Koreans bild

Finns ingen anledning till att inte spela det. Man kan klaga på grafiken eller på att man bara fastnar med idioter, att det är svårtolkat eller rent ut sagt tråkigt, men detta är ett av de TUSENTALS spel jag har spelat som har fått mig att stå upp och skrika utav dels ilska eller glädje när jag och mina vänner tar oss an nya utmaningar.

Någon mer som spelar detta gudagåva till spel? I så fall, bästa minnen och dylikt?

För er som vill testa det så får ni gärna göra det då det är kostnadsfritt, detta kan ni göra här League of Legends (ref-länk) eller League of Legends. Var noga med att ni registrerar och laddar hem EU-klienten så ni slipper hamna på amerikanska servrar.

Spoiler: Highlight to view
Allt prat om vilket DOTA-spel som är det bästa, t.ex. Heroes of Newerth, Heroes of Avalon, WC3 DOTA eller dylikt undanbedes vänligt men bestämt.

xoxo Ludwig

Koreans bild

Tänkte bara summera en lista utav alla väsentliga länkar ang. detta spel:

Leaguecraft
Custom skins, guider, forumsnack samt nyheter. Din #1 källa när det gäller guider och skins.

cLG
Amerikansk clan inom LoL, extremt skickliga spelare, den har även en livestream där man kan se folk som HotshotGG spela eller den legendariske Nicko skämta loss.

League Of Legends USA
Amerikanska LoL, deras forum är lite bättre uppdaterat än EU pga GoAs misslyckande.

League Of Legends EU
EU forumet har börjat ta fart sedan GoA fick sparken och RIOT tog saken i egna händer. Värt att hålla utkik på.

LoLBase
Statistik ljuger aldrig.

Senast ändrad av Korean, 30 augusti, 2010 - 00:37.

xoxo Ludwig

spanjoars bild

Såg intressant ut.. vilket plattform? PC antar jag?

VodkaCitrons bild

spanjoar skrev:
vilket plattform? PC antar jag?

Japp, har funnits ett bra tag nu, så nytt är de inte :3

Väldigt tråkigt spel enligt mig. Men för att vara gratis är det helt acceptabelt att spela. Men jag håller mig till Warcraft, det är trots allt baserat på en hemmagjord karta. Tycker de är skit trist att nöta såna här typer av spel, utan det är kul nån gång då och då.

När de var som nyast, var det alltid kul att spela vargen emot nybörjare :) Slutade alltid med att man hade 50-0 på ett ungefär ^^

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Carefaces bild

Underbart spel. Spelade väldigt mycket förr när jag hade lite mer tid. :)

Edit: Kennen main! ^^

Senast ändrad av Careface, 30 augusti, 2010 - 07:32.
Koreans bild

VodkaCitron skrev:
Japp, har funnits ett bra tag nu, så nytt är de inte :3

Det har funnits men inte varit seriöst. De hade en BETA, sedan så hade de en pre-season period där de lät en känna på spelet lite mer tävlingsinriktat. Nu har de släppt season one, vilket innebär svårare motstånd i högre ELO och mycket mer balance.

Careface skrev:
Edit: Kennen main! ^^

:D HÄRLIGT! Mainade Kennen med, först ASPD Kennen sedan AP Kennen. Nu har de buffat Kennen så att han tillhör de högre Tier champsen. Kan ta fram en länk ifall det är intressant. ^^

Mina mains just nu är Soraka och Heimerdinger, men båda har fått ta emot ganska hårda nerfs, så det återgår nog till att köra Nidalee eller någon Carrier.

xoxo Ludwig

Carefaces bild

Korean skrev:
HÄRLIGT! Mainade Kennen med, först ASPD Kennen sedan AP Kennen. Nu har de buffat Kennen så att han tillhör de högre Tier champsen. Kan ta fram en länk ifall det är intressant. ^^
Mina mains just nu är Soraka och Heimerdinger, men båda har fått ta emot ganska hårda nerfs, så det återgår nog till att köra Nidalee eller någon Carrier.

xoxo Ludwig

Jävlar, du låter ju vettig! :O
Jag kör AP Kennen :) Sweet att höra någon som inte bara spelar AD Ez eller Fiddle! XD
Jag har fan inte spelar en enda ranked.. Spelar bara normal hela tiden, för skraj för att förlora! ^^
Heter "Daphen" förresten :party:

Koreans bild

Haha nej, mina polare mainade både fiddle och EZ, så jag var aldrig riktigt intresserad utav dem. För att vara ärlig så är jag värdelös på Ashe och EZ, lite väl mycket kite för min smak (kommer från han som kite:ar ihjäl tanks med Kennen).

Ah, jag har inte spelat sedan Vladimir kom ut, väntar på att få fast bredband, men fpsKorean heter jag där. ^^

xoxo Ludwig

Carefaces bild

Korean skrev:
Haha nej, mina polare mainade både fiddle och EZ, så jag var aldrig riktigt intresserad utav dem. För att vara ärlig så är jag värdelös på Ashe och EZ, lite väl mycket kite för min smak (kommer från han som kite:ar ihjäl tanks med Kennen).

Ah, jag har inte spelat sedan Vladimir kom ut, väntar på att få fast bredband, men fpsKorean heter jag där. ^^

Vlad är inte så kul faktiskt! :p
Älskar skillshots med Ez och Kennen, men spelar inte Ez. ^^
Okay, men adda mig när du väl ska lira så tar vi någon 3v3 eller något. ;D

Koreans bild

Careface skrev:
Älskar skillshots med Ez och Kennen, men spelar inte Ez. ^^

Kennens lightningrush, alltså du kan kite:a ihjäl istortsätt vad som, och ifall du är skillad kan du självklart ta 2vs1.

Sitter och kollar på: http://clgaming.net/livestream.php

3on3, nejdu! Jag kan kasta in dig i ett bra 5on5 gäng. :] Håller på att skrika lite på Telia just nu om att jag vill ha mitt bredband snabbare.

xoxo Ludwig

Carefaces bild

Korean skrev:

Haha, lirade 23-4-8 nyss i 3v3! ^^
I slutet så tog jag alla tre på en gång mitt i Nexus! XD<3

Koreans bild

Careface skrev:
Haha, lirade 23-4-8 nyss i 3v3! ^^

Vilken character? D: Ogillar nerfarna de gjorde emot Mundo på TW! Försökte hitta ett snyggt cleaverkast en relativt välkänd amerikansk spelare gjorde på TW, snyggaste jag har sett på evigheter.

xoxo Ludwig

Carefaces bild

Korean skrev:
Vilken character? D:

Kennen ;)
Haha, jag hatar CleaverCast! :p

Koreans bild

Oh, när jag stod i duschen blev jag sugen på att spela Akali igen, måste få igång internet snart alltså. Överväger t.o.m att dra över min stationära till en vän bara för att bootcampa lite.

xoxo Ludwig

Carefaces bild

Korean skrev:
Oh, när jag stod i duschen blev jag sugen på att spela Akali igen, måste få igång internet snart alltså. Överväger t.o.m att dra över min stationära till en vän bara för att bootcampa lite.

Akali är jääävligt rolig.

Koreans bild

Careface skrev:
Akali är jääävligt rolig.

Mjo, jag brukade spela henne innan de buffade henne, nu är jag lite mer sugen på att köra då de flesta spelar Vlad eller Urgot. Hon är bra emot Vlad genom att hon inte har så långa CDs som han har och det vore roligt att se hur hon klarar sig emot Urgot.

xoxo Ludwig

Carefaces bild

Korean skrev:
Urgot.

Har jag inte alls stor koll på!
Är inte så jättebra med Akali men jag har skin till henne och spelar henne ibland. :party:

Koreans bild

Careface skrev:
Är inte så jättebra med Akali men jag har skin till henne och spelar henne ibland. :party:

Haha, hon är en av de jag har skins till. Annars så har jag Kennen, Soraka, Heimerdinger och även skins till Poppy samt ett par fler.

xoxo Ludwig

Carefaces bild

Jag har Akali och båda Kennen skinsen! :p

Koreans bild

Careface skrev:
Jag har Akali och båda Kennen skinsen! :p

Haha, men måste lätt addera dig till min vännerlistan, försvinner lite nu under de kommande dagen, förhoppningsvis så har mitt nät kommit när jag är tillbaka.

xoxo Ludwig

Trazhs bild

Spelar LoL då och då, så om någon vill ta en match någongång så lägg till mitt summonernamn Atrah och skriv ingame. :)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.