Nate Travellers bild

Mitt intryck då jag spelade igenom spelet så gick det inte 100% spelet, eftersom vissa quest pågår infinitum. Det är därför jag blir osäker på vad hon menar. Sen finns det ingen (mig veterligen) tracker som visar hur många % man klarat, så det komplicerar det mera. Jag är mest nyfiken om jag missat något bara.

OhNoSpywares bild

Nate Traveller skrev:
Mitt intryck då jag spelade igenom spelet så gick det inte 100% spelet, eftersom vissa quest pågår infinitum.

"Tasks" räknar jag inte eftersom de som du säger inte går att klara. Då räknas de förstås inte heller in i nån sorts avklarandeprocent. Går det inte så går det inte.

Nej finns ingen tracking. Jag har finkammat alla områden och platser på uppdrag (vet att något menlöst sidouppdrag buggade, men det är ju inte mitt fel så det räknas inte ;D), hittat alla "samlargrejer" (Lorestones), maxat alla skills (Blacksmithing och de där) och framför allt tagit alla achievements.
Hittar helt enkelt inget mer utöver tasks att göra i spelet nu. För mig är det då solklart 100% avklarat! :)

Edit:
Meh, kom ju in här för att skriva om nästa avklarade spel men kom ju av mig helt.
Så kan det gå!

Har iaf klarat Analogue: A Hate Story idag också! Bara två av fem slut (varav ett var typ "starta spelet... avsluta spelet" ;D) så kommer nog att spela igenom det fler gånger. Tre timmar tog den genomspelning där jag fick ett vettigt och ordentligt slut. Perfekt längd på denna typ av spel.
Mycket speciellt spel precis som Loves tidigare titlar. Vet inte alls vad jag ska skriva om det så jag låter bli att skriva mer öht. :) Läs istället om spelet borta på Rock, Paper, Shotgun, deras recension var bra.

Senast ändrad av OhNoSpyware, 4 september, 2012 - 00:03.
Nate Travellers bild

Haha! Sorry att jag skapade förvirring!

Du är mer awesome än mig, men det visste vi ju redan. Jag vågar inte säga att jag 100% ett spel om det inte kan understrykas med en mätare. Så det är ju min osäkerhet som gör att jag ifrågasätter mig själv. Hursomhelst, awesomesupernice! :)

VodkaCitrons bild

Sly 1
Lyckades även sno åt mig platinum trophyn i samma veva då man knappt behövde göra så mycket extra. Enligt mig är det iaf en plattformare i mängden som inte gör mycket för att sticka ut, men som ändå håller måttet spelet rakt igenom utan några större brister och fel. Det enda jag tycker är lite dumt är väll hitration i vissa tillfällen och hur fiender attackerar. Sen saknar även dom här "nya attackerna" något större syfte då de flesta inte är direkt användbara :p Körde med första dash attacken man lärde sig igenom hela spelet.

Får ta an dom senare titlarna i serien och se om jag kommer börja tycka om Sly mer då ;)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Starfighter Johanssons bild

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
Eller klarat och klarat, jag fick ett ganska snöpligt slut (det finns både ett gäng "fel" slut och ett tr00 slut. Fick ett halvokej "fel" slut vilket absolut sporrar mig till att spela igen en vacker dag för att spela mer systematiskt, planerande och förberedande. Jag sprang i princip hysteriskt genom de sista bitarna av spelet eftersom jag inte hade skydd nog mot radioaktiviteten (rundade jag inte hörn perfekt osv så hann jag inte fram till slutet utan att dö). Det kändes ganska ofta rätt gammalt, men det gör ingenting. Det var ungefär precis vad jag betalade för och jag ser fram emot att spela andra delar i serien.

Furios bild

Starfighter Johansson skrev:
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Låter intressant. Jag har varit sugen på att spela det ett bra tag, men eftersom att jag inte spelar PC-spel så har det inte blivit av. Måste bara fråga, är det läskigt?

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

Furio skrev:
Måste bara fråga, är det läskigt?

Verkligen inte! Jag upplevde det aldrig som ett läskigt spel under min genomspelning, mer som... som... Fallout 3 kanske? Alltså sett till stämningen. På läskighetsskalan hamnar det tillsammans med Fallout och Metro 2033. Dvs inte läskigt, men inte heller fluffgulligt. (Bästa beskrivningen av ett spel detta året.)

Furios bild

Starfighter Johansson skrev:
Dvs inte läskigt, men inte heller fluffgulligt. (Bästa beskrivningen av ett spel detta året.)

Haha, jag förstår precis och beskrivningen är superb :beer:.

Personligen tycker jag att Fallout 3 (och New Vegas) är satans otäckt, men så är jag en tvättäkta fegis när det kommer till tv-spelande. Jag skulle troligen vara rädd i stort sett hela tiden om jag spelade S.T.A.L.K.E.R., baserat på vad jag sett av spelet på YouTube. Jag förstår verkligen inte hur jag kan vara så feg när det gäller tv-spel, då jag älskar skräckfilmer. Har bland annat skrikit högt när jag spelat Dead Space på min mobbe under pendeltågsfärder :tard:. Men hursomhelst, tack för utlåtandet! Får se om jag skaffar mig en ordentlig PC en vacker dag så jag kan spela igenom några önskvärda titlar.

Pilko

Battlefield 3
Det var precis rätt för mig nu. Visuellt mycket angenämt, inget pussellösande eller kartläsande, bara sikta, skjut och skrik. Ljudbilden är verkligen superb. Lätt ett av de roligare FPS:en jag spelat på senare tid, nästan så jag tycker det var lite kort (!).

Furios bild

Blev nyss klar med Dead Island. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Jag hade förbannat roligt hela tiden iallafall, och när jag inte spelade så tänkte jag nästan konstant på det. Men tyvärr finns det många saker som utvecklarna slarvat med, däribland den oinspirerade storyn och det oinspirerade slutet. Dessutom var det lite för lätt. Men visst, tv-spel är till främst för att underhålla spelaren och nog blev jag underhållen allt. Det blir därför 8/10 i betyg. Hoppas det kommer en uppföljare där vissa saker putsas till.

I en annan tråd så hävdade jag att spelet var en rip-off av Borderlands, och jag känner att jag måste omvärdera det. Men nog fanken finns det många saker som är i det närmaste identiska.

Senast ändrad av Furio, 9 september, 2012 - 19:09.

Pilko

Furio skrev:
Men visst, tv-spel är till främst för att underhålla spelaren och nog blev jag underhållen allt.

:beer:

Jag upplevde också spelet på ett liknande sätt. Jag låtsas aldrig vara särskilt svår eller snofsig men till och med en kompis jag har som gör det tyckte om Dead Island just för att det helt enkelt var underhållande. Berättelsen var lika skitsamma som slutet, men det var ju faktiskt hiiiimla kul att springa runt och slåss/lemlästa. :)

Fear 3 (F.3.A.R....)
Extremt lite spökigheter, mest bara pangpang hela tiden. Jag hade rätt roligt och splattereffekter fick jag så jag står mig i nån vecka! Älskade att de valde

Spoiler: Highlight to view
Danzigs låt Mother

för eftertexterna! :)

OhNoSpywares bild

På grund av en twitterkonvo tidigare i veckan blev jag nyfiken på hur många spel jag egentligen klarat i år. det visade sig vara 36 spel. Precis lika många som det varit veckor detta år! Eftersom det kändes som en riktigt trevlig slump ville jag gärna behålla den fina synkade siffran och kände att det var dags att klara ett spel innan denna vecka (37) tar slut.

Sagt och gjort! Jag plockade upp Islands of Wakfu som legat orört i ungefär ett år (mina två gamla cheevos hade inga datum så kan inte riktigt veta när förra spelsessionen var). Jag misstänkte att jag befann mig någonstans i mitten av spelet och i efterhand visade det sig att det stämde ganska bra.

Tycker alltid att spel är galet svåra att plocka upp sådär mitt i efter så lång tid. Med hjälp av en bra "How to play"-tjosan i menyn gick det dock ganska snabbt att komma in i just detta igen. Yay!

Spelade klart det och bestämde mig sedan för att ta resterande achievements också. Tog lite längre tid än jag trodde men jag lyckades ^^
Inget superbra spel precis, men det kändes inte som slöseri med min tid. Småtrevligt för det mesta, stundtals irriterande och absolut inget som sticker ut på nåt vis. Striderna är bara ett konstant mashande av A, X och RB och spelet hade långt ifrån världens bästa checkpointsystem. Men det är fint! Jag gillar designen.

Furios bild

Uncharted 2: Among Thieves. Åh satan, vad kul jag hade med det här spelet! Det känns som att Naughty Dog tagit allt som var bra med ettan och crankat upp det en nivå till. Så förbannat kul och snyggt att jag knappt vet vad jag ska säga. När jag hade klarat det så blev jag alldeles tom och var tvungen att panikbeställa trean :). Det enda som jag stör mig är den där förbannade klättringen som förvisso är lätt att lära sig, men o så svår att bemästra.

Pilko

OhNoSpywares bild

Humble Indie Bundle 6 släpptes ju häromdagen och innehöll två spel jag haft på min Steamönskelista ett tag, så det bidde ett köp.
Rochard var titeln jag var mest sugen på och jag spelade igenom det under gårdagen. Hade väldigt roligt under i princip hela spelet. 4½ timme tog det ungefär och det var sådär lagom långt så att jag inte hann tröttna (padding i sånahär spel är nåt av det värsta som finns ;D). Hade gärna sett nåt annorlunda område till istället för att återkomma till samma ställen. Det var dock inte samma del man återbesökte på de ställen man var på flera gånger så det var helt okej.
Mycket nöjd är jag iaf. Klart värt köp :)

Sambon spelar för tillfället Portal 2 och jag blev så himla sugen på att återbesöka Aperture jag med. Hade Portal: Still Alive helt ospelat så det kändes perfekt att ta tag i idag. Om jag råkar ha ett spel till fler format eller i olika versioner så räknas alla för sig så detta såg jag som ospelat trots att jag klarat The Orange Box-Portal innan.
Lika underbart som första gången och precis vad jag behövde. Tog dessutom alla cheevos så jag är nöjd och glad ^^

Edit:

Dead Island.
Äntligen.

Senast ändrad av OhNoSpyware, 21 september, 2012 - 18:07.
Chogolings bild

Broken Sword: Shadow of the Templar - Directors Cut är nyss avklarat. Lirade det strax efter releasen 1996 och det är lika bra idag + en ny prolog och annat smått och gott.

Klarade äntligen VVVVVV också. Plattformsspel när de är som bäst!

Recenserar och diskuterar indiespel och litteratur på chogoling.com

OhNoSpywares bild

Klarade Story Mode i Shatter igår. Det blev alltså 5 klarade spel på 8 dagar. *dansar* Känns åsm!
Ett mycket, mycket trevligt spel (är f.ö. en såndär "Breakout-klon", kanske jag skulle berätta) som blev väldigt kaotiskt på slutet. Kommer nog inte jaga cheevos (Steamcheevos betyder av någon anledning inte lika mycket för mig som 360-cheevos) men lär återkomma för ströspelande i endless mode eller time attack eller nåt :)

VodkaCitrons bild

The House of the Dead: OVERKILL - Extended Cut

5/10

Ett väldigt underhållande spel för pengarna spenderade (89:-). Olika vapen att välja på, massa olika spellägen och så kan man köra om samma spel igen fast med lite extra därav "extended cut".

Men enligt mig är det ljusår ifrån dom första spelen som är rena 10/10or i min bok. Har gått utåt för serien efter att tvåan släpptes, men det har varit olika utvecklare så det är ju förståligt.

Skulle jätte gärna betala rätt mycket för att få 1 och 2:an som HD utgåva till PS3:an ;D Och isåfall måste Move inskaffas ;)

God Hand
Det var verkligen svettigt på sina håll, vissa avklarade passager gav samma adrenalinkickar som bra shoot 'em ups. Vad jag tycker mer detaljerat om spelet kan man läsa i min senaste blogg.

Crimson Thunders bild

Prototype 2. Ganska kort, ganska lätt och kontrollen lämnar en del att önska men överlag gillade jag det. Det påminner en hel del om infamous, men det är bara positivt enligt mig.

7/10

PSN: Mr_jump

Paul Svenssons bild

Det var Tekken Tag Tournament 2 med Miguel som solokaraktär. Ska försöka låsa upp alla roliga filmklipp. Var dock inte alls speciellt imponerad av spanjorens videosnutt och hoppas nästa blir roligare. Bäst hittills är nog Lees, den var hysteriskt rolig!

OhNoSpywares bild

Oj, har inte skrivit här på ett tag. enligt Backloggery har jag klarat 3 spel sedan sist!

Dead Pixels skrev jag lite om i Indieklubbentråden, så jag nöjer mig med det.

Ville ha ett spel som funkade att spela när jag lyssnade på podcasts och Andreas Ljungström rekommenderade Wizorb som jag vann i flashspelsturneringen. Gillade väl inte precis ljuden i det så det funkade ju prima att stänga av och lyssna på poddar istället, bra tips herr Ljungström! :D
Ytterligare ett breakout-tjosan-spel (som Shatter som jag skrev om sist... Shatter var bättre) och eftersom jag hatar att skriva sånahär små saker om spel och höll med Andreas om det mesta som han skrev i sin recension så länkar jag bara den, tjohej!

Allra senaste spelet jag klarat är Containment: The Zombie Puzzler som jag fick med i nån bundle nångång. småkul litet tidsfördriv. Byt plats på folk i ett rutnät för att omringa och därmed döda zombies innan de hinner bita och smitta folk. Den här trailern är ganska väldigt beskrivande om nån nu blev nyfiken.

VodkaCitrons bild

Tekken Tag Tournament 2 här också med Lars/Leo, dom två bästa _GRABBARNA_ i spelet :) Ja, Leo är en kille *denial* NEEEJ NEEJ Försvinn jävla bikini bundle *cut*

Lars ending var också rätt hysteriskt roligt, iaf en bra start på det hela :) Vågar inte puckla på Unknown med fler karaktärer eller som solospelare än, hon blir ju nerfad imorgon så behöver ju inte vänta allt för länge direkt. Enda sättet för mig (som är otroligt dålig) att ta död på henne är att fixa fyrkant + triangel på ena triggern och sen bara spamma och hoppas på det bästa -.-

Det finns väldigt mycket att göra i spelet vilket glädjer mig :) Senaste stora titeln i fighting-genren var trots allt Super Street Fighter IV, vilket är rätt tomt, har man ingen breve sig att spela med så finns det inte ett enda roligt aspekt med spelet.

Resident Evil 5
Så när som på en ganska utdragen (inte nödvändigtvis svår utan mest tidskrävande) slutboss tyckte jag väldigt mycket om det. AI:n på medhjälparen lämnade som väntat en del att önska och det var lite för många tråkiga miljöer efter de balla utomhusbanorna men på det stora hela väger det in nånstans mellan bra och väldigt bra.

OhNoSpywares bild

Har visst klarat lite spel igen sedan sist jag skrev.

Assassin's Creed: Revelations
För det mesta samma gamla åsmness. Gillade inte Den Defense, som de flesta andra, men annars var det precis lika bra som de tidigare delarna. Störde mig lite på att man behövde samla ihop så mycket pengar dock. Det sista jag fick göra i spelet var att ha det stående i 3 timmar (jag låg i en höstack och lät ett tjuvgäng sno pengar från alla som gick förbi ;D) för att få ihop de sista slantarna jag behövde för tre böcker. Men då ploppade sista SP-cheevon in så det känns brabra nu ;D Har Multiplayer kvar, men det lägger jag ingen större vikt vid. 100% i SP och DLC är nog för mig.

Dishonored
Mmm <3 <3 <3 Ett av de bästa spel jag spelat, tror jag :) Högt upp ligger det iaf. Spelade sneaky utan att döda nån eller bli upptäckt och använde inte heller några av superkrafterna (utöver Blink). Har testat att spela mer oförsiktigt och mest bara skjuta och hugga ner folk till höger och vänster men tröttnade redan i första uppdraget. Andra rundan får istället bli inte bli sedd-sneaky men med sneaky-dödande och superkrafter. Lär bli kul! ^^

Pokémon Mystery Dungeon: Explorers of Sky
Ääääntligen! Har både älskat och hatat detta spel under de 40 timmar det tog att klara. Mest var det dock mitt fel när det gick som mest åt skogen så överlag är jag nog rätt positiv till det. Skaffar jag en 3DS nån gång blir det definitivt ett köp av nästa PMD-spel :)

OhNoSpyware skrev:
Dishonored

Det är jag jättesugen på! Linnea spelar det för tillfället och svär ganska friskt, men av det jag sett verkar det finebäng.

Vargavakas bild

OhNoSpyware skrev:
Dishonored
Mmm <3 <3 <3 Ett av de bästa spel jag spelat, tror jag Högt upp ligger det iaf. Spelade sneaky utan att döda nån eller bli upptäckt och använde inte heller några av superkrafterna (utöver Blink). Har testat att spela mer oförsiktigt och mest bara skjuta och hugga ner folk till höger och vänster men tröttnade redan i första uppdraget. Andra rundan får istället bli inte bli sedd-sneaky men med sneaky-dödande och superkrafter. Lär bli kul! ^^

Jag är också riktigt sugen på Dishonored. Så sugen att jag beställde det. All förhandsinfo luktar väldigt mycket Thief. Jag tror att det senaste spelet som jag köpte när det var nytt innan detta var Vanquish, så det var ett tag sedan.

VodkaCitrons bild

Vargavaka skrev:
Vanquish, så det var ett tag sedan.

Var det värt det? Vanquish ligger just nu högst upp på min lista över spel jag måste köpa ;) Åtminstone när det kommer till spelen som ligger under 200 vilket är det jag brukar köpa!

Vargavakas bild

Vanquish är fett. Kanske inte riktigt lika bra som Bayonetta men det spelar iaf i samma liga.

VodkaCitrons bild

Då blir nästa köp Vanquish! :) Även om det förmodligen blir nästa år, har förbokat så mycket XD

Oddworld: Stanger's Wrath HD

8/10

Ett otroligt bra spel som ligger före sin tid! Älskar hur alla NPC's interagerar med varandra och en själv, riktigt mycket arbete som måste gått in där, då dom får nya fraser och nya saker att babbla om så fort man har ett nytt mål att göra. Helt otroligt charmigt att höra brottslingarna snacka skit med varandra cell jämt emot cell när man fångat in dom. Gameplayet är roligt och utan några konstigheter, det mystiska med Oddworld finns där och cutscensen är häftiga, även om de inte är lika mäktiga som förr i tiden!

Förstår att utvecklarna hatar EA som publicerade deras spel så jävla dåligt, de borde vara en titel som ligger i rampljuset! Hade velat se mer av världen dom har att erbjuda, men eftersom en trilogi var planerad från start som nu är slut, så lär det inte hända :(

Eller wait, de verkar ha saker på G enligt Wiki iaf! In a May 9, 2011 FAQ, an Oddworld Inhabitants representative confirmed Fangus Klot is in future plans and will be worked on after The Hand Of Odd and Abe HD are finished.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.