Lars Jensens bild

Jag har just nu väldigt svårt att släppa Virtua Tennis 4. Det är jävligt underhållande!

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Joakim Wigholms bild

Lars Jensen skrev:
Jag har just nu väldigt svårt att släppa Virtua Tennis 4. Det är jävligt underhållande!

Virtua Tennis har en tendens till att vara underhållande. :)

Själv sitter jag och fipplar med min tid mellan Age of Empires Online, Capsized, Lasercat [XBLIG], Nin2-Jump samt Trouble Witches Neo! På schemat står även Bangai-O HD. Men fan, tiden räcker inte till! :tired:

“Some may never live, but the crazy never die”

VodkaCitrons bild

Lite Super Smash Bros:Brawl samt Mario Kart Wii. Först nu såg jag att det fanns inställningar för VS och dylikt ^^

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Alexanders bild

"Just nu" håller jag på och tar mig igenom BioShock. :)

marols bild

Jag har för många pågående spel nu:

Assassins Creed: Brotherhood
God of War 3
Starcraft 2
Demon's Souls (brutalt svårt btw)
Dragon Age

Joakim Wigholms bild

marol skrev:
Jag har för många pågående spel

Tydlig och genomgående trend. Det och att man har "många spel ospelade". :bigsmile:

Tid är ondska.

“Some may never live, but the crazy never die”

mr_carls bild

Super Street fighter IV är väll det ända jag spelar just nu men kommer spela lite Virtua tennis 4 i helgen sen får vi se vad som kommer.

VodkaCitrons bild

Hade tydligen aldrig orkat köra Mario Kart Wii, singelplayer. Har en del kvar att låsa upp. Fick precis Birdo, den fina fågel..tjejen..killen...Äsh vad det nu är för något :p

Ska bli intressant. Det står ju så här angående Rosalina "Have a Super Mario Galaxy savefile and she will be unlocked after 50 races or get 1 star in all 8 Mirror Mode Cups". Får se om spelet känner av min Super Mario Galaxy sparfil som ändå är från en annan region :p

Senast ändrad av VodkaCitron, 13 maj, 2011 - 16:45.

VodkaCitrons bild

Super Mario World!

Ska precis möta Bowser! Skoj! Har inte klarat spelet sen det släpptes till SNES. Nostalgi :)

VodkaCitrons bild

Paper Mario Wii

Böt till mig det här för länge sedan men har inte orkat spela, lär nog inte komma speciellt långt nu heller eftersom batterierna lär dö ut men.

Förstår fortfarande inte varför nån liten tonåring ville byta Eternal sonata till 360 (som då gick för 99:- nytt) emot Paper Mario Wii (som fortfarande är relativt dyrt).

Men men var ju en bra deal för mig med andra ord :p

Lyckats ta mig till bana 3-3 iaf. Rätt så underbart spel, men kunde ha klarat mig utan staden som man får besöka mellan banorna, snark så tråkigt.

UfU__Xs bild

Back to the Future: The Game som jag vann i Radiospeltorsks tävling. Klarade precis första episoden och det är rätt trevligt faktiskt. Tycker det är lagom klurigt också då jag aldrig kört fast totalt och behövt söka mig till gamefaqs eller liknande för att ta mig vidare. Vilket är något jag uppskattar i denna typ av spel. Förövrigt det första Telltale-spelet jag spelar.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

VodkaCitrons bild

http://www.pokemontcg.com/tc

Betan är igång, fast man kan inte ens duella online än så länge :(

Men det är stilrent och inga konstigheter alls.

Förtjänar nästan en egen tråd, eller vad säger ni? ;)

Fast det får bli vid ett senare tillfälle när spelet verkligen är igång.

VodkaCitrons bild

Testar lite Terraria.

VodkaCitrons bild

Lirar Professor Layton and Pandora's box

Första gången jag testar på serien faktiskt och tja den är rätt så charmig :) Även om "Hej, kolla på mig jag är en brit!" röstskådespelariet skär i öronen och jag får bara lust att trycka förbi allt. Själva pusslerna är halvknepiga och gör att man måste tänka till ordentligt ibland, vilket känns helt okej! Men det blir lite för mycket ibland, har kört två timmar och redan gjort sådär 30 pussel (1/4min).

Påminner nog om en japansk variant av Tintin. Förstår nog hur så pass många kan gilla den här serien :) Ska bli kul att fortsätta hursomhelst. Är just nu på tåget och oboy! Vad utdraget det kan bli! Visste redan vem ungen Tom var ifrån första stunden, så orka köra en timme bara för att få det bekräftat. Gillar inte att känna mig smart i spel och få alla andra att se ut som idioter. Jag vill känna mig dum medan karaktärerna känns sådär intelligenta.

Naturlazers bild

Har egentligen alldeles för många spel som jag spelar.

L.A. Noire, Brink, DiRT 3, FIFA 11, Ratchet & Clank Quest for Booty.

Men just i skrivandes stund så lirar jag Metal Gear Solid 4 igen :love:

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Whites bild

Köpte mig The Witcher på GOG.com rean. Jag kommer ha mycket kul att spela i sommar :bigsmile:.

TTV
TTVs bild

Just nu spelar jag InFamous 2. Det tickar på bra och jag skulle nog vilja sträcka mig och säga att det är årets spel såhär långt. Visserligen ingen förvåning då ettan enligt mig är denna generationens bästa spel och tvåan går bara mer av samma vara som ettan gav oss.

Tvåan tycker jag ändå faller kort jämfört med ettan såhär långt in i spelet. Avsaknaden av comic-sekvenserna samt variationen av fiender (som ettan bestod av till en viss grad) är större än vad jag först trodde.

Jag total älskade comic-inslagen ettan bestod av och InFamous 2 började av bra med ett flertal sådana sekvenser inom loppet av en kort tid, sedan försvan dom helt kändes det som och inte alls kommit fram lika ofta som dom gjorde i ettan, vilket är en stor besvikelse. Får se vad som händer framöver..

Å andra sidan är InFamous 2 kontroll ren perfektion och likaså dess action-gameplay. Elkrafterna är ruskigt roligt att leka runt med och Sucker Punch har gjort ett par förändringar för att Cole ska kunna så smidigt som möjligt flyga över hustaken. Det är en mycket välkommen förändring vilket gör att man får riktigt bra flyt när man ska ta sig ifrån punkt A till B.

Några steg bak och några steg fram för InFamous 2 men fortfarande ett förbannat bra spel.

Senast ändrad av TTV, 5 juli, 2011 - 21:31.
Whites bild

Sitter och spelar Snatcher för första gången. Det är mitt första spel av Hideo Kojima, börjar förstå vad de menar när de säger att han är ett geni.

:love:

TTV
TTVs bild

Just nu sitter jag och spelar Torchlight till PC som jag tog ner ifrån steamrean igår. Det är bra, älskar Diablo-känslan. Skaparna har inte försökt gjort spelet till något annat än en skamlös kopia. Men om man kopierar ett fantastiskt spel och gör det dessutom bra så är det svårt att inte få ett bra resultat i slutändan.

Jag gillar det hittills. Lite mycket grottor kanske. Känns som att man bara går längre och längre ner i samma grotta som man steg in i i början av spelet. Vilket det förmodligen också är, håller inte riktigt koll.

Helt klart värt mina hårt ihop tjänade 30 kronor i alla fall. Ser fram emot tvåan som kommer ha online stöd. Då kanske man skulle dra ihop ett par ifrån SP eller WAG och springa runt tillsammans.

VodkaCitrons bild

Dead Nation
inFAMOUS
Ratchet & Clank: Quest for Booty
Wipeout HD
Magic The Gathering - Duels of the planeswalkers
Burnout - Paradise

-------
Ja, det blir ju mycket spel i och med dom hära gratisspelen och att PS3an rullar på för tillfället. Men när den crashar så har man ju inget att lira igen :3

Trist dock att Quest for Booty inte har några trophies =/

Reyqunes bild

TTV skrev:
Skaparna har inte försökt gjort spelet till något annat än en skamlös kopia. Men om man kopierar ett fantastiskt spel och gör det dessutom bra så är det svårt att inte få ett bra resultat i slutändan.

De som har gjort spelet är folk som tidigare jobbade på Blizzard North, de som utvecklade Diablo 1 & 2.

TTV
TTVs bild

Reyqune skrev:
De som har gjort spelet är folk som tidigare jobbade på Blizzard North, de som utvecklade Diablo 1 & 2.

Åh, trevligt. Ännu en förklaring till att det är så bra ''kopierat''.

Reyqunes bild

TTV skrev:
Åh, trevligt. Ännu en förklaring till att det är så bra ''kopierat''.

Vilken klass och svårighetsgrad spelar du på då?

TTV
TTVs bild

Reyqune skrev:
Vilken klass och svårighetsgrad spelar du på då?

Normal och jag kör som tjejen. Vet inte riktigt vad hon är för klass.

Senast ändrad av TTV, 5 juli, 2011 - 22:16.
HerrOlssons bild

League of Legends, www.arenan.com(GL2) mellan matcherna. Varvat med minecraft och imorgon tänkte jag försöka mig på Trine som jag köpte för en klart överkomlig slant idag :)

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Crimson Thunders bild

Uncharted 3 betan :love:
Jag vet bara inte hur jag ska klara mig när den tar slut. Nåja, Det blir väl att fortsätta med inFamous då så jag får det färdigspelat någon gång också.

PSN: Mr_jump

Crimson Thunders bild

Jag vet inte riktigt vad som tagit åt mig, men jag har börjat köra Endurance racen i GT5. Jag avslutade just Indy 500, ett vad de kortare racen, och klockade in på ganska exakt 2 timmar.

PSN: Mr_jump

HybridTheWombats bild

Jag spelar för många spel. Eller rättare sagt: Jag har för många spel, och spelar spel som inte går att bocka av från listan.

Detta driver mig till vansinne, jag vet inte vart jag ska börja/fortsätta. Blir alltid att man sätter sig med TF2/BFBC2 efter att ha stirrat sig blind på listan över installerade spel. :tired:

Vargavakas bild

Jag har börjat spela Dreamfall och det är bra skit. Likt andra PC-spel från just den här tidsperioden stör jag mig på kontrollen som är någon halvdann kompromiss mellan konsol- och PC-tradition, men Dreamfall har nog med positiva kanter som kompenserar. Framförallt karaktärerna övertygar. Jag menar, hur vanligt är det med ett spel som innehåller inte bara en utan två kvinnliga huvudkaraktärer som inte är sexualiserade våp som skall räddas?

Annars har jag mest spelat lite DEFCON (som alla bör plocka upp och haka på och spela på torsdag) samt introduktionsuppdragen till Frozen Synapse (tack UfU!), som är ett riktigt intressant lir. Krävande, men väldigt spännande turordningsbaserad realtidsstrategi (hur konstigt det än låter).

Nate Travellers bild

Okej, det här är inte ett "Vad jag spelar"-inlägg, utan det är prologen till det. Jag står nämligen i valet och kvalet över vad jag ska spela härnäst i min hög av ospelade spel. Valen är Dante's Inferno eller Bionic Commando (det stora då, inte några av re-armed modellerna).

Jag är öppen för vad som helst vanligtvis, men just nu känner jag mig kanske lite mer för en intressant story. Inget av de två är säkerligen fyllda av en story men av dem två, vilket rekommenderas för sin story?

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.