Starfighter Johanssons bild

OhNoSpyware skrev:
Nej jag försökte kika lite efter det när du skrev om det förut men möttes av döda länkar och memes :p Får kika mer!

Klick!

Andreas Bergs bild

Klarade precis Enslaved och måste säga att jag blev positivt överraskad. Väntade mig något riktigt schysst men hade inte väntat mig en så engagerande handling och fantastisk atmosfär. Det är lätt att blunda för bristerna med en sådan presentation :)

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

nitwitzs bild

Final Fantasy XIII
Även om det inte ger den nionde delen i serien en match värd att nämna så var det trots sitt knasigt linjära upplägg en riktigt trevlig upplevelse, även om valmöjligheterna kändes minst sagt begränsade. Kul, fängslande och stundtals löjligt snyggt. Men samtidigt något av en besvikelse i Final Fantasy-sammanhang.

Carefaces bild

OhNoSpyware skrev:
Vet vad du menar och hoppas att du förstår att jag inte var seriös alls. Alla har vi olika "trösklar" och vissa vill bli skrämda och andra inte. Menar absolut inte att klanka ner på folk som inte har samma intresse/kärlek/fascination för skräckspel som jag

Enda gången jag faktiskt blivit "rädd", och inte bara hoppa till rädd, var när jag spelade Amnesia.

Naturlazers bild

Starfighter Johansson skrev:
Klick!

Hann ta två papper innan bokstavligen förstörde tangentbordet. Tangenten "dubbel-v" går numera inte att trycka på.

F-U Slender!

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Naturlazer skrev:
Hann ta två papper innan bokstavligen förstörde tangentbordet. Tangenten "dubbel-v" går numera inte att trycka på.

Oj, vad hände?

Naturlazers bild

Oj, vad hände?

Hehe, herr Slender hoppar fram när jag inte är beredd. Blir skitskraj, och trycker instinktivt på "dubbel-v". Tycker inte själv att jag tryckte speciellt hårt men nu sitter den snett (Ovansidan nedtryckt till botten, andra sidan i luften). Ska kolla runt om det går att fixa på något sätt.
:p

Edit: Ja, efter att ha petat lite på den så går den iaf att använda om man trycker hårt, men den är knappast i speldugligt skick.

Senast ändrad av Naturlazer, 27 juli, 2012 - 17:12.

Naturlazer skrev:
Edit: Ja, efter att ha petat lite på den så går den iaf att använda om man trycker hårt, men den är knappast i speldugligt skick.

Vad har du för datta? Om det är någon form av bärbar mac har jag precis studerat hur man tar i sär och sätter ihop de gynnarna, de har lite extra roliga plastbitar under varje bokstav. Så här gör man: bit 1 trycks in i bit 2 - klart. Värda tjugo minutrar.

Naturlazers bild

Vad har du för datta?

Laptop: Acer Aspire 5741G.
Kollade runt lite på youtube och hittade lite om hur man sätter dit tangenter. Har dock ingen aning om hur man tar loss eller hur det ser ut under dom.
Vågar inte direkt slita loss den, och riskera att ta sönder någonting annat :p

Naturlazer skrev:
Laptop: Acer Aspire 5741G.
Kollade runt lite på youtube och hittade lite om hur man sätter dit tangenter. Har dock ingen aning om hur man tar loss eller hur det ser ut under dom.
Vågar inte direkt slita loss den, och riskera att ta sönder någonting annat :p

Förmodligen är det en liten extra plastbit under tangenten (kallad retainer eller binding i internationella guider) som i de flesta fall, som sen då hamnat lite ur led. Vanligtvis är själva tangenten lätt att plocka bort och sen är det ju fritt fram att jämföra med bilder online vilken sort man har. :)

Zatoishwans bild

nitwitz skrev:
Final Fantasy XIII
Även om det inte ger den nionde delen i serien en match värd att nämna så var det trots sitt knasigt linjära upplägg en riktigt trevlig upplevelse, även om valmöjligheterna kändes minst sagt begränsade.

Fortsatte du efter storyns slut?
Själv gjorde jag ett försök på platinan (körde det på PS/3) men gav upp. Några trofeer var bara för sega i det spelet, bl a att man ska hålla alla föremål samt alla deras uppgraderade former, suck, att skaffa katalysatorer genom att döda de där bjässarna i gran pulse med löjlig låg droprate..

Vill minnas jag körde alla hunts dock.

Har en paus i FF XIII-2 just nu, ska väl ta det i mål någon gång men där blir det inget seriöst försök på platinan..

Senast ändrad av Zatoishwan, 27 juli, 2012 - 19:42.

Kära posten, kan ni skicka en ny brevbärare då den förra var något seg

nitwitzs bild

Zatoishwan skrev:
Fortsatte du efter storyns slut?

Nej, inte direkt. Tog ett par hunter-mission, men mycket mer än så blev det inte. Ska införskaffa XIII-2 istället och se om det kan vara något att ha.

Furios bild

Andreas Berg skrev:

Jag kände precis samma sak när jag hade spelat det. Jag var även väldigt tagen efter slutet som jag tycker är helt briljant, trots att folk har dissat skiten ur det.

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

Andreas Bergs bild

Furio skrev:

Ja slutet var fantastiskt i mitt tycke! Ganska exakt den typen av slut som jag gillar allra bäst, speciellt i science fiction-sammanhang.

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

nitwitzs bild

Crysis klarades idag, och Vanquish igår. Är inne i en period då jag är hooked på action, så just nu bli det en hel del sådant.

Crysis var inte lika bra som dess uppföljare i mitt tycke, men Vanquish var precis lika bra nu som sist. Nu blir det Bulletstorm dock, känns som att det var evigheter sedan jag spelade det.

Efter krabbet som jag beklagade mig över i vad spelar du nu-tråden kunde jag äntligen spela de sista tre banorna i Far Cry! Det blev lite svettigt mot slutet, helhetsbetyget blir över godkänt.

Penumbra: Overture
Jag tyckte om berättelsen och kontrollen i spelet men blev aldrig ens lite illa till mods - så det glänste inte för mig som skräckspel sett. Ska absolut spela de andra delarna och Amnesia.

Nate Travellers bild

The First Templar

Efter att tidigare idag klarat av spelet The First Templar har jag låtit intrycken smälta ett tag. Själva storyn fokuserar på tempelriddaren Celian som är på jakt efter den heliga graalen och som under sin resa växlar mellan två kompanjoner. Först har vi Roland, den stora våldsamma killen som står med yviga, moderna gester i varje cutscenes (som får honom att se ut som en modern fotbollsligist) och den stereotypa "tuffa" kvinnliga tjuven med ett gott hjärta, som emellanåt betyngs med de vanliga stereotypa dragen hos kvinnliga karaktärer. Under själva spelet växlar du mellan Celian och någon av de två andra. Du kan göra det i själva spelet utan några större problem. I spelet levlar du upp både Celian och dina följeslagare, vilket låter dig få en viss kontroll över hur du tacklar problemen. När jag spelade igenom det på högsta svårighetsgraden (som i ärlighetens namn inte är särskilt svårt) kom jag till vissa ställen där jag körde fast, men det löste sig snabbt om jag fördelade poängen till särskilda skills. Det är roligt, men jag skulle inte förväxla det med ett taktiskt djupt.

Grafiken känns helt klart föråldrad och känns ofta som "off" om man ser till karaktärsanimationerna. Det ser inte hemskt ut, men på samma sätt som Dragon Ages eller Deadly Premonitions grafik kändes föråldrad redan då spelet kom så får jag samma känsla med The First Templar. Musiken i spelet är däremot helt okej - särskilt spåret i menyskärmen överraskar genom att vara riktigt bra.

Under Celians jakt på graalen får han kämpa mot en uppsjö olika fiender så som inkvisitionen och hassassinerna. Ja, precis. De där som Altaïr och Eezio tillhörde i Assassin's Creed. På många sätt känns storyn nämligen som den skulle kunna passa in i Assassin's Creeds universum (vilket den dock inte har något att göra med). Självklart är inte handlingen (eller något annat i spelet) förstås inte i samma klass, men jag kan inte låta bli att tänka "Det här skulle passa ihop med Assassin's Creed på det här sättet". Huruvida det är bra eller dåligt vet jag inte, men jag kan i alla fall erkänna att det gav mig ett mervärde till spelet.

Storyn försöker knyta ihop historisk fakta om Tempelriddarorden med fyndiga dramatiska vändningar som ska chockera. I det första fallet tillför faktan ingenting för mig som ända läst på en del om Tempelriddarorden, och i det andra är handlingens tvist pinsamt uppenbart rätt tidigt i spelet.

Spelkontrollen och mekaniken att utveckla karaktären är rätt okej, och tillsammans med att handlingen får mig att filosofera till Assassin's Creed blir det ett rätt okej slutomdöme av spelet till sist.

Betyg: 3 av 5.

Crysis: Warhead
Lite kort men roligt som attan.

The Path
Jag gillar sagor, svärta och ångest så naturligtvis är American McGee's Alice ett av mina favoritspel någonsin. The Path såg lite ut att passa in i mallen (minus hur det spelades då, så klart). Jag gick tålmodigt runt i skogen för att insupa stämningen och samla objekt/intryck/blommor. Jag lade totalt flera timmar på att ansträngt förstå The Paths inre styrka, spelade som alla karaktärer och läste diskussioner online kring vardera flicka efter att ha spelat henne men i slutändan var det inget spel som gick hem hos mig. Symboliken gick mig över huvudet och jag kände mig mest som ett frågetecken. Och jag kände aldrig en direkt vilja att förstå något heller, även om jag agerade så för att liksom verkligen verkligen ge det en genomförlig chans. Kort sagt skulle jag nog vilja säga att det är ett av de allra tråkigaste spelen jag någonsin spelat, men inte för att det har ett lugnt tempo och skiljer sig från de flesta spelen utan för att jag inte fick ut något personligen av det - trots att jag försökte.

Crysis 2
Underhållande. Varken mer eller mindre. Flöt bättre på min datta än ettan, säkerligen på grund av mindre banor och vegetation.

Sleeping Dogs
Vad jag tyckte får ni reda på vilken dag som helst nu! :)

Mickemoss bild

Uncharted 3
Påkostat och flötigt, men jag tror faktiskt jag uppskattar 2:an mer. Kan inte riktigt pinpointa varför det kändes lite meh när eftertexterna rullade... Hjälp mig!

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

VodkaCitrons bild

Flower
6/10, 3/5
Charmigt, vackert och fint!

Senast ändrad av VodkaCitron, 27 augusti, 2012 - 23:48.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Nate Travellers bild

Klarade av Walking Dead - Episode 3 samma dag som det släpptes. Alltså, den här spelserien är vad jag verkligen suktade efter. Lagom stora doser, val som känns väldigt stressande att göra, samtidigt som det formar en verklig känsla för vem just min Lee är. I den här episoden ställdes det hela verkligen på sitt klimax och min annars så godhjärtade Lee gjorde en riktigt hemsk, omoralisk sak efter att han (dvs. jag) fått sina inre känslor sönderslitna, ihjälgnagda och sönderstampade på. Tvisten som kom i berättelsen chockade mig rejält och fick mig att sitta där chockat och känna hur tårarna nästa välde fram. Spel som gör sånt mot mig är awesome. I <3 this game. :love:

Tobias Jensens bild

Nate Traveller skrev:
I <3 this game.

Klarade också tredje delen igår och ja det blir bara mer och mer ångestframkallande. Precis som du säger är det också bra längd på varje episod. Jag funderade ett tag på om jag skulle ha väntat tills alla fem episoderna fanns ute innan jag satte mig ner med spelet, men jag tror att det hade blivit för intensivt. Jag behöver ett avbräck mellan varje episod så att jag hinner reflektera över min Lees olika val.

Den här genomspelningen har hans val ofta gått efter min magkänsla. Nästa gång jag lirar det ska jag nog spela som en riktigt skitstövel. &gt;)

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Nate Travellers bild

Tobias Jensen skrev:
Nästa gång jag lirar det ska jag nog spela som en riktigt skitstövel.

Du ekar mina tankar där. Jag gjorde en riktigt elak grej i episod tre - men det var mest impulsgrej för att jag reagerat så starkt på en scen tidigare och det blev överspilld pga. sorg/ilska. Jag handlade i affektion helt enkelt. I övrigt har jag varit en riktigt, riktigt snäll kille. :)

Hoppas att det ska bli rejält annorlunda om man är riktigt svinig och självisk.

OhNoSpywares bild

Efter 249 uppdrag och 145 timmar har jag precis nyss klarat 100% i Kingdoms of Amalur: Reckoning.
Väldigt förtjust i spelet men ååååh vad laddningstiderna drar ner det. Hälften av de där 145 spenderades säkert stirrandes på laddskärmar. :tired:
ehm... ja :) Timmarna som inte var laddskärmar var väl spenderade iaf!

Nate Travellers bild

Med 100%, vad syftar du på då? Alla achievements? Alla sidequests? *nyfiken*

Stor bravad hursomhaver, i ett mycket härligt spel! :)

Känner jag Ina rätt så innebär 100% just 100%. :D

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.