Dante's Inferno
7/10, 3/5
Roligt, stilrent och med en vacker berättarteknik. Kan mycket väl vara en av favoriterna jag spelat i Hack/Slash genren. Vilket mest kan bero på att jag gillar horror och själva demonläran i testamentet. Vilket det är få spel som tar vara på, bortsett ifrån Diablo-serien. Hoppas på att spelet får en uppföljare vilket det borde få då spelet slutar med en cliffhanger "to be continued". Dock kanske inte spelet sålde så bra att det kommer hända, EA är ju lite siffergalna vad jag vet.
Onlinläget verkar dock vara nere trots att spelet bara är 2 år gammalt? Den låter iaf inte mig komma in utan ger mig ett errormeddelande.
Kanske får kika närmre på långfilmen som ska hänga ihop med spelet, ser lite underhållande ut. Det var ju Dead Space filmen också
Where the Wild Things Are (PS3)
5/10, 2/5
Har absolut inget att göra med filmen bortsett ifrån att karaktärerna är med, som även de har helt olika personligheter än i självaste filmen. Man får endast möta tre olika typer av fiender vilket är kasst, eldflugor,skalbaggar eller svartaslempölarsomsmekerenochförsökerantastaengenomattdranerengenommarkenmonster.Handlingen är klyven och finns inte, utan det är endast små kapitel man ska klara av under spelets gång, det finns alltså ingen huvudhandling till spelet. Ena sekunden ska man hitta ett monster som gått och försvunnit och i andra så ska man ta sig nedför en flöd för att utforska en mystisk ö.
Helt ok plattform dock.
Absolut - För män som kan sätta gränser.