall bara görbart. Men är inte högst prioriterat just nu.

VodkaCitron skrev:
- Antal visningar (nyheter,blogg,profil)

Funktionaliteten finns där, och åtminstone på egna bloggar och profiler håller jag med om att det borde synas. Är något som skall tittas på.

VodkaCitron skrev:
Men hur ligger det till forums sektioner?

http://www.skillpoint.se/forum/skillpointse/om-skillpoint/106?page=3#com...

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Alexanders bild

Är det hemligt vilka saker som just nu ligger högst prioriterat? :)

Alexander skrev:
Är det hemligt vilka saker som just nu ligger högst prioriterat?

Aaa. Inte ens jag vet svaret. Men det går ju en skärningsaxel mellan "viktigt-oviktigt" och "lätt att fixa-svårt att fixa". Och det senare är inte alltid ens lätt att veta innan man börjat på det ;)

Förutom diverse enkla småfixar är en forumförändring troligen närmast till hands innan E3.

pxl
pxls bild

En liten, liten tanke:

"Inget material på sajten får kopieras eller spridas vidare."

Kopieras kan jag gå med på, men ur marknadsföringssynpunkt så vore det väl bäst om folk fick sprida vidare informationen?

[edit]
Och, som säkert folk har skrivit; Om jag skriver en blogg så är det väl "skriver och inte "kommenterar" jag gör? Tänker på texten i "Senaste inlägg". Beroende på hur sidan är byggd är det ju en snabbt redigerad sak.
[/edit]

Senast ändrad av pxl, 23 maj, 2011 - 18:25.

pxl skrev:
"Inget material på sajten får kopieras eller spridas vidare."

Kopieras kan jag gå med på, men ur marknadsföringssynpunkt så vore det väl bäst om folk fick sprida vidare informationen?

Jadu, det låter ju ganska smart, ja. :p Ändrat lite.

pxl skrev:
Och, som säkert folk har skrivit; Om jag skriver en blogg så är det väl "skriver och inte "kommenterar" jag gör? Tänker på texten i "Senaste inlägg". Beroende på hur sidan är byggd är det ju en snabbt redigerad sak.

Funderat på att göra något åt det också ett tag. Skall nog gå att ordna med lite mer ifande i arrayen, ska ta mig en titt på det framöver.

pxl
pxls bild

if($post_type == "blog") {
echo $the_time . "skrev " . $the_user . " " . $the_title;
}

ellernåtjagvetinte :)

pxl skrev:
if($post_type == "blog") {
echo $the_time . "skrev " . $the_user . " " . $the_title;
}

ellernåtjagvetinte

Typ ungefär ;)

Just nu är det en php-sammanslagning av data från två olika queries, som i dagsläget inte utvinner info om publikationstyp, så lite mer pill. Men säkerligen klart görbart.

pxl
pxls bild

Annars kan du ju spara den frasen som en variabel och köra en str_replace(). Det förutsätter ju dock att du kan sortera ut om det är ett blogginlägg eller inte :/

Kodunderhåll är alltid mysigt :)

Vargavakas bild

Ett litet (förhoppningsvis lätt fixat) förslag. Textrutan när du skriver PM: den är jätteliten. Kan den bli större likt textrutan för vanliga inlägg?

Reyqunes bild

Vargavaka skrev:
Ett litet (förhoppningsvis lätt fixat) förslag. Textrutan när du skriver PM: den är jätteliten. Kan den bli större likt textrutan för vanliga inlägg?

Bara att förstora rutan ifall du behöver det.

Vargavakas bild

Reyqune skrev:
Bara att förstora rutan ifall du behöver det.

Genom att trycka i nedkant på rutan? I Safari hittar jag i alla fall inget sätt att förstora rutan. Kanske mitt förslag borde gå som buggrapport.

Nej, det borde ju inte vara så svårt att fixa en större defaultstorlek, ska titta på det. Ändra storlek på alla textfields kan jag dock göra med Chrome och FF genom att dra i nederkanten.

Vargavakas bild

Sebastian Magnusson skrev:
dra i nederkanten.

Doh, att jag inte fattade att man skulle dra :tired:

Jo, det fungerar bra. Större defaultstorlek skulle fortfarande vara fint men; "working as intended"

VodkaCitrons bild

Fixa så att man kan donera pengar till Skillpoint? 0:)
Så kan vi ju skrapa ihop tävlingar, spelträffar etc utan att ni själva måste stå för hela kostnaderna.

Reyqunes bild

Ta bort så att omregistrerade kan kommentera och öka "säkerheten" på registreringsprocessen så det inte spammas massor med reklam inlägg varannan dag.

TTV
TTVs bild

Är det bara jag som verkligen känner att Skillpoint står totalt still?

Kom inte hit heller och använd den klassiska semester-ursäkten som man är väl bekant med vid det här laget. För att även innan semestern hände det inte många knop på hemsidan heller.

Visst ni hade DITW som producerade lite bra saker men som nu är borta, ni hade Skillpod som höll en hög nivå men som försvann i det hav av podcasts som finns världen över. Men utöver det?

Visst det låter bra när Lars i början av Skillpoints lansering säger att han är bombsäker och motiverad för att skapa Sveriges bästa spelsite att göra Skillpoint vad Gameplayer en gång var. Men låt oss vara ärliga, Skillpoint.se har nu funnits lite längre än ett år och vart har vi kommit? Inte många meter för att komma fram på vår milslånga resa..

Tro mig, jag vill att Skillpoint ska gå bra, vafan. Varför tror ni jag har nästa 1500 inlägg när andra ligger på max 800 stycken. Varför tror ni jag skapar The Wicthers 2 officiella tråd här istället för på WAG där jag, personligen, tycker det är skönare stämning. Jo, för att få upp lite aktivitet här på forumet, för att jag vill att det ska gå bra för er.

Senaste postade inlägg på forumet av Sofia hård var i mitten av maj. Senaste ifrån våran kära chefredaktör var ifrån mitten av juni. Johan, hans senaste inlägg på forumet var i mars. Och listan fortsätter, Novak, Marcus och någon som heter Joakim. Vart är redaktionen på forumet!?

Jag har väntat på att Lars löfte ska infria sig, visst tar det tid att skapa sveriges bästa spelhemsida, år säkert. Men om Skillpoint hade gjort fler saker, visat framfötterna, varit innovativa utöver pongspelet uppe till höger tror jag dom i alla fall skulle fått mer användare än de 336 dom har lyckats skrapat ihop nu. Mindre än en per dag alltså, och inte ens 30 procent av användarna är aktiva.

Jag skriver inte detta för att bli en del av redaktionen, jag skriver inte detta för att jag har dåligt tålamod, jag skriver inte detta för att jag har inget att göra på en söndagskväll. Jag skriver detta för att varna redaktionen på Skillpoint, om ni inte börjar vända på steken, visa vad ni kan och börja göra saker här på hemsidan. Kan detta skepp mycket väl sluta precis som det förra.

<3

Lars Jensens bild

TTV skrev:
Är det bara jag som verkligen känner att Skillpoint står totalt still?

Du har alldeles rätt. Det har inget med semester göra utan det har varit lite motigare under den senare delen av våren, mycket på grund av vissa medlemmars privatliv. Strax innan sommaren bestämde jag också mig för att lägga av med att skriva om spel, förutom mina betalda uppdrag. Så enkelt är det. Vi reder ut de sista detaljerna, men sen är det tack och adjö för mig. Ett officiellt meddelande om detta kommer när det sker. Att Seb inte varit så aktiv har att göra med andra orsaker, men Skillpoint kommer inte att förbli så här stillastående. Det är en del praktiska saker som behövs lösas först dock.

Jag tackar dig för din spark eftersom det visar att du bryr dig om oss. Vi bryr oss väldigt mycket om er också, men tyvärr är det många faktorer vi inte råder över. Det ska dock påpekas att det inte är någon schism eller så mellan oss i redaktionen, saker och ting har bara förändrats.

Senast ändrad av Lars Jensen, 7 augusti, 2011 - 22:21.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Kletets bild

Lars Jensen skrev:
tack och adjö för mig.

Riktigt tråkigt. Men förståligt. :(

I can't remember to forget you.

VodkaCitrons bild

Snyft :cry:

Men jag tycker ändå inte att "vi" medlemmar visar stort intresse på sidan. Det postas ju knappt något alls. Antar att ni vänder er till Facebook eller andra likasinnade sidor för att skriva dom små korta inläggen istället för här =/

Jag skulle gärna posta 50 inlägg per dag, men det blir ju bara så att man sitter och pratar med sig själv, även om det gäller en tråd för en riktigt stor spelserie. Trist. Men man får hoppas att stället livas upp snarast, annars vet inte jag var jag ska hänga, tycker inget annat forum passar.

Men Andreas tävling håller iaf forumet ljummet tills dess =)

Naturlazers bild

Lars Jensen skrev:
Strax innan sommaren bestämde jag också mig för att lägga av med att skriva om spel, förutom mina betalda uppdrag.

Menar du att du lägger av helt och hållet på Skillpoint, eller kommer du fortfarande att skriva om de saker du får betalt för?

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Crimson Thunders bild

Verkligen tråkigt att sidan står så stilla som den gör. Jag hör väl inte till de mest aktiva här på sidan men jag känner ändå att vi alla borde försöka dra vårt strå till stacken på något vis, både redaktionen och medlemmar.

Tråkigt om det är privatlivet som krånglar för vissa personer, och såklart också tråkigt om Lars kommer att lägga av. Hoppas det reder upp sig för allihopa på ett sätt eller ett annat, och att redaktionen fortfarande har ett ess i rockärmen att kasta fram nu när vi närmar oss hösten.

PSN: Mr_jump

Andreas Bergs bild

Crimson Thunder skrev:
och att redaktionen fortfarande har ett ess i rockärmen att kasta fram nu när vi närmar oss hösten.

Jag skulle våga lova att vi har minst ett ;) :beer:

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Själv blev jag med flickvän i midsomras, så semestern har varit mer semestrig än annars.

Nu, i ungefär samma veva som skollovet slutar, kommer vi dock också börja köra igång efter sommardvalan igen.

HybridTheWombats bild

Sebastian Magnusson skrev:
Själv blev jag med flickvän i midsomras

Se. Roten till allt ont.

Lars Jensens bild

Naturlazer skrev:
Menar du att du lägger av helt och hållet på Skillpoint, eller kommer du fortfarande att skriva om de saker du får betalt för?

Jag kommer säkert att skriva vissa texter när jag är behövd, men inte alls i samma utsträckning. Det har inget med pengar att göra utan tid. Jag behöver tiden och väljer därför att stryka det som tar det mesta av min fritid, dvs. Skillpoint.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Strafers bild

Men vafan, inte igen.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.