Även om användandet av Kickstarter.com för att finansiera spel inte är något nytt så har ämnet varit oerhört populärt nu när flera mer eller mindre negligerade genrer fått nytt liv tack vare crowdfunding. Och Kickstarter-trenden är fortsatt het efter att Double Fine dragit in över 3,3 miljoner dollar för att utveckla ett äventyrsspel och rollspelsklassikern Wasteland har dragit in 1,5 miljoner dollar med över 20 dagar kvar av finansieringsperioden.
För mig så är dessa två exempel drömmar som potentiellt kan bli verklighet. Om det är två genrer som präglat min barndoms spelande så är det peka-klicka-äventyr och klassiska CRPG av typen Fallout (som Wasteland 2 lovar att bli). Men om ni skulle få drömma fritt om vilka spelserier, genrer eller nya idéer som skulle få er att öppna plånboken och ösa pengar över någon som lovar att utveckla dem, vilket spel skulle du då vilja se Kickstartat?
Två uppföljare som skulle få mig att tömma bankkontot skulle vara om en uppföljare av Beneath a Steel Sky eller Outcast skulle utvecklas av de som låg bakom originalen.
Mystical Ninja 3 Starring Goemon till PS3 eller en HD utgåva av 1/2an åtminstone till att börja med ^^
Skulle även vilja se att Pocky & Rocky dök upp igen! PS3 blir valet där med.
Hade jag vunnit 1 miljon på lotto, så skulle jag kunna spendera 333k för att få vara en spelbarkaraktär som även röstas av mig
Absolut - För män som kan sätta gränser.