Ollebros bild

Famitsu sätter betyg så konstigt.

In the beginning the Universe was created.
This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Andreas Ljungströms bild

Så nu är det väldigt nära release och jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken lanseringstitel jag ska köpa. Som det känns nu står det mellan Pilotwings Resort, Pro Evolution Soccer 2011 och Rayman 3D.

Vilket/vilka spel köper ni på releasen?

Senast ändrad av Andreas Ljungström, 23 mars, 2011 - 17:57.
Ollebros bild

köper en 3DS men inga spel. släpps ju verkligen bara mediokra titlar mot vad som kommer vid sommaren.

This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.

Nox
Noxs bild

Andreas Ljungström skrev:
Vilket/vilka spel köper ni på releasen?

Ska köpa Rayman 3D men tänkte oxå ta steeldiver men läste att det var ganska dåligt så jag spara dom pengarna till något bättre spel som kommer senare

xbla: NickNox
Steam: nox767
3DS friend code: 0001 - 3294 - 3891

Andreas Ljungströms bild

Nox skrev:
men tänkte oxå ta steeldiver

Det är inget releasespel här dessvärre. Har faktiskt hört från flera att det är riktigt bra för övrigt. Tycker inte för egen del att ubåtar är så himla sexigt dock. :p

Nox
Noxs bild

Det är inget releasespel här dessvärre. Har faktiskt hört från flera att det är riktigt bra för övrigt. Tycker inte för egen del att ubåtar är så himla sexigt dock. :p

A games hemsida var lite sådär stod på typ alla spel som ocarina och kid icarus att dom skulle släppas i mars och så, Jag tycker oxå steel diver verkar coolt men läste någon snabb recension på engadgets om jag minns rätt där skrev dom att det var sådär. Men a får se vad min favosida säger om spelet ;)

Andreas Ljungströms bild

Kan tipsa om att Dustin verkar ha riktigt bra priser på 3DS-spel. Enheten är billig där också (2490:-) men verkar vara slut i lager, precis som några av spelen. De tar visserligen 59 spänn i frakt men om man ska köpa några stycken blir det ändå rätt prisvärt.

Lego Star Wars: Th Clone Wars 279:-
Pilotwings Resort 329:-
Super Street Fighter 4: 3D Edition

VodkaCitrons bild

Så vad tycker ni 3DS-ägare än så länge? Inte för att det kommer ha något inflytande på mig, jag ska ändå ha en :bigsmile: Även om det lär dröja ett tag.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Ollebros bild

VodkaCitron skrev:
dröja

haft den hela dagen och har endast startat den ännu :party:

Make.Senses bild

En vän köpte en 3DS idag. Han köade utanför GAME här i Karlstad någon timme innan också.
Så jag har lekt runt sådär 10-15 minuter. 2700:- är lite väl saftigt.
Jag betvivlar inte kapaciteten hos den, och spel ser liksom bra ut, och 3D-funktionen fungerar finfint, men det var liksom ingen sådär "Wow!"-känsla när jag för första gången såg glasögonlös 3D. Mer liksom "Ok, det är väl häftigt antar jag". Känns lite väl överskattat ändå.

Jaja, kanske köper mig en från USA till sommaren p.g.a. att den är billigare där nu och kommer att vara billigare där då också, och sen antingen importerar eller piratkopierar spel.

Sen är den ju så oerhört liten ändå.
Hade tänkt mig den lite större, menmen..

Andreas Ljungströms bild

Jag är mer imponerad än jag trodde jag skulle vara faktiskt. Vet inte om det är för alla neggiga kommentarer innan men jag är överraskad över hur bra den känns, både 3d-effekten, hårdvaran och den inbyggda mjukvaran.

Köpte Pilotwings Resort, gillar det skarpt, men hade väl kanske hellre plockat upp Ghost Trick eller något mer spännande DS-spel istället så här i efterhand. Det är det största problemet som jag ser det nu, en lång väntan på de riktigt feta titlarna. Inbyggda Face Riders var visserligen överraskande kul men tror inte jag kommer ägna allt för mycket tid på det. Väldigt synd att onlinebutiken dröjer också.

Men jag är som sagt överlag väldigt positiv till maskinen. Den är stilig, ligger bra i handen och känns robust. Nä, nu ska jag återgå till Pilotwings Resort och mer utforskande av hårdvaran hos min 3DS.

Ollebros bild

jag är riktigt nöjd med, skall sätta mig och spela Splinter Cell nu tänkte jag. bara lekt runt i menyer än så länge.

Andreas Ljungströms bild

Min friend code: 3351-4043-1367

Ollebros bild

Friends code: 4639-8941-9788 :beer:

Min friend code: 3351-4043-1367
lagt till dig!

Ollebros bild

AR korten är verkligen roliga men Splinter Cell passade inte mig för 5 öre. om någon vill köpa det billigt är det bara att hojta! billigt = 150kr :beer:

Zejhos bild

Min friend code: 4038-5989-5932

Fleischers bild

0387-8763-5009

Andreas Ljungströms bild

Var rätt smidigt att lägga till er, vi verkar vara vänner allihop i alla fall. Synd att det varken går att skicka meddelanden eller chatta bara. Blir ju rätt meningslöst utan dessa funktioner. Får hoppas Nintendo ser över detta.

Ollebros bild

Får hoppas Nintendo ser över detta.

det skall komma "någon slags chatt" har Nintendo chefen sagt. kanske kommer i den där Maj uppdateringen med 3DSWare och webbläsare osv.

Andreas Ljungströms bild

Ollebro skrev:
det skall komma "någon slags chatt" har Nintendo chefen sagt.

Aha, då så. :)

Fleischers bild

Var rätt smidigt att lägga till er, vi verkar vara vänner allihop i alla fall. Synd att det varken går att skicka meddelanden eller chatta bara. Blir ju rätt meningslöst utan dessa funktioner. Får hoppas Nintendo ser över detta.

Skulle vara trevligt med en voice-chat ala skype. Maskinen har ju mic och allt. Speciellt för framtida spel som tex Mario Kart. Alltid roligare om man kan surra lite när man spelar tillsammans.

Tycker också att det är underligt att Pilotwings inte har något multiplayer. Dom kunde ju åtminstone ha snott Wii sport Resorts Dog Fight och lagt in det.

Nox
Noxs bild

Hey, ni som har skaffat en 3DS lägg till era Friend codes min är 0001 - 3294 - 3891

Andreas Ljungströms bild

Fleischer skrev:
Skulle vara trevligt med en voice-chat ala skype. Maskinen har ju mic och allt. Speciellt för framtida spel som tex Mario Kart. Alltid roligare om man kan surra lite när man spelar tillsammans.

Ja, lär ju dyka upp i vissa spel. Fanns ju ett gäng titlar med det till gamla DS. Tycker dock det är synd att det inte kommer som förinstallerad mjukvara och med all sannolikhet inte heller kommer som nedladdningsbar mjukvara om jag känner Nintendo rätt. Vore mysigt med ett kombinerat Pictochat och vanlig voice chat över wi-fi annars.

Nox skrev:
Hey, ni som har skaffat en 3DS lägg till era Friend codes min är 0001 - 3294 - 3891

Kolla föregående sida. ;)

VodkaCitrons bild

Pff micken är endast till för att döda Pols Voice i framtida Zelda spel.

Det var ju lite tokigt att Nintendo inte gjorde nya Pokémon Black/White till en 3DS release titel. Det är bara dumt om de nu istället gör den tredje färgen till 3DS.

Jag lär ju liksom förövrigt köpa nya Pokémon i samband med 3DS.

Kaminmannens bild

Köpte en 3DS och Pilotwings i fredags, måste säga att jag är glatt överraskad. 3D effekten funkar bättre än jag trodde det skulle göra. Haft roligt med den hela helgen.

Min Friendcode är 4210-3974-9654

White walls!!!!!!!!!

Ollebros bild

VodkaCitron skrev:
Det var ju lite tokigt att Nintendo inte gjorde nya Pokémon Black/White till en 3DS release titel. Det är bara dumt om de nu istället gör den tredje färgen till 3DS.

fast det spelet släpptes ett halvår innan 3DS releasen i japan faktiskt.

Andreas Ljungströms bild

Min recension av Pilotwings Resort är färdigskriven och dyker upp här på Skillpoint imorrn om någon undrar. :)

VodkaCitrons bild

Ollebro skrev:
fast det spelet släpptes ett halvår innan 3DS releasen i japan faktiskt.

Det är jag självklart medveten om :p Därför kunde de ha lagt in 3D och släppt spelet nu istället till 3DS.

Nox
Noxs bild

Kolla föregående sida. ;)

pinsat... :8) se till att lägga till varandra nu så får vi alla skaffa mario cart eller nått när det kommer så lirar vi xD

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.