Andreas Ljungströms bild

E3 är över för den här gången. Nu är vi nyfikna på att höra vad du tyckte om spelen som visades upp. Vilket var din favorit?

Omröstning: 
Vilket spel var hetast på årets E3?
Gustav Granlunds bild

Andreas Ljungström skrev:
Rayman Legends

Jösse i min lilla låda vad det såg intressant ut. Jag tycker att Wii U visade upp de mest intressanta titlarna i år om jag ska vara ärlig. Pikmin 3 hade också kunnat få min röst för att det också ser ut att använda kontrollen på väldigt intressanta sätt.

Fast Zeno Clash 2 hade vunnit om det hade visats i spelbar form. :(

Skillpoint.se - Be there or be sär

Andreas Ljungströms bild

Gustav Granlund skrev:
Jösse i min lilla låda vad det såg intressant ut.

Ja, faktiskt! Är det exklusivt till Wii U, flera sajter verkar hävda det? Jag tror på en tidsexklusivitet i så fall. Känns inte troligt att Ubi skiter i alla anhängare som köpte Origins till de andra formaten. Om det faktiskt är helt exklusivt så är det ju utan tvekan ett av de främsta skälen till att investera i en Wii U.

Själv valde jag South Park, såg verkligen ut att vara det spel jag hoppats på. Väldigt troget serien och Obsidian kan sin skit. Tror det kan bli hur bra som helst. Sen är jag oerhört sugen på 3DS-Castlevania. Verkar vara en fin mix mellan gammalt och nytt. Pikmin 3 lär bli stabilt, likaså New Super Mario Bros. U, och Beyond är ett givet köp på dag ett. Småsugen på The Last of Us också.

Tycker nog så här i efterhand att 3DS har den intressantaste lineupen överlag för resten av året. New Super Mario Bros. 2, Kingdom Hearts 3D, Epic Mickey: Power of Illusion, Castlevania: Fate of Mirror, Paper Mario, Luigi's Mansion: Dark Moon med flera, och nu så har nästa Fire Emblem utannonserats för release i år också. Ser oerhört lovande ut på pappret i alla fall.

Gustav Granlunds bild

Tycker nog så här i efterhand att 3DS har den intressantaste lineupen överlag för resten av året.

Ja, den har en hel del intressanta spel. Hade hoppats på att de skulle utannonsera en ny maskin med en extra sticka, men det får nog vänta. Maskinen är ju ändå bara ett år gammal. Synd då den i många fall känns väldigt viktig.

Vad gäller Rayman Legends så verkar de inte ha snackat om något annat format än Wii U, men jag kan ha fel. Det har hittills bara visats som en exklusiv titel, vilket är lätt att förstå om spelet är designat kring maskinens kontroll. Wii U fick ju inte heller Origins, så det känns som en vettig maskin att ge lite extra kärlek. Det enda jag vill ha nu är ett pris på Wii U så man kan planera lite kring det. Inte för att jag kommer att köpa en första dagen, men ändå.

UfU__Xs bild

Nått av Pikmin-spelen, röstade på Pikmin 3 dock även om Project P-100 såg...intressantare ut på ett eller flera sätt. :p

Och Castlevania: Fate of Mirror ser ju helt fruktansvärt ut. :~

"HI! I LIKE SHORTS! THEY'RE COMFY AND EASY TO
WEAR!"

Gustav Granlunds bild

Castlevania: Fate of Mirror

Förresten, heter det inte Mirror of Fate? Jag vet inget om spelet, men titeln är kanske en produkt av härliga japaner. Typ som Infinite Undiscovery. :D

UfU__X skrev:
Project P-100

Ja, det såg ganska coolt ut. Jag gillade också det där Luigi's Mansion-spelet till Wii U. Det var antagligen någon form av tech demo, men kan ändå vara riktigt gött att ha som multiplayerspel till Wii U.

Nate Travellers bild

Trots att jag är en oerhörd fan av Assassin's Creed-serien så får jag säga att Tomb Raider är det hetaste spelet. Så som jag ser fram emot det! :)

UfU__Xs bild

Gustav Granlund skrev:
Förresten, heter det inte Mirror of Fate? Jag vet inget om spelet, men titeln är kanske en produkt av härliga japaner.

Don't know don't care, studion som utvecklar det är ju dock icke-japanaer va? Men bara att det har två undertitlar liksom... :p

Måste säga att jag tycker Epic Mickey till 3DS ser sjukt hett ut också, men det känns lite fel att jag ska behöva köpa en ny konsol för att spela ett spel som ser ut som att jag skulle kunna spelat det på en gba för 10 år sedan. Eller på en Megadrive/Snes om man vill vara sån, det hade dock inte varit lika bärbart.

WEAR!"

Gustav Granlunds bild

UfU__X skrev:
Måste säga att jag tycker Epic Mickey till 3DS ser sjukt hett ut också, men det känns lite fel att jag ska behöva köpa en ny konsol för att spela ett spel som ser ut som att jag skulle kunna spelat det på en gba för 10 år sedan.

Tidlös grafik, yo. Älskar sånt nu när jag börjar känna mig gammal men egentligen inte är äldre än ett nyfött gossebarn. Kirby Mass Attack ser fortfarande bättre ut än många spel där ute, mest för att det har lagt fokus på en egen stil snarare än tekniska muskler. Epic Mickey till 3DS ser fantastiskt ut! :)

Nate Traveller skrev:
Trots att jag är en oerhörd fan av Assassin's Creed-serien så får jag säga att Tomb Raider är det hetaste spelet.

Jag fastnade inte riktigt för det, men det ser betydligt roligare ut än andra spel i samma genre som Uncharted, Star Wars 1313, eller varför inte tidigare Tomb Raider. Nästa gång vill jag dock se ett nytt Legacy of Kain från Crystal Dynamics, även om samma folk som gjorde den serien inte jobbar kvar på företaget. Det har i alla fall visat att de kan göra spel som ser imponerande ut i alla fall.

Crimson Thunders bild

För mig står det mellan The Last of Us och Watch Dogs. Rösten föll på The Last of Us, men båda spelen ser riktigt lovande ut.

PSN: Mr_jump

zagruss bild

Stod mellan Watch Dogs, Last of Us samt Beyond: Two Souls. Men fick bli Last of us.

Andreas Ljungströms bild

Gustav Granlund skrev:
Förresten, heter det inte Mirror of Fate?

Gah! Jo, det stämmer. Klantigt! |(

UfU__X skrev:
Måste säga att jag tycker Epic Mickey till 3DS ser sjukt hett ut också, men det känns lite fel att jag ska behöva köpa en ny konsol för att spela ett spel som ser ut som att jag skulle kunna spelat det på en gba för 10 år sedan.

Fast Dreamrift är riktigt bra på att faktiskt utnyttja de två skärmarna på ett bra sätt, senast i Monster Tale (svinbra spel för övrigt) och Power of Illusion ser ut att fortsätta den trenden. Det gör skillnad faktiskt. Jag är superpeppad på det spelet.

UfU__Xs bild

Fast Dreamrift är riktigt bra på att faktiskt utnyttja de två skärmarna på ett bra sätt, senast i Monster Tale (svinbra spel för övrigt)

Verkligen, ett av mina favoritspel från förra året. Blev sjukt glad när jag såg att det var de som gör Epic Mickey till 3DS då jag antagit att Monster Tale kanske inte sålt som smör (DS är ju inte så hett som det en gång varit liksom) och oroat mig lite lagom för deras framtid. :)

WEAR!"

Gustav Granlunds bild

På tal om ingenting så tycker jag att det är lite skrämmande att många visat så mycket hat för Microsoft presskonferens, när de visade en hel del intressanta spel till XBLA. Bara Summer of Arcade har minst tre spel jag är väldigt intresserad av i form av Hybrid, Deadlight och Dust. LocoCycle kan också bli riktigt bra med tanke på att det är Twisted Pixel som står för det, även om titeln är galen (pun intended).

Starfighter Johanssons bild

The Last of Us och ZombiU är de enda spelen på min radar. Eftersom jag misstänker att Last of Us får flest röster av de två lägger jag min på ZombiU bara för att.

Gustav Granlunds bild

Mattias Hermansson skrev:
beyond!

"This isn't a cutscene, however. Players must actually steer the bike using Sixaxis tilt controls. While QTEs are still a part of the gameplay, Beyond gives players far more direct control over the character."
Där försvann mitt intresse. Men det såg ganska snyggt ut, trots att skådisarna verkar ha fått instruktioner om att överdriva ansiktsuttryck så mycket de bara kan. :p

VodkaCitrons bild

Project P-100
7.7% (1 röst)

Note: Bästa utannonserandet. För det är det E3 är för mig, att få se helt ny titlar och prylar ;)

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Sebastian Magnussons bild

Crimson Thunder skrev:
För mig står det mellan The Last of Us och Watch Dogs.

Crimson speaks for me.

Definitionen av glädje är försvinnande plattformar.

Tobias Jensens bild

Jag röstade på The Last of Us. Var trevligt att äntligen få se lite gameplay och jag tycker det ser riktigt lovande ut.

Spelklassiker Musik - Spelmusik varje vecka.

Mattiass bild

Favoritspel på E3 för Minecraft-tävlingen!

För min del är Beyond: Two Souls från Quantic Dream den absoluta favoriten från årets E3. Varför?

Quantic Dream vågar ta ut svängarna och ger oss spelare något nytt när de kommer med ett spel! Även om Beyond rent mekaniskt ser ut som deras föregående titel Heavy Rain, så kan man räkna med en grym story med ett djup och insugningsförmåga som inte går att jämföra med 9 av 10 spel som släpps idag. Förutom att jag gillar blandningen av spel och en interaktiv berättelse så är det lilla man fått se från spelet förbaskat snyggt och jag är säker på att Quantic kommer att sätta ribban för spelåret 2013 med Beyond!

Men nu är det fortfarande bara 2012 och man skall ju ha något att sysselsätta sig med tills Beyond släpps också. Mina 2 bästa MW3-polare har av någon anledning lämnat mig till mitt öde och fastnat helt i Minecraft (WTF?) Ge mig det så jag kan se what the fuzz is all about!

Heartbeat Sensors bild

Mitt var nya Tomb Raider. Inte så mycket för själva spelet utan för vad det lovar. Crystal Dynamics har redan humaniserat Lara genom att bygga på hennes historia, anlita en talangfull röstskådis och sansa ned hennes bystmått i Legend. CD är ett av få företag i branschen som delvis startades av kvinnor och har alltid haft en kvinnlig touch på sina spel, vilket skiner igenom när de gör ett spel med en kvinnlig huvudkaraktär. Jag är egentligen inte särskilt intresserad av könsdebatt i spel, men det är ju oundvikligt och imponerande att de byggt om en störtlöjlig digital sexsymbol till en riktig karaktär och det ska bli kul att se om de lyckas föra det vidare.

The Last of Us är också en favorit, men där har jag ingen vidare intelligent tanke bakom - jag gillar bara postapokalyps och speciellt varianten med övervuxna storstäder. Minus för mig att fienderna tydligen är muterade blommor... Hade hellre tagit galna människor som bråkar om de sista kvarvarande resurserna.

Sämsta var nog nya Splinter Cell. Det såg förvisso ut som ett kul spel sådär, men det känns som att huvuddesignern är en riktig idiot som bara fokuserar på balla explosioner. En sorts spelvärldens Michael Bay! Jag menar... Varför utspelar det sig uppenbarligen några år framåt i tiden, men Sam är yngre och har mindre grått hår? Varför har han ett helt team av agenter under sig nu, när poängen från början var att han var badass nog att ensam gå in i extremt farliga situationer? Varför dödar han tre pers mitt på öppet fält under ljusa dagen, genom att skjuta elektriska pilar på vattenpölen de står i? Varför har han tydligen air support som dödar fiender med missiler? Så puckat spel!

(Ja, jag skapade konto bara för att jag vill spela Minecraft lika mycket som jag är pank. Vilket är väldigt mycket.)

Gustav Granlund skrev:
På tal om ingenting så tycker jag att det är lite skrämmande att många visat så mycket hat för Microsoft presskonferens, när de visade en hel del intressanta spel till XBLA.

Inte för att vara besserwisser men hatet har väl med att göra att inga av de spelen visades på konferensen. Summer of Arcade utannonserades dagen efter, eller så, via pressrelease och nämndes inte alls på konferensen. De enda som syntes där var Wreckateer, LocoCycle, Matter och Ascend och inga av dem ser ju ut att vara i närheten av lika intressanta som Dust, Deadlight, Spelunky eller ens Tony Hawk HD.

Senast ändrad av Heartbeat Sensor, 11 juni, 2012 - 12:27.
Andreas Bergs bild

Heartbeat Sensor skrev:
Summer of Arcade utannonserades dagen efter

Jag tror att anledningen till att Gustav är lite förvirrad just kring Summer of Arcade är för att en trailer med spelen visades minuter innan presskonferensen i Spike/Gametrailers live-sändning av E3. Jag var själv helt övertygad om att trailern var med under konferensen men gjorde en snabb sökning och insåg att det som sagt var innan presskonferensen och inte under.

Sen tyckte jag också att även det som visades upp till XBLA (med undantag för wreckateer) under själva PKn också det var relativt intressant, men inte i närheten av Dust och Deadlight som sagt :p

| Samarbetar i CoOp-cirkeln - http://skillpoint.se/coop | Podradiopratar i Skillpod - http://www.skillpoint.se/podradio/skillpod |

Gustav Granlunds bild

Heartbeat Sensor skrev:
Inte för att vara besserwisser men hatet har väl med att göra att inga av de spelen visades på konferensen. Summer of Arcade utannonserades dagen efter, eller så, via pressrelease och nämndes inte alls på konferensen.

Var en besserwisser! Eller en besserwisser har en negativ klang, rätta låter bättre. Nu när du upplyste mig kollade jag lite till och du har helt rätt. Microsoft missade uppenbarligen en redig chans där. På E3 överlag tycker jag dock att de hade en hel del grejer. :)

Bra att du har koll. ;) :beer:

Heartbeat Sensors bild

Gustav Granlund skrev:
Microsoft missade uppenbarligen en redig chans där.
Ja, det känns lite som att någon på Microsoft är småsint och sur över att det går så bra för XBLA. Det känns ju ganska konstigt, rent affärsmässigt, att inte passa på att skryta lite med att Minecraft och Trials Evolution har sålt bättre än vissa storsatsningar, eller för den delen vilka potentiella storsäljare man har på gång under året. Istället tyckte de att det var en bra idé att typ 10 olika slipsgubbar gick upp och sa samma sak - "vi kommer utöka dashboarden, bland annat med röststöd, och kombinera det med mobil-connectivity."

fahls bild

Som ett gediget Star Wars-fan så är det SW 1313 som var min favorit på E3 i år. Det var riktigt länge sedan det kom ut ett bra SW-spel och detta verkade ha en lite mörkare storyline än många andra spel och the dark side har alltid varit spännande. :)

Heartbeat Sensors bild

Vem vann då? Hoppas så klart att det var jag men det vore ju bara allmänt kul att se vem det var och kunna gratulera honom eller henne! :love:

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.