VodkaCitrons bild

Tänkte att vi här på Skillpoint skulle jämföra våra händer med varandra och komma fram till hur vår spelstil ser ut på den punkten. Så hur ser era händer ut? Beskriv eller släng upp ett foto vettja!
Vilket kontroller är det som matchar er bäst, finns det kontroller som ni för överhuvudtaget inte skulle kunna använda, varför?

Jag personligen har något små/smala händer och fingrar vilket gör att jag känner mig träffad till största del när det kommer till den japanska marknaden. PS3-kontrollen sitter perfekt i händerna och jag kan spela 30 timmar i streck minst, utan att känna av några eländigheter. Jag är också den som helst kör med classickontrollen när det kommer till Wii och ser på den högre än på GC-kontrollen som kanske inte är förstor, utan den är så att den passar precis i handen men får man lite handsvett mitt i allt så blir det svårare att spela.

Ont får jag däremot av Xbox-kontrollen, ja t.o.m 360-kontrollen gör att jag får kramp i fingrarna om man tvingas trycka på triggersarna allt för ofta. Standard kontrollen som kom till den första maskinen ja... Ni kan ju gissa hur det gick att spela med den!

Så jag föredrar alltid mindre kontroller och slimmade versioner av låt säga DS. XL versionerna är knappast något jag skulle vilja äga.

Stora händer liten ..........

Absolut - För män som kan sätta gränser.

Starfighter Johanssons bild

Jag kommer bra överens med alla handkontroller utom de till Dreamcast! Allra bekvämast är Gamecube och 360 men ska jag spela FPS eller på annat vis precisionspela med spakar är det absolut PS3 (Dual Shock 3) som gäller.

Carefaces bild

Jag kommer överens med de flesta kontroller, GC kontrollen och 360 kontrollen är bekvämast men jag kan spela ps3 utan problem hur länge som helst. Vad som däremot är helt omöjligt är att sikta med ps3kontrollen, spakarna är helt förjävliga och l2 och r2 knapparna är konvexa, jag menar kom igen, hur fan tänkte dom? Hoppas de skärper sig, fixar någorlunda ergonomi och spakar till ps4an. :)
Min 3ds är nog det värsta som går att spela på, häromdagen gick jag in i Nintendo e-shop och under tiden jag kollade demos och trailers hann ring+lillfinger på båda händerna somna, det rörde sig om c.a 8 min. :p
Dessutom hatar jag att spela med stylusen, Kid Icarus var helt efterblivet imo.

Furios bild

Jag har ärligt talat lite svårt för 360-kontrollen. Den är för stor i mitt tycke, trots att jag har relativt stora labbar och långa fingrar. Har även stora problem med Gamecube-kontrollen då den känns för liten.

PS3-kontrollen är däremot helt perfekt i mina ögon. När jag har den i händerna så känns det som att jag har full kontroll över mitt interaktiva öde. SNES-kontrollen är jag också relativt "skillad" med. Det här kan bero på att jag spenderat överlägset mest tid med diverse PS-kontroller och SNES-kontroller.

Senast ändrad av Furio, 2 juli, 2012 - 13:58.

"Any problem solved is a new problem made."
Pilko

Perggs bild

360 sitter som gjuten och där klarar mina händer många timmar, har spelat begränsat med kontrollen till första Xbox:en men kommer bara ihåg att det knappt gick att hålla den vettigt.

Samma sak med kontrollen till N64 på tiden det begav sig, hittade aldrig något riktigt bekvämt grepp där.

Per Gustafsson
Twitter: Per_Machine

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.