VodkaCitrons bild

Where the Wild Things Are (PS3)
5/10, 2/5

Har absolut inget att göra med filmen bortsett ifrån att karaktärerna är med, som även de har helt olika personligheter än i självaste filmen. Man får endast möta tre olika typer av fiender vilket är kasst, eldflugor,skalbaggar eller svartaslempölarsomsmekerenochförsökerantastaengenomattdranerengenommarkenmonster.Handlingen är klyven och finns inte, utan det är endast små kapitel man ska klara av under spelets gång, det finns alltså ingen huvudhandling till spelet. Ena sekunden ska man hitta ett monster som gått och försvunnit och i andra så ska man ta sig nedför en flöd för att utforska en mystisk ö.

Helt ok plattform dock.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

Dante's Inferno
7/10, 3/5

Roligt, stilrent och med en vacker berättarteknik. Kan mycket väl vara en av favoriterna jag spelat i Hack/Slash genren. Vilket mest kan bero på att jag gillar horror och själva demonläran i testamentet. Vilket det är få spel som tar vara på, bortsett ifrån Diablo-serien. Hoppas på att spelet får en uppföljare vilket det borde få då spelet slutar med en cliffhanger "to be continued". Dock kanske inte spelet sålde så bra att det kommer hända, EA är ju lite siffergalna vad jag vet.

Onlinläget verkar dock vara nere trots att spelet bara är 2 år gammalt? Den låter iaf inte mig komma in utan ger mig ett errormeddelande.

Kanske får kika närmre på långfilmen som ska hänga ihop med spelet, ser lite underhållande ut. Det var ju Dead Space filmen också :)

VodkaCitrons bild

Pocky & Rocky 2

:love:

Senast ändrad av VodkaCitron, 19 mars, 2012 - 03:03.

Starfighter Johanssons bild

Dragon Egg!
Jättebra! Det kommer utgöra nästa del i min PCE-bloggserie, så vad jag tycker mer utförligt kommer senare idag. ;)

Andreas Ljungströms bild

Wizorb! Spelade fram till sista världen inför recension men sen har jag helt glömt av det. Ett av de bästa spelen på Xbox Live Indie Games-tjänst utan tvekan. :)

Andreas Bergs bild

Mass Effect 3. Jag måste säga att jag blev oerhört positivt överraskad av spelet, speciellt eftersom jag tyckte tvåan kändes lite lösryckt och ofokuserad. Gillade verkligen slutet också, till skillnad från alla andra personer på jorden, typ ^^

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

OhNoSpywares bild

Andreas Berg skrev:
Gillade verkligen slutet också

Oj. Skulle vara intressant att höra vad du gillade med det (inte här och nu kanske, dock). Klarade ME3 igår och kan fortfarande inte släppa detta fruktansvärt usla slut. Nyfiken på vad BioWare tänker komma med i april som de babblat om.
För mig var ME3 en fantastisk resa som helt kördes över av ett riktigt, riktigt dåligt slut.

Andreas Bergs bild

OhNoSpyware skrev:
Oj. Skulle vara intressant att höra vad du gillade med det (inte här och nu kanske, dock).

Vet inte om det fyller så stor funktion. ^^ Det är nog en renodlad smakfråga. En bra parallell är att jag uppskattade del två och tre av Matrix-trilogin och tyckte inte slutet av Fahrenheit var direkt dåligt (även om det förvisso inte passade just det spelet över huvud taget :p). När det kommer till sci-fi verkar jag vara ganska ur synk med vad de flesta tycker. För mig var det i alla fall ett bra avslut på en bra serie :)

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

OhNoSpywares bild

Andreas Berg skrev:
tyckte inte slutet av Fahrenheit var direkt dåligt (även om det förvisso inte passade just det spelet över huvud taget :p).

Där håller jag med. Bryr mig inte om något blir lite sådär utflippat eller bara... knäppt/dåligt/konstigt. Mitt problem med ME3-slutet är nåt helt annat än det vanliga "menåååh, vilket kasst slut". Men jag vågar inte säga mer nu med risk för att spoila för mycket.

Andreas Bergs bild

OhNoSpyware skrev:
Men jag vågar inte säga mer nu med risk för att spoila för mycket.

Vi kan såklart ventilera våra åsikter om du gärna vill höra mitt perspektiv, lär säkert bli tillfälle i samband med någon Ludere Simul-inspelning :p

Jag har läst en hel del åsikter om slutet på ME3 i alla fall och jag förstår vad många tycker är dåligt, jag håller bara inte med om det ^^ Men som sagt, vi kan ta det vid tillfälle :p

Dissolution of Eternity. Det andra av totalt två officiella mission packs till Quake. Jag förstår inte hur jag har lyckats missa att de existerar, men som tur var hann jag uppleva dem innan jag dog. Riktigt matiga spel med många och roliga banor, med väl fungerande och intressanta nyheter i både fiender, arsenal och grejer att interagera med. Så ska expansioner göras, my god!

Furios bild

Shadow of the Colossus. Svinfint spel, verkligen. Miljöerna var underbara, storyn var gripande och de pussel som fanns var på en lagom nivå. Det fanns dock ett enormt stort minus och det var den minst sagt okontrollerbara hästen. Många svordomar delades ut då han inte direkt gjorde som man ville. Men allt som allt så var det ett makalöst bra spel.

9/10 får det i betyg av Furio.

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

VodkaCitrons bild

Lost Planet 2
7/10, 3/5

Tog bara över ett år att klara men... Eftersom jag bara kör det med halvsystern och det är ju så jädra svårt, även på Easy Co-op. Dock är man typ odödlig om man kör på Easy som ensam med 3 AI, vilket är sjukt.

Men jag tyckte det var rätt underhållande :) Väldigt bra spel för 99:- hur som helst! Ska väll kanske köra lite mer online, även om det är riktigt ojämt och bläh.

Edit: Kör upp betyget lite. Har satt in mig i online-delen ytterligare och jo fan, det är nog ett av de bästa FPS-liren den här generationen. Sen har spelet förmodligen det bästa onlineläget som finns till PS3:an.

Att söka efter matcher tar cirka 3 sekunder (emot 30 sekunder som det tar på Street fighter, marvel vs capcom, Naruto storm etc). Man får även en flagga som visar i vilket land PSNkontot är registrerat vilket är helt outstanding.
Sen är det inte heller peer to peer, alltså laggar inte en match ifall någon laggar, utan det är bara personen i fråga som lider av det.

PS: Märkte även att man kan spela som Wesker om man har en Resident Evil 5 sparfil <3

Senast ändrad av VodkaCitron, 4 maj, 2012 - 15:48.

Carefaces bild

VodkaCitron skrev:
jo fan, det är nog ett av de bästa FPS-liren den här generationen. Sen har spelet förmodligen det bästa onlineläget som finns till PS3:an.

Haha, VA?!

VodkaCitrons bild

Careface skrev:
Haha, VA?!

Ja, vadå?

Furios bild

Deus Ex: Human Revolution. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. De två första timmarna var en fest på så många sätt. Spelet sög verkligen in mig i den värld som det utspelar sig i. Sen tappade det mig lite längs vägen. Men allt som allt så skulle jag kalla Deus Ex för ett riktigt schysst stealth-actionspel med härliga rpg-inslag som dessutom ställer en del intressanta frågor till spelaren. Får se om jag laddar ner det DLC som finns tillgängligt.

8/10 får det i betyg.

Pilko

Sebastian Magnussons bild

Furio skrev:
Får se om jag laddar ner det DLC som finns tillgängligt.

Åh! Det hade jag glömt bort att det kommit ju. Måste kollas in!

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Carefaces bild

VodkaCitron skrev:
Ja, vadå?

För det första: Det är väl third person?
För det andra: Du spelar rätt mycket fps va?

Edit: Nevermind, såg att det var Capcom, klart att det är bäst av alla spel i hela världen eftersom det är från Japan.

Senast ändrad av Careface, 5 maj, 2012 - 21:48.

:love: :beer:

VodkaCitrons bild

Sorlig inställning. *klappa på huvudena* så ja så ja, ska nog bli bra ska du se.

Äh, han fick dig! :) Men bra blir det, absolut. På tal om bra saker (världens snyggaste övergång) så klarade jag nyligen Trials Evolution. Jag gillade flashspelet och jag gillade Trials HD så att få mer av allt var inte fy skam!

OhNoSpywares bild

Den här tråden påminner mig bara om hur otroligt usel jag är på att klara spel. :tired:

Senaste jag klarade är And Yet It Moves. Det var bra i början och asbra i slutet :D Helt skruvat och åsm.

Carefaces bild

Haha, vad pedagogiskt.

Furios bild

Uncharted: Drake's Fortune. Matinéäventyr deluxe. Var det någon som sa något om Indiana Jones? Riktigt trevligt och beroendeframkallande, med en ständig glimt i ögat. Kort sagt så är det här ett bra spel, men kanske inte det mästerverk som vissa har utmålat det till. Plus för grafiken som fortfarande står sig väl (trots att spelet har några år på nacken), men minus för att det var för lätt.

Det blir 8/10 i betyg.

Pilko

VodkaCitrons bild

Puzzle Quest 2 (DS)
5/10, 2/5

Uh...Herregud vad långt och repetitivt det är. Ush.
Det är ju ett puzzelspel där man levlar upp sin karaktär i stil med ett rollspel. Men fienderna levlar samtidigt som en själv, spelar inte roll om det är första monstret man möter eller om det är sista. När man är runt level 40, så har alla fiender runt 300-500HP, vilket gör att en enkel "tetris-match" tar 10-25minuter att slutföra.
Bläh. Men det är ett underhållande spel i små mängder, men inget man vill sitta framför i flera timmar, vilket jag har gjort.

Senast ändrad av VodkaCitron, 12 maj, 2012 - 23:31.

VodkaCitrons bild

Final Fantasy 13 (PS3)(Varvad)
9/10, 5/5

Spelade PAL-utgåvan. Gick mycket mycket snabbare, eftersom jag hoppade över alla cutscenes, redan sett dom ^^

Så nu har man kört det på japanska med japansk text och på engelska med engelsk text.

Lär dyka ner i 13-2 snart :love:

Andreas Ljungströms bild

Det tog sin lilla tid men klarade äntligen Skyward Sword. Kanske Zelda-seriens bästa del i 3D. Fantastiskt spel.

Uncharted 3: Drake's Deception
Jag tyckte det var minst lika underhållande som tidigare spel i serien! Tillsammans med Crash-serien och kommande The Last of Us måste jag erkänna att jag gillar Naughty Dog. De gör verkligen bra skit.

OhNoSpywares bild

Torchlight (XBLA) - Tog sista cheevon nyligen. Åsm litet spel, men önskar att jag kollat cheevos innan och valt "rätt" skill för cheevojagande från början. Då hade det inte blivit lika mycket grind i slutet. Det förstörde lite. Men jag kommer spela mer! fast dåå blir det PC-versionen.

Borderlands (PC) - Bara kört en genomspelning, så har ju NG+ kvar. Dessutom inte tagit tag i DLC ännu. Spelade co-op och hade kul rakt igenom!

Samorost 2 (PC) - Precis som ettan, verkligen bara mer av samma. Suuuuuperirriterande tajming-pussel i slutet och lite väl mycket pixel hunt, men det är ändå kul med spel som går ut på att klicka på saker i rätt ordning och se udda kedjereaktioner.

Senast ändrad av OhNoSpyware, 9 juni, 2012 - 22:33.
VodkaCitrons bild

Rayman Origins (PS3)
8/10, 4/5

Riktigt roligt spel faktiskt. Dock kan det vara RIKTIGT jädra svårt om man lirar ensam vilket jag har gjort, ett nudd och du är ute och får börja om allt, ush -.-
Tog även an extra banan som var svår som in i helvete ^^ Tog kanske bara 20minuter eller liknande, men det kändes som man suttit på samma ställe i flera timmar. Perfekt plattformare <3

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.