Jimmy Petterssons bild

Sitter här och är riktigt sugen på att börja spela ett MMO igen, helst ett MMORPG. Frågan är bara vilket jag ska spela?

Age of Conan är jag lite sugen på men har spelat väldigt mycket. Samma sak med Lord of the Rings Online. Final Fantasy XIV var inget att ha. World of Warcraft är inte aktuellt. Warhammer Online har jag tröttnat på. Star Trek Online gillade jag inte, inte heller Champions Online. City of Heroes fastnade jag inte för.

Det jag funderar lite på är Aion, men jag har hört lite blandade åsikter om det.

Vad spelar folk egentligen nu för tiden?

Kick 'em in the nuts!

Johan Eklunds bild

Du har ju alltid gratisliren som Runes of Magic, fast jag tror inte det är din typ av spel.

Andreas Bergs bild

Jimmy Pettersson skrev:
Det jag funderar lite på är Aion, men jag har hört lite blandade åsikter om det.

Spelade betan av Aion ganska intensivt och visst är det ruskigt snyggt och har några intressanta klasser. Men grindandets fula tryne visade sig redan tidigt och alla quest består i princip bara av att döda X antal monster eller samla X antal drops från samma monster. Jag kom till level 20 innan jag tröttnade helt på det, men det finns ju såklart en möjlighet att det blir bättre ännu längre in i spelet. Historier om bossfighter som inte består av annat än ett maratonlopp på flera timmar där man bara ska nöta ner bossens hälsa låter ju dock inte så lockande heller.

Annars har jag ingen kunskap om några spel som du inte redan täckt upp på listan. På framtidsfronten har vi ju dock The Old Republic och The Secret World som båda ser spännande ut. Och Guild Wars 2 också för den delen. Samt Terra. Men bland släppta MMO kan jag inte rekommendera något du inte redan ratat i listan ^^

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Trazhs bild

Jimmy Pettersson skrev:
Lord of the Rings Online

Det blir ju gratis snart, så det är ju fint. Men blir mer pay for gear då tror jah, som de flesta gratis MMO :C

HerrOlssons bild

Varför är inte wow aktuellt?
Annars som andreas sa, the old republic!

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Mathias Novaks bild

Aion kan jag rekommendera eftersom spelet är i en växande fas och mycket av dess skavanker har åtgärdats. Den första expansionen släpps idag(Assault on Balaurea). Gratis om jag inte minns fel.

Annars kan du kanske sikta dig in på The Lord of the Rings Online igen som får sig en gratismodell om ett par dagar. Inte allas favorit, men jag gillar det skarpt.

Sitter själv och pendlar mellan WoW och betan på FFXIV i väntan på Guild Wars 2 och TERA Online.

Trazhs bild

Mathias Novak skrev:
gratismodell om ett par dagar.

Är det ett par dagar kvar bara?! :O

Mathias Novaks bild

Trazh skrev:
Är det ett par dagar kvar bara?! :O

10:e september.

Johan Eklunds bild

Mathias Novak skrev:
Annars kan du kanske sikta dig in på The Lord of the Rings Online igen som får sig en gratismodell om ett par dagar. Inte allas favorit, men jag gillar det skarpt.

Ja, LotrO har det ju hänt en jävla massa i på sistone sen Moria-expansionen. Mirkwood och alla tillägg efter det ska ju ha fördjupat spelet en hel del. En del frågetecken kring spelets framtid gällande mikrotransaktionsystem finns dock.

Annars finns ju alltid Everquest 2 att testa på. Kan dock inte rekommendera det då jag aldrig fastnade för det själv. Visuellt tråkigt och stereotyp och spretig gameplay. Men det har sina följeslagare. Lineage 2 är ett spel som ser bra ut på papperet men som i praktiken är ospelbart pga grindhysterin och att guldfarmarna i princip äger spelet.

Framtida spel att hålla utkik efter är The Old Republic, Tera, The Secret World och Guild Wars 2. Vilket redan påpekats.

Senast ändrad av Johan Eklund, 7 september, 2010 - 11:37.
Trazhs bild

Mathias Novak skrev:

Ah okej! Nice!
Då har man något att se fram emot.

Jimmy Petterssons bild

Andreas Berg skrev:
Guild Wars 2

Mathias Novak skrev:
Guild Wars 2

Ja, GW2 ser riktigt lovande ut. Letar egentligen bara efter nåt som kan stilla behovet fram tills det släpps.

Faktum är att det, som ni säger, är ganska många intressanta spel på g. Verkar vara lugnet före stormen just nu på MMO-fronten.

Johan Eklund skrev:
Du har ju alltid gratisliren som Runes of Magic, fast jag tror inte det är din typ av spel.
Nej, har för mig att jag testade det ett tag, men aldrig riktigt fastnade för det. Helt okej dock för att vara gratis vill jag minnas.

HerrOlsson skrev:
Varför är inte wow aktuellt?

Spelade det konstant i typ tre år när det släpptes. Känner att jag har fått nog. :)

Mathias Novak skrev:

Så pass? Då avvaktar jag nog tills dess och ser hur man har lagt upp det.

Kick 'em in the nuts!

Johan Eklunds bild

Jimmy Pettersson skrev:
Spelade det konstant i typ tre år när det släpptes. Känner att jag har fått nog.

Ropa inte hej... Cataclysm kommer rita om kartan

Fleischers bild

Eve Online är ruskigt bra sen har vi ju den gamla godingen Anarchy Online om man kommer över den lite utdaterade grafiken.

sultans bild

Eve online är det enda som lyckats hålla mig intresserad mer än sex månader, så mycket att göra på så många sätt. Ett spel som måste provas för att förstå men det är inte för alla och det är brutalt.

Den här bilden är en ärlig och korrekt representation av hur brutalt det kan vara. Bilden är gammal men den är fortfarande sann oavsett hur mycket bättre tutorials har blivit.

Du kan få ett buddy pass (21dagars istället för 14) om du vill prova ;)

Senast ändrad av sultan, 12 september, 2010 - 10:28.

You can't arrange them by penis...

VodkaCitrons bild

Everquest
Everquest 2
Wonderking

Är bästa MMORPG-spelena. Punkt slut.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Alexanders bild

Som svar på frågan i topic: World of Warcraft

Som svar på "vad spelar folk egentligen nu för tiden?": World of Warcraft

Förstnämnda en subjektiv åsikt, det andra ett personligt faktum.

När det gäller tips till dig, där du säger att WoW är uteslutet, säger jag The Old Republic, för om jag själv skulle vilja börja med ett nytt MMO är jag mest intresserad av det.

Jimmy Petterssons bild

sultan skrev:
Eve online

Ja, det är sjuhelsikes spel, och jag har försökt spela det seriöst flera gånger, men jag känner mig alltid lika förvirrad och bortkommen efter ett tag bland alla skeppsmoduler och andra prylar med olika stats hit och dit. Och rymden är så sjukt stor att jag efter ett tag inte riktigt vet var jag ska ta vägen, utan att riskera bli sönderskjuten så fort jag warpar in. Gillar nog inte riktigt spel där jag inte känner att jag har koll på allt för att det finns så sjukt mycket grejer. Men det är mycket möjligt att jag återvänder dit nån dag, för det är som sagt ett sjuhelsikes spel. :beer:

sultan skrev:
Den här bilden är en ärlig och korrekt representation av hur brutalt det kan vara.
Japp, den stämmer ganska väl. :bigsmile:

Alexander skrev:
The Old Republic

Jag har väldigt svårt för den grafiska stilen i det. Gillar upplägget, men tycker att Bioware verkar ha sumpat chansen att göra ett riktigt coolt Star Wars-MMO. Vissa konceptbilder ser skitsnygga ut, men grafiken i spelet känns barnslig. Återstår att se om resten av spelet väger upp för grafiken, men än så länge tilltalar det mig tyvärr inte.

Men det lutar som sagt åt att jag ger Lord of the Rings Online en ny chans, så fort gratis-systemet kommit i gång i Europa.

Kick 'em in the nuts!

sultans bild

Jimmy Pettersson skrev:
där jag inte känner att jag har koll på allt för att det finns så sjukt mycket grejer.

Det kommer med tiden :bigsmile: Och man behöver inte veta allt även om det underlättar ...

Jimmy Pettersson skrev:
Men det är mycket möjligt att jag återvänder dit nån dag, för det är som sagt ett sjuhelsikes spel.

Då ser jag framemot när du kommer tillbaka så får jag pew pewa dig när du tror du är säker, suicide ganks ftw >)

You can't arrange them by penis...

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.