TTV
TTVs bild

Sebastian Magnusson skrev:
Finns bara i forumet dock, inte bloggar eller nyheter

Det förklarar saken. Då är allt som det ska. :beer:

Hade dock gärna sett att man kunde redigera sina kommentarer i nyheter eller i bloggar.

Senast ändrad av TTV, 12 augusti, 2010 - 22:15.
Gertzys bild

Snälla, skaffa spelkategorier iaf Sony, Nintendo och Microsoft blir jobbigt med en enda lista för alla trådar :cry:

Sebastian Magnussons bild

Gertzy skrev:
Snälla, skaffa spelkategorier iaf Sony, Nintendo och Microsoft blir jobbigt med en enda lista för alla trådar

Så fort vi får innehåll nog att det krävs. Vilket hänger på användarna. Vilket också, får sägas, verkar närma sig med stormfart.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Reyqune skrev:
Är inte tillräckligt tard.

Vad skulle få honom att se tardigare ut?

prisma skrev:
Finns det någon speciell anledning till varför man inte kan redigera sin nyhets och bloggkommentar?

Känns som att de inte behöver vara lika "interaktiva" som ett forum. Finns ett visst värde i ett mer statiskt flöde där, så inte de som läser dem blir förvirrade. I ett forum är det mer förväntat att saker förändras.

prisma skrev:
högst upp på varje sida i trådarna. Lite jobbigt om man läser baklänges att behöva skrolla ner för att gå bakåt.

Önskat av flera. När jag får tid över skall jag se om jag håller med, och isf försöka implementera det.

Alexander skrev:
Alternativt kategorier för respektive konsol.

Så fort det visar sig att vi har material för det.

Gertzy skrev:
En bra funktion som finns på Gameplayer.se är ju "Spelsamling" där man kan lista vilka konsoler man har (och spelen till dem). Vore fint med det här också, tycker jag allt.

En av många, många "coola" funktioner vi inte ansåg som vitala för lansering. Men som säkert kan komma att dyka upp framöver.

Move the Bongos skrev:
AJAX på "senaste inlägg" och "användarbox" så den uppdateras i realtid utan sidladdning.

Citera & PM, not so much. Senaste kommentarer, kanske. Är mest en prestandafråga. Dvs så fort vi inte går med förlust och kan uppgradera till fetare server

Move the Bongos skrev:
(tips: drupal har en modul som heter Ajax.module som kan fixa det mesta)

Inte exakt så lätt tyvärr. Bägge funktioner som du nämner är helt hemkodade och använder inte Drupals API.

Spenat skrev:
text på engelska.

Ja, finns enstaka envisa såna kvar. Tack för att du nämner dem. Troligt är att de trilskats dock.

rj skrev:
blogg banner

Framöver, possibly. Handlar halvvägs om teknik och halvvägs om design. Så måste luras på.

Thörn skrev:
Tummen upp och tummen ner gubbe

Varit med tidigare. Kortfattat - för att hålla smileys på en rad måste 2 bort. Vilka? Samt: nån måste göra dem :p

TTV
TTVs bild

Så fort vi får innehåll nog att det krävs. Vilket hänger på användarna. Vilket också, får sägas, verkar närma sig med stormfart.

:love: :love: :love:

Koreans bild

Ta bort POST-COUNTS för inläggen i "Skitsnack".

Samt, lägga dit en funktion där man kan se ifall användarna har värvat andra medlemmar till forumet, helst med statistik.

Senast ändrad av Korean, 14 augusti, 2010 - 16:36.

xoxo Ludwig

Alexanders bild

Korean skrev:
Ta bort POST-COUNTS för inläggen i "Skitsnack".

Till vilken nytta? Varför ska inte diskussioner utöver spel räknas?

Koreans bild

Alexander skrev:
Till vilken nytta? Varför ska inte diskussioner utöver spel räknas?

Mina erfarenheter inom forumsvärlden, d.v.s de ynka elva åren som jag har spenderat på Internet, säger mig att postcount-threads kommer att dyka upp inom en ruskigt snar framtid. Vi som nyttjar forumet kommer att se allt fler "Fortsätt berättelsen genom att spamma meningslösa ord" eller "1,2,3,4,5,6,7,8..."-trådar. D.v.s "värdelösa" trådar där de tävlingsinriktade spelarna kommer att spamma sönder sig själva sönder och samman för att uppnå en E-pen status.

xoxo Ludwig

Alexanders bild

Korean skrev:
Mina erfarenheter inom forumsvärlden, d.v.s de ynka elva åren som jag har spenderat på Internet, säger mig att postcount-threads kommer att dyka upp inom en ruskigt snar framtid. Vi som nyttjar forumet kommer att se allt fler "Fortsätt berättelsen genom att spamma meningslösa ord" eller "1,2,3,4,5,6,7,8..."-trådar. D.v.s "värdelösa" trådar där de tävlingsinriktade spelarna kommer att spamma sönder sig själva sönder och samman för att uppnå en E-pen status.

Förstår verkligen inte varför man skulle bry sig om antal posts över huvud taget, och har aldrig varit med om trådar som är till för att få så mycket posts som möjligt. :tard: Mer eller mindre "värdelösa" lektrådar ser jag mer som ett småunderhållande tidsfördriv som egentligen oftast inte är så superkul, än att de faktiskt används till att få så många posts som möjligt. Beror väl på vilket forum man hänger på och vilka typer av forumiter det hyser, antar jag...

Alexanders bild

Nu har det hänt minst 4 gånger att jag råkat klicka Markera alla som lästa när jag skulle klicka Visa alla olästa inlägg, vilket liksom typ gör att man absolut inte kan göra det som man just ville göra. :cry: Ni får jättegärna lägga in en "Är du säker?" på just den knappen.

Senast ändrad av Alexander, 16 augusti, 2010 - 20:46.
Kletets bild

Skulle ni kunna göra så att man ser hur många som är inne i chatten (á la WAG)? :)

+ göra så att chatten öppnas i en ny flik.

Senast ändrad av Kletet, 20 augusti, 2010 - 16:25.

I can't remember to forget you.

Reyqunes bild

Skulle vara bra ifall man hade kunnat redigera bloggkommentarer som man har postat.

Alexander skrev:
Ni får jättegärna lägga in en "Är du säker?" på just den knappen.

Håller med, det vore trevligt. Inget som sker på en handvändning tyvärr, men skall titta på det framöver.

Kletet skrev:
Skulle ni kunna göra så att man ser hur många som är inne i chatten (á la WAG)?

Också ett bra förslag som är icketrivialt att genomföra.

Reyqune skrev:
Skulle vara bra ifall man hade kunnat redigera bloggkommentarer som man har postat.

Där är det lite mer tvärtom. Enkelt att genomföra, men osäker på om vi vill ha det. Känns som kommentarer har en poäng i att vara linjära, på ett forum förväntar sig folk mer att saker är i ständig förändring.

TTV
TTVs bild

Att kunna byta trådsida även högst upp på sidan?

HerrOlssons bild

Thörn skrev:

+1

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Thörn skrev:

HerrOlsson skrev:
+1

Flera som önskat, så troligen tar vi med det i version 1.1.

Reyqunes bild

Flera som önskat, så troligen tar vi med det i version 1.1.

Släpps det patch notes också då? :p

Reyqune skrev:
Släpps det patch notes också då?

Japp.

Hittills har vi uppdaterat lite pö om pö, men när det mest kritiska väl är avvecklat lär det nog bli lite väntan tills vi släpper en hel näve förändringar på en och samma gång.

Then you shall be notified.

Koreans bild

Tips: Inne i tråden skall man kunna betygssätta svaren med antingen en tumme upp eller en tumme ned. Detta summeras och ger antingen resultat som: +8 eller -4 på inlägg.

På så sätt går det enkelt att hitta inlägg som man borde lägga större vikt i.

Ett exempel är hur League of Legends har gjort: Forum, ifall du besöker en av deras trådar så ser du hur jag menar.

Liknande Facebooks "Gilla", fast med "ogilla" inkluderat.

xoxo Ludwig

Koreans bild

EDIT:
DUBBELPOST. Instabilt Internet.

Senast ändrad av Korean, 30 augusti, 2010 - 01:53.

xoxo Ludwig

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Alexander skrev:
Nu har det hänt minst 4 gånger att jag råkat klicka Markera alla som lästa när jag skulle klicka Visa alla olästa inlägg, vilket liksom typ gör att man absolut inte kan göra det som man just ville göra. Ni får jättegärna lägga in en "Är du säker?" på just den knappen.

...eller i alla fall lägga knappen någon annanstans. Det där har hänt mig en massa gånger också

HerrOlssons bild

Ett bättre sätt att veta att det är nya inlägg i trådar man prenumererar på... ganska jobbigt att man har 50 medelanden om nya inlägg :(

O o

Jottas bild

Kanske varit på tapeten förut men men...

Jag skulle vilja ha betyget av spelen i slutet av en recension..
Läsa texten först och sen få reda på betyget likxåm..
Även att man tar bort betyget när "recensionen" ligger på förstasidan..

Blir lite mer spänning i vardagen då... Fast det kanske bara är jag..

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

KidCactuss bild

Jag håller helt med dig Jotta, gillar inte heller att se betyget innan jag läst vad texten säger.

Psykisk sjukmänniska

Jottas bild

Då behöver vi inte diskutera dehär nått mer.

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Maxxons bild

Jotta skrev:
Då behöver vi inte diskutera dehär nått mer.

Det är fan den bästa bilden nånsin.

HerrOlsson skrev:
Ett bättre sätt att veta att det är nya inlägg i trådar man prenumererar på... ganska jobbigt att man har 50 medelanden om nya inlägg

Jaha, jag tog ju bort vårt prenumerationssystem... får du fortfarande mail av det alltså?

Har i alla fall ett nytt, lite bättre, på ingång, behöver bara testa klart det.

Jotta skrev:
Jag skulle vilja ha betyget av spelen i slutet av en recension..

KidCactus skrev:
Jag håller helt med dig Jotta, gillar inte heller att se betyget innan jag läst vad texten säger

Vadå, folk läser väl ändå inte texten så lika bra att de slipper scrolla ;)

Men skämt åsido så öh, håller vi inte med. Att sätta betyget först och öppet avdramatiserar mycket av sifferhetsen. Vår ledstjärna var lite som kvällstidningar (*spott* *harkel*) gör det.

Ärligt talat är jag dock förvånad över att ingen reagerat på det förrän nu, för det är en lite annorlunda approach jämfört med hur entusiastpress brukar fungera. Men åtminstone for the time being är det något vi planerar att fortsätta med.

HerrOlssons bild

Jaha, jag tog ju bort vårt prenumerationssystem... får du fortfarande mail av det alltså?

Yesbox det får jag :s

O o

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Under forumkontroller skulle ni kunna lägga upp en kategori "Visa aktiva trådar". Det finns väl redan i forumprogrammet ni använder och det är fan mycket användbart på ett aktivt forum. Där kan t ex de senaste 25 använda trådarna listas.

Senast ändrad av , 3 september, 2010 - 17:59.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.