Maxxons bild

Reyqune skrev:
Finns redan? "Längst upp" klickar du på.

Jahapp, jag som letade så noggrant... :8)

Mists bild

prisma skrev:
En liten chat, inte alls viktigt nu men ack så viktigt när TGS och GamesCom presskonferenserna drar igång.

+1

Loitumas bild

Maxxon skrev:
....
Tillbaka från de döda?

Off Topic: Ja! Du med?

FrånUuuumes bild

(Med risk för dubbelpost, snubblade med fingrarna och inlägget skickades någonstans, ev i närheten av /dev/null)

Lite åsikter och önskemål om layout å sånt av recensionerna

1) Recensionslistan över spel, rätt trevligt men skulle vilja ha ikoner som markerar vilka plattformar spelen släpps till.
Nu står det "Multi" eller "XBox 360" eller liknande mitt i spelrubriken.
Det vore (IMO) mycket bättre om det visades lite fina ikoner t ex efter speltiteln, eller eftermåltavlorna så man enkelt kan se plattform(ar)

Visst kan man filtrera bort de plattformar man inte äger i sökrutan, men om man är som undertecknad, och nyfiken på i princip alla spel som släpps även om man inte har hårdvara för att spela dem, så ser jag gärna listan ofiltrerad. Om någon titel verkar intresserad klickar jag antingen direkt för att läsa recensionen - alternativt om den verkar måttligt intresssant så kollar jag först om den finns till någon plattform jag har innan jag läser artikeln.

2) Återigen recensionslistan - skulle gärna vilja kunna se direkt vem som recenserat spelet. Inte jätteviktigt men skulle vara trevligt om det visades.

3) Själva spelrecensionen. Faktarutan kunde framhävas något mer. Och varför inte tips om likande spel á amazon.com? "Om du gillar detta kanske du även gillar XXXX"

Här skulle det stått något fyndigt om jag hade varit en sån där rolig typ

Alexanders bild

Kanske göra det mindre lätt att av misstag markera alla inlägg som lästa.

prismas bild

Finns det någon speciell anledning till varför man inte kan redigera sin nyhets och bloggkommentar?

Skulle även vilja ha denna:
högst upp på varje sida i trådarna. Lite jobbigt om man läser baklänges att behöva skrolla ner för att gå bakåt.

Senast ändrad av prisma, 10 augusti, 2010 - 12:39.

Du är bäst!

Alexanders bild

Klistra de "officiella" trådarna för Xbox 360 och PS3? (Och andra som eventuellt dyker upp) Alternativt kategorier för respektive konsol.

Senast ändrad av Alexander, 10 augusti, 2010 - 17:56.
Gertzys bild

En bra funktion som finns på Gameplayer.se är ju "Spelsamling" där man kan lista vilka konsoler man har (och spelen till dem). Vore fint med det här också, tycker jag allt.

Move the Bongoss bild

Tycker det är dags för Seb att gnugga hjärnceller och fixa AJAX på "senaste inlägg" och "användarbox" så den uppdateras i realtid utan sidladdning.

(tips: drupal har en modul som heter Ajax.module som kan fixa det mesta)

Senast ändrad av Move the Bongos, 10 augusti, 2010 - 21:01.
Make.Senses bild

Någon som jag saknar vilken site jag än besöker oftast är en chat. How about getting one here?

Alexanders bild

Det känns egentligen lite halvonödigt med en chat på en sida som bygger mycket kring ett forum, men visst kan det vara trevligt vid vissa speciella tillfällen...

prismas bild

The Ultra skrev:
Någon som jag saknar vilken site jag än besöker oftast är en chat. How about getting one here?

Chatten är lovad att dyka upp innan Gamescom.

Du är bäst!

Alexanders bild

prisma skrev:
Chatten är lovad att dyka upp innan Gamescom.

Alexander skrev:
vid vissa speciella tillfällen...

:party:

Move the Bongoss bild

Personligen tycker jag en chat är det mest onödiga som finns på en modern site (webb 2.0 herregud liksom), men jaja, vissa verkar ju vilja ha det.

TTV
TTVs bild

Move the Bongos skrev:
Tycker det är dags för Seb att gnugga hjärnceller och fixa AJAX på "senaste inlägg" och "användarbox" så den uppdateras i realtid utan sidladdning.

Mm. Verkligen prioritering nr.1 för det är så fruktansvärt jobbigt att trycka på F5. 0:)

prismas bild

Move the Bongos skrev:
Personligen tycker jag en chat är det mest onödiga som finns på en modern site (webb 2.0 herregud liksom), men jaja, vissa verkar ju vilja ha det.

Tycker att det är trevligt att samlas där under presskonferenserna under de stora mässorna. Annars är det ju inte så viktigt.

Du är bäst!

Move the Bongoss bild

prisma skrev:

Jo, men hur krångligt är det då att starta en IRC-kanal eller en tråd med "vi som vill chatta under gamescom" och byta msn/skype/whatever med varann?

Förstår inte varför en webchat skulle behövas för sånt.

prismas bild

Move the Bongos skrev:
Jo, men hur krångligt är det då att starta en IRC-kanal eller en tråd med "vi som vill chatta under gamescom" och byta msn/skype/whatever med varann?

jobbigare än att ha en inbyggd på sajten iaf ;)

Du är bäst!

Rymdyoghurts bild

Move the Bongos skrev:
Förstår inte varför en webchat skulle behövas för sånt.

Finns väl någon slags hemtrevlig känsla att göra det på sajten som man hänger på. Klart att IRC/MSN/Skype funkar det med. Men har man en integrerad chat behöver folk inte bråka om vilken klient man föredrar. Finns ju säkerligen en hel del som missat det här med IRC. MSN/Skype kräver ju att man addar lite folk också, blir inte lika öppet då, svårare för folk att bara slinka in och delta i diskussionen.

Är iaf de slutsatserna jag drar.

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

Move the Bongoss bild

Rymdyoghurt skrev:
Finns ju säkerligen en hel del som missat det här med IRC.

De förtjänar inte att få vara på www isåf. :D

Senast ändrad av Move the Bongos, 11 augusti, 2010 - 02:52.
Spenats bild

Vid registreringen är texten vid rutan där man för andra gången ska skriva sin mail omgiven av text på engelska. Så ser det även ut kring rutan där man ska skriva captcha-texten, både här i forumet och vid registrering. En småsak kanske, kanske inte är nåt ni kan fixa. Men anyway. Annars tycker jag att det vore smidigt om "nyhetsloopen" på startsidan pausades när man håller över en länk i den. Alltså, när man för in muspekaren över en nyhet i loopen så borde loopen pausas, så man inte (som jag gjorde) klickar just vid bytet och hamnar i fel nyhet.

Rymdyoghurts bild

Spenat skrev:
Annars tycker jag att det vore smidigt om "nyhetsloopen" på startsidan pausades när man håller över en länk i den. Alltså, när man för in muspekaren över en nyhet i loopen så borde loopen pausas, så man inte (som jag gjorde) klickar just vid bytet och hamnar i fel nyhet.

Vore helt klart en bra funktion, får undersökas om det finns något lätt sätt att fixa utan behöva böka runt i javascriptet. Tills vidare kanske det kan vara bra att köra med pausat läge.

:)

Don't piss in my ear and tell me it's raining.

Sebastian Magnussons bild

http://www.skillpoint.se/chat

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Jompas bild

prisma skrev:
högst upp på varje sida i trådarna.

Vore guld!

We are ugly but we have the music.

rj
rjs bild

Jag vet inte om någon har berört den här än, jag orkar inte läsa ikapp 8 sidor..ehh.. text, men en blogg banner vore fin fint!

TTV
TTVs bild

Viktig sak: Tummen upp och tummen ner gubbe! :O

Reyqunes bild

:tard: Är inte tillräckligt tard.
:p Denna smiley ser för glad ut.

TTV
TTVs bild

Thörn skrev:
Kunna redigera sina kommentarer i bloggar, nyheter etc? 0:)

Sebastian Magnusson skrev:
Prövat knappen "redigera" längst ned till höger? :p

Är jag blind eller? Jag ser verkligen inte den. :tard:

testred3s bild

:tard:

Sebastian Magnussons bild

Thörn skrev:
Är jag blind eller? Jag ser verkligen inte den.

Hmm, syns för mig när jag är inloggad som vanlig användare. Finns bara i forumet dock, inte bloggar eller nyheter (som vi vill hålla lite "enklare").

http://screencast.com/t/MTQ5ZmE1

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.