VodkaCitrons bild

Releasedatum: 2012-03-30
Format: Xbox 360/Playstation 3
Övriga Versioner: NARUTO SHIPPUDEN: Ultimate Ninja Storm Generations Card Edition

NARUTO SHIPPUDEN: Ultimate Ninja Storm Generations Card Edition innehåller:
Ett startset som kommer med 50 kort, en instruktions bok, spelplan och en poster. (Korten som ingår i setet går INTE att använda i självaste spelet i någon form). I utgåven ingår även en poster med ett speciellt meddelande från Masashi Kishimoto (skaparen av Naruto)för att fira dom 10 miljoner sålda exemplaren av seriens alla spel, samt ingår det ett booster pack.

I varje booster pack finner man 8 olika kort från en samling på totalt 120.
Dessa kort kommer bära på en unik kod som låser upp dom virtuella versionerna i spelet. Dessa kommer man kunna köpa seperat. Ett booster pack ska även ingå i alla versioner av spelet från dagen att dom skeppas ut.

Spelet kommer ta plats efter Storm 2's avslut, men kommer även backtracka och visa upp saker vi sett ifrån Naruto serien sen tidigare, därav namnet Generations. Man kommer alltså kunna spela den yngre versionen av Naruto ifrån original animen, samt den något äldre ifrån Shippuuden.

Det nyaste och mest intressanta med Generations är att man kommer kunna få se helt nya animesekvenser som är animerade av Studio Pierrot (studion som står för anime serien). Samt att spelet kommer bjuda på över 80 karaktärer! (72 spelbara och 15 support). Det stora negativa med spelet är dock att det inte kommer finnas något stort äventyr för singelplayer spelaren, utan spelet kommer vara en ren fighter och uppbyggt likt Naruto Clash of a Ninja.

Spelet har fått 36/40 i betyg av japanska Famitsu, vilket betyder att spelet har fått en 9/10 ifrån deras 4a recensenter. Vilket dock är lägre än Storm 2 som fick 39/40 när det begav sig.

Det här blir dock slutet för Naruto Ultimate Ninja serien, sålänge ingen annan tar upp varumärket. Vi får se vad som händer på spelfronten hos Xbox 360 och Playstation 3 nu när alla utvecklare har lämnat oss. Naruto serien har extremt mycket att fortfarande erbjuda i spelväg, speciellt nu när det största kriget i historien tar plats i serien.

Absolut - För män som kan sätta gränser.

VodkaCitrons bild

Ser ut som att Card Edition är exklusiv för EU, samt att vi får med soundtracket!
Vilket inte ens japanerna har fått? 0__0 Bortsett ifrån soundtracket som man fick vid preorder. Här verkar det ingå även om man inte förbokar.

Får se när Card Edition tar sig till Sverige (om det nu händer). Det var bara Spelbutiken som fick in Naruto Storm 2 Collectors Edition här. Annars går det förmodligen att hunta ner på Amazon för cirka 600:- vilket inte alls är farligt.

dundunduuun (inte verifierad)
dundunduuuns bild

VodkaCitron skrev:

http://www.webhallen.com/spel/xbox_360/150624-naruto_shippuden-ultimate_...

VodkaCitrons bild

Naruto Shippuden - Ultimate Ninja Storm Generations inkl Official Soundtrack
Beställningsdatum 2012-03-20 19:50

:D

VodkaCitrons bild

Rätt missnöjd med att Sound 4 inte är spelbara karaktärer utan bara support. Liksom..The fuck? Det var ju bland dom coolaste fienderna i "Naruto" animen :/
Förstår inte ens meningen med att vissa karaktärer är "support only". Serien har inte haft det sen tidigare, känns mer som att de rushade spelet på det sättet och då inte hade tid att göra klart dom övriga karakäterna fullt ut.

Får hoppas på en del DLC för det kommer ju inget mer ur den här serien så :S

Övrigt så är spelet sjukt bra, även om den faller något enormt på att det inte finns "adventure mode" att lira. Men dom nya animesnuttarna och själva spelandes är ju superbt :D

Ska jag vara ärlig så tycker jag att spelet är 100 gånger bättre än speltitlar som Street Fighter och Marvel VS Capcom. De titlarna har ett väldigt kort "tournament mode", versus och online. That's it for det mesta. Det här spelet har tournaments, survivals, online (med många olika modes), långa story kampanjer, butiker och massa massa gott :) + förmodligen fler karaktärer även då det är cirka 70 olika.

VodkaCitrons bild

Riktigt mycket man fick med, trots att det bara är den vanliga utgåvan av spelet.

VodkaCitrons bild

Play Time: 152h 27m
Online Battle Play Time: 84h 48m
Free Battle Wins/Losses: 541w 13l
Online Battle Wins/Losses: 721w 81l
Player Battle Wins/Losses: 78w 12l
Endless Wins/Losses: 47w 15l
Tournament Wins/Losses: 32w 3l
Ranked Match Wins/Losses: 546w 51l
Custom Ranked Match Wins/Losses: 18w 0l
Consecutive Wins in Endless: 20
Tournament Championships: 16 out of 19

Nämen 0:)

VodkaCitrons bild

Nu börjar spelet dö lite för mig XD Det är ju fortfarande rätt så kul och allt men. Ingen vågar spela emot mig längre :/ Och dom som har högre poäng än jag själv har jag redan kört emot förut och vet om att de är pluggers (Går till dashboarden innan de förlorar så att matchen avbryts) -.- Även turneringen är så, drar hosten innan allt e slut så får man en förlust i statistiken, medan hosten inte får ett skit. Vilket också är en orsak till att jag vägrar delta i andras turneringar.

Jag har ju iaf spöat den tredje bästa personen (när det kommer till stats/ranking) som inte är en plugger :) Vilket är skönt, även om matchen slutade med att jag hade 1% kvar i liv 0:) Man får ju lite den här känslan av att man bemästrar spelet :)

Här är den matchen om det någongång kommer in någon här som vill se!
http://www.facebook.com/photo.php?v=3955740171546&set=vb.1221453360&type...
Spela in replay med webbkamera, wooh!

VodkaCitrons bild

Spela in replays med digitalkamera wooh!
http://www.youtube.com/playlist?list=PL83BE0A8DD3A0A360&feature=plcp

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.