Ollebros bild

Lars Jensen skrev:
Modern Warfare 2 tyckte jag hade tillräcklig kampanjlängd faktiskt. Men Crysis 2 hade nog mer perfekt ja.

narutolove skrev:
RIP:ZACK!!!

Antar att det är en spoiler och det är ju synd. För nu vet jag ju det innan jag spelat spelet.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

narutoloves bild

Ollebro skrev:
Antar att det är en spoiler och det är ju synd. För nu vet jag ju det innan jag spelat spelet.

oj hopsan förlåt :cry:

men om du inte har börjat spela ff7 så kanske e det bäst om du spelar
crisis core på psp och sen ff7 så man fattar lite bättre :D men nu när det vet att ZACK!!! är ..... död! :cry: så jag är typ ledsen för skrev det DU SKULLE BLUNDA OCH LÄS DET! men inte att han va död

orka -.-

Josef Diktatorns bild

Lars Jensen skrev:
Inte 9 pga flerspelarlägets brister.

Mitt betyg hade säkert sjunkit ett halvt snäpp om jag orkat sätta mig in i MP´n lite mer men just nu orkar jag inte sätta mig in i ännu ett FPS-spels MP-läge. MP är nästan lite av ett fult ord i mitt hem i perioder då jag blir så oerhört trött på att just MP spelar så stor roll i dagens spel, det är fint att spela ensam också. ;)

F.K... in the coffee...

Lars Jensens bild

Josef Diktatorn skrev:
å jag blir så oerhört trött på att just MP spelar så stor roll i dagens spel, det är fint att spela ensam också. ;)

Jag är definitivt en ensamspelare, det har jag skrivit otaliga (en) krönikor om. Så jag står vid sidan av dig och håller din hand ömt i min!

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Josef Diktatorns bild

Lars Jensen skrev:
Så jag står vid sidan av dig och håller din hand ömt i min!

Enade står vi ensamma, så poetiskt.

Klarade Sly 3 igår. Fortfarande ett bra spel men långt ifrån tvåans mästerverk. Det var kul och mysigt men alldeles för spretigt med alldeles för lite klassiskt plattformshoppande för min smak.

7/10

F.K... in the coffee...

UfU__Xs bild

Crysis 2
Väldigt annorlunda mot första spelet vilket jag i det här fallet finner rätt trist då det tappat det mesta av sin unika identitet i strömlinjeformningsprocessen och nästan helt reducerats till ett standard fps av idag. Det saknar det öppna mer lekfulla, är inte lika haktappande snyggt (även om det finns tillfällen) och har alldeles för många tillfällen då kontrollen tas från spelaren.
Men överlag var det ändå rätt bra. Det ser oftast riktigt bra ut (även om staden som miljö var fruktansvärt enformig och egentligen inte speciellt vacker), har en hel del roliga vapen och dräkten är fortfarande en rätt kul leksak.

Mer ovidkommande detaljer jag kan störa mig mer på än jag borde är att man inte kan ha en kvinnoröst i dräkten längre, att rymdisarna inte är lika coola (pun intended) längre och att någon dum jävel fått för sig att jag bryr mig om skitstoryn så mycket att jag inte kan tillåtas trycka förbi vare sig mellansekvenser eller all jävla reklam för diverse hårdvarufabrikörer när man startar spelet. :p

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

TTV
TTVs bild

Klarade, äntligen, Dragon Age II. Ett bra spel. Typisk tvåa. Några steg tillbaka och några steg framåt. Ge oss en trea nu och gör allting rätt.

Jag gillar inte speciellt mycket att det inte finns någon övergripande story. Jag gillar heller inte att man besöker varje del i världen sextiotusen gånger var. Lite mer miljövariation hade inte skadat.

Annars är den nya grafiken välkommen. Även nya stridssystemet. Och likaså röstskådespeleriet (även fast jag hade föredragit att vi hade fått meningsval istället för dialoghjul). Och sidouppdragen är guld som vanligt.

Att alla rustningar bara kan sättas på Hawke och inte på någon annan saknar jag. Jag gillar att pilla i innventoryn när jag spelar.

[3]

Vargavakas bild

Limbo var uppe för halva priset häromdagen så jag införskaffade och spelade igenom det. Det var (inte helt oväntat) mer yta än substans men det var ändå mer spelmekaniskt tillfredsställande än jag hade förväntat mig. Playdead skall framför allt ha en eloge för den taktila känslan i alla rörelser. Hoppen, accelerationen och tyngden i den lilla sparveln känns helt rätt. Pusslen i sig var väl helt okej men det kändes lite billigt att du alltid skulle dö en 3-4 gånger bara för att det var för mörkt för att se vad du skulle göra. På det stora hela en njutbar upplevelse, och det är ett bra betyg då det känns som om vi har blivit fullkomligt översköljda av "som-Braid-fast-med-vår-egen-twist" spel sedan... tja, sedan Braid.

Slutet var för övrigt ett jävla billigt skitslut.

edit: Audivisuellt är det fantastiskt men det utgår jag från att var underförstått.

Senast ändrad av Vargavaka, 17 april, 2011 - 19:54.
Alexanders bild

Spelade till slut färdigt Alan Wake igår. Det var ett bra spel, det tycker jag absolut, men..

Spoiler: Highlight to view
jag gillar inte att det inte alls knyts ihop på slutet så att alla mystiska saker förklaras, åtminstone lite, och att man faktiskt får veta vad det är som händer i slutet. Kommer ingen uppföljare som ger svar på alla eller åtminstone de största frågorna, tycker jag att det bara känns ofärdigt att göra ett spel med ett så pass öppet slut. Det är en sak att ha en invecklad mystisk story som tar tid att förstå sig på och kräver eftertanke - men en annan när det inte ens går att tänka sig fram till den enda möjliga tolkningen. Nej, lite väl förvirrande avslut för min smak. Efter allt man har stött på och genomgått i spelet såg man ju fram emot att slutligen få se vad som egentligen hände...

Senast ändrad av Alexander, 1 maj, 2011 - 12:21.
Josef Diktatorns bild

Spelade klart Portal igår natt och måste faktiskt säga att det var en närmast perfekt spelupplevelse (även om jag är lite trög när det kommer till vissa pussel). Nu är inte jag någon HL-nisse men jag måste ändå säga att Valve är ett sådant spelbolag som förtjänar all respekt det får, Portals lätt humoristiska perfektion vittnar om ett rent hantverk av högsta klass.
Nu ska jag bara klara tvåan också.
Slutlåten var ju helt fantastisk, lyssna inte om ni är extrema anti-spoiler freaks. :p

F.K... in the coffee...

Josef Diktatorns bild

Då var även Portal 2 klart. Lätt ett fullpott spel, precis som ettan. Det som var bättre i tvåan var dialogen, Wheatley var underbar, det som var sämmre var möjligtvis längden då jag upplevde del två som något för lång.

F.K... in the coffee...

Ollebros bild

Är i slutet på inFAMOUS men jag skiter i resterande del nu. Hatar det jävla skitspelet. Inte vart med om något liknande. Gubbhelvetet limmar sig fast på allt för det mesta och nästa sekund kan han inte ta tag i skit. Fiender trotts på EASY är tål rejält med stryk och man själv tål typ precis lika mycket stryk. Men eftersom de har vapen och är proffs med dem som kan springa och träffa på 2 km avstånd och är 50 mot 1 blir det jävligt orättvist. Gillade spelet i början men nu får det fan vara nog. Tvåan köper jag sedan när den finns i reabacken och hoppas innerligt att de skrotat allt som inFAMOUS var och istället gjorde ett nytt och fantastiskt spel.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Ollebros bild

Josef Diktatorn skrev:
det som var sämmre var möjligtvis längden då jag upplevde del två som något för lång.

Jag njöt tvåan igenom och tyckte äventyret tog slut alldeles för fort, däremot blir vissa partier otroligt tråkiga då man inte hör av någon av de totalt 4 personerna som talar i spelet och springer omkring i ganska tråkiga miljöer. Men det var ändå ganska trevligt även där då det inte är ofta man får springa i ett spel och bara njuta av atmosfären och inte behöva döda saker hela tiden. ibland blev dock pussel idiotsvåra trotts att när man sedan löst dem verkar så otroligt simpla bara för man missar en liten detalj.

narutoloves bild

dragon age orgings elr vad det star ocen mmmmmmm...... nja nåt allafall får dragon age ultime edition imorr :party:

orka -.-

Alexis Walléns bild

Red Dead Redemption. Av någon anledning blir jag snabbt uttråkad av spel som GTA och RDR trots att de är så förbaskat bra.

Anyhow - ruggigt bra spel och många hattar av till Rockstar Games! :party:

VodkaCitrons bild

The Munchables

Riktigt kul, men då räknar jag även prislappen som var på 60:- skulle inte ha köpt detta för 300:- direkt ^^ Men man fick ut rätt mycket för pengarna. Ska nog testa göra en kort snabb recension.. Börjar plugga igen och måste få igång skrivandet ännu en gång. Förra gången satt jag med samma uppgift i 5 timmar utan att få ihop en sida med text -.- Riktig seg på att skriva och börjar tänka på annat mitt i (eftersom jag lätt blir uttråkad), vilket gör att jag upprepar samma sak flera gånger om och texten blir huller om buller.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Josef Diktatorns bild

Senast klarade spel var Plants vs Zombies. Tänk att zombies kan vara så charmiga och tänk att plantor är så duktiga på att bekämpa zombies, man lär sig något nytt varje dag.

8/10

F.K... in the coffee...

marols bild

Naruto Shippuuden: Ultimate Ninja Storm 2 (PS3)

Är ett stort fan av både mangan och animeserien. Har testat ett par andra narutospel till GC och Wii men inget som föll mig direkt i smaken. Jag ville uppleva själva handlingen, vilket man for göra i Ultimate Ninja Storm. Spelade tyvärr inte första delen men ja anser att del två har mycket häftigare fighter (sista är insane). Grafiken är väldigt lik den i animen och att rösterna håller toppklass på japanska är mys, man känner sig som hemma då man hört rösterna ett par år nu.
Trodde inte att fighterna skulle vara så djupa men det är de faktiskt, och väldigt roliga. Bossfighterna är väldigt väldigt roliga, speciellt när man känner igen allt sen innan.
Gillar man Naruto så ska man absolut testa på Ultimate Ninja Storm 2.

Betyg 8.5/10

mr_carls bild

Mortal Kombat

Finns egentligen inte så mycket att säga mer än att det är Mortal Kombat på alla möjliga tänkbara sätt, får se om jag ger det mer tid efter DHsummer.

Kletets bild

BioShock 2

Rätt himla bra spel ändå, och långt! Mer välslipat än det första spelet, och egentligen mer bättre på alla tänkbara sätt, förutom storyn som kanske är likvärdigt bra i båda spelen. Ett nöje att spela, trots att det hela tiden känns så omvälvande och stort.

4/5

I can't remember to forget you.

VodkaCitrons bild

marol skrev:
Betyg 8.5/10

Finns nog 3 punkter som inte gjorde att det blev ett 10/10.

Först så förstör de en stor del för oss fans genom hur de har ändrat på handlingen. Som när Jiraiya gör en Odama Rasengan innan han faller i vattnet (vilket är tillaggt i spelet).

Jo, sen är det så himla linjärt. Inte som Naruto över på 360 där man kan springa runt i Konoha och klätta på alla dess byggnader.

Multiplayer delen har sina små brister. Då man kan gå ur spelet precis innan man förlorar, vilket resulterar i att matchen blir 0-0 och inte påverkar ens ranking. Så folk har 600-0 på grund utav detta.

Men det var ett riktigt underbart spel :love:

UfU__Xs bild

Kletet skrev:
Mer välslipat än det första spelet

Hade du något speciellt i åtanke då eller? För jag tyckte tyckte nog de var ungefär likvärdiga gällande slipighet. Och på de flesta andra punkter också för den delen.

WEAR!"

Kletets bild

UfU__X skrev:
Hade du något speciellt i åtanke då eller?

Nja, egentligen inte. Mestadels syftar jag på att två är som det första spelet, fast lite mer. Främst tänkte jag på småsaker så som: olika varianter av Big Daddys, simplare hackingsystem, fler valmöjligheter, en videokamera istället för kamera, bättre slut, lite fler fiender, med mera. Jag tycker dock fortfarande att spelen är väldigt snarlika, och i slutändan lika bra. :)

I can't remember to forget you.

UfU__Xs bild

Jag har fyllt i en bildningslucka och spelat igenom Halo.
Det var ok.

WEAR!"

VodkaCitrons bild

Super Mario World! :love:

Lars Jensens bild

Jag klarade Portal 2 med min dotter igår. Suveränt spel!

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

VodkaCitrons bild

Klarade precis av Kirby's Adventure. Faktiskt det första Kirby spelet jag har klarat, om man inte räknar Kirby Air Ride. Har aldrig fastnat för de spelen, de är alldeles för enkla och repetitiva, bossarna må vara genomtänkta men inte själva banorna. Man kan i princip flyga högst upp på skärmen igenom hela spelet.

Men det var en ganska kul resa och garanterat värt pengarna om man nu har tänkt att fixa spelet genom VC.

Men fan vad jag blir frustrerad så fort jag hör den klassiska Kirby låten. Tack IWBTG!

TTV
TTVs bild

Mitt senaste var The Wicther 2. Det är såhär RPG ska vara. Att gå ifrån Dragon Age 2 till detta var rena drömmen. Inte för att Dragon Age 2 var nödvändigtvis ett dåligt spel men bara för att The Wicther 2 är så pass mycket bättre.

Jag älskar hur dom använder vägvalen i spelet, när man väl får ett val så har man för det första en klocka som tickar, om den rinner ut så väljer spel val åt dig. Men när du väl väljer val kan det verkligen förändra hela spelet.

I början, jag tänker inte ge några större detaljer, så får man ett dilemma där man får välja mellan två saker. I stundens hätta ser man det valet inte som ett allt för stort val. Men beroende på vilket val du gör så spelas andra akten i spelet på olika ställen.

Striderna är också roliga. Till en början kan det vara ganska svårt då skaparna avsiktligt vart såna jävlar att t.ex satt in rutor av fakta som är nödvändig för att klara spelet när det är som hetast, som i en strid. Eller den totala avsaknaden av rutor med fakta om spelet. Dom vill liksom att spelaren ska klara sig på egen hand, inte bli handhållen igenom spelet och faktiskt kämpa för att stanna vid liv.

Så, ju mer du spelar och desto bättre du blir på spelet desto lättare blir spelet. Det är absolut svårast i början. Till en början var jag inte jätte förtjust i det valet, men ju längre in i spelet jag kom gillade jag att känna att jag gjorde framsteg och att det inte bara var mina vapen som blev bättre utan även jag på att använda dom.

Sen lider spelet av en del buggar och annat strunt i gameplayet som påverkar historieberättandet och spelet i sig, vilket inte hör hit till denna hyllning men fortfarande påverkar betyget och upplevelsen.

Köp, köp, köp!

[4+]

Senast ändrad av TTV, 31 maj, 2011 - 21:06.
Reyqunes bild

TTV skrev:

Det enda riktigt dåliga med the witcher 2 är att det är svårare i början och blir superenkelt mot slutet.
Speciellt ifall man väljer talents för adrenalin från magi och svärd. Adrenalin från att de slår på quensköld och adrenalin från när man slår de. Unstoppable, ifall det inte är en av de större bossarna.

Senast ändrad av Reyqune, 31 maj, 2011 - 21:37.

UfU__Xs bild

Mother 3 alldeles nyss. Jävligt intressant spel måste jag säga. Intressant som i smått skogstokigt, men jag gillade det. Rätt ok stridssystem också.

WEAR!"

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.