Kletets bild

Thörn skrev:
Spelet är underbart ju

Ja, jo. Okej. Kanske klagar jag just därför. För att jag vill ha ännu mer. Men DLC:t bestod väl i huvudsak endast av två uppdrag vilket kändes rätt pluttigt. 0:)

Thörn skrev:
Spoiler

Spoiler: Highlight to view
Men det där var väl ändå inget man kunde påverka? Hon tog över som Shadow Broker oavsett vad. Plus att själva slutet kändes lite abrupt, jag hade velat att man kunde göra något mer när nu Liara blivit en mäktig bundsförvant, den där videospelaren kändes inte som tillräckligt mycket. :tired:

Senast ändrad av Kletet, 13 januari, 2011 - 21:55.

I can't remember to forget you.

Crimson Thunders bild

Senaste spelet jag klarade var Assassin's Creed: Brotherhood, även om det börjar bli ett tag sedan. Som tidigare sagt är det helt klart bästa spelet i serien. Nu vet jag bara inte hur jag ska klara av väntan på nästa spel efter det minst sagt chockerande slutet :~

PSN: Mr_jump

Kletets bild

Halo: Reach

Tog till slut tag i spelet och spelade genom det. Det tog sig lite mot slutet, även om det är långt ifrån de första spelen. Däremot är det just bara kampanjen som jag har spelat, annars hade jag antagligen tyckt mycket bättre om spelet.

3+/5

Senast ändrad av Kletet, 24 januari, 2011 - 22:14.

I can't remember to forget you.

Josef Diktatorns bild

Deadly Premonition.

Ett av de bästa spelen jag lirat och jag har lirat måååååånga. Gillar man Twin Peaks och en gnutta Silent Hill är risken stor att man kommer falla pladask för DP.

F.K... in the coffee...

Lars Jensens bild

Mass Effect 2 och Fallout 3: Brokel Steel, båda förstaklassiga upplevelser! ME2 blew me away!

5/5 respektive 4/5

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Alexanders bild

Uncharted: Drake's Fortune, lite efter. :bigsmile:

Det var riktigt bra, och det pyttelilla jag hunnit med av tvåan känns redan awesome. :bigsmile:

Senast ändrad av Alexander, 6 februari, 2011 - 23:08.
VodkaCitrons bild

Little Big Planet 2 får man väll säga.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Vargavakas bild

Jag sträckspelade den sista tredjedelen av Planescape Torment och damn, det var en berättelse som inte går av för hackor. Lite svårt att smälta och analysera spelet så här tätt inpå men det är en upplevelse väl värd mödan. Å ena sidan ett spel med så lugnt tempo och mycket dialog att det nästan närmar sig ett gammalt textäventyr eller en "välj-vad-som-händer-bok" vid vissa tillfällen, men samtidigt en historia som är så sammanvävd med ditt spelande att det inte skulle gå att göra i ett annat medie.

Jag kommer att behöva spela igenom spelet åtminstone en gång till för att knyta ihop de sista lösa trådarna, men i den överskådliga framtiden kommer jag att låta det ligga för att smälta upplevelsen.

3 halvt förmultnade reinkarnationer av 3 möjliga.

Senast ändrad av Vargavaka, 22 februari, 2011 - 21:19.
UfU__Xs bild

Hur lång tid tog det på ett ungefär?

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Vargavakas bild

Ugh, tycker jag alltid känns svårt att höfta speltid. Jag hoppades att min sparfil skulle ha en klocka men jag hittad ingen, bara "49 in-game dagar" men det säger ju ingenting. Någonstans mellan 15 och 30 timmar, troligtvis närmare det högre än det lägre numret. Jag missade dessutom nästan en zon helt och hållet (var lite försiktig med var du går och utforskar när du är i Crust) och det var säkerligen ännu ett par sidouppdrag och liknande som slank förbi.

Jag vet inte riktigt, men det är ett långt spel, även om spelvärlden är ganska kompakt. Jag tror inte du behöver sträckspela spelet för att uppskatta det. Så länge du är metodisk och utfrågar alla karaktärer med namn när du kommer till nya områden bör du kunna ta dig igenom spelet utan större problem. Däremot är det nog att föredra att se till att du har en relativt fri helg för att komma igång med spelet ordentligt, det tar en liten stund innan du börjar nysta i de intressanta bitarna.

Det var framförallt det långsamma tempot och den stora mängden dialog som tog tid för mig att vänja mig vid. Ungefär halvvägs in hade jag anpassat mig och flöt det på fint.

Vargavakas bild

Helt appropå; det slog mig just att Planescape Torment nog är det första spel som jag har spelat som faktiskt lyckades balansera val och konsekvens på ett tillfredsställande sätt. Det var varken det klassiska scenariot mellan att välja mellan att vara moder Theresa eller Hitler, men det var inte heller det vanligt förekommande alternativet där konsekvenserna av dina val är höljda i mörker bara så att spelutvecklarna kan köra en "haha, det förväntade du dig inte!".

I PT tyckte jag att mina grundläggande intentioner i stort sett alltid översattes bra i mina val utan att jag för den sakens skull visste vilka konsekvenser de skulle få längre fram. Jag får fundera lite mer på det här, men PT skulle kunna vara det första spel där jag faktiskt har accepterat när mina val har fått tragiska konsekvenser utan att starta om. Och det i ett PC-spel med quick-save funktion... who would have thunk.

Lars Jensens bild

Det påminner mig om att jag måste skärpa mig med PT-spelandet. :p

Själv har jag klarat Gemini Rue, på tur står Bulletstorm, GTA IV (PC) och Space Quest 1 VGA. Men det kommer nog annat i vägen iof.

Sofia Hårds bild

Klarade God of War 3 igår kväll. Andra genomspelningen. Körde genom hela trilogin med sambon. Episkt och härligt :)

/Fröken Hård

Josef Diktatorns bild

Killzone 3. Episka slagfält, supersnyggt, skit tunn story, aldrig sådär skitkul, väldigt lätt och på tok för kort. Tack vare en väldigt bra MP så får det ändå en fyra av fem.

F.K... in the coffee...

TTV
TTVs bild

Jag klarade StarCraft 2 Singelplayer idag (tankar under spelandet). Episkt.

Och jag hungrar efter mer. Synd att vi kommer få vänta ut hela 2011 för att få nästa del.

Spelet kanske var en aning kort och dialogen kanske inte var någon poesi men sånt får man se bort ifrån när resten av spelet i slutändan (lika mycket MP som SP) är ren perfektion.

[5]

UfU__Xs bild

Dead Space och No More Heroes 2.
Liksom en del andra spel jag spelat den senaste tiden (Bioshock 2 i synnerhet) upplevde jag spelen som smått fantastiska och ibland så jag satt och tänkte "det här är ändå det bästa" i början fram till ungefär mitten till 3/4 in i spelet för att sedan tappa rejält och ha ett ganska taffligt avslut. Dead Space började vid den tiden kännas smått repetitivt med hela tiden samma fiender som tidigare men nu i svart och spelet blev egentligen aldrig något mer än vad det utvecklats till fram till dess.

Och slutet sen, jeeesh.

Liksom, vad fan var det för jävla tweeeest i slutet!? Ohnoes, den där tjejen som varit med mig var visst ond hela tiden! Förmodligen är det fysiskt omöjligt att bry sig mindre om något än jag gjorde om det. Ok, en helt värdelös bossfight mot nån mask med fluorescerande hemorrojder i munnen. Jahaja, nu en dum och opåkallad screamer med en rutten kvinna (som är min fru?) innan eftertexterna börjar rulla. Oavsett vem som tyckte det var en bra idé hoppas jag att denne arbetar med något så långt ifrån spelbranschen som det bara går.

NMH2 hade ett par riktiga guldbossar med rätt nivå av galenhet och svårighetsgrad där dessutom "banorna" innan bjöd på en del variation kring mitten av spelet. Det dök upp nya dumma minispel efter varje avklarad boss och det fanns hämnduppdrag att syssla med på sidan om men allt det där försvann under sista delen av spelet och slutet var jämfört med första spelet förvånansvärt tråkigt.

Men nu fokuserade jag måhända onödigt mycket på det negativa. Båda var bra spel, en 3/5 respektive 4/5 om jag skulle sätta spontana siffror på dem.

WEAR!"

Vargavakas bild

UfU__X skrev:
Dead Space

Appropå din kommentar i spelköps-tråden är även detta ett spel som jag letar efter just nu, skall bara försöka hitta det till ett vettigt pris. Verkar som du var först på att ta dig an den här titeln ;)

Hur är förresten No More Heroes-titlarna rent allmänt? Går de att jämföra med Killer7 eller är de sin egen grej? Jag har inte riktigt kunnat forma en bild om dem men jag uppskattade Killer7 (även om det spelmekaniskt var skit).

UfU__Xs bild

Vargavaka skrev:
Verkar som du var först på att ta dig an den här titeln

Jag har faktiskt haft det ända sedan det släpptes men körde fast ungefär en tredjedel in i spelet efter att nästintill avlidit av dödsstress för att jag blev pålurad att spela spelet på hard (vilket nog inte var så dumt egentligen då det var väl lätt på medium) och slösade bort alla min pengar i spelet på att köpa nya vapen istället för att uppgradera plasmacuttern. :p

Vargavaka skrev:
Hur är förresten No More Heroes-titlarna rent allmänt?

Jag gillar dem otroligt mycket trots deras uppenbara brister och ojämna kvalitet. En jämförelse med Killer 7 är inte helt felaktig att göra även om de egentligen inte har så mycket mer gemensamt än "känslan". Båda NMH-spelen har en handling, om än helt flippad, som går att hänga med i och de är inte alls lika udda spelmekaniskt då de spelas som en vanlig och rätt simpel brawler. Men gillar man karaktärer som är både färgstarka på utsidan och insidan, kan uppskatta det sjuka ultravåldet samt se förbi vissa tekniska brister så borde man i alla fall bitvis kunna uppskatta spelen. :p

WEAR!"

Naturlazers bild

Klarade både Singularity och Homefront igår.

Homefront - Inget märkvärdigt överhuvudtaget. Kort som satan, oerhört segt tempo stundtals.
Ett spel som på förhand såg ut att ha en riktigt intressant story förstördes av dess berättande.
Njae, vänta med köp till begagnat-lådan. Då kan, men bara kan det vara värt pengarna.
Onlinedelen är ändå hyffsad, vilket ger den där "0,5an"
1,5/5

Singularity - Otroligt bra spel och älskar storyn rakt igenom. Ett väl balanserat spel som man aldrig tröttnade på.
Onlinebiten känns inte lika het, men det gör mig inget i detta fall.
Ger den starka 5/5!  :party:

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Josef Diktatorns bild

Naturlazer skrev:
Onlinedelen är ändå hyffsad, vilket ger den där "0,5an"

Tycker Onlinedelen är riktigt stabil i Homefront men jag håller med om att SP´n känns lite lam även om inledningen var ovanligt stark rent emotionellt för ett shooter, man fick lite hämndvibbar efter koreanernas vidrigheter.
Känslan i vapen och spelets hit detection är dock fasligt bra.

F.K... in the coffee...

Naturlazers bild

Josef Diktatorn skrev:
Tycker Onlinedelen är riktigt stabil i Homefront

Jag tycker att det är smart tänkt med hur de organiserat MP'n. Men resten kan jag tycka känns lite halvtaskig.

Josef Diktatorn skrev:
SP´n känns lite lam även om inledningen var ovanligt stark rent emotionellt för ett shooter, man fick lite hämndvibbar efter koreanernas vidrigheter.

Absolut. Måste nog säga att första sekvensen är det bästa och mest gripande i hela spelet. Hade gärna velat att den känslan skulle följa med genom hela spelet.

Respect the trees! Respect them all! And respect me, ehh.

Vargavakas bild

Jag har tagit mig igenom Dead Rising och Alan Wake, vilka jag båda tyckte om av helt olika anledningar.

Dead Rising är så jävla opolerat och frustrerande, men samtidigt kittlande. I det här fallet gör just den grovhuggna oförlåtande designfilosofin spelupplevelsen till vad det är. Att eskortera enn grupp idioter helskinnade genom en zombiehjord bara för att på spurtsträckan råka slå in huvudet på en gruppmedlem med en slägga när de envisas med att springa mellan dig och de odöda får mig verkligen att vilja kasta handkontroller. Å andra sidan gör den ständiga tidspressen att du spelar med ett väldigt annorlunda tempo.
Att det dessutom i prinicp är vad Dawn of the Dead skulle ha varit om det hade varit ett tv-spel gör inte saken sämre. Jag skall säkerligen plocka upp (den något mer relevanta) uppföljaren när jag hittar den billigt.

Alan Wake å andra sidan är ett spel med ofantlig potential som har behandlats med så mycket polermedel att det har blivit något av en formlös barbapappa.

Vad som börjar som en kittlande rysare degenererar sakta men säkert till ett ljuspistolspel som med mekanisk regelbundenhet kryddas med en termosflaskor, radioapparater och ammunitionslådor. Vid sluttampen sprang jag mest förbi alla actionsekvenser i jakt på nästa filmsekvens (vilka alla var bra). Nu var väl inte Alan Wake tänkt att vara en skräckis i Silent Hill-tappning men jag skulle ändå hävda att allt polerande för att strömlinjeforma spelupplevelsen dödade den stämning de lade ner så mycket energi och teknologi på att bygga upp. Visst, actiondelen fungerar felfritt men när ytterligare en identisk yxmördare skall introduceras i "häftig slow-motion effekt" vid varje enbuske blir det snabbt slentrianmässigt. Vilket är synd då teknologin är helt bedårande.

Men den stora grejen med Alan Wake är väl kanske själva berättelsen (och sättet det berättas på). Även här tycker jag att spelet har oändlig potential som det inte lever upp till. Själva berättelsen lägger ut så många potentiellt intressanta frågeställningar som det senare dementerar eller inte undersöker vidare.
Att själva slutet...

i princip (lite förenklat) bara var att en formlös mörk varelse i sjön gjorde Alans bok verklig var så antiklimatiskt. Med alla referenser till författarskap och karaktärer skulle jag iaf ha vilja sett ett antal fler bottnar i berättelsen. Detektiven är Alans karaktär är Zanes karaktär eller nått. A dream in a dream in a dream, we must go deeper!
Någonting mer än bara en elak bläckfisk iaf...

Men med det sagt så tyckte jag ändå att det var ett bra och spännande spel, men det hade potential att bli helt fantastiskt.

"Previously in Alan Wake" är för övrigt (sin gimmick-aktiga implementation till trots) någonting som alla berättardrivna spel borde anamma. Fast då inte som en statisk kapitelindelning men snarare som en dynamisk resumé av de viktigaste händelser sedan senast du spelade. Alla skämshögar i bokhyllor och tonårsrum världen över skulle definitivt krympa i en stadigare takt om detta var norm snarare än undantag.

Josef Diktatorns bild

Dragon Age 2 klarade jag senast och till skillnad från majoriteten så tyckte jag mer om tvåan än Origins. Antar att lite mer strömlinjeformat spelande och förenklat pillande funkar för mig. ;)

F.K... in the coffee...

rootbeers bild

Josef Diktatorn skrev:
Dragon Age 2 klarade jag senast och till skillnad från majoriteten så tyckte jag mer om tvåan än Origins. Antar att lite mer strömlinjeformat spelande och förenklat pillande funkar för mig. ;)

Jag tycker som dig faktiskt, bara att det var lite för kort spelet tycker jag.

Senast ändrad av rootbeer, 25 mars, 2011 - 06:04.
Josef Diktatorns bild

Crisis 2

Riktigt, riktigt, riktigt bra spel och tokigt snyggt!

9/10

F.K... in the coffee...

Josef Diktatorns bild

Sly 2

Fantastisk bra uppföljare till ett redan sjukt bra spel. Sitter med Sly Collection och håller just nu på med Sly 3. Läskigt mysiga spel, fantastiska plattformare.

F.K... in the coffee...

Lars Jensens bild

Josef Diktatorn skrev:
Crisis 2

Riktigt, riktigt, riktigt bra spel och tokigt snyggt!

9/10

Jag klarade CrYsis 2, men det var ungefär lika bra som det du beskriver. Jag ger det 4/5, 8/10 på en tiogradig skala. Inte 9 pga flerspelarlägets brister.

Ollebros bild

Crysis 2 här med! 8/10, gärna sett bättre MP. Älskade längden på SP! Mer sådant efter att Call Of Duty det sista fått utvecklare att tro att 3 - 4 timmar räcker.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Lars Jensens bild

Ollebro skrev:
Mer sådant efter att Call Of Duty det sista fått utvecklare att tro att 3 - 4 timmar räcker.

Modern Warfare 2 tyckte jag hade tillräcklig kampanjlängd faktiskt. Men Crysis 2 hade nog mer perfekt ja.

narutoloves bild

final fantasy7 köpte det på psn och det va asa kul :love: men grafiken va piss off men as bra spel...
spela som cloud va kul för stunden men sen blev han en ganska trågig gubbe och Vincent va asa cool så han och zack är mina favo karaktäre på ff7.
8/10 skulle den få av mig allafall för gryma story line och alla karaktäre.

RIP:ZACK!!!

orka -.-

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.