Alexanders bild

Senast avklarade är BioShock för min del, riktigt bra. :) Påbörjat tvåan men spelar lite annat emellan.

Nate Travellers bild

Sådär. Då var Deus Ex: Human Revolutions avklarat för min del. Jag har inte spelat de tidigare spelen innan, men jag har suktat efter ett storydrivet rollspel med möjligheter till val. Det är exakt vad Deus Ex ger mig. Visst finns det småsaker man kan peta på, men fördelarna är så överdrivet tilltalande att det känns som tråkigt att fokusera på. Jag vill bara sitta och mysa med mitt exemplar istället. :love:

OhNoSpywares bild

Fick nåt plötsligt infall och startade Stacking någon gång efter midnatt. Strax efter 4 hade jag 100%'at spelet och ville bara ha mermermer. Synd att DLCt kostar ungefär lika mycket som jag betalade för hela spelet under en Deal of the Week. :tired:
Hursom, grymt charmigt spel. Lite väl enkelt kanske, men perfekt just för sånadär sena nätter när man är lite småtrött men inte kan sova. Kommer köpa tillägget nån gång :)

VodkaCitrons bild

Assassin's Creed II

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Carefaces bild

VodkaCitron skrev:
Assassin's Creed II

Tror det är det lägsta betyg, någon, någonsin givit det spelet.

VodkaCitrons bild

Careface skrev:
Tror det är det lägsta betyg, någon, någonsin givit det spelet.

Nu är ju alla 10-skalor visserligen olika. Men 2/5 bör troligen inte översättas till en fyra. Alltid svårt med "översättningar", men på gamla GP-skalan skulle det motsvara nånstans mellan 5 och 7.

Runt 5-6 är där spelet hamnar hos mig. Alldeles för repetitivt och lider av för många brister för att få ett bättre betyg ^^

Mickemoss bild

Mass Effect 2!

"We've got cards and letters from lots of people that say iTunes is their favorite app on Windows. It's like giving a glass of ice water to somebody in hell" - Steve Jobs

Carefaces bild

Jag skulle säga stark 8 till AC2. :)

OhNoSpywares bild

Jag gav AC2 en nia tror jag. Ett av det årets bästa spel. Men så är det ju verkligen min genre också.

Räknas bara spel man klarar för första gången?
Klarade nämligen Mass Effect 1 för ungefär sjuttonde gången häromdagen. Det var min elfte "göra allt som går att göra i hela spelet"-runda också. Jag borde verkligen lägga min tid på andra spel :tired:

Crimson Thunders bild

Mass Effect 2
Ja-a, vad ska man säga, jag ryser ännu då jag tänker på slutet :love:
Jag vill bara spel mer, jag ska nog ta och starta ett nytt spel nu direkt och försöka köra en perfekt runda, utan att någon dör eller är olojal.

PSN: Mr_jump

OhNoSpywares bild

Har börjat ta tag i mina Humble Bundle 3-spel och Atom Zombie Smasher var först ut. Blev riktigt förvånad över hur otroligt kul jag tycker att det är. Var ett av spelen jag läste mycket om under Steams sommar-rea, men tyckte inte att det lät som nåt för mig då. Mycket glad att det följde med i bundlen.
Jag har klarat kampanjen men har mycket kvar att se och göra i det ändå.

Rekommenderar verkligen folk att testa det, finns ett demo :D

Crimson Thunders bild

Motorstorm: Apocalypse. Ett riktigt kul racingspel, jag blev positivt överraskad. Själva storyn var väl dock inte så mycket att hänga i julgranen, men vad gör det när det finns ett fantastisk onlineläge :love:

Sebastian Magnussons bild

Zelda: Four Swords Adventures Remix (eller vad det nu heter). Gratis och perfekt att mala med flickvännen!

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Joakim Wigholms bild

Bastion

På tok för kort, men samtidigt ett helt fantastiskt litet spel. Jag är småkär, måste erkännas. :)

“Some may never live, but the crazy never die”

Lars Jensens bild

The Witcher 2 samt Conquest of the Longbow: The Adventures of Robin Hood. Ganska vitt skilda spel. Witcher 2 landar på 9/10 på min RQ-skala, medan CotL landar på 8/10. Två jävligt bra spel, som har mycket lite gemensamt, för att använda en katakres.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Andreas Bergs bild

Har suttit och arbetat mig igenom flera av gångna års bästa spel och klarade nyligen både Red Dead Redemption och Uncharted 2 (att ta en timmas pauser i matteplugg för att spela Uncharted 2 var nog mitt bäst pluggbeslut någonsin :p).

Red Dead Redemption var det bästa i handlingsväg jag upplevt från Rockstar och kanske till och med det bästa jag spelat från dem. Lysande spel det där ^^

Uncharted 2 kändes till en början lite mjäkigt, framför allt känslan i vapnen var som soft air gun-puffror i förhållande till de tunga vapnen nyligen klarade Gears of War 3 och även i viss mån Red Dead Redemtpion. Men spelet växte verkligen på mig och som helhet var det en riktigt härlig upplevelse. Ska bli kul att spela trean om bara några veckor!

Två spel som båda förtjänar all den positiva kritik som de har mottagit :love:

Senast ändrad av Andreas Berg, 16 oktober, 2011 - 12:40.

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

VodkaCitrons bild

Spelade precis klart Demon's Souls :( Snyft :cry: Vill ju ha mer, tack och lov finns ju Dark Souls redan ute, även om det är lite pricy just nu. Får köra detta fram till dess, levla på lite, är ju bara level "110" och har en del ringar och vapen att samla :p

UfU__Xs bild

Aliens: Infestation
Det har sina brister, främst i kontroll. Men fantamig! Detta är bra skit.

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Nate Travellers bild

Dead Island

Det trailerhypade Zombie Sandbox-liret med klara Borderlands och Left 4 Dead influenser som hookade mig rejält är nu avklarat i single player. Alla säger det är så urbota tråkigt att lira själv, men jag är väl bakvänd i skallen eller något för jag tyckte det ufngerade rätt okej även om jag var själv (eller så är det jag som saknar vänner och intalar mig om det). Bortsett från delarna i staden kändes det helt klart som en varierad upplevelse som erbjöd mycket roliga stunder: en del adrenalin, ett stycke humor och en nypa skräck. Resident Evil-rippade slutet var väl inte sådär jätteoväntat men det fungerar.

Betyg: 4/5.

Starfighter Johanssons bild

Maken X - Dreamcast
Utöver att det hade behövt en andra spak i kontrollen lika mycket som jag behöver whiskey och att checkpointsen var.. ja, helt obefintliga, så var det ett mycket intressant spel. Nu tänker jag inte på storyn utan på genren. First person slasher. MED brainjacking-system.

Crimson Thunders bild

Jag klarade Uncharted 3 igår, och nu vill jag bara ha mer :love:
De första kapitlen var lite sega, men sen drog det igång ordentligt. Om det slår Uncharted 2 vågar jag dock inte säga än, jag ska spela igenom det ett varv till först.

Sebastian Magnussons bild

Linger in Shadows. Pinsamt nog klarade jag det inte första gången jag spelade det, vilket säger en hel del om mig eftersom "spelet" är sju minuter långt. Billigt och snyggt men annars... njaaaa.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

VodkaCitrons bild

Klarade precis av Skylanders: Spyro's Adventure :)

Riktigt bra barnspel!

Nate Travellers bild

Resident Evil 4HD avklarades för en bra stund sedan - och då även Separate Ways, som jag inte spelat alls tidigare (hade GameCube-versionen). Separate Ways var förvånande bra, men det är faktiskt lätt att gilla spela som syr ihop sitt narrativ kring huvudstoryn på ett sådant sätt. På något sätt känns det som om man berikar berättelsen på så sätt. Stort plus! :)

Starfighter Johanssons bild

Dead Island. Blev lite långtråkigt under den sista timmen där "hjälp den här tröga boten att ta sig från punkt A till punkt B"-uppdragen stod som spön i backen men utöver det var det helt fantastiskt trevligt. Ska lätt spela om det med kompisar i framtiden och prova en annan karaktär/inriktning.

VodkaCitrons bild

Shadow of the Colossus
8/10, 4/5.

Otroligt sjukt bra spel! Visste inte om jag skulle gråta för att det var sorligt i slutet eller lyckligt, blev mixade känslor där snabbt.

Det enda som drar ner spelet för att vara fullpott är ju det faktum att det bara är 16 bossar man ska ta kål på, som till stor del är roligare och mer storslagna än dom man stöter på i Zelda. Men de hade varit kul om man hade lite mer att göra eller så. Att det var templen till bossarna ibland och att man behövde åka flotte över vattnet etc.

:love:

VodkaCitrons bild

Ico
8/10, 4/5.

Ännu ett mästervärk! :) Försöker nu speedruna igenom spelet, går väll sådär, för en trophy så ska man klara spelet på två timmar 0__0 Jag har gjort allt perfekt och jag e lite över halva spelet och ligger redan på 2timmars speltid -.-

Shadow of the Colossus/Ico collection

10/10

Man får även med teman och making of videos vilket är rätt sweet :)

VodkaCitrons bild

Rango (PS3)
6/10, 3/5

Snyggt,roligt och underhållande. Roligt licensspel med andra ord, som håller i cirka 4timmar (vilket är den tid man borde klara av spelet på). Spelet har dock inget att göra med filmen, utan det är en egen handling som tar plats efter filmen, d.v.s så är det Rango som sitter i baren och ljuger ihop olika upplevelser.

Rätt mysigt emot slutet. Man går in i en arkadmaskin där alla fiender ser ut att vara tagna ur spelet 3D Dot Game Heroes. Såklart finns det även zombisar, inget spel klarar ju sig utan sånna ^^

Senast ändrad av VodkaCitron, 28 januari, 2012 - 21:17.

Tobias Jensens bild

Klarade precis Uncharted 3. Det var ett röjigt matinéäventyr, som jag också förväntade mig. Tycker fortfarande att de är problem med kontrollen när det kommer till actionsekvenserna så där slet jag mitt hår ibland. Speciellt när det dyker upp flera fiender på samma gång och det inte finns något smidigt sätt att slänga sig runt och peppra. Men allt som allt var det kul, men inte en full tia direkt.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

VodkaCitrons bild

Devil May Cry 4
7/10, 3/5

Mitt första spelade spel ur serien. Ska bli kul att få tag i Devil May Cry HD Collection när det väl släpps så att man kan utforska serien lite bättre! 4an funkade och det var en rolig men kort upplevelse. Kanske lite väl repetitiv med cirka 4 banor att utforska och med ungefär 6 bossar som man möter ett flertal gånger om. Var även riktigt lätt och själva gameplayet ligger bakom Bayonettas. Just handlingen i det här spelet var inget speciellt för den delen heller.

Dock fyller ju spelet snart 4a år, så det kanske är lättare att uppskatta 5an ifall man kör det åtminstone samma år som det släpps.

Sen har ju inte spelet stöd för trofér heller *roll eyes*. Nej men det gör spelet något kortare än vad det borde vara, för det är inte speciellt kul att grinda spelet flera gånger för att kunna låsa upp exakt allt utan någon som helst belöning. Sakerna man låser upp som nya combos bidrar inte till någon större variation, vilket är trist.

Senast ändrad av VodkaCitron, 23 januari, 2012 - 20:08.

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.