TTV
TTVs bild

Stora portioner StarCraft II just nu. Tränar inför den kommande turneringen. Kollar videos och spelar. 2 vinster och en förlust sedan att jag blev indelad i en grupp. Jag började också spela Bayonetta nyss och det är....annorlunda. Gameplayet är dock magnifikt. Hur roligt som helst att spela.

Josef Diktatorns bild

Just nu försöker jag mig på att spela FF13 igen och det går sådär. Vill egentligen spela hot persuit eller AC Brotherhood men känner att jag inte riktigt har råd och då får det bli att försöka spela igenom sådant man inte spelat klart.
Slutade spela FF13 då jag fastnade på en bossjävel jag inte visste hur man skulle slå och mitt tålamod med svåra bossar i RPG´s är rätt tunt nu på äldre dar men jag ska försöka ta mig igenom det ändå, storyn och karaktärerna är ju underbara. Blir att använda "walkthroughs" från nätet när det kör ihop sig helt enkelt. ;)

F.K... in the coffee...

Vargavakas bild

Just nu blir det mest lite spridda skurar Starcraft 2 blandat med Sin and Punishment 2 (bosskavalkaden jag är på nu hintar om att jag närmar mig upploppet). Dessutom beställde jag just Vanquish för €22 på Zavvis Mega Monday rea så förhoppningsvis kan jag gräva mig ner i det spelet snart.

TTV
TTVs bild

Jag fortsätter att spela Bayonetta. Börjar undra när spelet egentligen är slut. Även fast gameplayet är hur roligt som helst börjar spelet kännas en aning långdraget. Det känns också som om spelet ska sluta när som helst. Å andra sidan var jag relativt säker innan också att spelet skulle sluta men det fortsatte så det kan ju hända igen.

Aja, roligt hur som helst men jag vet inte hur mycket längre jag kommer tycka det. :beer:

Ändrat: Jo, mycket riktigt var jag nära slutet.

Senast ändrad av TTV, 28 november, 2010 - 18:50.
Pastas bild

Jag drog precis igång med Ilomilo (360). Verkar riktigt, riktigt trevligt.

Alexanders bild

WoW - Ny karaktär (Rexenderic) och alla nya "lowbie-quests" i de förändrade zonerna. :D :beer:

KidCactuss bild

Jag spelar Tron Evolution. Eller rättare sagt, jag har spelat Tron Evolution. Jag vill verkligen gilla det här spelet; otroligt läcker design, grym musik och allmänt småtufft. Men, speltekniskt är så jävla illa utfört att jag blir ledsen. Oförlåtligt så det heter duga, dör man efter en cutscene eller ett tutorialmeddelande så kommer man till en checkpoint innan och måste gå genom samma sak igen. Om och om igen, om man misslyckas med en krånglig hoppkombination och faller till sin död. Och om jag möter en halvboss som skjuter på mig så ska jag väl ändå kunna få resa mig upp mellan attackerna!? Nääää, jag ska bli träffad om och om igen tills jag dör, utan att hinna göra nånting. Näe, nu får det vara nog, jag gav det en ärlig chans och dog en miljon gånger (74 gånger för att vara exakt, är i början av kapitel 2) - det räcker. Jävla skitspel, vilket är så synd.

Senast ändrad av KidCactus, 29 november, 2010 - 21:17.

Psykisk sjukmänniska

Josef Diktatorns bild

KidCactus skrev:
Jag vill verkligen gilla det här spelet; otroligt läcker design, grym musik och allmänt småtufft.

Ungefär så känner jag med Epic Mickey, så läcker design och så uselt rent spelmässigt.

Började lira Assassins Creed Brotherhood idag och fan så bra det är. Älskade tvåan och i brotherhood får man bara mer av allt och riktigt häftiga plattformssektioner där man ska leta igenom en urgammal kults skattgömmor (som kryptorna i tvåan). Började även med Undead Nightmare (red dead dlc) och det var också riktigt jävla skitbra. :love:

F.K... in the coffee...

Carefaces bild

Pasta skrev:
Jag drog precis igång med Ilomilo (360). Verkar riktigt, riktigt trevligt.

Har full versionen kommit ut än? :) Isf, pris? ^^

VodkaCitrons bild

Final Fantasy XIII. Är inte så långt fram, eller jo kanske CH10 eller något sånt. Riktigt roligt spel hittills, underbart för att vara ett spel, men håller måttet för FF. För linjärt, för många filmsekvenser (ja, spelet försöker vara mallig genom att visa sin grafik men), man kan säkert klippa ihop allt till en 2timmars DVD. Ska nog bli mer öppet nu när jag har nått Grand Pulse.

Dock lär nog mina språkkunskaper förlora den här striden. Nu när det blir uppdrag och man måste förmodligen börja läsa (Kör JP-versionen). Förstår jag dialogerna? Ja, 5%-15%. Förstår jag texten? Aa, あ ナ ル ト Fyra hela tecken!

Engelskan måste verkligen suga för Varina. Med fraser som "Suuuuuuuuuugoi" med skolflicka röst.

Och snälla rara, sluta översätt namn till engelska (vilket många spel gör), eller ha enbart engelska namn . Varnia, Vanilla. Sazzu, Sazh. Spelet har engelska ord som "healer,fighter". Så antagligen kunde de skrivit allt i romanska tecken, eller kastat över japanska namnen till EN. Det krockar när man ska ha engelska namn i japansk skrift, men inte tvärt om. Sen mixar dom mycket.
Hope är tex Hopu vilket är engjapanska. Ordet hope är något annat. Medans Lightning är direkt översatt till (Raiton)ingu.

Skulle få 0p om nån gav mig ett FF13 quizz där man ska besvara med engelska namn, vilket även blir problematiskt om man bara vill prata om spelet med någon

Soundtracket funkar, men de kunde gärna ha lagt in fler låtar. Då olika platser kan dela låt, vilket är trist.

Bra spel, nu ska jag fortsätta, snart kanske jag kan rida Chocobo.

Juste. Give Me Tetra Master! Gärna i samma anda som Eye of Judgement, då köper jag gärna kamera och en massa kort. Vilket även andra FF fantaster kommer göra.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

Angel Love Online

På PS3. Gratis är gott.

Har dock inte börjat spela bara installerat och uppdaterat.

De ville att man skulle knappa in en tidsbegränsad kod som man fick skickad till mejlen. Vilket var omöjligt för mig att fixa. Kan ju inte ha PC och PS3 kopplade till internet samtidigt ^^

Fixat genom PC istället, ska nog funka.

Vargavakas bild

Idag damp Vanquish ner i brevlådan och det är (för att döma av vad jag har hunnit med att spela) precis så bra som jag hade hoppats. Huruvida det är bättre än Bayonetta låter jag än så länge vara osagt men det spelar i alla fall samma liga. Det verkar om något vara lite mer polerat; att Platinum tänkte på en sådan sak som att lägga till ett SDTV-läge för folk som (likt mig) sitter med TV-skärmar från forntiden uppskattas helt klart.

Josef Diktatorns bild

Har spelat AC Brotherhood ett bra tag nu och det är faktiskt sjukt bra, minst lika bra som tvåan om inte snäppet bättre. Spelade nyss ett uppdrag där man skulle infiltrera en hemlig fiendebas och förstöra en av Da Vincis krigsmaskiner som han tvingats knåpa ihop och jävlar vad kul det uppdraget var. Dom hade bakat in MGS-smyg, plattformsflängande över hustak och slutligen en galen jaktscen med fordon. Såhär skapar man spelglädje.

Vill även slänga ut en varning för skitspelet Epic Mickey som jag härmed döper om till Epic Fail Mickey. Det är nästintill ospelbart då kameran är vansinnigt jävla skitdålig, den flänger och kränger stup i kvarten och placerar sig OFTA så att man inte ser ett skit av vad som händer och ja man kan justera kameran men inte jämt och varför inte det då... det vet ingen, inte ens Musse.
Sedan ser i stort sätt varje uppdrag ungefär likadant ut och nej lämna glasstårta i fjorton olika varianter är inte skoj.
Årets käftsmäll är det då jag hade sett fram imot spelet länge. :cry:

F.K... in the coffee...

Crimson Thunders bild

Gran Turismo 5. Riktigt bra spel, det har helt klart potential att bli GOTY enligt mig. Känslan av att att flyga fram i en grym premiumbil i cockpit-view är helt otrolig. Visst är det lite ojämnheter i grafiken och liknande, men inget som stör mig nämnvärt. Jag är helt fast :love:

PSN: Mr_jump

Gustav Granlunds bild

Fick idag mitt exemplar av Assassin's Creed: Brotherhood. Gött att spela ett spel jag faktiskt vill spela efter att ha tagit mig an Splatterhouse för recension. Den kommer upp under nästa vecka, förresten.

Skillpoint.se - Be there or be sär

TTV
TTVs bild

Just nu spelar jag nog onyttigt mycket StarCraft II. Försöker bli bra, Skillcraft tände liksom min låga som har varit relativt liten sedan brood war. Men nu är den igång och flammar igen och jag spelar som en liten nisse, mest online dock. Singelplayer-delen är knappt rörd.

Måste också bara säga att Battle.net är hur bra som helst. Hur det är uppbyggt etc. Lätt navigerat, avancerad matchmaking (som faktiskt fungerar) och stabilt. Underbart spel som mycket väl kan slå Mass Effect 2 i GOTY-kategorin om det fortsätter såhär.

VodkaCitrons bild

Naruto Ultimate Ninja Storm 2

Men jag försöker även likt förbannat klara av Castlevania: Rondo of Blood

TTV
TTVs bild

Började med Black Ops kampanjen idag. Hyfsad friskt tag när det kommer till kampanjer i CoD-Serien vad gällande berättande och Karaktärsutveckling. Men gud så trött jag är på Call Of Duty i överlag. :tired:

Spelet har inte förändrats ett dugg sedan Modern Warfare som kom ut 2007. Man kan lika gärna spela det än idag och spara sig själv en massa pengar i november varje år.

Jag tänker spela klart detta spel. Och sedan får jag se om jag rör MP eller säljer spelet.

Senast ändrad av TTV, 27 december, 2010 - 10:59.
Crimson Thunders bild

Assassin's Creed: Brotherhood varvat med Gran Turismo 5

PSN: Mr_jump

Fuzzys bild

Super Street Figher IV

Julklapp från syrran. Nu är det bara hälla glidmedel på stickan och värma upp en stund och sen bli smiskad online. Juri är rätt häftig, och Hakan är riktigt pervo! :bigsmile:

Lars Jensens bild

Jag har fortfarande inte klarat Alan Wake, så det roar jag mig med när familjen gått och lagt sig. Sen vill jag dra igång Dragon Age igen, men det står inte på min lista så jag får nog inte göra det.. :(

:party:

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Ollebros bild

World of ni vet vad

:tired:

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Andreas Ljungströms bild

Dragon Age: Awakening. En av få expansioner jag spelat faktiskt. Har börjat lite sömnigt i jämförelse med originalet men hoppas att det växer.

Stefan Norlanders bild

Det episka rymdeposet Mass effect 2, vilket var en julklapp från "Tomten", dvs. mig själv. Jag vet verkligen vad jag själv önskar mig! :love:

Lars Jensens bild

Andreas Ljungström skrev:
Har börjat lite sömnigt i jämförelse med originalet men hoppas att det växer.

Nja, det lyfter väl aldrig riktigt, men ändå värt att spela.

Stefan Norlander skrev:
Det episka rymdeposet Mass effect 2

Fan, borde spela det också. Julen är rollspelens tid!

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Josef Diktatorns bild

Just nu spelar Diktatorn med stort D Bad Company 2 - Vietnam och det är lika överlägset allt vad CoD heter som vanligt (trots att Black ops är riktigt njutbart för att vara ett CoD). Det är fortfarande medic och engineer som gäller trots att min älskade doktor blivit rejält nerfad, M60´n sprider inte riktigt lika mycket död som vanligt.

F.K... in the coffee...

VodkaCitrons bild

Bleach: Soul Ignition

Demo jag snappade ifrån PSN ^^

Även om jag inte riktigt älskar Bleach så ser det riktigt lovande ut :) Det är ganska fritt och actionbaserat, typ Bayonetta i helvetet som spöar på hål. Fast riktigt så bra är det inte, tvärt om. Väldigt simpel kontroll ^^ Block,Attack,Skjut,Spec Attack och "Hollowfication".

Men är glad att det inte var en vanlig fighter ala Streetfighter med Bleach karaktärer.

Ganska intresserad utav detta :) Verkar basera på en filler (såklart). Antar att det var därför det dök upp en två part filler i animen. Ichigo åker till helvetet, slåss emot hål och förlorade stjälar. Och de försöker göra så att Ichigo kan bryta barriären till ytan.

Alexanders bild

Need for Speed: Hot Pursuit :) Som jag önskade mig och fick i julklapp av Alexandra. 0:)

Kör på 360, gamertag: Mr Wessen

Stefan Norlanders bild

Lars Jensen skrev:
Julen är rollspelens tid!

Så sant som det är sagt :beer:

Josef Diktatorns bild

Började lira Super Meat Boy idag, det är skitbra! Älskar plattformsspel som är riktigt välgjorda och köttpojken levererar. Dr Fetus är nog den sjukaste och härligaste skurk jag någonsin stött på.
Älskar alla retroflörtar och hyllningar till kända klassiker i spelet, riktigt charmigt. :love:

F.K... in the coffee...

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.