Ollebros bild

Careface skrev:
Haha, kunde inte ens lida igenom det, var på semester och det var det enda spel jag hade som jag kunde spela för steam funkade inte, slutade med att jag efter typ 6 dagars spelande gick över till att läsa istället, att jämföra det med Bioshock är ju inte okej! :p

vaa!? spelet är ju :love:

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Carefaces bild

Ollebro skrev:
vaa!? spelet är ju

NAJ, B!!! :)

Nillans bild

Half Life 2: Episode 2

Den underbaraste spelserien som finns!

spanjoars bild

Red Dead Redemption <3

Stefan Norlanders bild

Dark Messiah of Might and Magic: Elements

Doeds bild

Thörn skrev:
Intryck? Är det årets Batman: AA?

Har inte spelat så långt ännu, men kameran och styrningen när man klättrar på väggar är bitvis frustrerande, speciellt när man klättrar på något mindre ytor. Fighterna är ganska roliga emellanåt och humorn ligger på typisk spider-man nivå. Hittills är jag lite splittrad, det är kul jag vet bara inte om det håller i längden. Definitivt inget Batman: AA så mycket kan jag säga. Men det lutar åt att det kan vara ett bra spel, antagligen det bästa spider-man spelet sen... ja.. när det nu var det kom ett bra spider-man spel.

Edit; Kameran när man svingar runt känns riktigt dåligt placerad också, oftast ser man inte alls vart man är påväg eller vilka möjligheter man har att ta sig dit riktigt... eller vad man kan göra längs vägen.

Senast ändrad av Doed, 13 september, 2010 - 07:40.

Lars Forssell

Spelbrödernas bild

För stunden lägger jag min energi på Scott Pilgrim vs The World: The Game. Trevligt spel med riktigt härlig musik... MEN! Av någon outgrundlig anledning hänger sig spelet lite titt som tätt. Så sjukt svagt av ett arcadespel -så får väl vänta på en patch innan jag plöjer igenom det ordentligt. Det här borde ha patchats dag 1, men icke.... |(

Spelbröderna.se - Alltid oberoende, Aldrig neutrala. En halvmilitant nördblogg om kärleken till tv-spel.

TTV
TTVs bild

Jag spelar fortfarande Alpha Protocol och tror jag börjar närma mig slutet, det är bra. Ett underskattat spel i mina ögon. Samtidgt har jag dragit igång lite projekt på sidan av det. Tack vare att jag fick igång datorn igen kan jag nu spela StarCraft II samt Mass Effect. Två bra spel som jag försöker få ett grepp om och lära mig grunderna i. Sen fick jag i onsdags hem Playstation Move som jag har testat lite, jag köpte inget spel med utan nöjde mig med att spela demos som fanns ute. Relativt nöjd, inga speciella spel jag är sugen på sådär men ska bli intressant och se vad Sony tar den här teknologin och vilka spel som kommer stödja den.

Reyqunes bild

Thörn skrev:
Mass Effect.

Se till att göra så många sidequests som möjligt.

TTV
TTVs bild

Reyqune skrev:
Se till att göra så många sidequests som möjligt.

Ofc! :beer:

Josef Diktatorns bild

Halo Reach såklart! Inget annat känns spelbart just nu då både kampanjen och MP´n är oslagbar. Bästa Halo hittils. :love:

F.K... in the coffee...

Lars Jensens bild

Jag lirar Shining Force, ett av världens bästa spel! Sen blir det en del Spider-Man också, samt Alan Wake - The Signal om saker går som planerat.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

VodkaCitrons bild

http://www.recordtripping.com/

Haha om det räknas, men det är skit roligt för att vara flash och så kort :)

Har stort uppehåll i spelvärlden just nu. Väntar tills jag har råd med PS3 sen blir det lir för hela slanten ;)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Naturlazers bild

Drog ner "Sam & Max: The Devil's Playhouse - Episode 1: The Penal Zone" från Playstation Store.

Riktigt trevligt spel faktiskt. Kommer lätt ladda ner resten av avsnitten senare. :)

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Josef Diktatorns bild

Naturlazer skrev:
Drog ner "Sam & Max: The Devil's Playhouse - Episode 1: The Penal Zone" från Playstation Store.

Den bästa säsongen hittils, höll riktigt hög kvalitét rätt igenom och blev faktiskt bara bättre och bättre för varje episod. :beer:

F.K... in the coffee...

Alexanders bild

Växlar mellan Halo: Reach, Halo 3, Halo 3: ODST, Alan Wake, Bioshock, Gears of War, CoD: MW2, Mass Effect och Left 4 Dead 2. :beer:

HybridTheWombats bild

Minecraft.

Tänka sig att gå lös med en spade och gräva tunnlar kunde vara så fantastiskt roligt med en handfull kreativa vänner.

TTV
TTVs bild

Jag har börjat med Mass Effect 2 nu efter att ha klarat ettan. Jag saknar mitt gamla team, jag får trösta mig att jag i alla fall har med mig Joker och Garrus. I och för sig är det inte bara det jag saknar i Mass Effect ifrån första spelet. Bioware har tagit ett steg åt action-spel-hållet och ett steg ifrån RPG-hållet enligt mig. Jag gillar heller inte hur dom har löst allt runt omkring vapnena. Jag gillade det i ettan. Mycket att ta in men efter att ha lärt sig det var det skit kul att personlissera sina vapen.

Spelet är fortfarande bra dock, men en tumme ner trots det och i mina ögon är nog ettan bättre än tvåan och serien i överlag en relativt överskattad.

Dock fortfarande en bra serie!

Senast ändrad av TTV, 26 september, 2010 - 19:47.
Make.Senses bild

Civilization V

Dock är spelet roligare på min stationära, det är visserligen samma spel, men på laptopen som jag sitter nu då jag inte orkar släpa med mig min stationära till pappa ser spelet ut som skit, medans jag maxar det i 1680x1050 på min stationära. Dessutom behandlas turerna mycket snabbare på en starkare dator. Jaja, underbart spel i alla fall. Sen är jag väl inte sådär jättebra på spelet heller, men fortfarande underbart tidsfördriv, och förvånansvärt nog tappar man inte tidsuppfattningen på samma sätt som man gör i t.ex. Minecraft. Stort plus.

Senast ändrad av Make.Sense, 26 september, 2010 - 20:08.
Reyqunes bild

Thörn skrev:
Jag har börjat med Mass Effect 2 nu efter att ha klarat ettan.

Vilket slut blev det på Mass Effect?

Spoiler: Highlight to view
Räddade du dem eller lät du dem dö?

Gustav Granlunds bild

Just nu svär jag mycket över Pure. Det är väldigt kul, men har också en väldigt underlig svårighetskurva som går upp och ner stup i kvarten.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Sebastian Magnussons bild

Blade Kitten! Inte riktigt så uselt som titeln antyder :p

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

TTV
TTVs bild

Reyqune skrev:
Vilket slut blev det på Mass Effect?

Spoiler: Highlight to view
Även fast det satt långt inne (eftersom dom hade varit riktigt risiga emot en igenom hela spelet) så räddade jag dom. Låt oss säga att det inte dirket att betalat av sig i tvåan, hittills i alla fall.

Stefan Norlanders bild

Saw (baserat på de första filmerna) Överraskande bra faktiskt, men det är inte utan sin beskärda del av brister.

Reyqunes bild

Thörn skrev:
Spoiler

Du importerade väl sparfilen från Mass Effect?

TTV
TTVs bild

Reyqune skrev:
Du importerade väl sparfilen från Mass Effect?

Ja, självklart. :D

Reyqunes bild

Thörn skrev:
Ja, självklart. :D

Sen ska sparfilen från Mass Effect 2, med sparfilen från Mass Effect importeras till Mass Effect 3. :party:

TTV
TTVs bild

Reyqune skrev:
Sen ska sparfilen från Mass Effect 2, med sparfilen från Mass Effect importeras till Mass Effect 3. :party:

Det kommer bli helt åsum. J)

Vargavakas bild

Jag spelar mest Starcraft 2 just nu men jag har plockat upp Plants vs. Zombies igen då det är ett av få Steam-spel som jag inte behöver spela genom Windows. Det visar sig att de har patchat ut Michael Jackson zombien ur spelet vilket är lite synd (men förståeligt) :~

Gamla modellen -> nya modellen

Ollebros bild

Spelar Batman AA, Borderlands, DeathSpank Tongs of Virtue(eller nått) och Dead Rising 2 :beer:

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.