Kletets bild

Idag blir det gratis multiplayer! (ja, jag är från Småland och är jävligt snål 0:)) :bigsmile:

Senast ändrad av Kletet, 17 september, 2010 - 09:11.

I can't remember to forget you.

Sebastian Magnussons bild

Snuffsis skrev:
Vad var det för jävla rabatt sebastian, dela med dig vettja?!

Tror det var jäkligt begränsat antal, man fick bara reda på det om man följde dem på twitter. Rabattkoden var ju #twitterpolare också så ;)

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Snuffsiss bild

Kletet skrev:
Idag blir det gratis multiplayer! (ja, jag är från Småland och är jävligt snål )

Köp Guld för ett år då, kostar bara 350kr eller sådär! :O
Sebastian Magnusson skrev:
Tror det var jäkligt begränsat antal, man fick bara reda på det om man följde dem på twitter. Rabattkoden var ju #twitterpolare också så

Hehe okej. :p

Arsenik (inte verifierad)
Arseniks bild

Snuffsis skrev:
hur fan ska man ta sig förbi de här idioterna?

Halo spelas i co-op, så är det bara. Skulle aldrig drömma om att sätta mig ensam med Legendary

Kletets bild

Arsenik skrev:
Halo spelas i co-op, så är det bara. Skulle aldrig drömma om att sätta mig ensam med Legendary

Men.. det finns ju en achievement som säger att man ska göra det. Då är det bara att lyda :8) 0:)

Snuffsiss bild

Arsenik skrev:

Vill ju h achievement, och sen har jag inga vänner att spela med, jag är så ensam. :cry:
Om ni vill spela med mig, och göra så jag inte är ensam, så släng in BlueSnuff på live friends.

Senast ändrad av Snuffsis, 17 september, 2010 - 14:45.
Arseniks bild

Kletet skrev:
det finns ju en achievement

Jo jag vet. Riktigt irriterande achievement som jag tänker skita i att få. Ligger väl på lite drygt 650 GS i spelet nu och kommer kanske dra ihop 100 ytterligare. Alla tar jag aldrig.

Jag körde det med tre kompisar på Legendary. Den svårighetsgraden är inte speciellt svår på fyra. Ensam kan jag tänka mig att man verkligen verkligen får problem i slutet av näst sista banan :).

Jag har nog aldrig spelat Halo-kampanj ensam, inte ens ettan spelade jag själv. Det är skapligt kul att hoppa in i slumpmässiga matchmaking-matcher om man är ensam men det är helt klart roligast att köra med tre kompisar det också.

Senast ändrad av , 17 september, 2010 - 15:13.
Snuffsiss bild

Arsenik skrev:
Jag har nog aldrig spelat Halo-kampanj ensam, inte ens ettan spelade jag själv. Det är skapligt kul att hoppa in i slumpmässiga matchmaking-matcher om man är ensam men det är helt klart roligast att köra med tre kompisar det också.

Det tvivlar jag inte. Det är skitskoj när man lirar flera. Jag ska helt klart lira igenom kampanjen med Co-op sen igen med någon, om jag någonsin får en kompis att spela med. :tired:

Strafers bild

Åh, Halo: Combat Evolved är helt jävla underbart i COOP och Halo ska som sagt spelas i COOP. :bigsmile:

Snuffsiss bild

Hehe, alltså, det är grymt svårt det här spelet. Ligger nu på Mission 4, ska in på bryggan och aktivera manual refueling skiten och det är den orangea snubben kvar med granatkastarskiten... går inte att döda han, använder varenda skott som finns i rummet och ändå så dör han inte för han reggar sköld som in i helvete...

Någon som vill lira Legendary med mig, eller ja, hjälpa mig? 0:)

Kletets bild

Snuffsis skrev:
Någon som vill lira Legendary med mig, eller ja, hjälpa mig?

Är du fortfarande på? ^^

Ett grymt bra tips, som jag upptäckt först i det här spelet är:

Använd den lilla plasma pistolen som vanligtvis Gruntsen har, ladda upp den mot en elit och därmed ta bort all sköld, byt till needler-battle-riflet/DMR och skjut ett skott mot huvudet = Klart.

Hur effektivt som helst, jag har hatat den pistolen innan, nu byter jag vissa riktigt bra vapen mot den. :~

Snuffsiss bild

Kletet skrev:

w00t, att jag inte tänkt på det tidigare. Kom förbi allt motstånd hittils genom att peppra allt jag har på de istället... :D
Värsta med Plasma skotten är ju att de jävla Elites hoppar ju runt som jävla apor, skitsvårt att träffa de. :tired:

Arseniks bild

Kletet skrev:

:) spelade man tvåan på Live är man otäckt medveten om den giftiga kombinationen. Alla bra spelare körde med den och jag fick aldrig riktigt till det, träffade aldrig med plasmapistolen och då var man rökt.

Arseniks bild

Snuffsis skrev:
Värsta med Plasma skotten är ju att de jävla Elites hoppar ju runt som jävla apor, skitsvårt att träffa de.

Man brukar ju träffa dem en gång. Därför tror jag den där kombinationen är bra. Jag bara matade också i kampanjen.

Kletets bild

Arsenik skrev:
spelade man tvåan på Live är man otäckt medveten om den giftiga kombinationen. Alla bra spelare körde med den och jag fick aldrig riktigt till det, träffade aldrig med plasmapistolen och då var man rökt.

Spelade aldrig tvåan Live. Men jag kan ju säga att jag testade kombinationen igår på Live. Vad kan jag säga? Fick näst flest kills samt näst bäst K/D-Ratio, trots att jag inte spelat Halo på nästan ett år. Kul att takterna sitter i :party:

Senast ändrad av Kletet, 18 september, 2010 - 13:06.

Josef Diktatorns bild

Jag spelade en massa team objectives igår efter att ha stönat mig igenom ett par olidliga swat-matcher (som är waaaay to hardcore för mig) och det var banne mig den bästa medecinen mot frustration. Team Headhunter var betydligt roligare än sin lite för kaotiska alla-mot-alla variant och Oddball är banne mig underskattat, det känns som Halos version av Rugby. :bigsmile:

Annars blev det rätt mycket big team igår med ett gäng från loading samt lite härlig firefight.

Kommer självfallet spela ikväll också så vill ni lira hojta till. Förresten om jag inte svarar så håller jag på med annat, så hav tålamod. ;)

F.K... in the coffee...

VodkaCitrons bild

Snygga

Framställda utav Square Enix. 500:-/st*

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Josef Diktatorns bild

dom där dagliga och vecko "challenges" i Reach måste ju vara lite utav ett genidrag av Bungie. När man väll börjat glutta på vilka man låst upp så är det snudd på omöjligt att inte vilja knipa flera.

Reach har helt och hållet dödat allt mitt sug efter en massa andra spel. Hoppas det håller i sig åtminstone ett tag till, skönt att inte vilja ha en massa andra spel och köpa minst ett spel varje månad.

Förresten jag lirar varje dag så gott som om ni är spelsugna. ;)

F.K... in the coffee...

HerrOlssons bild

VodkaCitron skrev:
Snygga

Den första bilden var nog bland det värsta jag sett! Ha så där många granater på sig borde nästan klassas som självmord, och kniven sitter ju inte precis i HerrOlssons mått mätta inte praktiskt. Visst det är ett tv-spel som utspelar sig 500 år in i framtiden men nån jävla måtta får det vara.

Ursäkta franskan.

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Nox
Noxs bild

Jävla skit, vart fan fick bungie iden att om du filmar/tar bilder offline så kan man inte ladda upp dom online !!! varför har bungie gort så ??? bara jag som tycker det är dåligt ?!?!!?

xbla: NickNox
Steam: nox767
3DS friend code: 0001 - 3294 - 3891

Snuffsiss bild

HerrOlsson skrev:
kniven sitter ju inte precis i HerrOlssons mått mätta inte praktiskt.

Fast den blir ju väldigt lätt att ta bort, det är faktiskt rätt praktiskt att ha kniven sådär istället för i stöveln eller någon annan stans. :p
Fast med den röda grejen som sitter så fult där redan så är det inte fint dock, ta bort den. :p

HerrOlssons bild

Snuffsis skrev:
et är faktiskt rätt praktiskt att ha kniven sådär istället för i stöveln eller någon annan stans.

Mer praktiskt att ha den på bröstet isånafall. närmare och den blir inte ivägen. Fast är man badass som på bilden och ska ha 300 granater på sig så får den ju inte plats där men men.. Det är tv-spel, whatever :D

O o
/¯/___________________________ _\
| IMMA FIREN MAH LAZAH, BLARRRRRRGGGHH!
\_\¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ¯/

Snuffsiss bild

HerrOlsson skrev:
närmare och den blir inte ivägen.

Äsch, jag tycker det är snyggt på shoulders, typ som så här.
http://www.videogamesblogger.com/wp-content/uploads/2010/04/halo-reach-c...

Så som döskalle snubben där har, glömde hans namn. :(

Senast ändrad av Snuffsis, 21 september, 2010 - 19:49.
Josef Diktatorns bild

Vann min första Slayer-singel match och lyckan är total. Har varit nära några gånger men alltid blivit blåst i sista sekunden. Halo = Lycka. :love:

F.K... in the coffee...

Alexanders bild

Josef Diktatorn skrev:
Vann min första Slayer-singel match och lyckan är total. Har varit nära några gånger men alltid blivit blåst i sista sekunden. Halo = Lycka.

Woo, grattis! :party: :beer:

Min största framgång är då jag kom på första plats av alla i Team Slayer. 0:) :8) (Vilket för somliga verkar hända i mer eller mindre varje match, som min flickväns lillebror)

Senast ändrad av Alexander, 27 september, 2010 - 08:33.
Josef Diktatorns bild

Klarade Heroic häromslarven och det kändes fint. Är så sjukt nära att nå rank captain nu, kommer genast köpa ny kaptensdress för slantarna. ;)

Reach känns som ett spel man kan spela hur länge som helst utan att tröttna då det finns så sjukligt mycket att göra hela tiden. Det finns dagliga och vecko - utmaningar, det finns achivements, det finns viss gear man bara kan låsa upp/köpa vid vissa ranks, det finns en välutvecklad baneditor och det finns fan ett spelläge för varje tycke och smak plus att det nu finns Halo waypoint som man kan låsa upp gear ifrån (har min heroiska hjälm på mig nu).
Avskydde SWAT rätt länge men nu när jag börjat bli bättre på Reach så kan det faktiskt vara rätt roligt mellan varven annars blir det mest en jävla massa team slayer.

Reach är garanterat mitt GOTY. :love:

F.K... in the coffee...

Metroiuss bild

Noble Map Pack utannoserat!!

http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&cid=29224

Släpps 30 november och kommer kosta 800msp.

eskimås bild

Ska spela Reach så fort jag klarat Halo: ODST, som för övrigt är ett magiskt spel. :ghost:

c",

eskimås bild

Halo: ODST avklarat. Mycket bra spel enligt mig, är det någon som på rak hand kommer ihåg vilken mottagning spelet fått från diverse spelportaler?

c",

spanjoars bild

Bara jag som tycker att singleplayer-kampanjen är seeeeeeeg och väldigt upprepande?

Senast ändrad av spanjoar, 16 oktober, 2010 - 15:43.
Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.