Andreas Ljungströms bild

Vi lovar alla bot och bättring! En uppryckning är på g och vi hoppas att sensommaren och hösten kommer bli riktigt bra här på Skillpoint. Precis som Berg säger har vi en del spännande nyheter att bjuda på under hösten.

Även om vi får klara oss utan Lars. :cry:

Sofia Hårds bild

TTV skrev:
Är det bara jag som verkligen känner att Skillpoint står totalt still?

Håller med Lars om att det är bra att du är engagerad i Skillpoints öde! Precis som Lars har jag emellertid också "tråkiga" besked (som kommer förklaras i ett blogginlägg framöver). Jag kommer att kliva av Skillpoint eftersom jag och min sambo ska ha barn i november. Det i kombination med ett heltidsjobb som gymnasielärare gör att jag inte har den tid och energi som jag vill kunna ge Skillpoint vilket gör att jag måste sluta. Skillpoint är en fantastisk spelsida som har varit mycket rolig att skriva för, men det är en ny fas i livet på ingång och då måste man börja prioritera tiden annorlunda helt enkelt :(

/Fröken Hård

VodkaCitrons bild

Sofia Hård skrev:
jag och min sambo ska ha barn i november.

Wow! Grattis! :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Lars Jensens bild

Strafer skrev:
Men vafan, inte igen.

Vadå "igen"!? ;)

Jag har aldrig slutat tidigare. Första gången sedan 2000 faktiskt. :)

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

VodkaCitrons bild

Han är nog orolig, som många andra. Att SP redan ska gå samma väg som gamla GP :p

Absolut - För män som kan sätta gränser.

UfU__Xs bild

På första sidan visar grjen med kommande spelsläpp (ofta) ett felmeddelande vilket ser lite tattigt ut.
En fulfix kanske kan vara att bara låta det visa typ en skillpoint logo eller liknande om den inte får kontakt med sidan informationen ska hämtas ifrån.

if(CONNECTION_ERROR)
visaEnBild()
else
visaSpelSläpp()

Typ. Jag kan inget om hemsidor och internet. :p

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Sebastian Magnussons bild

UfU__X skrev:
Typ. Jag kan inget om hemsidor och internet.

Hmm. God idé. Vet inte heller om det är görbart, men får klura på't.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Reyqunes bild

Jag tycker att ni bör ta bort funktionen att kommentera som icke registrerad. Det enda det mer eller mindre bidrar med är botar som spammar länkar till reklam/virussidor.

Andreas Ljungströms bild

Reyqune skrev:
Det enda det mer eller mindre bidrar med är botar som spammar länkar till reklam/virussidor.

Ja, det har varit mycket sånt det senaste. Har själv raderat närmare tio stycken bara idag. :p

Ska ordna en vassare lösning av akismet-typ så fort tillfälle bjuds.

Nu bör vi gå säkrare från spamkräk.

sebbe torsk (inte verifierad)
sebbe torsks bild

Såna här insiktsfulla och intelligenta kommentarer bör fungera och inte påverkas av något filter. /Seb

Alexis Walléns bild

Tyvärr verkar det inte ofelbart seb, nu har jag raderat ett och samma inlägg tre gånger på en minut i samma nyhet. |(

Alexis Wallén skrev:
Tyvärr verkar det inte ofelbart seb, nu har jag raderat ett och samma inlägg tre gånger på en minut i samma nyhet

Menar du de tre på http://www.skillpoint.se/video/julkalender-2010-lucka-9

I så fall funkar det, bara det är du kan se det eftersom du är en priviligerad dude som har äran att kunna se opublicerad spam.

Nate Travellers bild

Ibland är det härligt med perks. ;)

HerrOlssons bild

Lite ot: men vartfan ska Larsa? :cry:

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

HerrOlsson skrev:
Lite ot: men vartfan ska Larsa?

Ingen specifik stans, utan mer av lite välförtjänt vila efter många års trogen tjänst. Det går ut en nyhet om det inom några dagar med mer detaljer.

Perggs bild

Skönt att höra att ni är på väg att komma igång igen. Det är på Skillpoint jag hänger och det är här jag kommer vara kvar till det bittra slutet (förhoppningsvis inte) kommer! :)

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

Nate Travellers bild

Sebastian Magnusson skrev:
I så fall funkar det, bara det är du kan se det eftersom du är en priviligerad dude som har äran att kunna se opublicerad spam.

En liten notis till detta. Även för oss opriviligerade typer så syns det när det kommer ett spaminlägg. För jag antar att det är vad "Anonym" postar i Senaste inlägget-rutan till höger och som man inte ser.

Nate Traveller skrev:
En liten notis till detta. Även för oss opriviligerade typer så syns det när det kommer ett spaminlägg. För jag antar att det är vad "Anonym" postar i Senaste inlägget-rutan till höger och som man inte ser.

Ja, har märkt det också. Ska lägga in en check för att se om kommentaren är publicerad eller ej.

Fixat nu.

Nate Travellers bild

Suveränt! :)

Mickemoss bild

Vet inte om det påpekats innan, men nu jävlar.
Varför får alltid CPUn serva i Pong? Tot Imba!
Prio ett nu grabbar!

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

Sundance Kids bild

Jag hade hängt på sp mer om sidan inte varit så förbanat långsam.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Andreas Ljungströms bild

Sundance Kid skrev:
Jag hade hängt på sp mer om sidan inte varit så förbanat långsam.

Är den det? Jag trodde den var rätt snabb?

Sundance Kids bild

Andreas Ljungström skrev:
Är den det? Jag trodde den var rätt snabb?

Enligt mina preferenser utav de sidor jag brukar besöka, så är SP definitivt en av de långsammaste att ladda. Känns som att jag är tillbaka på ISDN modemet.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Andreas Ljungströms bild

Sundance Kid skrev:
SP definitivt en av de långsammaste att ladda.

Ah, okej. Tycker den är rätt snabb för att vara en spelsajt. Känns som Gamereactor, Loading och FZ är segare tex.

Alexanders bild

Jag håller med Sundance Kid, faktiskt..

Reyqunes bild

Skillpoint är en rätt så müsli sida, det tar rätt så lång tid att ladda själva hemsidan, men sedan tar det inte så lång tid att byta mellan sidor på hemsidan.

EDIT: Ibland tar det dock rätt så lång tid att ladda en undersida, men det är inge specifika sidor på hemsidan.

Senast ändrad av Reyqune, 15 september, 2011 - 16:37.

Linnea Hummels bild

"Just nu"-statusen borde finnas i användarboxen, lätt att nå för redigering. Det är lite onödigt omständigt nu att gå in via profilen. Jag är så sällan inne på min egen profil från början.

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.