Johan Eklunds bild

Bör påpekas, skriver någon ett exemplariskt blogginlägg är vi inte främmande för att splasha

Anders Brunlöfs bild

Jag stör mig som fan på splashen. Den bör inte ändra "huvudbild" när man hovrar över mini-bilderna, istället när man klickar på dem. Sen går den för fort också. Eller så är jag bara trött.

Retroresan.se | BITLÖF.se

Anders Brunlöfs bild

Johan Eklund skrev:
Även om vi vill vara så bussiga mot våra användare som möjligt har jag väldigt svårt att se nyttan för Skillpoint med rss-länkade externa bloggar. Det strävar lite mot vår content-policy.

Det kan ju dock vara en bra funktion om man vill implementera diverse olika podcasts på sidan. Förslagsvis kan ju podcasts och liknande få en egen sida, med en rss-feed för varje podcast som Skillpoint vill ha med på sin sida.

Senast ändrad av Anders Brunlöf, 31 juli, 2010 - 00:18.

Rymdyoghurts bild

brunlöf skrev:
Jag stör mig som fan på splashen. Den bör inte ändra "huvudbild" när man hovrar över mini-bilderna, istället när man klickar på dem. Sen går den för fort också. Eller så är jag bara trött.

Satt faktiskt och funderade över det tidigare idag jag med. Den hänger ju tyvärr inte med när man hovrar snabbt över flera tumnaglar, då blir det spasmer-fades, är det som stör mig mest. Samtidigt är det ju rätt skönt att minimera antalet klick också. Finns väl två sidor av det där myntet. Att den har för kort paus håller jag nog inte med om, ca 5 sekunder är väl helt okej.

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

Anders Brunlöfs bild

Rymdyoghurt skrev:
Samtidigt är det ju rätt skönt att minimera antalet klick också.

Äh, klicka bör man..

5 sekunder? Är jag så trög i skallen? :~

Rymdyoghurts bild

brunlöf skrev:
5 sekunder? Är jag så trög i skallen?

Yepp, har tajmat den några gånger nu, kanske jag som är sen i avtryckarfingret men det ligger upp mot 6 sekunder om man räknar in transitions också.

VodkaCitrons bild

Nerladdnings funktion för Nyheter,texter och bloggar. Typ spara ner i Word format.

Slipper ialf jag klista och klippa min bloggar för att sedan spara dom ^^ Skulle vara skönt. Tex nu när Gameplayer är på väg till sin grav så har jag sparat de mesta med copy/paste men tar år!

Rolig Idé tycker ialf jag 0:)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Johan Eklunds bild

VodkaCitron skrev:

Bra ide, men vi kör nog .pdf isåfall

Kletets bild

En grej som stör mig något enormt är när man ska gå in på en tråd som är rätt lång (denna eller Sandlådan). Då börjar sidan ladda från det första inlägget, sakta till första inlägget på nästa sida, till nästa, sen till det sista skrivna inlägget i tråden. Skulle de gå att sidan börjar ladda direkt ifrån sista sidan istället för hela tråden från början? :)

I can't remember to forget you.

TTV
TTVs bild

Skulle man kunna ha något som indikerar om man har fått en bloggkommentar alá citeringsfunktionen? :)

Sebastian Magnussons bild

Kletet skrev:
Skulle de gå att sidan börjar ladda direkt ifrån sista sidan istället för hela tråden från början?

Nä.

Thörn skrev:
Skulle man kunna ha något som indikerar om man har fått en bloggkommentar alá citeringsfunktionen?

Ja.

(motiveringar till bägge annorstädes i tråden)

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Rymdyoghurt skrev:
Finns väl två sidor av det där myntet. Att den har för kort paus håller jag nog inte med om, ca 5 sekunder är väl helt okej.

Ja, jag tycker det är riktigt smutt att bara föra musen över. MEN, har märkt att det är ganska stor risk att man för musen över en annan när man är på väg upp för att klicka in sig :(

brunlöf skrev:
5 sekunder? Är jag så trög i skallen?

Configen säger 5 i alla fall ;)

lictors bild

Kletet skrev:
Skulle de gå att sidan börjar ladda direkt ifrån sista sidan istället för hela tråden från början? :)

Jag åndrage mig: jo. Kom på en fix som är så ful att jag skäms. Bär med sig lite andra småproblem, men förhoppningsvis märks de mindre.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar

Kletets bild

lictor skrev:
Jag åndrage mig: jo.

Märker redan en jätteskillnad, tack :love:

Och, varför har du två profiler? :8)

Kletet skrev:
Och, varför har du två profiler?

Det där är superduperadmin, använder inte honom till vardags ^^

TTV
TTVs bild

Jag vet inte vad ni tycker (förmodligen så som det är nu..) men jag skulle föredra under blogg-avdelningen där man hittar dom sex stycken senaste bloggarna och säg att jag har skrivit två stycken under loppet av en dag samtidigt dom ingen annan har skrivit någon blogg så hade jag föredragit att det inte skulle komma en till blogg från mig i listan utan bara uppdatera min plats till den nya bloggen...?

Hängde någon med?

Andreas Ljungströms bild

Thörn skrev:
Hängde någon med?

Jag har föreslagit samma sak. Verkar dessvärre som det är svårt att genomföra en sådan förändring. :(

Thörn skrev:
Hängde någon med?

Japp. När jag har tid över skall jag titta på det. För jag håller definitivt med dig. Det är bara att det är så här systemet hanterar det som standard och ja, de enkla lösningarna... ;)

TTV
TTVs bild

Sebastian Magnusson skrev:
För jag håller definitivt med dig.

:party:

VodkaCitrons bild

Ingen som pratat direkt om själva bloggandet. Kanske inte så många som hunnit testa.

Man bör ju ialf kunna få redigera sina blogginlägg. Skriver man lite stavfel så måste man alltså kopiera allt, radera bloggen och göra en ny?

Sen borde man ha valet att kunna radera folks inlägg där. Ifall man har någon stalker eller någon som hittar på tokigheter och skriver lite fel saker. :ghost:

Kanske även kunna redigera kommentarer man skrivit :)

Kanske något av detta redan finns, om så är fallet, så hittar inte jag det :3

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Johan Eklunds bild

Se hit. Att inte kunna redigera egna blogginlägg som vanlig användare (vet att vi red kan) känns kritiskt.

Fleischers bild

Man kan inte få sid navigering både uppe och nere på forum sidorna. I alla fall "föregående" och "nästa". Kanske bara är jag som läser forum bakifrån och framåt rätt ofta.

TTV
TTVs bild

VodkaCitron skrev:
Man bör ju ialf kunna få redigera sina blogginlägg. Skriver man lite stavfel så måste man alltså kopiera allt, radera bloggen och göra en ny?

Johan Eklund skrev:
Se hit. Att inte kunna redigera egna blogginlägg som vanlig användare (vet att vi red kan) känns kritiskt.

Men det går ju? Redigeringsknappen sitter högst upp till vänster i blogginlägget. Till vänster om Visa-knappen. :beer:

minitest

Kletets bild

Förslag: En liten ruta som kommer upp när man håller med muspekaren på trådnamnet, i vilken det står en liten del av inlägget.

TTV
TTVs bild

Vad sägs som att organisera lite i Allmänt spelsnack-forumt? Om jag skapar en Tråd om Wii kanske klistra samtliga om respektive konsol?

Spoiler: Highlight to view
0:)

Anders Brunlöfs bild

Ja, jag tycker det är riktigt smutt att bara föra musen över. MEN, har märkt att det är ganska stor risk att man för musen över en annan när man är på väg upp för att klicka in sig :(

Rymdyoghurt skrev:
Samtidigt är det ju rätt skönt att minimera antalet klick också.

Vill bara anmärka på att splashen är perfekt i nuläget! :love:

Rymdyoghurts bild

brunlöf skrev:
Vill bara anmärka på att splashen är perfekt i nuläget!

Ja, Sebbe verkar ha skruvat den till perfektion. :D

Peter_Carrots bild

Jag skulle gärna vilja ha tillbaka Spelfredag eller något liknande videoinslag.

Kommer det att komma något sådant?

Kletets bild

Peter_Carrot skrev:
Jag skulle gärna vilja ha tillbaka Spelfredag

Eftersom Spelfredag kommer ifrån Gameplayer och killarna Jonas & Alex jobbar för Youmeet känns det rätt avlägset :D

Men någon sorts videoproduktion vore väldigt roligt, om än bara en privat videorecension som ni 'castar' hemma hos er själva :)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.