Strafers bild

http://www.scei.co.jp/PS15th/

Vad har ni för minnen? Vilket var det första spelet ni köpte?

Sen lirade jag någon demo som hette Lifeforce Tenka, ett fps.

Epic var bara förnamnet.

Trazhs bild

Första var ett Musse Pigg-spel och NHL Face off 97. Men de största spelminnena har jag från Final Fantasy VII, Tekken 3, Crash Bandicoot-serien :love: och Tombi. Minnen!

Grattis Playstation! Du står inte mig närmast hjärtat, men har en plats ändå. :beer:

Ollebros bild

hatade playstation 1 och 2. var Nintendo och Sega pojk på den tiden.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Carefaces bild

Ollebro skrev:
hatade

Alltid hata eller älska alltså? Jag hade allihopa då med! :beer:

Le Dads bild

Cool Boarders 2! (Och 3!)

Kusiner som vi träffade ganska ofta skaffade Playstation hyfsat tidigt. Jag hade inte ens hört talas om den. Just Cool Boarders 2 fastnade jag och ena kusinen för. Det är egentligen ett ganska sunkigt spel, men med utrymme för finlir och galenskap i kombination. Trean var ordentligt bra - mycket lättare och svårare i sina respektive aspekter.

Soul Blade har gått varmt på olika lokaliteter, liksom FFVII (spelade igenom hela först för två år sedan).

Jag minns att jag ett tag var rädd att jag spelat mer PS än Nintendo! :bigsmile: Det var nog höjden av min fanboyism.

Senast ändrad av Le Dad, 9 september, 2010 - 22:56.
Sundance Kids bild

Jag, min familj köpte, pappa, köpte vår första Playstation i maj 1998. Alltså i samband med Gran Turismo.

Och mina starkaste minnen med konsolen är de sena nätterna med bror och far vid GT1 och 2. Men även FF serien väcker ack så vackra minnen.

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Assors bild

Köpte en Playstation 1 typ 1996, den feta modellen. Första spelet var Gran Tourismo som jag spelade som fan. Sen typ Spyro och Tekken 3. :p

Idag så sitter jag här med en PS3 Slim, har lite ångest över att jag hoppade över PS2, men det får nog PS3 ersätta.

Tyresökille på 21 bast!

Ollebros bild

Careface skrev:

Alltid hata eller älska alltså?

vaddå, finns det något emellan? :tard:

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Sundance Kids bild

Assor skrev:
Köpte en Playstation 1 typ 1996, den feta modellen. Första spelet var Gran Tourismo

Så du spelade alltså demoskivan i 2 år innan du köpte ett spel?

jag bara dansa och dansa
men hon bara hon bara våldtog

Anders Brunlöfs bild

Strafer skrev:
Vilket var det första spelet ni köpte?

Första spelet jag fick var NHL 98 med dåtidens coolaste intro någonsin ;)

Den videon fick mig att kissa på mig lite när jag startade upp spelet. Det var bara så förbannat coolt!

Annars är goda minnen framförallt grundat i Crash Bandicoot, Gran Turismo, Tekken 3 och Metal Gear: Solid.

Retroresan.se | BITLÖF.se

Le Dads bild

Anders Brunlöf skrev:
coolaste intro någonsin

NHL-spelens intron var sjukt episka på den tiden (96-2002 i alla fall, IIRC). Det är nog omöjligt att förklara för folk så här i efterhand. Introna gjorde verkligen att man tyckte hockey var det tuffaste någonsin.

Anders Brunlöfs bild

Le Dad skrev:

Exakt! Jag tycker fortfarande att introt är coolt idag, bara för att det sitter så inpräntat i mig.

Kommer även ihåg ett intro till nått NHL på PC där de körde en cover på David Bowies "Heroes". Svinbra minns jag det som.

Retroresan.se | BITLÖF.se

Blawks bild

Jag fick mitt Playstation i julklapp 1997 (Jag var 5 år). Till konsolen fick jag med Spyro: The Dragon som jag blev helt besatt av. Så härlig atmosfär och spelvärld. "Thank you for releasing me Spyro!". Måste på återbesök någon gång!

Sen fick jag Crash Bandicoot i födelsedagspresent den fjärde mars 1998. Det var också sjukt beroendeframkallande. Vardagen var Neo Cortex och "BULDAGAH"-snubben!

Abe's Odyssee blev min nästa besatthet. Ååh, jag har så många härliga minnen av Playstation!

VodkaCitrons bild

Grattis Sony :3

Har väll massa minnen. Brukade få hyra en Playstation 1 + spel. Har alltid gått för Nintendo så. Köpte mina första när jag fick PS2, fast läsaren dog om o om igen, så blev aldrig något riktigt spelande. Abe odyssey,Final fantasy XI är dom jag har :) Även haft RollerCoaster Tycoon och ett spel med Mupparna som var väldigt häftigt.

Blir mer återbesök när man skaffat PS3!

Sen har alla grannarna haft PS1 när man var liten, så gick alltid över för att spela, och de hit för att lira N64 ;)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Carefaces bild

Ollebro skrev:
vaddå, finns det något emellan?

Det är något de flesta fått för sig. (Ta inte illa upp för jag menar inte att du kanske gör det)
Något så simpelt som att kunna spela ps3 OCH 360 OCH Wii? Jag ser inte problemet? Det finns ju bra spel till alla.. Själv spelar jag dock mest pc :tired:

Crimson Thunders bild

Jag tror jag fick min Playstation i julklapp 1998. Jag fick med spelet "Herkules" så det spelade jag väl en del.
Men det spel som jag spelat mest och väcker mest minnen är nog Crash Bandicoot som jag köpte som andra spel. Det var ju helt otroligt bra, jag vet inte hur många gånger jag spelat igenom det.

PSN: Mr_jump

Fuzzys bild

Mina två första maskiner hade defekta lasrar. Första spelet var Doom, som kom i sån där skitful dubbel-cd-box. Sen Resident Evil, jösses så man väntade på att posten skulle komma med det! Aldrig varit så hajpad inför ett spel någon gång, och det levde dessutom upp. Tomb Raider i julklapp var stort, satt och mumsade chockladaskar och irrade runt i det här fantastiskt fria (så kändes det ivf) äventyrspelet.
Demot av Loaded som följde med lirades en massa, ett spel som jag verkligen skulle vilja en nyversion av på PSN, med onlinestöd osv skulle det röja så fruktansvärt hårt. :love:

Dock gjorde jag ett av mitt livs största misstag och sålde då jag trodde på skräpet Nintendo 64... men spelen var betydligt dyrare (och hur många bra fanns det första året?) så där satt man med typ Mario 64 och Turok och missade MGS och FFVII... |(

Ollebros bild

Careface skrev:
Något så simpelt som att kunna spela ps3 OCH 360 OCH Wii?

:tard: ahh hemska tanke!
ne, en konsol per generation räcker gott och väl.

Trazhs bild

Någon mer än jag som köpte Playstation-magasinet för att samla demos och förstås läsa tidningen? :bigsmile:

Mathias Novaks bild

Första spelen jag kom i kontakt med var Tekken 2, Resident Evil och Tomb Raider. Införskaffade en Playstation först efter att ha spelat Final Fantasy VII. En helt fantastisk konsol med oslagbart spelutbud.

HerrOlssons bild

Crash bandicoot och sledstorm har alltid en plats i mitt gamerhjärta.

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

smisks bild

Har aldrig ägt en PSOne, men fick mina PS2 för 3 jular sedan. Fin och grisrosa.

Dock brukade jag och min bästis, för en si så där 12-13 år sedan, spela på hennes PS. Vi spelade alltid Tarzan tillsammans. Det var fint. Jag gillade Tarzan.

Jag har även minnen av att en husgranne till mig hade en PS som vi spelade på när vi var lite äldre. Mest bilspel vad jag minns. Jag gillade bilspel.

Sedan satt jag och min första pojkvän och spelade Tekken tillsammans. Jag vann. Jag gillade Tekken.

Grattis!

Kaxig som fan.

Maxxons bild

smisk skrev:
Tarzan

Spelade det som besatt! Första banorna när man var liten var bäst :love:

Andra spel jag älskade var Spyro the Dragon, Tekken 3 och Metal Gear Solid...

Finns säkert en massa fler, inga jag kommer på som direkt speciella nu dock.

Naturlazers bild

Ägde aldrig ett Playstation själv, men lirade en del hos en polare. Då blev det mest Tekken 3 och Crash Bandicoot.

Men första spelet som jag kom i kontakt med till PS2an var nog James Bond 007: Agent Under Fire.

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

prismas bild

Tony Hawk's Pro Skater 2 :love:

Du är bäst!

Assors bild

Sundance Kid skrev:
Så du spelade alltså demoskivan i 2 år innan du köpte ett spel?

Då vare väl 98 jag köpte den :p

Tyresökille på 21 bast!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.