Sebastian Magnussons bild

HerrOlsson skrev:
Yesbox det får jag :s

Ah, såg att det systemet låg kvar i bakgrunden. Skall rensa bort det.

Arsenik skrev:
Under forumkontroller skulle ni kunna lägga upp en kategori "Visa aktiva trådar".

Nu hänger jag inte med...

Är inte det du beskriver typ http://www.skillpoint.se/forum/senaste ?

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

TTV
TTVs bild

En knapp högst upp på varje sida i tråden där det står ''Till botten'' alá hos WAG. Och om man klickar på den så tja, ni förstår väll vad som händer. Man kommer till längst ner i tråden.

Senast ändrad av TTV, 4 september, 2010 - 14:05.
Strafers bild

Är pollen fortfarande instabil?

VodkaCitrons bild

Funktion så att man kan ladda upp bilder ifrån datorn utan att använda URL? Och även en funktion på det, som gör att man kan kolla historik över alla filer man laddat upp.

Jag använde "filer i forumet" extremt mycket över på Gameplayer. Så skulle vara kul att se något liknande här faktiskt. :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Blawks bild

Det kanske redan tagits upp. Men saker jag saknar är väl någon slags påminnelse om när man får svar i en tråd, blogg eller dylikt.

En videoproduktion vore trevligt. Ungefär som spelfredag!

Måste för övrigt ge Kudus med stort K till den som designat sajten. Den ser bedårande ut! Förutom Smileysarna! Dom gillar jag inte stilen på!

Blawks bild

Det skulle vara skönt om man kunde få upp en lista på alla ens forum-inlägg också.

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Sebastian Magnusson skrev:
Nu hänger jag inte med...

Var finns den där "senaste"-knappen?

Jag menar inte olästa inlägg utan de 20-25 trådar som det senast varit aktivitet i.

Crimson Thunders bild

Paul Näsström skrev:
Det kanske redan tagits upp. Men saker jag saknar är väl någon slags påminnelse om när man får svar i en tråd, blogg eller dylikt.

Kolla i användarboxen högst upp till höger ;)

Paul Näsström skrev:
Det skulle vara skönt om man kunde få upp en lista på alla ens forum-inlägg också.

Gå in i din profil så borde allt som du skrivit finnas där.

PSN: Mr_jump

Blawks bild

Crimson Thunder skrev:
Kolla i användarboxen högst upp till höger

Men där får man bara påminnelse om man blivit citerad. Det borde finnas "Bevaka tråd"-funktion!

Thörn skrev:
En knapp högst upp på varje sida i tråden där det står ''Till botten'' alá hos WAG.

Forumet behöver sig en liten mini-makeover både vad gäller form och funktion. Var det sista som blev klart så några grejer blev lite framstressade. Det där är en isf en grej vi skall ha i åtanke då.

Strafer skrev:
Är pollen fortfarande instabil?

Aaa... har inte haft tid att titta på den än. Snart kanske det lugnar ner sig lite på dagjobbet så jag kan ta itu med det.

VodkaCitron skrev:
Funktion så att man kan ladda upp bilder ifrån datorn utan att använda URL?

Möjligheten tror jag finns. Minns jag rätt valde jag bort det initialt för att spara bandbredd, serverkraft och lagringsutrymme. Får vi in pengar nog att gå över till en VPS är det något jag tänkt aktivera.

Paul Näsström skrev:
Men saker jag saknar är väl någon slags påminnelse om när man får svar i en tråd, blogg eller dylikt.

Vi hade en sån, men den var förvirrande och dåligt så jag tog bort den. Ett nytt system är på ingång inom den närmaste veckan eller två, behöver bara testar lite först.

Paul Näsström skrev:
En videoproduktion vore trevligt. Ungefär som spelfredag!

Ja, det vore trevligt ;)

Vi har en del videoplaner av diverse olika form och storlek. Något exakt som spelfredag är dock inte helt lätt, eftersom varenda en i nuvarande redaktion bor i olika städer.

Paul Näsström skrev:
Måste för övrigt ge Kudus med stort K till den som designat sajten. Den ser bedårande ut!

Det är Rymdyoghurt (gamla Trigger på GP). Och ja, han har gjort ett toppenjobb!

Paul Näsström skrev:
Förutom Smileysarna! Dom gillar jag inte stilen på!

Dem designade inte han :p

Arsenik skrev:
Var finns den där "senaste"-knappen?

"Visa trådad vy" i forumboxen. Går även att välja som default-visning om man redigerar sin användarprofil, men just nu funkar inte den detaljen.

Senast ändrad av Sebastian Magnusson, 5 september, 2010 - 11:09.

TTV
TTVs bild

Det är Rymdyoghurt (gamla Strafer på GP).

Nja. Rymdyoghurt är gamla Trigger. ;)

spanjoars bild

Möjligheten tror jag finns. Minns jag rätt valde jag bort det initialt för att spara bandbredd, serverkraft och lagringsutrymme. Får vi in pengar nog att gå över till en VPS är det något jag tänkt aktivera.

Ni skulle faktiskt kunna lägga in ett formulär i "Skriv ny kommentar"-fältet som laddar upp en bild till imageshack.us eller liknande och sedan lägger länken till bilden i inlägget.

Thörn skrev:
Nja. Rymdyoghurt är gamla Trigger.

Vafaaaan... jag får skylla på att jag har massa feber idag.

TTV
TTVs bild

Vafaaaan... jag får skylla på att jag har massa feber idag.

Vi förlåter dig, sebbe! :bigsmile:

Strafers bild

Finns det möjlighet att fixa så man inte behöver klicka på http://www.wowhead.com/item=51234 för att se vad det är utan bara hoovra över?

Låter kanske onödigt men det är iaf en sak som skulle underlätta när man länkar saker i WoW-tråden.

/wave

TTV
TTVs bild

När ni slänger in en andra åsikt i era recensioner som ni gjorde i Metroid Other M skulle det vara underlättande om man kunde tillexemplel lägga texten från dom i typ en grå box eller någonting så att man ser att den avskiljer sig från huvudrecensionen då jag anar att förvirring kommer uppstå.

Inte speciellt stor sak och en sak som förmodligen är ett slarv fel från personen som inte ser det, men... 0:)

Andreas Ljungströms bild

Thörn skrev:
lägga texten från dom i typ en grå box

Vi diskuterar just nu detta inom redaktionen... ;)

TTV
TTVs bild

Andreas Ljungström skrev:
Vi diskuterar just nu detta inom redaktionen...

Stora hjärnor tänker lika, eller vad är det man brukar säga? :bigsmile:

harkels bild

Thörn skrev:
...en sak som förmodligen är ett slarvfel från personen som inte ser det...

Jag tar åt mig av denna kritik och ska läsa noggrannare nästa gång :)

F.ö. tycker jag din idé om att särskilja designen låter mycket bra, va inne på lite samma bana. Skulle gärna vilja se även "Andra åsikt"-skribentens "authorbox" i slutet på artikeln.

Johan Eklunds bild

harkel skrev:
Skulle gärna vilja se även "Andra åsikt"-skribentens "authorbox" i slutet på artikeln.

Det tror jag däremot inte är en bra idé, då det bara skulle se förvirrande och plottrigt ut.

TTV
TTVs bild

harkel skrev:
Jag tar åt mig av denna kritik och ska läsa noggrannare nästa gång

Äsh. Jag lovar att det fanns fler än dig. Bara du som hade mod nog att fråga. ;)

harkels bild

Johan Eklund skrev:
Det tror jag däremot inte är en bra idé, då det bara skulle se förvirrande och plottrigt ut.

Sant. Men om hela andra åsikten ligger efter huvudrecensionen (även efter första authorboxen), med sammankoppling till texten och kanske egen designvariation (rundad grå box?), borde det inte bli så svårt att hålla isär.

Aja, hur ni än löser det blir det nog mycket bra :)

Make.Senses bild

Ang. Chatten och dess utformning.

Jag vill inte klaga sådär, Skillpoint är ett riktigt bra initiativ, men jag vill komma med några synpunkter på den alldeles för inaktiva chatten, och just utformningen kan vara en av de bidragande faktorerna till dess impopularitet.

Det jag vill komma till är sättet man chattar på. Som jag har förstått det går man in på chattsidan, och sen skriver sitt meddelande som hamnar i en lista med kommentarer som till slut kommer bli enormt lång, och man kan inte tömma dem. Själva utformningen tycker jag själv är ganska dum. Jag, och förmodligen många andra skulle nog föredra den traditionella IRC-kanalschatten där du ansluter, du ser de meddelande som skrivs under tiden du är där o.s.v.

Något mer i stil med hur chatten på Gameplayer fungerade, eller hur chatten på Kaktusens WAG fungerar. Båda är vad jag skulle kalla någon typ av IRC-kanalsliknande chatt. Och det är vad jag skulle vilja ha här på skillpoint, jag tror det skulle lyfta aktiviteten i chatten också, eftersom den skulle vara mer lättillgänglig än det bökiga system som är nu.

Ollebros bild

möjligheten att välja sida högst upp i varje tråd hade jag uppskattat!

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Strafer skrev:
Finns det möjlighet att fixa så man inte behöver klicka på http://www.wowhead.com/item=51234 för att se vad det är utan bara hoovra över?

Inte prio ett som du kanske förstår, men bör faktiskt vara förhållandevis lätt att implementera framöver. Är mer en fråga om testresurser så det inte pajar nåt annat på sajten.

The Ultra skrev:
. Jag, och förmodligen många andra skulle nog föredra den traditionella IRC-kanalschatten där du ansluter, du ser de meddelande som skrivs under tiden du är där o.s.v.

Om jag förstått dig rätt, så är ditt "problem" att du inte gillar att man ser 20 rader av vad som skrivits i chatten innan man själv gick in där? Eller har jag missat någon detalj? Jag har isf lite svårt att se det som negativt själv, mer som en trevlig feature så man snabbt kan hänga med i vad som precis hänt.

The Ultra skrev:
en lista med kommentarer som till slut kommer bli enormt lång, och man kan inte tömma dem.

Fast det är väl som alla chattar, ex. irc? Att det blir en lång lista historik dvs. Lämnar du chatten och återkommer sedan är det ju borta, bortsett de senaste 20 inläggen.

Ollebro skrev:
möjligheten att välja sida högst upp i varje tråd hade jag uppskattat!

Forumet behöver sig en liten mini-makeover både vad gäller form och funktion. Var det sista som blev klart så några grejer blev lite framstressade.

Make.Senses bild

Fast det är väl som alla chattar, ex. irc? Att det blir en lång lista historik dvs. Lämnar du chatten och återkommer sedan är det ju borta, bortsett de senaste 20 inläggen.

Jag hade missuppfattat det där med inläggen. Jag hade förstått det som att alla inlägg sparades. Efter inlägget gick jag in och kollade och upptäckte att jag hade fel, och att det bara var ett begränsat antal inlägg som sparades.

Ursäkta mig där.

Sker chattandet i realtid, eller måste man uppdatera sidan för att se det senaste? (Som med Senaste Inlägg-listan) Har inte vart någon där när jag har vart där, så jag har inte kunnat testa.

The Ultra skrev:
Ursäkta mig där.

Nemas problemas.

The Ultra skrev:
Sker chattandet i realtid

Japp! Tror vi har en delay på cirka 1 sekund för att inte överbelasta systemet, går att sänka om det visar sig att det inte har så stor impact. Men i princip funkar chatten som vilken IRC som helst.

VodkaCitrons bild

Man kanske skulle ta att ligga i och tjata extra ;)

Men fler forums sektioner! En specifik för Nintendo,Sony och Microsoft. Även en del för tävlingar och turnerings! Sen är det klappat och klart! Det är ju hyfsat få kategorier för att vara ett forum, om man jämför med andra.

Skillpoint.se

Om Skillpoint
Nyhetstips

Spelsnack
Allmänt
Nintendo
Sony
Microsoft
Retro
Hjälp (Kanske ska flyttas, då folk knappt har använt spelrelaterade trådar här, eller byta namn till "Spelhjälp")
Tävlingar/turneringar(alternativt kalla det "Let's play" eller något liknande. En forumdel där folk söker andra personer att spela med, arrangera turneringar m.m)

Övrigt

Skitsnack
Teknik/hårdvara
Marknad

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Reyqunes bild

VodkaCitron skrev:

Bättre:
Skillpoint.se
Om Skillpoint
Nyhetstips

Spelsnack
Allmänt/Multiplattform
Konsol
Dator(PC/Mac)
Bärbart
Retro
Tävlingar/turneringar

Övrigt
Skitsnack
Hjälp
Musik
Film/TV
Teknik/hårdvara
Marknad

Ollebros bild

Reyqune skrev:

bättrare:
Skillpoint.se
Om Skillpoint
Nyhetstips

Spelsnack
Allmänt/Multiplattform
Playstation 3
Xbox 360
Wii
Dator(PC/Mac)
Bärbart
Retro
Tävlingar/turneringar

Övrigt
Skitsnack
Hjälp
Musik
Film/TV
Teknik/hårdvara
Marknad

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.