Strafers bild

jag dör. :D

Move the Bongoss bild

HB skrev:
Visst kan det vara en rolig idé. Men då måste den typ av achievements som väljs ut vara mycket mycket bra. Och av det du nämner så ser jag ingen vettig achievement som rekommenderas.

Om man ska ha ett poängsystem måste det vara:
1. Genomtänkt och "ospelbart"
2. genomskinligt hur det fungerar för användarna.

Det enda sådant jag sett är väl typ den som Lunarstorm hade.

dvs att man får poäng dagligen för inloggning, blogg, PM, trådskrivande etc. Mängden är oväsentlig, max en poäng per dag liksom.
Det uppmuntrar till att besöka sidan ofta och att ständigt komma tillbaka snarare än spamming. (Viss skitpostning kan förstås förekomma ändå)

Senast ändrad av Move the Bongos, 28 juli, 2010 - 20:24.
Strafers bild

Nej nej, gör som Gamespot.

mh76s bild

HB skrev:
Om jag klickar på en länk vanligt och den öppnas i ett nytt fönster/flik så blir jag irriterad

Smaksak det där.

Borde gå lösa att man i ens inställningar får välja om det ska öppnas i ny flik eller inte. Som standard öppnas det i samma fönster.

Johan Eklunds bild

VodkaCitron skrev:

Gameplayer hade inte sett ut som det gör idag om vi bestämt. Alldeles för plottrigt, ologiskt och svårnavigerat. Vi ville i två års tid förändra och streamlinea/modernisera sajten som istället bara blev ett lapptäcke av oanvända funktioner.

Vill ni skriva konsolspecifikt är det bättre att tagga topicen.

Risken med för många kategorier är tomma ekande rum. Därför kommer vi bara implementera efter behov. Men diskutera på, vi kan ändra oss.

TTV
TTVs bild

Så varför är Retro inte under allmänt spelsnack?

Och om ni inte vill ha det så plottrigt med olika forum. Varför gjorde ni en hel forum kategori till Nyhetstips då det lätt skulle räcka med en tråd samt länken längst ner på sidan.

0:)

Senast ändrad av TTV, 28 juli, 2010 - 20:43.
Johan Eklunds bild

Move the Bongos skrev:

Se ovan.

Jag har själv pushar för indie och mobilspelsspecifika forum, men som sagt vi vill se hur ett eventuellt behov växer fram och anpassa oss därefter.

Maxxons bild

Gör som ni gjort med Pong, fast låt oss spela Snake istället, och fixa en highscorelista! Perfekt tidsfördriv!

HB
HBs bild

På ens sida där man skriver in sin presentation och vad som händer så snälla. Försöka att göra så att radbrytningar och liknande syns här.

Så man slipper skriva precis allting en enda lång rad som får brytas av automatiskt.

Det ska inte behövas användas någon speciell kod heller för att få den att skapa radbrytningar tycker jag.

Oh, come on now!
Will you guys get your act together?
Where´s the real defendant? And why are you
all standing there, dood?
I shouldn´t have to put up with this. I´m
a judge! Fine, let´s just get it over with.

Sebastian Magnussons bild

HB skrev:
På ens sida där man skriver in sin presentation och vad som händer så snälla. Försöka att göra så att radbrytningar och liknande syns här.

Så man slipper skriva precis allting en enda lång rad som får brytas av automatiskt.

Det ska inte behövas användas någon speciell kod heller för att få den att skapa radbrytningar tycker jag.

Det ska fungera precis som i forumet.

Men det gör det inte i dagsläget

Maxxon skrev:
Gör som ni gjort med Pong

Kul att någon upptäckt den ;)

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Johan Eklunds bild

Äntligen! Och visst Maxxon, det där är en test och klart vi ska se över varianter i framtiden.

HB
HBs bild

Sebastian Magnusson skrev:
Det ska fungera precis som i forumet.

Men det gör det inte i dagsläget

Det duger gott åt mig. Skitbra :)

edit 2010-07-30 - Och nu är det fixat :) Skitbra jobbat!!

Senast ändrad av HB, 30 juli, 2010 - 20:04.

Oh, come on now!
Will you guys get your act together?
Where´s the real defendant? And why are you
all standing there, dood?
I shouldn´t have to put up with this. I´m
a judge! Fine, let´s just get it over with.

VodkaCitrons bild

Ja, pong tröck jag ungefär på samtidigt som jag gick in på sidan för första gången :) Direkt "roligt" är de nog inte men :p Hellre snake eller pacman med poängsystem och ranking eller något liknande. Inte nu dock, lär belasta massa annat.

Kanske byta ut den emot en snitsig chatt? 0:) Ja, vi kommer tjata järnet om det senare 0:) Kan ju vara lättgjort så länge ni gör en knapp på sidan som länkar till en viss IRC kanal på nätet.

Nån nämnde Achievements. Ifall ni har tänkt att införa det, så bör det vara mindre spammiga saker och som betyder mer i överlag. Tex en för att man varit på en spelträff, en annan för att man sett alla avsnitt av "Spelfredag" och dylikt. Inte "Du har postat 100 inlägg du belönas med en guldstjärna".

Senast ändrad av VodkaCitron, 28 juli, 2010 - 23:35.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Crimson Thunders bild

En kalender (i stil med den på wag) där man kan se spelsläpp och liknande tycker jag vore bra.

PSN: Mr_jump

Kletets bild

När man läser recensionerna finns det en "MetaCritic"-logga. Det jag skulle vilja med den är:

1. Länka till det recenserade spelet på MetaCritic.
2. Öppna ett nytt fönster när man klickar på den.

Sen som det är i bannern högst upp lade jag först nu märke till att det är olika spelteman. Skulle man inte kunna ha något liknande vid den högra "Pong"-sidan, istället för den nuvarande, rätt tråkiga, gråa bakgrunden? :)

Och en sista grej. När någon skrivit i en tråd, skulle ni kunde ändra till någon annan logga än ">>", helst med någon annorlunda färg. Kanske i stil med GPs två olika knappar, en grå som tar till senaste inlägget och en.. gul/orange som tar en till senast lästa :8)

Maxxon skrev:
Gör som ni gjort med Pong, fast låt oss spela Snake istället, och fixa en highscorelista! Perfekt tidsfördriv!

Crimson Thunder skrev:
En kalender (i stil med den på wag) där man kan se spelsläpp och liknande tycker jag vore bra

+1 :D

Senast ändrad av Kletet, 29 juli, 2010 - 22:10.

I can't remember to forget you.

Kletet skrev:
1. Länka till det recenserade spelet på MetaCritic.

Metacritic vill att det ska länkas till förstasidan. Part of the deal.

Kletet skrev:
2. Öppna ett nytt fönster när man klickar på den.

Det kan vi däremot ordna.

Kletet skrev:
Skulle man inte kunna ha något liknande vid den högra "Pong"-sidan, istället för den nuvarande, rätt tråkiga, gråa bakgrunden?

Utan att säga för mycket. Den ytan kommer förändras ganska kontinuerligt tror jag.

Fleischers bild

Kanske redan är sagt men jag gillar läsarbetyg på recensionerna. Så man kan se medelbetyget på vad skillpoints läsare tycker om spelet. Precis som hype.se har.

mh76s bild

Skulle vilja se hur många som läst ens blogg. Om det är möjligt lägga in en räknare.

Johan Eklunds bild

Kletet skrev:
Länka till det recenserade spelet på MetaCritic.

Som Sebastian säger. Metacritic vill ha träffar mot sin huvuddomän. Så det är inget vi kan tumma på. Lösningen på GP var en fuling vi lyckades förhandla fram. Pga vårt mer skummade upplägg här är samma lösning inte lika smidig tror jag, men det där vet Sebastian bättre.

Kletets bild

Johan Eklund skrev:
Metacritic vill ha träffar mot sin huvuddomän.

Okej, det är ju inte hela världen att behöva söka efter spelet själv direkt. :)

I can't remember to forget you.

Andreas Ljungströms bild

Jag skulle gärna se alla de senaste blogginläggen i sidomenyn som "Ett senaste inlägg". Inte bara kommentarerna dvs. Kanske som en helt egen box tom?

Tobias Jensens bild

Jag tillhör också skaran som gärna ser att länkar öppnas i nya flikar eller fönster. Oftast klickar jag på en länk, läser sidan och kanske något mer och vill sedan gå tillbaka till där jag var i forumet för att läsa vidare vad andra sagt, vilket bara blir knöligt om jag ska backtracka alla sidor.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Fleischers bild

Andreas Ljungström skrev:
Jag skulle gärna se alla de senaste blogginläggen i sidomenyn som "Ett senaste inlägg". Inte bara kommentarerna dvs. Kanske som en helt egen box tom?

+1

Tobias Jensens bild

Skulle det vara möjligt att lägga till någon miniikon på i forumen som gör att om man trycker på den så hamnar man automatiskt vid det första nya inlägget som man inte läst. Såg att det finns när man går in i själva tråden, men tänker nu redan när man ser rubrikerna i forumsträdet.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Gwellmyn skrev:
Såg att det finns när man går in i själva tråden, men tänker nu redan när man ser rubrikerna i forumsträdet.

Det finns också. Leta efter >>

Vi har inte det för nyheter, recar, eller något annat. Svårt att se varför bloggar.

Andreas Ljungströms bild

Vi har inte det för nyheter, recar, eller något annat. Svårt att se varför bloggar.

Fast de syns ändå på förstasidan, antingen via splashen eller att de ligger högt upp i löpet, det gör inte bloggarna. Åtminstone jag är intresserad av att bli uppdaterad om nån har skrivet nåt nytt.

Åtminstone jag är intresserad av att bli uppdaterad om nån har skrivet nåt nytt.

Gå in på bloggfliken då :p

Nej, men ärligt talat. En kolumn så långt ned i högerraden känns ju betydligt mindre synlig än själva bloggfliken.

Rymdyoghurts bild

Nej, men ärligt talat. En kolumn så långt ned i högerraden känns ju betydligt mindre synlig än själva bloggfliken.

Hehe, samtidigt, med tanke på att vänsterkolumnen på startsidan blir rätt lång med alla puffar för nyheter/recensioner osv så skulle det väl inte skada med en sådan box i högerspalten heller. Men det handlar väl om prioriteringar i dagsläget. :D

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

Strafers bild

Ser att ni fixat presentationen nu. :)

Strafer skrev:
Ser att ni fixat presentationen nu.

HB skrev:
edit 2010-07-30 - Och nu är det fixat Skitbra jobbat!!

Ja, även om det är långt fler buggar och förslag än vi kommer hinna göra något åt (eller besvara) så pågår det kontinuerligt arbete bakom kulisserna.

De allra värsta problemen hoppas vi ha gjort något åt inom inte allt för lång tid.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.