Andreas Bergs bild

Klarade precis Dead Space 2 som del av mitt försök att spela igenom så många heta titlar som möjligt i min backlog i sommar. Gillade tvåan bättre än det första spelet men tycker att handlingen som bygger upp så fint dalar mot slutet och lämnar mig något otillfredställd. Jäkligt kul från början till slut dock!

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Linnea Hummels bild

Andreas Berg skrev:
Dead Space 2

Jag vann tvåan, men har inte spelat det eller ettan tidigare. Är det fristående eller får man mer utav upplevelsen om man har spelat ettan innan tvåan?

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Antons bild

Var på PS2-humör så jag började spela Sly Raccoon och klarade av det igår. Riktigt bra spel, känns nästan lite underskattat. Viewtiful Joe som gäller nu!

Carefaces bild

Andreas Berg skrev:
Klarade precis Dead Space 2 som del av mitt försök att spela igenom så många heta titlar som möjligt i min backlog i sommar. Gillade tvåan bättre än det första spelet men tycker att handlingen som bygger upp så fint dalar mot slutet och lämnar mig något otillfredställd. Jäkligt kul från början till slut dock!

Mycket bra spel som dessutom ligger på 39:- på Origin store just nu. Värt att titta närmare på helt klart. :)

Andreas Bergs bild

Linnea Hummel skrev:

Det är en direkt fortsättning från första spelet som också är bra, om än i mitt tycke inte lika bra. Jag fick nog dock ut nästan mer av handlingen i den välgjorda recap som man kan se i tvåan så det är fullt möjligt att bara spela andra spelet och få ut mycket även av handlingen :)

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Linnea Hummels bild

Andreas Berg skrev:
så det är fullt möjligt att bara spela andra spelet och få ut mycket även av handlingen

Tack så mycket!

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

Andreas Bergs bild

Fortsätter beta av backlogen nu med Assassin's Creed: Broterhood. Betydligt bättre än de två första spelen i mitt tycke och gjorde mig väldigt sugen på att dra igenom Revelations. Slutar kanske lite hastigt och lustigt dock men fortfarande klart bäst i serien hittills.

Starfighter Johanssons bild

Rage
Nånstans mellan 3 och 4 skulle jag gett det tror jag. Det såg bitvis mycket fint ut och miljöerna var varierade men... Fienderna kändes oerhört generiska och jag hatade pengaspelen. Biltävlingarna kändes rätt tvingade. Abrupt slut, kommer det en tvåa eller?

Furios bild

Starfighter Johansson skrev:

Tycker du fick in det mesta där. En helt okej shooter, varken mer eller mindre, även om jag gillade stämningen när man utforskade vissa nya platser, till exempel Dead City. Två saker får dock spelet att sticka ut ur mängden, och det är hagelbössan och wingsticksen (ah, the satisfaction när man lyckas kapa huvudet på en framstormande fiende och wingsticken snyggt seglar tillbaka i handen på en >)). Slutet ville jag bara kräkas på, alldeles för avhugget och påtvingat.

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

Furio skrev:

Hagelgeväret (kort avstånd), wingsticksen (medel) och snipern (långt, naturligtvis) var i princip de enda vapnen jag använde! Åtminstone i en längre tidsperiod. Halvvägs genom spelet insåg jag att jag hade lite godis att hämta medelst en sån där fräsig kod så jag fick fancy pants-bilen (skitful) och avsågat hagelgevär. Det sistnämnda gjorde saker och ting ganska enkla att döda. :)

Just det, mitt senast klarade spel är Stranglehold. Halvkul arkadskjutande med många underhållande idéer - men de flesta misslyckades i utförandet och det begick många av spelvärldens no-no's (t.ex. klantigt utplacerade checkpoints, vissa innehållslösa mellansekvenser som inte gick att trycka förbi och vissa där man faktiskt blir skadad för att man råkar stå på ett dumt ställe men eftersom det är en mellansekvens kan man inte värja sig). När man tröttnat på bullet time ("Tequila Time") är det ganska enformigt och jag var bara lättad över att spelet var över på knappt sex timmar. Det har fått uppemot 4/5 av recensenter men jag håller verkligen inte med.

Nate Travellers bild

Abrupt slut, kommer det en tvåa eller?

Det där var exakt min tanke då jag spelade det. Och eftersom spelet floppade så lär det ju dröja. Synd för det var ett helt okej spel, som ett sämre borderlands. Det jag verkligen saknade var dock ett levelsystem. Det hade höjt spelet rejält hos mig.

Så... Över till mina två senaste klarade spel: Elder Scrolls IV: Skyrim och X-Men: Destiny. Jag såg jättefram emot Skyrim då det kom, men hade för mycket ås jag tog mig an det först för några månader sen - och jag drunknade. Det är bra, men det blev för mycket att göra. Snart tappade jag allt mer sugen att spela det, trots att det var ett bra spel. Men den öppna världen och alla korkade småuppdrag ("Hey! Jag glömde mina Foppa-tofflor i Dungeon of Ultimate Horror... Kan du hämta dem?") manglade ned min ork för det. Så i slutänden blev det 3/5 från mig. (Intressant nog är jag fortfarande inte helt säker på att jag klarat spelet - det fanns inget riktigt closure där.)

X-Men: Destiny som kom strax efter var en mycket skön avkoppling och känns definitivt som de är starkare just för att det var lagom styrt, rälsat och inte fyllt med massa meningslöst fluff. Det är liksom pang på rödbetan direkt och lagom kort. Kom vid precis rätt tidpunkt för mig - och lyckades dessutom väcka min lust att läsa X-men serietidningarna igen. Så en solid 3/5 till det också.

Halo: Reach
Bättre än ODST, men det säger inte mycket.

Andreas Bergs bild

Bättre än ODST, men det säger inte mycket.

Var inte heller överdrivet förtjust i Reach men för min del misstänker jag att det framför allt handlade om att jag var rätt trött på serien. ODST orkade jag inte ens spela igenom hela och det är ju inte direkt långt :p Tror dock ändå att Halo 4 kan tända liv i lågan igen, hoppas i alla fall!

Klarade precis både Killzone 2 och Assassin's Creed: Revelations som båda var positiva upplevelser. Killzone 2 stängde jag av i frustration och vrede första gången jag försökte mig på det vid släppet på grund av den helt hopplösa kontrollen med tidernas sämsta påhitt någonsin: acceleration på siktet. Vet inte om det har patchats in eller fanns från början men med hjälp av ett menyalternativ plockades det bort och då blev det betydligt roligare att spela. Långt ifrån fullträff men snygg lagom rolig skjutare med en härligt mörk handling och atmosfär.

Assassin's Creed: Revelations däremot kändes som väldigt nära en fullträff. Klart bästa delen i serien om ni frågar mig och jag gillade verkligen de små pusslen som svenska Massive har knåpat ihop där man lär känna Desmond bättre. DLC:t The Lost Archives är ett måste för alla som bryr sig det minsta om 2012-handlingen också. Mycket trevlig upplevelse som verkligen knyter ihop många saker fint men lämnar mig ännu mera längtandes efter AC3 :D

Senast ändrad av Andreas Berg, 29 juni, 2012 - 21:25.

Tobias Jensens bild

Lost Planet 2

Jag och en polare har kört detta i co-op under ganska lång tid, då vi inte hunnit spela så mycket varje gång. Som actionlir är det helt okej, men vi hade väldigt svårt att hänga med i storyn och det var inte direkt så att man sögs in i det hela. Det blev väldigt många skratt dock, men det hade nog mer med sällskapet att göra än att spelet i sig var direkt kul. Jag tycker däremot att det här var bättre än första spelet, som mest kändes segt.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Duke Nukem Forever

Det var otroligt mycket roligare än jag varit rädd för efter all skit det fått. Inledningsvis var det fult och töntigt, sedan sjönk det in att jag faktiskt spelade en HD-version av Duke Nukem 3D - det kändes nostalgiskt och awesome på samma gång. Många småpussel och saker att distrahera sig med (lufthockeyn var svårkontrollerad men mycket rolig) kändes ur fas med tiden och även det lite nostalgiskt. Som ett lite snuskigare Postal 2 i mångt och mycket. Blir sugen på att använda den gamla klassiska artworken som bakgrund på någon av mina datorer.

Slender
Jag har nästan helt ignorerat Slender Man-myten då jag inte funnit den läskig eller intressant ett dugg. Därför hade jag inga stora förväntningar när jag laddade ner gratisspelet Slender. Sen var det skitläskigt och nu har jag klarat det. Like a boss.

Carefaces bild

Jag har nästan helt ignorerat Slender Man-myten då jag inte funnit den läskig eller intressant ett dugg. Därför hade jag inga stora förväntningar när jag laddade ner gratisspelet Slender. Sen var det skitläskigt och nu har jag klarat det. Like a boss.

Amnesia? ;)

Careface skrev:
Amnesia?

Det är installerat och redo att köras, ska bara spela igenom Penumbra-spelen först!

Carefaces bild

Det är installerat och redo att köras, ska bara spela igenom Penumbra-spelen först!

Du är ju galen. Jag kör ett skräckspel per halvår. Alan Wake, 6 månader, Dead Space 2, 6 månader, osv. Mitt psyke orkar inte mer.

Careface skrev:
Du är ju galen. Jag kör ett skräckspel per halvår. Alan Wake, 6 månader, Dead Space 2, 6 månader, osv. Mitt psyke orkar inte mer.

Haha, jag tar det som en komplimang! ;) Om du vill veta mer om min inställning till skräckspel, och varför jag mår bra av att spela dom, så pratar jag om det i första avsnittet av Starpod.

OhNoSpywares bild

Careface skrev:
ett skräckspel

Careface skrev:
Alan Wake

Careface skrev:
Dead Space 2

Är det nu jag ska komma in med mitt vanliga "Ehu, ja om du kallar det DÄR för skräckspel så..." osv ;P
Det där är småpotatis ju! ;)

Senast avklarade... uuh. Ja! Digital: A Love Story och don't take it personally, babe, it just ain't your story!
Samma skapare men hyfsat olika spel. Svåra att förklara, men båda är gratis och jag rekommenderar dem. Låt er inte skrämmas av det extremjapanska visual novel-stuket på det andra spelet, det är inte en datingsim ;D

Crysis (PC)
Inledningsvis var jag inte så imponerad, det kändes ganska segt.
Efter ett tag började det växa på mig och jag hade, som jag sa, ganska roligt ändå. När eftertexterna kom blev jag mycket paff över att det redan var slut - jag var absolut taggad på lika långt till. Det måste ju ändå vara ett bra betyg... Jag ger det mer än godkänt.

Andreas Bergs bild

Jag fastnade aldrig för Alan Wake första gången jag spelade det och klarade ungefär halvvägs innan det rann ut i sanden. Nu gjorde jag ett nytt försök på PC och föll denna gång så hårt att jag sträckspelade spelet, båda DLC-paketen The Signal och The Writer samt Alan Wakes American Nightmare. Nu vill jag ha mer...

OhNoSpywares bild

Klarade äntligen Alice: Madness Returns. Väldigt kluven till spelet och såhär efterhand kan jag konstatera att ettan var mer trevligt överlag medan MR hade högre "toppar". Vissa delar av MR var fantastiska, speciellt i andra halvan av spelet, men jag var nära att ge upp hela spelet flera gånger under de första tre världarna. Första spelet vann mycket på att ha manuell sparning som funkade nästan överallt. Många frustrerande moment klarades lätt när man fick göra om dem ett par gånger utan massa krafs mellan.
Kommer köra NG+ Nightmare i MR för de sista cheevosarna, och det betyder väl att jag tyckte att spelet var rätt så bra ändå. Men med en hel del brister (arghlebarghle långa banor aaah)...

Tänkte starta Assassin's Creed: Revelations men insåg att jag inte spelat The Da Vinci Disappearance till Brotherhood och att jag tydligen köpt det nån gång sååå... Då spelade jag det istället ;D Försökte starta det direkt men hujj vad krångligt det var att hoppa rakt in i det efter ett väldigt långt uppehåll från serien. Lallade runt och gjorde de randomcheevos som följde med DLCn och kom rätt snabbt in i det igen. Klarade det hela i en sittning och hade superkul hela tiden. Kul uppdrag och inte alls svåra att 100%-synka. Fick därmed min cheevo för att 100%a spelet i helhet också, nåt jag blev sur över inte existerade bland originalcheevosarna.

Carefaces bild

Haha, jag tar det som en komplimang! Om du vill veta mer om min inställning till skräckspel, och varför jag mår bra av att spela dom, så pratar jag om det i första avsnittet av Starpod.

Fair enough. :)
OhNoSpyware skrev:
Är det nu jag ska komma in med mitt vanliga "Ehu, ja om du kallar det DÄR för skräckspel så..." osv ;P
Det där är småpotatis ju!

Det är förvisso inte speciellt läskiga spel egentligen, men sitter man ensam och har högt ljud i mörkret så är det ändå en speciell stressfaktor som jag inte orkar med i alla spel jag spelar hela tiden. :)

OhNoSpywares bild

Careface skrev:
en speciell stressfaktor

Vet vad du menar och hoppas att du förstår att jag inte var seriös alls. Alla har vi olika "trösklar" och vissa vill bli skrämda och andra inte. Menar absolut inte att klanka ner på folk som inte har samma intresse/kärlek/fascination för skräckspel som jag :)

OhNoSpyware skrev:
intresse/kärlek/fascination för skräckspel

Har du provat Slender? Skräckkänslorna försvann fort, men första spelomgången var riktigt riktigt obehaglig. Jag hoppade till så våldsamt att jag nästan tappade musen.

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 26 juli, 2012 - 14:34.

Christian Håkanssons bild

;) Starfighter tappade du musen, jag som tog dig för man 8)
Har själv inte fått nöjet att testa Slender, har hört mycket men...
Är det så läskigt som en del säger?

OhNoSpywares bild

Har du provat Slender?

Nej jag försökte kika lite efter det när du skrev om det förut men möttes av döda länkar och memes :p Får kika mer!

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.