Loitumas bild

Hej folket!

Min Xbox 360 sjunger på sista versen. Den blir överhettad titt som tätt och går knappt att spela på längre. Numera använder jag den bara som DVD-spelare.

Men jag vill börja spela igen! Således måste jag skaffa en ny konsol eftersom garantin på min nuvarande gått ut, och det skulle kosta typ 900-1100 att reparera den. Med andra ord kan jag lika gärna köpa nytt.

Nu behöver jag er hjälp. Jag vill ha en ny 360, gärna så billigt som möjligt. Jag kikar lite på den nya, svarta, sexiga slim-varianten, men med 250gb hdd kostar det också en del. Jag har sett att det finns en variant med 4gb som är betydligt billigare. Men, då måste jag få veta; kan jag koppla in min gamla 20gb-hårddisk till den? Vad finns det annars för fördelar med slim jämfört med att köpa t ex en gammal arcade?

Såatte, tack på förhand.

Jimmy Petterssons bild

Loituma skrev:
kan jag koppla in min gamla 20gb-hårddisk till den?

Tyvärr inte, det är en helt annan modell på Slim.
http://www.justpushstart.com/2010/06/17/xbox-360-slims-hard-drive-is-rep...

Loituma skrev:
Vad finns det annars för fördelar med slim jämfört med att köpa t ex en gammal arcade?
Tystare och eh... Ja, det är nog allt egentligen om man inte ser till det estetiska.

EDIT: Just det, inbyggt wifi också.

Senast ändrad av Jimmy Pettersson, 30 augusti, 2010 - 12:45.

Kick 'em in the nuts!

KidCactuss bild

Jimmy Pettersson skrev:
EDIT: Just det, inbyggt wifi också.

Hur är det, har Arcade alltid haft HDMI?

Psykisk sjukmänniska

Jimmy Petterssons bild

KidCactus skrev:
Hur är det, har Arcade alltid haft HDMI?

Ja, tror det.
http://gizmodo.com/313819/xbox-360-arcade-is-official

Kick 'em in the nuts!

Loitumas bild

Jimmy Pettersson skrev:

Det skulle inte gå att köpa en såndär sladd där man kan föra över sparningar mellan hårddiskar då?

Fan vad svårt det ska va. Jag vill ha trådlöst, men jag vill samtidigt komma undan billigt, och så behöver jag ju "egentligen" inte en större hdd, eftersom jag har min gamla... så frågan är om man ska satsa på arcade och en lång ful nätverkssladd genom hela lägenheten, eller bita i det sura äpplet och punga ut 2500-ish för en slim, 250gb...

Jimmy Petterssons bild

Loituma skrev:
Det skulle inte gå att köpa en såndär sladd där man kan föra över sparningar mellan hårddiskar då?

Jodå, det går.
http://www.wonderhowto.com/how-to-transfer-xbox-360-hard-drive-save-data...
Fast 4gb är ju typ inget, så det får inte plats mycket mer än just sparfiler och kanske ett par arcade-spel.

Kick 'em in the nuts!

Loitumas bild

Jimmy Pettersson skrev:
Jodå, det går.

Tänkte mer om man hade kunnat koppla in den gamla hårddisken i den nya konsolen, och på så vis komma undan med att köpa den billigare versionen. Men antar att det itne funkar.

Skulle iofs kunna köpa 4gb-verren, och ha kvar min gamla hdd, och skicka demos, sparfiler och annat därimellan? Mycket bök, men... :tard:

Om man köper 4gb så gick det fortfarande att byta ut den hddn mot en av MS egna sedan va? Om man skulle få pengar, och inse att 4gb är för lite.

spanjoars bild

Loituma skrev:
Om man köper 4gb så gick det fortfarande att byta ut den hddn mot en av MS egna sedan va? Om man skulle få pengar, och inse att 4gb är för lite.

Japp, fast jag skulle inte rekommendera att köpa hårddisken lös eftersom priset kommer att vara väldigt fläskigt. Jag tror inte heller de har börjat sälja den separat ännu.

TTV
TTVs bild

Loituma skrev:
och inse att 4gb är för lite.

Är inte 4gd vääädligt lite? Jag tror du kommer inse det ganska snabbt.

Eller är det jag som har förlorat perspektivet? :tard:

Johan Eklunds bild

Jimmy Pettersson skrev:

Faaast... i teorin så sitter det ju en liten 2.25" i bägge, eller hur? (Såvida Slim inte gått över till flashminne eller nåt sånt) Så om man är modig och vill leka doktor med hårddiskarna bör det ju gå att montera ur och montera i manuellt. Om man vet vad man pysslar med. I teorin. Bör kanske inte rekommenderas?

spanjoars bild

Thörn skrev:

Eller är det jag som har förlorat perspektivet? :tard:

Nää, du har helt rätt. Jag laddade precis ned första Fable spelet från Xbox Live marketplace och det var 3,2 gb tror jag.

Resident Evil 5 ligger på 7 gb. Första Max Payne spelet ligger på 6 gb också, av någon konstig anledning.

Senast ändrad av spanjoar, 30 augusti, 2010 - 16:05.
spanjoars bild

Johan Eklund skrev:
Faaast... i teorin så sitter det ju en liten 2.25" i bägge, eller hur? (Såvida Slim inte gått över till flashminne eller nåt sånt) Så om man är modig och vill leka doktor med hårddiskarna bör det ju gå att montera ur och montera i manuellt. Om man vet vad man pysslar med. I teorin. Bör kanske inte rekommenderas?

Eller så gör man så här:

http://www.justpushstart.com/2010/06/17/xbox-360-slims-hard-drive-is-replaceable-but-with-a-catch/

Johan Eklunds bild

spanjoar skrev:
Eller så gör man så här:

Microsoft är verkligen ena giriga sadister!

spanjoars bild

Johan Eklund skrev:
Microsoft är verkligen ena giriga sadister!

Faktiskt. Men ganska häftigt att man kan använda en riktigt hårddisk... om man lyckas få in den i hålet :p

Thyzons bild

Loituma skrev:

du behöver inte ens en sladd för att föra över sparfiler och annat längre, de går att lägga allt sånt på ett usb minne nu och sen bara lägga in det på den andra hdd'n, funkar skitsmidigt

känd från GP som Deadnight

Loitumas bild

Thörn skrev:

Men sparfiler borde det väl räcka till, eller? Jobbigt kanske iofs om man laddar hem nån uppdatering till ett spel, eller en expansion.

Demos och sånt kan jag ju kanske ladda hem och sen föra över till min gamla 20gb-hdd, via usb eller sladd dårå.

Fan vad svårt allt ska va. Man borde kanske bara bita ihop och köpa 250gb-verren med en gång? :cry:

Jottas bild

Loituma skrev:
Fan vad svårt allt ska va. Man borde kanske bara bita ihop och köpa 250gb-verren med en gång? :cry:

Rent spontant känns det som ett köp man inte kommer att ångra..
Köper man arcade däremot...

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Johan Eklunds bild

Loituma skrev:
Fan vad svårt allt ska va. Man borde kanske bara bita ihop och köpa 250gb-verren med en gång?

Kan vara det smartaste om du är ute efter en långsiktig lösning. Även om det är trist att spela MS i händerna mer än man borde och smärtar plånboken just nu.

Alexanders bild

Loituma skrev:
va. Man borde kanske bara bita ihop och köpa 250gb-verren med en gång?

Gör så! Det gjorde jag. Den ligger och väntar på att bli upphämtad. :love:

TTV
TTVs bild

Loituma skrev:
Man borde kanske bara bita ihop och köpa 250gb-verren med en gång?

Jag skulle rekommendera det i alla fall. Dumt och vara dumsnål liksom. :bigsmile:

Alexanders bild

Thörn skrev:
Jag skulle rekommendera det i alla fall. Dumt och vara dumsnål liksom.

Ja, ska man väl lägga ut och köpa ny så är det lika bra att välja den ordentliga. Så länge man inte är oerhört desperat och absolut inte har råd och absolut inte kan vänta tills man har råd...

Loitumas bild

Well, imån kommer studiebidraget, så då går nog jag och flickan ner på stan och köper en 250gbare. Wifi och att den är tystare avgjorde, så det blir rejält från början och ingen halvdan arcade.

Synd bara att det kommer massa spel nu snart, samt att jag missat att köpa nåra som redan finns. Nya FIFA & NHL, Alan Wake, Bioshock 2, Dead Rising 2... :ghost:

Loitumas bild

Sådär, då har jag köpt en Slim 250gb ihop med flickvännen! :love:

Thyzon skrev:
du behöver inte ens en sladd för att föra över sparfiler och annat längre, de går att lägga allt sånt på ett usb minne nu och sen bara lägga in det på den andra hdd'n, funkar skitsmidigt

Förlåt, men jag känner mig skeptisk till det där, MS vill ju tjäna grova pengar på allt, som vi alla vet. Hur funkar det? Liksom, varför kan man göra så om de samtidigt vill kränga sin sladd?

spanjoars bild

Loituma skrev:
Sådär, då har jag köpt en Slim 250gb ihop med flickvännen! :love:

Congratz! Hur fick du henne att gå med på det? :p

Loituma skrev:
Förlåt, men jag känner mig skeptisk till det där, MS vill ju tjäna grova pengar på allt, som vi alla vet. Hur funkar det? Liksom, varför kan man göra så om de samtidigt vill kränga sin sladd?

Har du ingen sladd då?

finns billiga här annars: (Allt är inkl. frakt)
http://www.dealextreme.com/

Thyzons bild

Loituma skrev:
Förlåt, men jag känner mig skeptisk till det där,

det funkar alldeles utmärkt plus att de tjänar pengar på det då de innan det gick skänkte bort sladdarna så. har själv använt usb minne och det funkade skitbra hur smidigt som helst.

Fleischers bild

spanjoar skrev:
Har du ingen sladd då?

finns billiga här annars: (Allt är inkl. frakt)
http://www.dealextreme.com/

Har för mig att man bör köpa orginal sladdar annars behöver man väl kopiera via en PC först? Vilket inte går med dom nya 250giggarna.

Orginalet från MS kostar typ 300kr inkl frakt.

Senast ändrad av Fleischer, 1 september, 2010 - 22:11.
Loitumas bild

spanjoar skrev:
Congratz! Hur fick du henne att gå med på det?

Innan min gamla gick sönder så introducerade jag henne för Viva Piñata. Hon kunde sitta i upp till 7-8 timmar i streck och spela. (Det kan ha varit därför min xbox började överhettas in the first place :~ ) Dessutom gillar hon FIFA, Uno och massa andra arcade-spel. Även Bioshock, även om hon tycker det är läskigt, och rätt svårt.

Så det var inte jättesvårt att övertala henne. Dessutom gick vi och köpte Banjo & Kazooie, så nu har hon ännu mer att se fram emot att spela :)

spanjoar skrev:
Har du ingen sladd då?

Nope. Men jag ska prova att göra som Thyzon skrev. Annars blir det att gå till Gamestop nere på stan, de sålde sladdarna för 199.

Thyzon skrev:
det funkar alldeles utmärkt plus att de tjänar pengar på det då de innan det gick skänkte bort sladdarna så. har själv använt usb minne och det funkade skitbra hur smidigt som helst.

Okidoki! Tusen tack för tipset, ska prova det.

Loitumas bild

Thyzon skrev:

Har provat att sätta i ett usb i de två frömre portarna, men min gamla xbox kan inte kopiera eller flytta något dit. Den känner igen usb:t och kan spela upp filmer och musik, visa bilder etc, men jag kan inte kopiera något till mitt usb.

Hur ska jag göra? :p

Loitumas bild

Trippelpost, men...

Jag kan ha fått det att funka nu. Var tydligen tvungen att uppdatera min gamla xbox. Den har inte varit uppkopplad på länge, så jag fick dra om lite sladdar och så, men nu verkar det gå bra! :beer:

spanjoars bild

Loituma skrev:
Innan min gamla gick sönder så introducerade jag henne för Viva Piñata. Hon kunde sitta i upp till 7-8 timmar i streck och spela. (Det kan ha varit därför min xbox började överhettas in the first place :~ ) Dessutom gillar hon FIFA, Uno och massa andra arcade-spel. Även Bioshock, även om hon tycker det är läskigt, och rätt svårt.

Så det var inte jättesvårt att övertala henne. Dessutom gick vi och köpte Banjo & Kazooie, så nu har hon ännu mer att se fram emot att spela :)

Laura Croft: Guardian of light, Resident Evil 5 och Lego: star wars är skönq co-op-spel som är kul att spela med flickvännen. Ville bara tipsa ;)

Thyzons bild

Loituma skrev:
men nu verkar det gå bra!

ja man måste ha en ganska ny updatering då det inte var så länge sen de släppte att man kunde göra det, en liten detalj som jag glömde men som du lyckades lista ut själv, men iaf sjukt smidigt att slippa skaffa en jävla sladd.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.