Alexanders bild

Så imorgon kommer alltså en hel del nytt? :) Bland annat att jag som transmute expert inte behöver dras med 20 timmars cooldown?

Reyqunes bild

Alexander skrev:
Så imorgon kommer alltså en hel del nytt? Bland annat att jag som transmute expert inte behöver dras med 20 timmars cooldown?

http://www.mmo-champion.com/content/2010-Patch-4.0.1-on-live-servers-thi...

Strafers bild

OMG! OMG! OMG! OMG!

Pirrigt jöh.

Kommer inte sakna Soul Shards.

Kommer inte sakna ArP.

Kommer inte sakna.

Strafers bild

Servrarna är uppe nu.

Alla är så jävla förvirrade. :bigsmile:

HerrOlssons bild

Strafer skrev:
Alla är så jävla förvirrade.

Gick online idag, kikade lite, speccade en PVE specc (måste sova över vilken det blir för pvp) och sen loggade jag ut.. Jag måste verkligen hitta tillbaka till mitt wowande.

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Jimmy Petterssons bild

Väldigt intressanta förändringar som infördes med den här patchen, framförallt det nya talent-systemet. Jag gör helt plötsligt löjligt mycket skada som discipline-speccad präst, samtidigt som jag healar minst lika bra som innan. Samtidigt blir jag plötsligt 1-shottad av rogues till höger och vänster, och en sex levels lägre hunter äger skiten ur mig. Har alla klasser blivit mäktigare? :tard:

Senast ändrad av Jimmy Pettersson, 13 oktober, 2010 - 23:12.

Kick 'em in the nuts!

smisks bild

Jimmy Pettersson skrev:
Har alla klasser blivit mäktigare? :tard:

Nja, men klasserna är otroligt obalanserade nu, med tanke på att de ska vara balanserade vid 85 istället för 80.

Men allt som allt älskar jag patchen. Shammys fick så mycket kärlek att jag kissade på mig lite.

Kaxig som fan.

in solvent sees bild

Ogillar verkligen de nya simplifierade talang-träden. Suger så galet kopiöst fantastiskt enastående mycket att jag funderar på att sluta spela skiten. :cry:

all producing nothing intelligent to cause disease

Thyzons bild

smisk skrev:
Men allt som allt älskar jag patchen. Shammys fick så mycket kärlek att jag kissade på mig lite.

Vad för sorts shammy spelar du? har egentligen inte märkt så där jättemycket skillnad med min elemental shaman faktiskt, inte som man kan tänka sig iaf

känd från GP som Deadnight

smisks bild

Thyzon skrev:
Vad för sorts shammy spelar du? har egentligen inte märkt så där jättemycket skillnad med min elemental shaman faktiskt, inte som man kan tänka sig iaf

Resto som main spec, provade både enh och ele igårkväll också. Måste säga att ele kanske inte är så mycket mer annorlunda än förut, men jag gör rejält mycket mer skada än tidigare :D Enh blev lite enklare, och det tackar jag för, eftersom jag i grund och botten är healer, och knappt kan dps:a som det är :p

Kaxig som fan.

in solvent sees bild

Jag kan inte logga in. Inte på någon av mina karaktärer. :(

Strafers bild

8)

Reyqunes bild

Går riktigt fort att köra Random Heroics nu. Dock är det riktigt tråkigt när folk som en healern jag fick med mig som knappt healade alls utan bara ressade mig när jag dog. Jag spelar som tank då.

Alexanders bild

Blev 80 igår! :D :beer:

kuwabatakes bild

Öh, är jag efterbliven eller vad är det fråga om?

Var har guildlistan blivit av, dvs där man kan se vilka som är online/offline osv.
Tidigare hade man ju en Guild-flik under socialtabben (o), men inte nu längre och jag kan inte hitta något heller! :tard:

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

Reyqunes bild

kuwabatake skrev:
Tidigare hade man ju en Guild-flik under socialtabben (o)

Guild-fliken har ett eget fönster nu. Vet inte vad den har för knapp för att öppna, men den finns iallafall på micro bar. Socialknappen finns numera ovanpå chattrutan.

Senast ändrad av Reyqune, 18 oktober, 2010 - 07:11.

in solvent sees bild

Jag kan fortfarande inte logga in på någon char. Varje gång jag försöker logga in så slutar det med att jag får se loading-skärmen ladda färdigt, men sen kommer jag inte längre. Någon annan som har samma problem?

Andreas Bergs bild

in solvent see skrev:
Jag kan fortfarande inte logga in på någon char. Varje gång jag försöker logga in så slutar det med att jag får se loading-skärmen ladda färdigt, men sen kommer jag inte längre. Någon annan som har samma problem?

Nej, inte samma problem, men oj vad många andra problem jag stött på dock. Spelet är helt trasigt just nu, kan inte riktigt komma på något som fungerar felfritt och slumpmässiga DCs och konstigt beteende hör till vanligheterna. Förhoppningsvis har Blizzard fått ordning på de värsta buggarna snart, just nu är spelet på gränsen till ospelbart för mig. Vilket ju dock är steget bättre än att inte kunna spela alls.

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

tiathins bild

Jag har inga problem alls med WoW. Allt funkar smidigt som tusan. Laddar fortare, laggar mindre osv.

Det enda som inte riktigt funkar är name plates, vilket är lite småstörigt för att man är så van vid det.

Strafers bild

Håller med Andreas, det går inte att spela just nu.

Random disconnects och frysningar när man klickar på pumpan i Scarlet Monastery, Blizzard får fan ta och fixa detta, tror dom släppte 4.0 för tidigt.

Jimmy Petterssons bild

Ja, det känns verkligen inte helt stabilt just nu. Fastnar väldigt ofta på laddningsskärmen när jag kör random dungeons. Funkar dock att stänga ner med Alt+F4 och sen gå in igen, men det är rätt irriterande.

Kick 'em in the nuts!

kuwabatakes bild

Ja, det är onekligen trasigt just nu, det är väl förvisso inte helt oförståeligt.
Jag har märkt skumma grafikbuggar så som att vatten i sjöar spejsar ut totalt och inte syns alls, så jag ser bara en massa mobs som svävar omkring i en håla med lite blått strössel på.

Och som sagt, random discos.

I övrigt så gick patchningen (efter att jag väl lyckats installera skiten), förvånansvärt smärtfritt, knappt något som jag behövde rätta till med mina addons, utan det räckte i stort sett att uppdatera dem bara.
Jag har dragit mig en dryg vecka för att logga in med rädsla för det totala kaoset som det kunde ha varit med mitt UI, uppdateringen från TBC till WotLK var horribel och jag mår fortfarande illa av att bara tänka på det. :tired:
(Jag har fortfarande karaktärer som jag inte rört sedan WotLK släpptes, just pga att jag inte orkat fixa till deras UI.)

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

Alexanders bild

kuwabatake skrev:
(Jag har fortfarande karaktärer som jag inte rört sedan WotLK släpptes, just pga att jag inte orkat fixa till deras UI.)

Det känns skönt att vara van vid original UI:t så man slipper problem som dessa.

Reyqunes bild

WoW är rätt buggat nu. :p

kuwabatakes bild

Alexander skrev:
Det känns skönt att vara van vid original UI:t så man slipper problem som dessa.

Ja verkligen, jag försöker att vara så sparsam med addonsen som det går och anpassar mig när Blizzard lägger in något som kan ersätta en specifik addon.

Tyvärr så är jag mer eller mindre "tvungen" att använda diverse addons för att vettigt kunna utföra mitt arbete som healingpräst i ett progressgille (om än väldigt avslappnat).

Hur som helst så är det bara en handfull addons som jag använder nu för tiden, så det är i regel ganska smidigt nuförtiden. :)

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

kuwabatakes bild

Lite lagom flax! :bigsmile:

Första gången någonsin jag gör Headless Horseman-eventet (brukar sällan bry mig om de olika säsongseventen längre) och så får jag mounten. Ibland är det allt bra härligt. :love:

(Fick för övrigt Brewfest kodon första gången jag körde det eventet också)

Senast ändrad av kuwabatake, 18 oktober, 2010 - 23:54.

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

Jimmy Petterssons bild

kuwabatake skrev:
Hur som helst så är det bara en handfull addons som jag använder nu för tiden, så det är i regel ganska smidigt nuförtiden.

Testat Curse Client? Väldigt smidigt program för att uppdatera och greja med addons.
http://www.curse.com/client/

kuwabatake skrev:
Första gången någonsin jag gör Headless Horseman-eventet (brukar sällan bry mig om de olika säsongseventen längre) och så får jag mounten. Ibland är det allt bra härligt.
Flyt. :p

Jag fick en liten pumpa-pet, vet inte om den är ovanlig.

Senast ändrad av Jimmy Pettersson, 19 oktober, 2010 - 01:15.

Kick 'em in the nuts!

Andreas Bergs bild

kuwabatake skrev:
Tyvärr så är jag mer eller mindre "tvungen" att använda diverse addons för att vettigt kunna utföra mitt arbete som healingpräst i ett progressgille (om än väldigt avslappnat).

Hur som helst så är det bara en handfull addons som jag använder nu för tiden, så det är i regel ganska smidigt nuförtiden. :)

Raidframesen är ju rätt så underbara nu faktiskt. Jag tror nog inte att jag kommer köra några UI-addons framöver på grund av förändringarna som gjorts där :)

I mina ögon är det egentligen bara bagsen som är det enda som kräver ett addon för att man inte ska slita håret av sig, i övrigt har förändringarna som gjorts till interfacet i 4.0 mer eller mindre gjort att jag kan spela förhållandevis addon-fritt, vilket jag älskar :)

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

kuwabatakes bild

Jimmy Pettersson skrev:
Jag fick en liten pumpa-pet, vet inte om den är ovanlig.

Ja, den fick jag också samtidigt. :p
Andreas Berg skrev:
Raidframesen är ju rätt så underbara nu faktiskt

Jag har inte hunnit kika så mycket på raidframesen ännu, men det kanske kan var värt att kasta ett öga på, kravet är att man kan flytta på dem så jag kan ha dem placerade där jag vill.

I övrigt så är det bara
x-perl (en gammal guildkamrat som gör den, så det måste man ju stödja, plus att jag gillar den och är väldigt van vid den :p)

Macaroon för skillbarsen, mouseover keybinds, riktigt smidigt och bra och simpla möjligheter att spara mallar för andra karaktärer.

CT-mod/CT-buffmod, enbart för deras fantastiska buff/debufffönster.

Mend Watch för att hålla koll på hur Prayer of Mending studsar runt.

Sen några "raidmåsten".

Så det är inte så farligt med mängden trots allt.

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

Snuffsiss bild

kuwabatake skrev:
kravet är att man kan flytta på dem så jag kan ha dem placerade där jag vill.

Det har man ju dock alltid kunnat. :p
De nya är dock i stil med Grid och jag älskar det. <3

Andreas Berg skrev:
I mina ögon är det egentligen bara bagsen som är det enda som kräver ett addon för att man inte ska slita håret av sig,

Jag tycker att bagsen är bra som de är nu, det enda jag stör mig på är att items inte har en färg "outlining" i bagsen beroende på deras kvalité, och det har jag oGlow för, det enda bag addon jag behöver, brukade köra med all-in-one bag addons och sådant men det blev krångligare.

Senast ändrad av Snuffsis, 19 oktober, 2010 - 07:56.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.