Vargavakas bild

Jag har börjat spela Mass Effect och imponeras över atmosfären medan jag stör mig på den sladdriga kontrollen på månbilen.

Stridssystemet känns ganska robust men mina partymedlemmar dör titt som tätt. Någon som har lite tips för att få dom att hålla sig vid liv? (jag spelar själv som sniper/tech klassen, vad den nu hette)

Reyqunes bild

Vargavaka skrev:
den sladdriga kontrollen på månbilen.

Den är inte med i 2:an som tur är.

Vargavaka skrev:
ågon som har lite tips för att få dom att hålla sig vid liv?

Testa flytta de till bättre taktiska ställen.

Vargavaka skrev:
niper/tech klassen

Infiltrator?

Vargavakas bild

Det kan det nog vara, det är den där min karaktär står och posar med ett snipergevär och en brandgul handske på valskärmen.

Min "taktik" med mina medhjälpare har mest varit att försöker hålla dem borta från allt som är farligt då de dör så lätt. Jag kör än så länge med Thurian-killen och tjejen i den blå motorcykelhjälmen med luva då de tilltalar mig mest men det kanske är ett dåligt val. Ja ja, kul spel vilket som.

Reyqunes bild

Dead Rising 2 spelas. Det är awesome! :bigsmile:

Spelbrödernas bild

Drog av ett par framgångsrika matcher i Super Street Fighter IV... rakade in feta PP. Sen förlorade jag mot en halvscrubbig Ryu. Handkontrollen (armskada gör sticka lite krångligt för mig i längre perioder än 10 minuter) flög i golvet och ska snart begravas på min innergård under högtidliga omständigheter.

JÄVLA SKITSPEL!!! |(

Men... oj vad jag älskar det. Känslostormarna är sinnesjuka. :)

Spelbröderna.se - Alltid oberoende, Aldrig neutrala. En halvmilitant nördblogg om kärleken till tv-spel.

Ollebros bild

Enslaved påbörjat!

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

HerrOlssons bild

Spelar en jävla massa MW2 atm, TAR-21 och sabotage har gett spelet nytt liv :D

Har typ bara kört ground war innan, dumma mig, :p

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Crimson Thunders bild

Jag har kört en del Midnight Club:LA idag. Riktigt roligt, det var länge sedan sist :)

PSN: Mr_jump

Crimson Thunders bild

Har börjat på med Assassins Creed 2 nu, och jag måste säga att jag verkligen är positivt överraskad :). Riktigt roligt än så länge.

PSN: Mr_jump

Mickemoss bild

Castlevania LoS påbörjades nyss, och satan vad bra det är må jag säga!
Det enda som drar ner det hela en aning är kameran, som ibland tycker det är intressantare att visa en klippvägg istället för fienderna man slåss mot.

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

VodkaCitrons bild

Minecraft. :) Gud! Grävde lite och fann mig en JÄTTTE stor grotta! Sprang runt i ca 4timmar utan att nudda en vägg ^^ Hittade massa järn,guld,diamant och rödsten tjosan. Bra start på spelet helt enkelt :)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

HybridTheWombats bild

Medal of Honor multiplayer. Spelat sen jag kom hem från arbetet och det har var't riktigt roligt. Förstår inte folk som gnäller på MP'n. Det har sina skavanker, visst, men tar man spelet för vad det är så kan man få ut många mil på det. Wombat stamp of approval.

TTV
TTVs bild

Just nu spelas Fifa 11 ganska flitigt. Spelar med mitt relativt starka Liverpol i Premier League och ligger för närvarande fyra i serien. Kör på det svåraste så det är knappast en dans på rosor. Spelar på sidan av det mycket Mass Effect 2, jag kan inte få nog. Har klarat Shadow Broker men ska spela igenom DLCn igen med min andra karaktär så även det kapitlet händer för henne tills trean kommer.

Nu väntar jag bara ivrigt på att mitt skickade Enslaved ska komma ner i min brevlåda samt att kommande Vanqish ska släppas!

TTV
TTVs bild

Igår fick jag hem Vanquish så det spelar jag just nu ganska flitigt. Tror jag kommer klara det idag, eventuellt imorgon, och jag gillart. Det är helt okej, liksom. Uselt skriven dialog, tråkiga karaktärer och allmänt tråkig story. Dock är Gameplayet hur bra som helst. Det lyfter spelet totalt.

Senast ändrad av TTV, 23 oktober, 2010 - 20:19.
Vargavakas bild

Just nu spelas det The Dig. Jag har haft det liggande i säkert en 2 år och tyckte att det var dags att ta tag i det.

Det är ömsom atmosfäriskt och omsöm djävulskt enerverande. Peka-klicka brukar oftast få att dela in i två kategorier; de logiska och de komiska. I den förstnämnda kategorien gäller det att använda skiftnyckeln på muttern, i den andra dynamiten på grisen. The Dig passar inte riktigt in i endera kategorien då nästan alla pussel innefattar kombinationer av konstiga utomjordiska prylar med andra konstiga utomjordiska prylar. Nästan alla pussel slutar med att jag frenetiskt trycker överallt tills någonting oväntat händer, jag tror det är det mest frustrerande Lucas Art äventyr jag har spelat. Lite synd då det annars har en fin stämning.

spanjoars bild

COSTUME QUEST ! :love:

Senast ändrad av spanjoar, 27 oktober, 2010 - 17:39.
Vargavakas bild

spanjoar skrev:
COSTUME QUEST !

Ugh, jag spelade demot så fort det kom ut (det är ju Double Fine trots allt) men blev gravt besviken.

Första intrycket var ett Comic Sans-aktigt typsnitt som var för litet, plottrigt och flög förbi för fort för att jag skulle kunna följa historien på ett bra sätt. Därefter verkade de bjudas på ett väldigt mediokert rollspelsupplägg. Totalt spelade jag väl en 20 minuter innan jag lade av. Det kändes väldigt undermåligt för att vara Double Fine och historien verkade inte väga upp bristande spelmekanik den här gången.

Växer spelet rejält senare in eller gillade du helt de introducerande 15 minuterna också?

spanjoars bild

Vargavaka skrev:
Därefter verkade de bjudas på ett väldigt mediokert rollspelsupplägg.

Jag tror inte att deras mål är att göra ett häftigt rollspel, utan snarare att göra ett gulligt men underhållande spel.

Vargavaka skrev:
Växer spelet rejält senare in eller gillade du helt de introducerande 15 minuterna också?

Barnet inom mig blev förälskad i spelet på en gång! Men jag tror inte man ska ha för mycket förväntningar och man ska nog inte spela igenom hela spelet på en gång, för då förstår jag att det känns upprepande och tröttsamt.

Men som sagt, är man sugen på ett gulligt och underhållande spel så är det här spelet perfekt. Men man ska inte förvänta sig något avancerat gameplay :)

Vargavakas bild

För högt ställde förväntningar kan säkert ha bidragit till mitt intryck. Jag vet egentligen inte vad jag förväntade mig men jag tyckte att det saknade mycket av det som Double Fine gör bra samtidigt som det kändes rent bristfälligt i vissa avseenden. Men visst ser det mysigt ut, det skall ingen ta ifrån det.

Vem spelar du som förresten, systern eller brodern?

Carefaces bild

NHL11 spelas här hemma. Fan vad dålig jag känner mig.
Datorn gör saker jag endast kan drömma om, hur gör man t.ex lilla gubben finter? Datorn gör den på mig hela tiden men den verkar inte finnas som snabbfint på högerspaken? Någon som vet? :O

Alexanders bild

World of Warcraft och Fable II, men mest WoW, just nu. :)

Spelbrödernas bild

Super Meat Boy [XBLA] och Darksiders [360] är det som går just nu... älskar Super Meat Boy. Sjukt mycket WIN för en struntsumma. :love:

Hade inte det här spelåret varit så absurt starkt med så sjukt många bra spelsläpp hade jag börjat mumla om GOTY. :bigsmile:

Spelbröderna.se - Alltid oberoende, Aldrig neutrala. En halvmilitant nördblogg om kärleken till tv-spel.

Vargavakas bild

Iom att L4D-serien är nedsatt i pris igen införskaffade vi en till bundle och nu spelar jag och min flickvän igenom det första spelet tillsammans. Jag har bara nosat på det första spelet innan och min flickvän hade aldrig spelat det (eller särskilt många FPS för den delen) och vi har hur kul som helst. Fyra kampanjer avklarade, två kvar!

VodkaCitrons bild

Fokuserar just nu på Resident evil 5 :) Även om AI är helt dum i huvudet :( Dött 10gånger tack vare henne! Antagligen så går man baklänges när man möter mindre bossar, men då står hon klart i vägen. Eller så står hon framför bossen och blir dödad. Eventuellt går hon på landminorna. Ja hon är en stor bitch XD

Sen har jag dött 10 ytterligare gånger, eftersom jag inte lärt mig kontrollen än och blir ganska chockad. Lägger såklart ner kontrollen när det blir filmscener, men sen blir det "TRYCK R1 + L1" hinner inte.. Kör om och hinner trycka, men neh sen blir det fyrkant och jag kollar ner på kontrollen, DÖD!

Samma sak när jag spelar Bayonetta ^^

Sen lider spelet av lite problem :( "Couldnt load RESIDENT EVIL GOLD EDITION content, please erase the RESIDENT EVIL GOLD EDITION file"

=/ Störigt, men det funkar efter man gjort det så, hoppas inte det händer igen bara.

TTV
TTVs bild

Just nu är det ganska lugnt. Jag spelar Fifa11 som en liten nisse och finner att alla betyg spelet har fått runt om i världen enligt mig är för höga. Spelet har vissa designmissar som man bara är förbryllad över att dom är med i spelet. Dom är inte lika mycket missar som dom är liksom medvetna val i spelet. Hoppas dom Patchar spelet snart annars byter jag bort det antingen emot PES eller något annat spel. Påtal om andra spel så fick jag även hem Enslaved idag. Det ska jag börja spela, ska bli intressant. Har läst recensioner och spelet verkar underhållande.

Senast ändrad av TTV, 3 november, 2010 - 20:42.
Lars Jensens bild

Jag lirar mycket Plants vs. Zombies, suveränt spel och snudd på bästa köp till iPhone. Jag lirar även Emergency 2012 som jag kommer med en recension på imorgon. Till helgen blir det förhoppningsvis lite mer avslappnat lirande utan tidspress. Skulle vilja fingra lite på mina retrospel igen, det var länge sedan.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

VodkaCitrons bild

Tvungen att lägga RE5 på is, går ju inte att komma längre med AI som sagt :p

Fortsätter nu med Bayonetta :love:

Josef Diktatorns bild

Spelar just nu Fable 3 och försöker hitta så mycket hemlisar jag bara kan. Reach spelas fortfarande friskt (helt klart GOTY)och så spelas även New Vegas lite för lite.

F.K... in the coffee...

Jottas bild

Starcraftberoendet är tillbaka...
.....
...........
..............
..
.

..

.

Nån som vill ta sig en match?

Här vet jag att handtaget finns, jag vet det.

Vargavakas bild

Jotta skrev:
Nån som vill ta sig en match?

Visst, men inte ikväll.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.