Starfighter Johanssons bild

Som titeln lyder vill jag börja använda min PC mer som en spelstation än vad jag tidigare gjort - särskilt med tanke på mitt nya grafikkort som möjliggör att jag kan spela Hjärter utan att allting sprängs ihjäl.

Så, jag undrar om det finns en kunskapsbank här på Skillpoint när det kommer till PC-exklusiva spel och om det kan rasslas fram lite tips? Jag har spelat strikt på konsol sedan Quake 3 Arena och känner till mycket lite i datorvärlden. Jag tvärälskar FPS, plattform, skräck, pussel och shoot 'em up. Den sistnämnda genren har jag ganska full koll på men de andra är det värre med, i alla fall när det kommer till just PC-exklusivt.

(Jag bryr mig inte om när spelen kom eller hur de står sig idag.)

Nahojs bild

Rent spontant känns det som att du borde kasta ett öga på indie-marknaden. Humble Indie Bundle kan innehålla riktiga pärlor för en struntsumma och Indie Royale har haft minst en bundle med shmups.

Jonas Wahlström i ett samtal om vildsvin:
"Det är viktigt att komma ihåg att det är nassarna på två ben som är de största svinen."

OhNoSpywares bild

Du har ju tyvärr redan de spel jag skulle rekommendera i skräckgenren (S.T.A.L.K.E.R, Amnesia och Penumbra) :D och allt annat jag kommer på i genren finns på konsol också. Humhum.
Bland FPS vill jag slå ett slag för Hard Reset iaf. Inte spelat hela själv men det jag kört är väldigt trevligt.

Och jo bundles kan verkligen vara en guldgruva. Problemet är väl att det inte är "riktiga" spel ;)

Christian Håkanssons bild

Hmm, PC-spel alltså... ja det finns ju en hel del. Som tidigare nämnt skulle jag spontant rekommendera diverse indie-titlar av värde. Annrs förutom det så, Crysis är ju ett trevligt (tidigare pc-exklusivt) spel som fortfarande står sig riktigt snyggt, om du har en dator att mäta spec-kraven.

Senast ändrad av Christian Håkansson, 26 juli, 2012 - 12:59.
Starfighter Johanssons bild

Nahoj skrev:

Jo, du har nog rätt.. Jag föredrar skivor före exe-filer, men det finns uppenbarligen massor av trevligheter i de däringa bundlisarna.

OhNoSpyware skrev:

Jag har dessutom installerat moden du rekommenderade, det blev enorm skillnad! Jag har bara provat någon minut för att se så det fungerade, ska ge mig i kast med det efter Far Cry! Hard Reset var ett bra tips, det har jag hört om förut men glömt. Skriver ner det nu!

Christian Håkansson skrev:

Jag klarade precis Crysis, skrev om det i Senast avklarade spel-tråden! Men det hade varit ett bra tips om jag inte vetat om det, för jag tyckte om det. :)

Copyright Skillpoint™     Chefredaktör: Sebastian Magnusson
Inget material på sajten får kopieras utan tillstånd.