Orpons bild

Starfighter Johansson skrev:
Jag är mycket sugen på att spela detta, men jag kanske ska ta Miasmata först om du ville "samköra" det?

Du hinner klämma in Proteus när som helst egentligen. Även om du går vilse eller bestämmer dig för att gå off road för att till exempel sätta dig på en bergstopp och titta på stjärnfall (vilket jag rekommenderar!) så borde det inte klocka in på mer än max 45-50 minuter.

Men jag är mycket på för Miasmata!

Starfighter Johanssons bild

Proteus (PC)
Tycker samma som Orpon fast jag hade kunnat betala till och med mer än tio dollar för upplevelsen. Fin, inspirerande, pastellfärgad.

OhNoSpywares bild

From Dust, 200/200 cheevos igår... och jag vet inte riktigt vad jag tycker. En del challenges var riktigt trevliga. Så även några av de vanliga banorna. Men samtidigt var det... bara... jag vet inte?
En rage quit, och en hel del svordomar (över två challenges framför allt), men tycker absiolut inte illa om spelet. typiskt sånt där "jahaja, det var ju... ett spel"-spel :D

OhNoSpyware skrev:
From Dust, 200/200 cheevos igår... och jag vet inte riktigt vad jag tycker. En del challenges var riktigt trevliga. Så även några av de vanliga banorna. Men samtidigt var det... bara... jag vet inte?
En rage quit, och en hel del svordomar (över två challenges framför allt), men tycker absiolut inte illa om spelet. typiskt sånt där "jahaja, det var ju... ett spel"-spel

Det ser verkligen otroligt tråkigt ut, jag kikade lite när Linnea testade demo på det. Gött att du tog dig igenom det i alla fall, trots rage quit! :)

OhNoSpywares bild

tråkigt

Hade faktiskt aldrig tråkigt, men kan verklogen inte se att det skulle vara ett spel för dig nej :D

Orpons bild

OhNoSpyware skrev:
From Dust

Fantastiskt spel! Man blir ju galen på att människorna är så otroligt korkade emellanåt men att få leka och experimentera med världen och se de geologiska konsekvenserna av ens handlingar är bland det roligaste jag har upplevt i TV-spel. Inramningen är jättefin också.

OhNoSpywares bild

Orpon skrev:
Man blir ju galen på att människorna är så otroligt korkade

Ooooohja. Det var orsaken till många svordomar under vissa svårare challenge-banor :p

Och ja, mycket fint :)

Senast ändrad av OhNoSpyware, 26 mars, 2013 - 00:24.
Orpons bild

OhNoSpyware skrev:
Ooooohja. Det var orsaken till många svordomar under vissa svårare challenge-banor

Det verkar ändå som att de har förbättrat den aspekten. Jag körde spelet på releasedagen och då var människorna totalt hopplösa. Jag byggde jättefina och totalt säkra broar av sten men mina små människor valde att gång på gång att ta en omväg genom lava istället. Det slutade ofta med att jag utbrast "Ni förtjänar inte bättre!" och lurade ut dem en efter en mot en säker död. :)

Har kört om From Dust 2-3 gånger sedan dess och inte alls haft samma grava problem som under den första genomspelningen. Däremot är inuti-en-vulkanisk-krater-banan lika hemsk varje gång.

OhNoSpywares bild

Orpon skrev:
de har förbättrat

Har det varit värre :tard:
Isch! Jag hade visserligen inte alls stora problem med dem i kampanjen, men vissa challenges var verkligen hårslitande jobbiga pga deras pissiga AI.

The Abandoned School (Android)
Ett ganska trevligt skräckexperiment i all sin enkelhet. Man styr genom att dutta runt, det är ett peka-och-smeka (genrenamn påkommet i Spelberget - det gäller alltså peka-och-klicka fast på pekskärmar), men det blir åt skogen för mycket dutt-duttduttduttduttdutt-dutt-duttdutt-duttduttdutt. Man bara trycker på fucking allt. :) Men det var lite obehagligt ibland, så jag skulle deffo vilja se konceptet bli utvecklat längre.

Pudding Monsters (Android)
Från dom som gjorde Cut The Rope, fast här swischar man omkring små puddingar. Personligen tyckte jag detta var mer beroendeframkallande och roligt än Cut The Rope.

Furios bild

BioShock Infinte. Jag vet inte ens var jag ska börja. Bland dom bästa spelen jag någonsin har stött på, med den troligtvis bästa och mest invecklade storyn någonsin. Allting är så välgjort och briljant. Oh, vad jag skulle vilja diskutera det här spelet djupgående med någon! Jag vill verkligen inte förstöra upplevelsen för någon, men jag kan säga såhär:

Spoiler: Highlight to view
Slutet är helt jävla mindblowing!

Jag hoppas att det inte dröjer alltför länge innan det utannonserade extramaterialet släpps.

Senast ändrad av Furio, 30 mars, 2013 - 16:22.

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

Tobias Jensens bild

Tomb Raider
Egentligen gillar jag den här formen av spel, där man får en blandning av pussel och action. Tyvärr tar actionsekvenserna lite väl mycket plats och det finns specifikt två ställen i spelet där jag var på gång flera gånger att stänga av för att det var så fruktansvärt långtråkigt. Mest spännande är att leta efter de hemliga templen som innehåller desto mer pussellösande.

Allt som allt ett gediget hantverk som hade mått bra av att förkortas lite och då plocka bort flera av actionsekvenserna.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Miasmata (PC)
Det här var verkligen jättebra. Jag tror jag ska skriva något lite längre om det i en recension eller ett blogginlägg framöver.
6 av 5

Orpons bild

6 av 5

Oh! Jag hoppas verkligen jag får tid att spela det idag. Hur många timmar tog det ungefär att spela genom? Har du fortsatt att skärmdumpa?

Senast ändrad av Orpon, 7 april, 2013 - 11:18.

Orpon skrev:
Oh! Jag hoppas verkligen jag får tid att spela det idag. Hur många timmar tog det ungefär att spela genom? Har du fortsatt att skärmdumpa?

Jag tror jag spelade runt 15 timmar och ja, jag tog skärmdumpar in i det sista! Ska försöka få in så många som möjligt i recensionen. (Alla är spoilerfria så klart.)

Need for Speed: Most Wanted (Android)
Mja, mjo. Det var väl rätt roligt då. Kanske lite tjatigt, men väldigt bra fartkänsla och snyggt som fan.

Paper Monsters (Android)
De hymlar inte med sin kärlek till Super Mario och Little Big Planet. Damn right! Kontrollen är... om den inte är jättebra så är den i alla fall klart godkänd och nog den bästa jag upplevt hittills när det ska virtualiseras en styrspak. Laggade friskt här och där på en Nexus 4 så jag tar mig friheten att misstänka att hoppet från iOS inte gick så smidigt som de hoppats.

Enkla plattformsbanor där man i nio fall av tio går från vänster till höger och hoppar på fiender. Det finns en sån där gullig liten effekt, som Mutant Mudds spelade mycket på, där man helt plötsligt får spela lite på något som tidigare bara synts långt bort i bakgrunden. Sånt tycker jag är roligt. Det är lätt att klara och kör mer på att ha roligt och bli belönad än rå utmaning, så det är utan tvekan trevligt att plocka fram på resande fot om man till exempel har fem minuter till övers för att nån buss kört vilse.

Army of Two: Devil's Cartel (360)
Slender: The Arrival (PC)

Vad jag tyckte kommer snart i recensioner.

Orpons bild

Miasmata

Fantastiskt spel, även om jag till skillnad från Starfighter var vettskrämd under stora delar av spelet.

Empire of Steel (Mega Drive)
Horisontalt shoot 'em up på temat steampunk med en, följdaktligen, otroligt fin inramning. Bra musik, bra kontroll, generöst med liv. Väldigt skoj!

Game Dev Story (Android)
Nja. Njä. Det var väldigt fint att titta på, inte väldigt roligt att spela.

Gunman Clive (3DS Downloads)
Fett! Lite för kort bara, men så var det utvecklat av en enda nisse också.

Sonic the Hedgehog 3 (Mega Drive)
En av banorna var lite onödigt lång och slutbossen var extremt lätt. Så lätt att när spelet tog slut blev jag paff för jag trodde slutbossen bara var en mellanboss eller nåt. I övrigt väldigt roligt, fint och överlag ösigare än tidigare delar. Kanske finns det någon Sega-puritan där ute som sätter sina knäskålar i halsen när jag säger så, men det är jag okej med. Sonic 3 är nog mitt favorit-Sonic!

Assassin's Creed 3 (PS3)
För långt, är egentligen det enda jag har att säga.

Orpons bild

Assassin's Creed 3 (PS3)
För långt, är egentligen det enda jag har att säga.

Jag klarade det häromdagen och kan bara hålla med.

OhNoSpywares bild

Fixade tidigare idag de sista cheevosarna i Bioshock Infinite. Hade missat några specifika vapencheevos (döda X antal med vapen Y) och två collectibles under min genomspelning. Utöver det gjorde jag allt under just en genomspelning. 1999 Mode från början (Konamikoden låser upp det, fniss) och inget köpande osv.

1999 Mode var trevligt och precis sådär lagom svår-svårt som svåraste svårighetsgraden ska vara. Utom vid två tillfällen.
1:

Andra gången man möter en Handyman. Bara den enda gången var den fienden ett problem för mig. Det var så OERHÖRT många andra fiender i den striden. Att akta sig för skjutglada galningar OCH en Handyman OCH en Fireman blev bara... ja. Nej. Funkade i andra områden för det var visserligen fiender där med, men väldigt mycket färre.

2:

Lady Comstock! Men bara på kyrkogården, de senare mötena med henne var superlätta. Skitstrid.

I övrigt ett kul spel helt enkelt. Kändes mycket som Dishonored faktiskt, men med sämre (i princip obefintligt) smygande :p

GuZ
GuZs bild

Spelade precis ut Planescape: Torment för första gången på tio år. Skönt att veta att mina många kärleksförklaringar till spelet sedan dess inte har grundat sig en smula på ren nostalgi. Berättandet är fortfarande oöverträffat i spelmediet.

Minns att jag fann avslutningsscenen lite för simpel och abrupt, men den här gången gillade jag den skarpt. Gör det den skall och knyter an väl till spelets centrala teman.

Om Tides of Numenera kommer i närheten av det här kalaset... blir jag lycklig.

Senast ändrad av GuZ, 7 maj, 2013 - 21:23.

Long you live and high you fly and smiles you'll give and tears you'll cry
and all you touch and all you see is all your life will ever be.

Orpons bild

Assassin's Creed 2: Revelations

Kanske lite märkligt att jag klarade det först efter att jag kört trean, men å andra sidan gav det mig ett bra tillfälle att fräscha upp min bild av Ezio och jämföra med Connor. Ezio är en betydligt mer intressant och rolig karaktär än Connor.

Revelations hade mycket mer av det jag gillar med Asscreed-serien: humor, lite självdistans emellanåt, fina miljöer (Konstantinopel var verkligen väldigt fint). Assassin's Creed 3 kändes verkligen generiskt i jämförelse med de tidigare spelen. Connor var en fruktansvärt platt och tråkig karaktär. Jag föreställer mig att spelskaparna tyckte att det räckte med att han var indian för att han skulle bli intressant, men så funkar det ju inte.

Något jag uppmärksammade var skillnaden i ansiktsanimationer. Mimiken i Assass 3 var verkligen oerhört ful. Det var inte bara som jag inbillat mig, det var högre kvalité på både manus och animationer tidigare i serien.

Far Cry 3 (360)
Yes! Det här var precis vad jag behövde. Jag har haft mycket roligt med spelet i väldigt många timmar.

Crash Team Racing (PS1)
Helt klart godkänt kartracingspel! Detaljerat utlåtande.

Penumbra: Black Plague (PC)
Råbra skräck som handlar mer om att gräva ner sig i tankar och bli förfasad på ett mysigt vis snarare än att hoppa till och pissa ner sig. Halvdetaljerat utlåtande.

Metro: Last Light (360)
För att citera Hardy Nilsson; Yes alltså! (Recension på ingång, have no fear.)

Super Meat Boy (PC)
Inte så idiotsvårt som jag trodde det skulle vara men väldigt underhållande! Gillade blinkningarna till gamla klassiker.

Tomb Raider (PS3)
Inte bara det bästa Tomb Raider-spelet, ett av de bästa jag spelat hittills i år. Fortsätter det så här kommer det bli svårt att utse den där titeln "game of the year".

Senast ändrad av Starfighter Johansson, 2 juni, 2013 - 19:55.

OhNoSpywares bild

Bioshock Infinite försatte mig i nån sorts speldepp som jag lyckades bryta i söndags genom att ta tag i lite korta spel, bland annat de jag precis köpte i Humble Indie Bundle 8. Sen rullade det bara på...

Shank - Lite ojämn svårighetsgrad och kontrollen retade mig en del. Annars småtrevligt. Väldigt simpelt.

Proteus - Vet inte riktigt vad jag ska säga om detta. Tyckte att vintern var lite cool men annars var det ganska... inte för mig?

Little Inferno - Positivt överraskad. Mysigt, galet, klurigt och... fint. Musiken är fantastisk.

Thomas Was Alone - SÅ JÄVLA BRA <3 Kan inte säga mer än så. Det var bara väldigt bra på alla vis.

Botanicula - Mysigt och klurigt. Fastnade inte för det på samma sätt som jag sett andra göra dock.

Trauma - Speciellt. Tror att utvecklaren låter en spela det gratis på sajten. Rekommenderar folk att testa det. Väldigt kort.

Ben There, Dan That! - Knasigt, ganska simpelt peka-klicka. Småroligt.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.