Alexanders bild

Crimson Thunder skrev:
:cry: |(

Det har väl alltid varit så att PS3-versionen av multiplattformsspel varit fulare?

Crimson Thunder skrev:
Dessutom måste jag säga att demot inte riktigt levde upp till mina förväntningar. Visst, själva uppdraget gillade jag men allt annat var liten sisådär.
Och plötsligt är jag inte alls lika sugen på spelet längre

Jag förstår inte varför så många verkar besvikna på demot. :tard: Jag tycker att det såg fint ut och verkade härligt med bilarna och staden och, ja, allt. Hur hypade har ni varit egentligen? Jag menar, jag har varit hypad också eftersom Mafia är ett av mina all-time-favoriter, men vad är det ni har väntat er som ni inte fick se? Och jag spelade till och med på PS3!

Senast ändrad av Alexander, 17 augusti, 2010 - 11:23.
Crimson Thunders bild

Alexander skrev:
men vad är det ni har väntat er som ni inte fick se?

Det är väl inga stora saker direkt men en massa småsaker som jag stör mig på:
- Vattnet verkar vara en osynlig gräns
- Ingen reagerar fast man siktar på dem med ett vapen, först när man börjar skjuta händer det något
- Om man väljer att t.ex. lägga på en vattenkran så åker den på av sig själv, alltså utan att gubben rör i kranen
- Man kan sparka upp dörrar men ingen reagerar annorlunda än om man öppnar dörren helt normalt
- Man springer fort och hoppar/klättrar på samma knapp, vilket är jobbigt om man har bråttom undan polisen

Det är några saker jag kommer på såhär på rak arm, finns säker mer. Sen tyckte jag allmänt att det ser ganska tråkigt och klumpigt ut (speciellt när man springer), tyvärr.

Btw. en ganska konstig sak som hände när jag spelade demot (vet inte riktigt om man ska kalla det bra el dåligt):
Jag hade polisen efter mig och sprang in i en "gun shop". Försäljaren i butiken brydde sig inte alls i mig utan istället började han skjuta på polisen, och när alla poliser var döda kunde jag bara gå iväg som vanligt :tard: :D
Vet inte om det var en bugg eller om det ska vara så, det verkade iaf lite märkligt.

PSN: Mr_jump

Fuzzys bild

Precis som första spelet är det uppenbarligen fokuserat på handlingen och viss realism, vilket innebär viss klumplighet. Det jag störde mig mest på i PS3-demot var, som alltför ofta, att grafiken inte flyter särskilt behagligt... inget man tänker på i eldstrider men när man strosar omkring är det tämligen märkbart (som i början av demot).

prismas bild

Crimson Thunder skrev:
Det verkar som om vi PS3 ägare kommer att få den fulaste versionen av spelet:

De är riktigt trist men men vi får ju iaf 25 extra uppdrag som plåster på såren.

Du är bäst!

Crimson Thunders bild

prisma skrev:
De är riktigt trist men men vi får ju iaf 25 extra uppdrag som plåster på såren.

Det är ju kul förstås, men det är otroligt synd att ps3 oftast får den sämsta grafiken :(

PSN: Mr_jump

Josef Diktatorns bild

prisma skrev:

För mig så räcker det nog inte den här gången. Får bli 360-verre för mig. :tired:

F.K... in the coffee...

prismas bild

Josef Diktatorn skrev:
För mig så räcker det nog inte den här gången. Får bli 360-verre för mig. :tired:

Tyvärr så hade jag redan beställt till PS3 när jag såg videon.

Du är bäst!

Josef Diktatorns bild

För en gångs skull så ser ju den manlige huvudpersonen bra ut, snygga kvinns finns det ju gott om i spel (läs yppiga).

Maffia-hunken:

och så några exempel på rätt osnygga spelmän (tuffa är dom ju därimot oftast):

F.K... in the coffee...

prismas bild

IGNs review:

Du är bäst!

Ollebros bild

synd, demot var hel sämst. gick från att vara något jag sett fram emot länge till att bli ett spel jag köper när det finns för 200kr typ.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Alexanders bild

Enligt recensionen (som f.ö. såg ut att vara PS3-versionen) såg det i mina ögon inte ut att vara sämre än föregångaren och föregångaren tycker jag fortfarande är bra även idag. Den var ju också rätt "stel" när man skulle skjuta osv. men jag gillade verkligen spelet för vad det var, och eftersom 2:an verkar fokusera liknande så tror jag att jag kommer gilla det. :D M.a.o. det verkar finnas mer än nog av trevliga features för att se över "bristerna".

Josef Diktatorns bild

Alexander skrev:
(som f.ö. såg ut att vara PS3-versionen)

Jomen visst var det väll det, såg verkligen så ut iaf.

Med tanke på hur många maffia/gangster-filmer jag har som solklara favoriter så har jag svårt att tro att jag inte kommer älska detta. Känner att det är lite tråkigt att det inte verkar finnas några som helst sidouppdrag bara för att dryga ut speltiden lite, men å andra sidan kan en tight och väl berättad story vara guld värt.

F.K... in the coffee...

TTV
TTVs bild

Josef Diktatorn skrev:
ch så några exempel på rätt osnygga spelmän

Hädelse! :O

Jag frågar, kan man bli sexigare än Rufus?! :ghost:

Josef Diktatorns bild

Spelet har fått väldigt olika betyg och omdömen. Eurogamer sågar det, IGN kallar det mediokert och gamespot tycker det är kalasbra. Väldigt intressant.
Överlag så känns det som att recensenterna stört sig på spelets linjära upplägg i olika grad då det utspelar sig i en öppen stad. Själv ser jag inget hinder i att vilja berätta en stark historia utan att lägga till en massa sidoaktiviteter och ändå låta allt utspela sig i en öppen värld.

Tycker det är kul och intressant när det tycks såpass olika, speciellt när det kommer till större titlar som denna.

F.K... in the coffee...

prismas bild

Josef Diktatorn skrev:
speciellt när det kommer till större titlar som denna.

Ja det är ju inte varje dag ett spel av denna kalibern får så olika betyg.

Du är bäst!

Alexanders bild

Jag tror nästan att det kan vara så simpelt som att de är vana vid GTA IV och tycker att element från det spelet "saknas", istället för att se det som ett annat, annorlunda spel, som har valt att köra på sitt sätt. Ofta kan just recensioner lägga vikten lite skumt tycker jag, om de blir för överanalyserande och ungefär ska pricka av sin lista på vad som finns med, och ju mer som finns, desto bättre är det... Men sen är ju smaken som baken också, så det är bra att det finns spel för alla! 0:)

Josef Diktatorns bild

Vill dock inflika att jag dock förstår dom recensenter som stör sig på att spelet är såpass linjärt men ändå ska utspela sig i en stor öppen stad. Det har ju hänt en hel del i genren sedan Maffia del ett släpptes så jag kan på sätt och vis förstå att många väntat sig ett lite matigare paket den här gången.
Personligen så gör det mig inte så mycket att det inte kommer finnas så fasligt mycket att göra vid sidan av storyn om den är välberättad och intressant men som sagt en och annan sidoaktivitet hade ju inte direkt skadat.

F.K... in the coffee...

Lars Jensens bild

Ja, ni har väl sett min recension antar jag? Den säger allt.

Besök gärna min samlarsajt RetroQuest.se!

Josef Diktatorns bild

Nu har jag spelat Maffia 2 ett bra tag och jag har både positiva och negativa intryck av spelet. Kan ju börja med det positiva.
Spelet är riktigt vrålsnyggt, speciellt med tanke på att det utspelar sig i en öppen värld. Musiken är perfekt och till skillnad från Lars så älskar jag när 50-tals eran drar igång. Goodfellas stämningen är tät och storyn helt ok.
Tycker även att eldstriderna oftast är riktigt tajta och roliga och helt i klass med ett vanligt third-person shooter som uncharted eller gears (kanske inte lika häftiga men väldigt bra.
På en bana fick jag även tillfälle att smyga runt i en byggnad och undvika vakter och det fungerade oväntat bra och var spännande.

Sedan var det lite negativa grejer också. Det som irriterar mig mest är hur pass mycket tid av spelet man spenderar bakom ratten och ska ta sig från punkt A till punkt B och jag talar inte om de spännande biljakterna som uppstår då och då. Faktum är att man kör en jävla massa bil, väldigt, väldigt ofta och ofta känns dessa bilturer helt omitiverade och skulle kunna lösas med en cutscene eller dylikt. En annan grej jag oroar mig över är spelets längd. Har kört fram till kapitel 9 redan och såvitt jag förstår så har spelet 12 kapitel, vilket betyder att jag förmodligen kommer vara klar med spelet imorgon eller på Söndag senast. Jag stör mig sällan på korta spel men med tanke på hur lågt omspelarvärdet är och att spelet helt saknar sidoaktiviter eller extramaterial så känns det lite snålt.
När spelet är kul ar det dock riktigt kul så man blir lite stressad av all tid man spenderar på bilåkning och inte på underbara eldstrider.

Men som sagt är det trots allt ett bra spel och det kittlar min Scorsese-nerv helt rätt men jag får återkomma med omdömme när dramat är över.

F.K... in the coffee...

mh76s bild

Säger bara en sak:
KÖP!!!!

Så j*vla bra spel. Fullpoängare. Högsta betyg oavsett betygskala.

Alexanders bild

Hämtade ut mitt ex på Webhallen idag. :) Nu saknas bara själva 360:n...

Josef Diktatorns bild

Det största minuset i Maffia 2 hittils är utplacerandet av checkpoints, nu ska jag berätta om ett skräckexempel. Jag är på ett uppdrag där jag ska ta mig igenom ett stort hamnområde fullpackat med stjutglada gangsters, check fixar det med lite tålamod, sedan ska jag in i ett lagerutrymme med en port som stängs bakom mig och här känns det väldigt naturligt med ett checkpoint, men det finns det konstigt nog inte.
Inne i det här utrymmet kryllar det utav ännu mer gangsters plus en jävel med obegränsad mängd molotovs som han sular pricksäkert som fan. Här dör jag i nästan en timme i sträck och får göra om hela det STORA hamnområdet igen från start och sedan in i lagret igen om och om igen.
Jag börjar sakta men säkert bli rejält sur men ger mig fan på att spöa molotov-bossen och gör så tillslut.
Jag pustar ut och får upp ett meddelande att nu måste jag skrapa ihop en ansenlig summa pengar och det kan jag göra antingen genom att råna ställen eller skrota bilar.
Väljer att skrota bilar först men märker att det går oerhört segt att skrapa ihop pengar så jag börjar råna ställen istället, vid tredje stället sliter en snubbe upp en pistol och knäpper mig på studds.
Ok sitt ner nu för nu kommer det jävligaste partiet i kråksången. Efter att snubben på dussinfiket knäpper mig så hamnar jag var? Jo jag hamnar i början av det STORA hamnområdet igen och måste återigen göra heeeela skiten från början. Fyhelvete vad surt! Varför inte lägga en checkpoint efter att man dödat molotovbossen åtminstone, jag hade t.om en cutscene innan jag lämnade stället.
Detta är så jävla lamt, speciellt med tanke på att spelet växt till en stark fyra i mina ögon och nu vette fan om jag orkar plocka upp kontrollen igen... Diktatorn är arg... Diktatorn vill strypa 2K chezch (eller hur fan det stavas). |(

F.K... in the coffee...

Fuzzys bild

Josef Diktatorn skrev:
Diktatorn vill strypa 2K chezch (eller hur fan det stavas).
Czechpoint? :p Men tjeckerna dricker har jag för mig 190 liter öl per person och år så man kan ju inte begära perfektion kanske.

Jag har börjat komma över bristerna i PS3-demot, gillar stadens detaljrikedom en hel del. Men shit en sån där sak skulle få mig att slänga ut minst handkontrollen från balkongen det är jag hundra på... låter fan broken ju.

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Jag har verkligen spelat spelet för lite men än så länge gillar det. Jag skiter i att portningarna givit upphov till en massa grafikgrejer med konstiga namn. Stämningen är bra och det räcker för mig. Jag ångrar lite att jag inte petade upp svårighetsgraden till Hard dock.

Josef Diktatorns bild

Arsenik skrev:
Jag ångrar lite att jag inte petade upp svårighetsgraden till Hard dock.

Nu efter megauppdraget helt befriat från Czechpoints så ångrar jag det beslutet lite själv faktiskt. för en gångs skull upplevde jag att spelet var på tok för lätt på normal så jag bumpade jag med och spelet blev faktiskt mer spännande och intensivt. Är dock lite förundrad över att Hard känns som normal och normal som easy.

F.K... in the coffee...

prismas bild

Tog mig cirka 10-15 gånger på hard att klara uppdraget Diktatorn snackar om, har å andra sidan jobbat fram en riktigt bra taktik. Säg till om ni vill ha hjälp ;)

Du är bäst!

Strafers bild

Köpte spelet på Steam igår och spelade runt fem timmar och fyfan vilket välgjort spel, mycket bättre än ettan.

kuwabatakes bild

Fuzzy skrev:
Czechpoint?

Nu var du allt bra käck.

en apa!
vill du smaka?
18446744073709551616

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.