Peter_Carrots bild

Kletet skrev:
Men någon sorts videoproduktion vore väldigt roligt, om än bara en privat videorecension som ni 'castar' hemma hos er själva

Eller varför inte bara spela massa knäppa och konstiga videobloggar med babbel och andra roliga upptåg. Det tycker jag skulle vara roligt.

Strafers bild

Skillfredag? ;) :D

Johan Eklunds bild

Peter_Carrot skrev:
Jag skulle gärna vilja ha tillbaka Spelfredag eller något liknande videoinslag.

Kletet skrev:
Eftersom Spelfredag kommer ifrån Gameplayer och killarna Jonas & Alex jobbar för Youmeet känns det rätt avlägset

Precis. Eftersom det varken var vi som drev, medverkade i eller producerade Spelfredag utan Youmeet som idag nog ser oss som vår främsta konkurrent av uppenbara skäl blir det tyvärr inget Spelfredag på Skillpoint.

Kletet skrev:
Men någon sorts videoproduktion vore väldigt roligt

Det tycker vi med, men mer än så säger jag inte i dagsläget :)

Fleischers bild

Skulle vara trevligt med en liten box där man kan se vilka som tittat in ens profil/blog eller dyligt. Kanske 5 senaste.

Peter_Carrots bild

Johan Eklund skrev:
Precis. Eftersom det varken var vi som drev, medverkade i eller producerade Spelfredag utan Youmeet som idag nog ser oss som vår främsta konkurrent av uppenbara skäl blir det tyvärr inget Spelfredag på Skillpoint.

Man kan ju göra exakt samma sak fast man kallar det för Spellördag eller något istället. Gameplayer eller Youmeet har väl inte patent på att spela in folk som snackar spel samtidigt som de spelar.

Kul att ni i alla fall funderar på att göra något videorelaterat 8)

Maxxons bild

Är det bara för mig som inte forumet visas i trådat alltid, även om jag ställt in det?

En sidväljare uppe på sidan hade också varit väldans trevligt :)

Finurligt också att "ämne, svar, visningar"-grejjen följer med när man skrollar ner i trådat-vyn! :beer:

Senast ändrad av Maxxon, 3 augusti, 2010 - 01:19.
Johan Eklunds bild

Peter_Carrot skrev:
Man kan ju göra exakt samma sak fast man kallar det för Spellördag eller något istället. Gameplayer eller Youmeet har väl inte patent på att spela in folk som snackar spel samtidigt som de spelar.

I teorin, självklart. I praktiken dessvärre omöjligt. Jag bor i Umeå, Sofia i Sundsvall, Sebastian i Stockholm och Lars i Lund. Skulle bli väääldigt dyra och tidsödande program att spela in ;)

Sebastian Magnussons bild

Ja, jag tror t.o.m. att vi lyckats placera övriga delar av redaktionen i olika städer också, max planning! ^^

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Jottas bild

Jag är säkert inte först med att säga dehär men jag orkar inte leta igenom tråden..

Att kunna skapa en tråd längst ner när man är i forumet, som på gp.
Precis som "skriva ett nytt inlägg"-rutan såattsäga..

Edit: Nu hittade jag vart man kunde skapa en ny tråd och den ligger väl på ett bra ställe. Men "Posta nytt inlägg" låter ju inte riktigt rätt när man vill skapa en tråd..?

Senast ändrad av Jotta, 3 augusti, 2010 - 17:59.

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Sofia Hårds bild

Johan Eklund skrev:
Jag bor i Umeå, Sofia i Sundsvall, Sebastian i Stockholm och Lars i Lund

När du nu radar upp det sådär, alla vi andra bor i en stad som börjar på samma bokstav som namnet. Utom du. Tycker det blir lite oenhetligt. Du kan inte byta namn till Ulrik tror du? Alternativt flytta till jönköping eller annan stad på J?

/Fröken Hård

VodkaCitrons bild

Man kan ju alltid skicka runt kameran bland de flesta redaktions medlemmarna, sen kan de göra en spelfredag med sig sjäva, familj, kompisar och övriga medlemmar ifrån sidan :)

Skulle aldrig nå någon toppkvalite, men det är alltid något :p

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Reyqunes bild

Istället för spelfredag skulle man istället kunna ha en dag där man har chansen att spela något spel med redaktionen.(över internet då såklart.) Bara för er att skapa en tråd eller liknande ett tag innan där ni bestämmer spel och ser vilka som är intresserade.

Byt bild på twitter till något liknande:

Carefaces bild

Skulle det inte gå att få auto-uppdatering på "senaste inlägg"?
Och typ en "detta har hänt sedan du skrev"? :)

Johan Eklunds bild

Sofia Hård skrev:

Har haft planer på att tvinga kommunen byta namn på staden till Johanköping eller Johansära eller nåt liknande.

VodkaCitrons bild

Tillfällig chatt över på http://webchat.quakenet.org/ ? Helst att någon redaktör medlem med MIRC fixar kanske :3 Men de går klart att bara gå in och joina #Skillpoint

Såg att GP hade fixat det nu, men orka dom :3 Jag själv är inne där varje dag sen 3månader tillbaka, eftersom jag då måste ifall någon vill ta kontakt med mig på Wonderking eftersom jag är MOD där :p Så skulle inte skada att ha 2 rutor öppna istället för en.

Edit: När jag går in på en tråd. Så går den till sida 1, uppdaterar, sida 2, uppdaterar, sida 3. Tills man kommer till den slutgiltiga sista sidan. Vilket isåfall är ca 40 uppdateringar på en tråd med 40sidor. Jag hinner knappt trycka på sista sidan heller innan det refreshas till nästa. Ska det vara så? :S Ändra!

Senast ändrad av VodkaCitron, 3 augusti, 2010 - 23:22.

VodkaCitron skrev:
chatt

Vi kommer tveklöst ha en chat lagom tills GamesCom.

Jottas bild

En till grej som säkert redan varit på tapeten:

Användare som inte är online får gråa namn istället för rosa.
Fast det vare nog nån som hade tagit upp när jag tänker efter..
Men.. jag postar ändå!

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Johan Eklunds bild

VodkaCitron skrev:

Det är en känd bugg som jag hoppas SEB prioriterar ;)

VodkaCitrons bild

Låter fint fint detta :)

Johan Eklund skrev:
Det är en känd bugg som jag hoppas SEB prioriterar

Faktum är att jag bollat över den till Lasse och hans överlägsnare SQL-kunskaper.

HB
HBs bild

Ett förslag till fronten.

Ser att ni vid varje nyhet har lagt till en "källa" med vartifrån ni fått informationen.

Men hur vore det om ni med denna information länkade till artikeln eller själva källan istället för att bara nämna att det är Konami på Facebook?

Oh, come on now!
Will you guys get your act together?
Where´s the real defendant? And why are you
all standing there, dood?
I shouldn´t have to put up with this. I´m
a judge! Fine, let´s just get it over with.

HB skrev:
Men hur vore det om ni med denna information länkade till artikeln eller själva källan istället för att bara nämna att det är Konami på Facebook?

Vi länkar där vi kan, men inte alltid.

HB
HBs bild

Sebastian Magnusson skrev:
Vi länkar där vi kan, men inte alltid.

Ok. Då är jag på :)

Det börjar se bra ut. Det mesta har blivit fixat och allt fungerar. Bra jobbat!!

Oh, come on now!
Will you guys get your act together?
Where´s the real defendant? And why are you
all standing there, dood?
I shouldn´t have to put up with this. I´m
a judge! Fine, let´s just get it over with.

Move the Bongoss bild

Skulle inte användare kunna få en sån där snitsig "byline" längst ner på sina bloggar ungefär som redaktionen har i botten på sina texter? Man skulle kunna göra den lite annorlunda designmässigt så läsare tydligt ser skillnaden på en "redaktionstext" och en "användartext".

EDIT: Stavning

Senast ändrad av Move the Bongos, 5 augusti, 2010 - 15:12.
TTV
TTVs bild

Förslag: Om jag skapar en blogg och postar den så kommer det upp under Senaste inlägg-sektionen?

Move the Bongos skrev:
Skulle inte användare kunna få en sån där snitsig "byline" längst ner på sina bloggar ungefär som redaktionen har i botten på sina texter? Man skulle kunna göra den lite annorlunda designmässigt så läsare tydligt ser skillnaden på en "redaktionstext" och en "användartext".

1+

Senast ändrad av TTV, 5 augusti, 2010 - 17:58.

Move the Bongos skrev:
Skulle inte användare kunna få en sån där snitsig "byline" längst ner på sina bloggar ungefär som redaktionen har i botten på sina texter?

Jo, iofs. Minns inte riktigt varför jag valde bort det.

Move the Bongos skrev:
Skulle inte användare kunna få en sån där snitsig "byline" längst ner på sina bloggar ungefär som redaktionen har i botten på sina texter?

Done!

Thörn skrev:
Förslag: Om jag skapar en blogg och postar den så kommer det upp under Senaste inlägg-sektionen?

Hela det blocket är ghetto på flera sätt. Vår eminente chefredaktör jobbar på en lösning som kommer fixa allt sånt, om det funkar.

Anders Brunlöfs bild

Sebastian Magnusson skrev:
Done!

Öh, näe..?

Retroresan.se | BITLÖF.se

TTV
TTVs bild

brunlöf skrev:
Öh, näe..?

Han kanske menade: Done, vi fixar det! :bigsmile:

Senast ändrad av TTV, 5 augusti, 2010 - 18:23.

brunlöf skrev:
Öh, näe..?

Shift + F5 är din vän.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.