spanjoars bild

Ziqo skrev:
Nu är det ju dock så att de knappast kan marknadsföra med hjälp av recensioner, då några sådana ännu inte finns.

Nej, men majoriteten av alla speltidningar och spelsidor har ju fått BETA-nycklar såklart.

Ziqo skrev:
Sen är det ju inte direkt så att ett nytt Halo behöver luta sig på vad som skrivs i pressen heller..

Marknadsföring är ändå viktigt, hur välkänt varumärke man än har. Varför skulle annars Activision lägga ut 150 miljoner dollar på att marknadsföra Call of Duty: Modern Warfare 2?

Ziqos bild

Visst är maknadsföring viktigt, men när det gäller Halo eller cod så handlar det inte bara om att visa att spelet finns, inte vad det är, för det vet folk.

Gustav Granlunds bild

spanjoar skrev:
Annars när man ser en annons om ett kommande spel så brukar de ta positiva kommentarer

Jag tyckte att det var ett positivt citat. Det pekar på att det här inte verkar vara en spin-off á la Halo Wars utan ett spel som lika gärna hade kunnat vara en fullfjädrad uppföljare, vilket det iofs är. Halo Reach "är" Halo 4. Typ.

Skillpoint.se - Be there or be sär

Kletets bild

Josef Diktatorn skrev:
Hoppas inte jag kommer sakna Master Chief och Cortana lika mycket i Reach som jag gjorde i ODST.

Då är vi två. Inte nog med att snubben man spelade i ODST var tråkig karaktär, man blev inte särskilt berörd av de andra medlemmarna heller.

Ne fyfan, ju närmre vi kommer release desto mer super peppad börjar jag bli. Bungie är en så jäkla underskattad studio, det är nästan att man blir tårögd när man kollar utvecklingsvideor och inser hur extremt mycket tid, jobb och liv de lagt ner i spelet.

I can't remember to forget you.

spanjoars bild

Gustav Granlund skrev:
Jag tyckte att det var ett positivt citat. Det pekar på att det här inte verkar vara en spin-off á la Halo Wars utan ett spel som lika gärna hade kunnat vara en fullfjädrad uppföljare, vilket det iofs är. Halo Reach "är" Halo 4. Typ.

Beror på hur man ser på saken. Fast om jag skulle stå i videobutiken och hyra en film utifrån recensenternas kommentarer så skulle jag inte plocka upp en film med citatet: "Rambo: First Blood - Det är som Rambo 4 förutom namnet." Det luktar dålig marknadsföring. Jag plockar hellre upp en film där det står. "Den här filmen är helt fantastisk - ett rent mästerverk!"

Ziqo skrev:
Visst är maknadsföring viktigt, men när det gäller Halo eller cod så handlar det inte bara om att visa att spelet finns, inte vad det är, för det vet folk.

Det är klart att det handlar om att visa vad det är också! De måste visa att de faktiskt har utvecklat spelet och dess koncept, om det handlar om en uppföljare, annars finns det en risk att de förlorar potentiella köpare.. Och du kan säga hur mycket du vill att alla redan känner till Halo, men det är inte sant. Speldistributörer vill alltid nå ut till nya spelare, de kan inte ta för givet att alla vet vad Halo är för något.

Senast ändrad av spanjoar, 30 augusti, 2010 - 01:02.
Metroiuss bild

G4TV intervju med Marcus Lehto.

http://g4tv.com/videos/48351/Halo-Reach-Hands-On-Preview-Part-I/

http://g4tv.com/videos/48355/Halo-Reach-Hands-On-Preview-Part-II/

Senast ändrad av Metroius, 31 augusti, 2010 - 20:45.
Josef Diktatorns bild

Jag kan inte rå för att bli hype-skadad när utvecklarna säger saker som att de vill att spelarna ska kunna se tillbaka på serien och känna att Reach var det bästa i serien.

Kampanjen kommer jag traditionsenligt spela med en gammal polare som jag spelat dom andra delarna tillsammans med (förutom ODST). Multiplayern hoppas jag blir sådär riktigt långlivad och ständigt engagerande, älskar förövrigt att Firefight hängde med från ODST. Kommer säkerligen bli en massa team slayer men jag är verkligen sugen på att leka runt med jetpacks, slå sönder skallar med dödskallar och testa alla nya grejor i Reach. Den nya rocketlanchern med EMD-chock vapen (vad fan heter det EMT, EMG, EMT... jaja ni vet vad jag menar) som sekundär finess känns på förhand som en favorit.
Är redigt pepp på Reach och hoppas att det kommer ta tillbaka serien till skyarna igen.
Kanske plöjer igenom Halo 3 kampanjen ytterliggare en gång innan Reach-släppet bara för att få upp blodtrycket liiiite till. ;)

F.K... in the coffee...

HerrOlssons bild

Tur man fyller år imorgon. Väntar gärna 10 dagar på min present :h

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Metroiuss bild

Ziqos bild

Måste säga att headhunter ser helt värdelöst ut, och var också det i betan..

Josef Diktatorns bild

Ziqo skrev:
Måste säga att headhunter ser helt värdelöst ut

Hur då menar du? Ser ut som ett rätt underhållande MP-läge, lite party sådär.

F.K... in the coffee...

Metroiuss bild

Hela Bungie-panelen från PAX 2010 ~60 minuter lång.

Ziqos bild

Josef Diktatorn skrev:
Ziqo skrev:

Måste säga att headhunter ser helt värdelöst ut

Hur då menar du? Ser ut som ett rätt underhållande MP-läge, lite party sådär.

Precis, 0% skill.

Metroiuss bild

Halo: Reach launch festivities

Only a few days remain until Halo: Reach arrives on your Xbox 360, and we've a dropship load of cool opportunities lined up for you before and after launch.

First off you should prepare for a week long program of Halo downloads, LIVE competitions and special offers running 7-21 September. Among the exciting opportunities for all Halo fans is that Halo Legends will be 50% the usual price to Download to Own from 7-21 September. This stunning collection of seven animated movies gives the perfect background to the Halo universe as we prepare for Halo: Reach. You can own Halo Legends in Standard or High Definition. Buy it now from Xbox LIVE Marketplace and you can watch it later again and again. The party continues with the following dates for your diary:

7 September - Day 7: "Halo: Reach Premium Theme"
8 September - Day 6: "Campaign Preview"
9 September - Day 5: "50% off Avatar Warthog Prop Offer"
10 September - Day 4: "Firefight Preview"
11 September - Day 3: "Deliver Hope - Director's Cut"
12 September - Day 2: "Multiplayer Preview"
13 September - Day 1: "Halo: Reach Collection Update (Avatar)"

Sign in to Xbox LIVE on these days to view the fresh new content including the awe inspiring full length edit of Deliver Hope this Saturday.

Next, after securing your place on Noble Team with a copy of the game, it's officially Halo: Reach "Invasion Week" on Xbox LIVE. Six days of online activities not to be missed by any Halo fan. Between 14-19 September you can look forward to...

A free Halo: Reach Invasion Theme for your Xbox 360 dashboard, just connect to Xbox LIVE and download it while you can!

Chance to play against Bungie themselves! The guys that made Halo: Reach will be playing against you, the fans, at set times during the week.

We're also throwing open all the benefits of Xbox LIVE Gold membership to our Silver subscribers for the weekend of 17-20 September.

To find out more check out Xbox LIVE from 7 September. Don't forget that you can stay connected and get involved with Xbox on Facebook and Twitter.

Metroiuss bild

Martin O'Donnell har gjort det igen! :love:

Alexanders bild

Gamertag: Mr Wessen

Skriv gärna vilka ni är här på SP (om det inte är uppenbart i nicket) om ni addar mig. :) Eller när, ni addar mig. >)

Metroiuss bild

Alexander skrev:
Mr Wessen

Uppskriven! :)

-------------------

Förlängda versionen av Deliver Hope

HerrOlssons bild

Metroius skrev:
Förlängda versionen av Deliver Hope

Den går på sexan och gjort det i några dagar nu om någon missat det :beer:

O o

Josef Diktatorns bild

Några fler från skillpoint som ska stå och köa utanför webbis när dom kör nattöppet? Jag kommer stå där och gnida mina händer. :)

F.K... in the coffee...

Ziqos bild

Hann aldrig boka någon legendary från webbhallen, så nattöppet blir det inte : (

Men man kan ju alltid hoppas att jag kanske får det en dag tidigare, brukar ofta vara så med discshop : D

Doeds bild

http://www.gametrailers.com/video/review-hd-halo-reach/704383 10 min lång recension på spelet hos gametrailers.

Lars Forssell

Metroiuss bild

Uppdaterat huvudinlägget med recensioner!

Metroiuss bild

Gamereactor recension:

http://www.gamereactor.se/recensioner/24192/Halo:+Reach/

Ziqos bild

Spoilar GT lika mycket som de gjorde med Halo 3?

Metroiuss bild

Ziqo skrev:
Spoilar GT lika mycket som de gjorde med Halo 3?

Kommer inte ihåg hur det var i Halo 3-videon men rekommenderar att du inte kollar på Halo: Reach-recensionen.

------------------------------

Kolla in ansiktet!

http://www.bungie.net/Stats/Reach/FileDetails.aspx?fid=2712
:love:

Kletets bild

Vafasen ska jag göra?!

Saken är att jag har fyra ospelade spel nästan ifrån början. Jag har hel del att plugga i skolan med prov och allt vad det innebär. MEN Elgiganten säljer spelet för 299 :-.. kan jag verkligen låta en sådan chans slinka mig ur händerna? Jag kommer inte kunna spela spelet på 1~2 veckor..

Snälla Skillpoint, ska jag köpa spelet imorgon? :cry:

TTV
TTVs bild

Kletet skrev:
ska jag köpa spelet imorgon?

Klart du ska. :bigsmile: En deal som den på Elgiganten kommer inte var dag. Köp och om du kan: låt bli att spela. :beer:

HerrOlssons bild

Jag kommer inte köpa Halo reach direkt för att legendary edition eller vad den heter (Den dyraste, fläskigaste versionen) var fullbokad när jag skulle boka för några veckor sedan, så då väntar jag lite

O o

Josef Diktatorns bild

Kletet skrev:
MEN Elgiganten säljer spelet för 299 :-

Det är väll bara under nattöppet på kungsgatan i sthlm som det säljs för 299 spänn. BTW im there duuude! ;)

Jupp strax ska jag sticka ned till stan och köa utanför elis, inatt ska det spelas. Blir nog mest MP då jag ska lira kampanjen med en polare imorrn. Nån annan här som ska lira inatt? :love:

F.K... in the coffee...

Kletets bild

Josef Diktatorn skrev:
Det är väll bara under nattöppet på kungsgatan i sthlm som det säljs för 299 spänn.

Ja, men jag hade tänkt lata mig och beställa det över internet hos Elgiganten 0:) (vilka, som jag ser nu, har slutsålt :cry: )

Ska jag istället köpa spelet när dem öppnar vid 10.00 imorgon? GAH! Jag klarar det inte. Jag får blocka era intryck här i tråden i ett par veckor framöver :~ :tired:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.