Sebastian Magnussons bild

Fast denna gång handlar det ju alltså inte om massa banners här på Skillpoint, utan tvärtom. Häromveckan bad vi som bekant om förslag på en fin slogan och nu infinner sig resultatet, i form av en banner borta på Gamex hemsida.

Så inget värt att skriva några nyheter om, men vi gillar ju att hålla er "in the loop" om vad som pågår.

(Mickemos, som kom med det "vinnande" förslaget, får förstås som utlovat en liten present på posten inom kort)

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

TTV
TTVs bild

:beer:

VodkaCitrons bild

Wierd. Varför skulle de ha en banner som länkar hit? När Skillpoint inte ens är under "medverkande företag"? :p Men nu hittar fler randoms till forumet ialf och det är väll bara gott ;)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Maxxons bild

Hittar ingen banner på gamex.se (har tagit av adblock för sidan) och hittar ingen Magkliarn bland bidragen :cry:

Sebastian Magnussons bild

Maxxon skrev:
Hittar ingen banner på gamex.se (har tagit av adblock för sidan) och hittar ingen Magkliarn bland bidragen

Jag ska fan sluta författa text utan att dubbelkolla allting. Började på rätt bokstav i alla fall, menade Mickemos.

Bannern borde ligga nere i deras högerkolumn för övrigt.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Maxxons bild

Sebastian Magnusson skrev:
Bannern borde ligga nere i deras högerkolumn för övrigt.

Ajt, ser nu att det står "Annonser" där, men jag kan inte få dem att synas, adblock är för bra :cry:

Alexanders bild

Det syns för mig. :)

Inga tillsatser. Bara spel.

Anders Brunlöfs bild

Fint som snus!

Retroresan.se | BITLÖF.se

VodkaCitrons bild

Lite negativ kritik på sloganen är väll att den är lite felaktig ^^ "Inga tillsatser, bara spel". Där är väll tvärt om? :S SP handlar ju inte bara om spel, utan vi diskuterar massa annat också! Så det är ju spel med extra tillsatser? Även redaktionen bloggar och skriver om annat.

Men slogan som slogan. Inget att lyfta ögonbrynet för. Är mer till för reklamkampanjer och den typen, en mening sammanfattar vad sidan handlar om. Så det är inte så viktigt.

Jag kan inte säga att jag vet om en enda slogan. Inte ens för stora företag som Nintendo eller Sony.

Snuffsiss bild

VodkaCitron skrev:
Inte ens för stora företag som Nintendo eller Sony.

PS3 har ju sin "It just does everything" sen har de ju många fler. :p
"Enos Lives" – PS
"U R Not e – PS
"Do Not Underestimate The Power Of The PlayStation." – PS
"Wherever, Whenever, Forever" – PS
"The Beginning" - PS2
"Live In Your World, Play In ours." – PS2
"Welcome to the Third Place" – PS2
"Fun, Anyone?" – PS2
"WELCOME CHANG3" – PS3
"This is Living" – PS3
"PLAY B3YOND" – PS3

Trevligt att ni får reklam på Gamex hemsidan iaf, mycket trevligt. :D

Senast ändrad av Snuffsis, 5 oktober, 2010 - 00:04.
VodkaCitrons bild

Snuffsis skrev:
sen har de ju många fler.

Haha va fula :)

Fast finns ju såna som väcker uppmärksamhet. PSP - Its like a nut, you can play with outside. Även om det är mer en engångsgrej.

UfU__Xs bild

Ja Sony har väll kanske inte precis de snyggaste slogans man sett genom åren.

Men jag gillar den till Skillpoint i alla fall, tyckte den var överlägset bäst av alla förslag som gavs.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Make.Senses bild

Sonys nuvarande är väl "Make. Believe"?

Mickemoss bild

Yay!
Det var en line som jag kom på under en kafferast, och snart kommer den pryda alla världens hemsidor när Skillpoint goes for internet domination!

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.