Andreas Bergs bild

Spel kan förmedla alla olika typer av känslor men om det är något som man kanske framför allt spelar för så är det ju att bli på bra/bättre humör. Så vilka spel är det som gör oss genuint glada genom att spela dem?

För mig finns det en rad olika exempel men det mest framträdande som är hyfsat aktuellt skulle nog vara Kirby's Epic Yarn som fick mig att fånle från början till slut. Den charmiga grafiken och den lekfulla spelmekaniken gjordes bara bättre genom att kunna dela glädjen med någon annan tack vare coop-möjligheten. Jag blir på bättre humör av att bara tänka på spelet igen ^^

Vilket spel gör dig genuint glad? Hjälp till att sprida glädje genom att tipsa om lyckopillren i speldjungeln!

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Andreas Ljungströms bild

Warioware Twisted! Spelade senast igår. Så enkelt att bara plocka fram och köra en bana eller två. Min son älskar dessutom spelet så vi spelar ofta tillsammans. :love:

Skulle hävda att det är det bästa spelet i serien. Trist att det aldrig kom till Europa.

Linnea Hummels bild

Kirbyspel, LocoRoco-serien och Chibi-Robo. Dom lever på sin gullighet och otroliga charm. I Chibi-Robo är det till och med roligt att städa undan efter andra, för det är så gulligt att se roboten ränna omkring och skura med en tandborste.

Little Big Planet i co-op är också lyckans undulat!

Senast ändrad av Linnea Hummel, 6 mars, 2012 - 12:44.

Revolutionen kräver bara att ni inte åker hem.

VodkaCitrons bild

Antagligen något Naruto-spel rent generellt, eftersom jag har en sån kärlek till serien och känner mig verkligen hemma hela tiden :)

Men annars ska det ju vara något litet sött spel som inte bär på några större frustrerande moment.
Söta gulliga shoot em up (Pocky & Rocky e på toppen)
Men även spel som bara har bra gameplay och som inte har något större motstånd, som Bayonetta.
Sen funkar lugnare musikspel som Taiko no Tatsujin och Elite Beat Agents :)
+ Diverse Nintendo titlar.

Eller hell.. I princip alla spel gör mig glad, såvida det inte är buggit, gäller trophyhunting eller något man tävlar i och jagar highscores eller dylikt!

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Starfighter Johanssons bild

Jag har inga! Jag läste tråden precis efter den blev skapad och har funderat till och från sedan dess. Jag har pratat om spelens inverkan på mitt känsloregister i Starpod #7 men ingen genre eller specifikt spel gör mig bara genuint glad. Jag kan få små kickar av välbehag av t.ex. ett pusselspel som det går bra i, men riktigt glad blir jag inte av något. Om inte whiskey räknas som spel?

Orp (inte verifierad)
Orps bild

Deadly Premonition och Rayman: Origins. Samt NHL 94 när jag spöar Starfighter.

anddom82s bild

Yoshis island var ett sådant spel som jag mådde bra av och blev glad av att spela :) men det bästa spel som jag blir glad av är diddy kong racing till n64 :)) klassiskt spel

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.